القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

سكريبت الوفاء في الحب الاول والثاني والثالث بقلم اسماء ابراهيم.الووو مدام غاده معايا.. غاده.. اه انا مين معايا.. جوز حضرتك متجوز عليكِ.. و ده العنوان.. قفل السكه بعدها.. الووو.. الوووو.. الوووو انت مين.. كان قلبي حاسس انه فعلاً بيخو*ني.. بس ما كنتش عايزه اصدق.. دموعي نزلت اروح العنوان الا معايا ولا لا.. فضلت محتاره لحد ما قرارات


سكريبت الوفاء في الحب


الووو مدام غاده معايا.. 


غاده.. اه انا مين معايا.. 


جوز حضرتك متجوز عليكِ.. و ده العنوان.. 


قفل السكه بعدها.. الووو.. الوووو.. الوووو انت مين.. 


كان قلبي حاسس انه فعلاً بيخو*ني.. بس ما كنتش عايزه اصدق.. دموعي نزلت اروح العنوان الا معايا ولا لا.. فضلت محتاره لحد ما قرارات اروح.. لازم اعرف الحقيقه.. لبست ونزلت و اخدت عربيتي.. افكار كتيير بتيجي في دماغي.. مستحيل حسام يعمل معايا كده حسام بيحبني اكيد دا مقلب.. وصلت المكان و انا قلبي خايف قلبي دق جامد خايف يكون ده حقيقي.. طلعت لحد الشقه رنيت الجرس.. و كانت الصدمه.. حسام اتصدم اول ما شافني... 


نزلت جري.. كنت بجري ومش حاسه بنفسي طلع خا*ين.. طلع متجوز عليا.. حسام كان ماشي ورايا بعربيته.. وصلت لحد شقتي.. وهو حصلني.. 


طلعت و انا منهاره.. قلبي وجعني اوووي حب عمري اتجوز عليا.. كنت بلم هدومي.. 


حسام.. غاده افتحي الباب هفهمك.. يا غاده  ارجوكِ.. انا بحبك صدقيني.. 


فتحت الباب و بصتله.. انا مش عايزه اسمع منك ولا كلمه كفايا لحد كده.. و ياريت ورقه طلقي توصلي... كنت ماشيه.. مسك ايدي.. 


غاده بصوت عالي.. ابعد عني متقربش مني انا بقيت بكر*هك.. كل الحب الا كان بينا انت ضايعته.. روحت اتجوزت عليا لياااا قصرت معاك في اي يا حسام.. ولا هي الخيا*نه بتجري في دمك.. 


محستش بنفسي لما ضر*بني بالقلم.. طلقني يا حسام.. سبته و مشيت 


******

وصلت بيت اهلي.. و انا دموعي علي خدي.. هقولهم اي اختيار بنتهم غلط.. بنتهم حبت واحد طلع خا*ئن.. حضنت بابا و انا همو*ت من وجعي.. 


عادل.. غاده يا بنتي مالك تعالي ادخلي الاول.. 


دخلت وحكتلهم كل حاجه.. ماما سمعتني كلام كتيير وجعني بسبب اني انا اختارته.. عندها حق انا غلط و بتعقب دلوقتي.. 


عده اسبوع و حسام بيحاول يوصلي.. لحد ما قرارات اشوفه.. 


غاده.. خير جاي ليه.. 


حسام.. غاده ارجوكِ بلاش الطريقه دي انا بحبك والله انا عارف اني غلط.. بس سامحيني.. انا حسام حبيبك.. 


غاده بعصبيه.. غلطه و ندمت عليها.. و لو بتحبني يبقا تنفذ شرطي عشان اسامحك.. 


حسام.. موافق شرطك اي.. 


غاده.. تطلق مراتك التانيه... 


حسام بصدمه.. اااااي


#الوفاء_في_الحب


Asmaa Ebrahim



اسكريبت 2


#الوفاء_في_الحب 


غاده.. تطلق مراتك التانيه.. 


حسام بصدمه.. ااااي.. 


غاده.. دا شرطي عشان ارجعلك.... 


حسام.. مقدرش اعمل كده يا غاده مقدرش.. 


غاده.. ليه بتحبها اووي كده.. طب منا حبيتك ولا هي احلي مني.. 


حسام.. غاده.. داليا حامل مني.. 


في لحظه دموعي نزلت قلبي وجعني من الكلمه بس مسكت نفسي قدامه.. 


غاده.. اه قولتلي.. طلقني يا حسام و اتفضل من غير مترود.. 


******


مشي وسب وجع في قلبي زاي ما يكون جاب سكي*نه و دبح*ني بيها.. بس اخد قراري اني هطلق و ارجع لحياتي من جديد هرجع غاده القوية من تاني.. رغم الحب الا كان بينا بس بقيت بكر*هه.. عده اسبوع و الطلقت منه بدات ادور علي شغل لحد ما لقيت شركه كويسه.. بس وجهت صعوبات كتيير.. زاي انتي مطلقه ازاي تخرجي من البيت ازاي تشتغلي.. والخ.. بس ما سمعتش كلام الناس مشيت وراء عقلي وبس.. 


السلام عليكم.. انا غاده مصطفي.. عندي مقابلة دلوقتي.. 


السكرتيره.. اه اتفضلي هنا.. خمس دقايق 


غاده.. تمام 


السكرتيره.. اتفضلي حضرتك المدير مستني حضرتك.. 


دخلت و انا متوتره شويا.. السلام عليكم.. 


المدير.. وعليكم السلام.. اتفضلي.. 


غاده.. اتفضل حضرتك دا الملف بتاعي.. 


المدير.. تمام.. يعني ماشاءالله يا مدام غاده الملف كويس جداً ليه مكنتيش بتشتغلي.. 


غاده.. ظروف عندي حضرتك.. 


المدير.. تمام تقدري تبدئي من بكرا.. 


غاده بفرحه.. بجد متشكره اوووي.. 


خرجت وانا فرحانه قلبي كان طير من الفرحه اخيرا هبدا حياتي.. 

و انا خارجه خبط في واحد.. 


غاده بعصبيه.. مش تفتح يا حيوا*ن انت.. 


*انا الا افتح ولا انتي الا مش شايفه قدامك.. 


غاده.. اوعا كده من وشي عكننت عليا فرحتي.. 


مشيت قبل ما يرد عليا.. 


*دي مجنونه ولا اي... 


*******


روحت البيت و انا مبسوطه.. ست الكل.. انا لقيت شغل كويس و هبدا من بكرا.. 


مامتها.. مبروك يا حبيبتي.. يلا بقا حضري معايا الغداء عشان سليم ابن خالك علي وصول.. 


غاده.. و انا الا بقول حضرتي الاكل ليا.. قد اي انتي ام مش جدعه.. 


مامتها... يلا يا بت خدي السلطه حطيها علي السفره.. 


غاده.. تمام يا ست الكل.. 


بابها.. افتحي الباب يا غاده.. هتلاقي ابن خالك جهه.. 


غاده في نفسها.. اي هو ده هما جايبيني  خدامه لابن خالي ده.. و ده طلع منين.. فتحت الباب و كانت الصدمه.. نهارك زاي وشك انت جاي ورايا لحد هناا 


سليم.. انتي............. 


يتبع


Asmaa Ebrahim



اسكريبت3

#الوفاء_في_الحب


غاده في نفسها.. اي هو ده هما جايبيني  خدامه لابن خالي ده.. و ده طلع منين.. فتحت الباب و كانت الصدمه.. نهارك زاي وشك انت جاي ورايا لحد هناا 


سليم.. انتي...انتي بتشتغلي خدامه هناا امال كنتي عامله فيها بنت ناس ليه.. 


غاده بعصبيه.. دا انت نهارك هيكون زاي وشك فعلاً.. انت جاي تهزقني في بيتي يالاه.. 


عادل.. في اي يا غاده صوتك عالي ليه.. اي ده سليم اتفضل يا ابني.. 


غاده.. انت سليم.. 


سليم.. و انتي غاده الا بيقولو عليها طيبه و ما بتعرفش ترد علي حد.. 


غاده قربت منه وهمست... منا مش برد غير علي الناس الا مشفتش بربع جنيه تربيه الا هما زاي حضرتك كده... و سبته و جريت.. 


سليم بخبث..دا انا الا هربيكي بس استني عليا.. 


هما علي السفر.. 


مامت غاده.. عامل اي يا حبيبي وحشتني والله كل دي غيبه عني يا سليم.. 


سليم بحب.. والله يا عمتي مشاغل و الدراسه والشغل و زاي ما انتي عارفه انا عايش لوحدي و اعتمتد علي نفسي و الحمدلله اهو هبدا شغل هنا في مصر.. 


عادل.. شغل اي ده يا سليم.. 


غاده وهي بتبص عليه.. اكيد بتاع بلاعات.. 


سليم بص لها وقال...مدير شركة........... 


غاده سمعت الاسم فضلت تكح كتييير.. 


سليم بتريقه... هتمو*تي ولا اي اشربي مايه احسن.. 


غاده.. الهي مو*ته تخدك يا بعيد.. 


مامته.. عيب كده يا غاده احترمي ابن خالك شويه انتي مش صغيره.. 


سليم.. خليها براحتها يا عمتي..حسابها معايا بعدين.. 


خلصنا الاكل وقاعد سليم شويه مع اهلي و مشي بس انا سبتهم و دخلت اوضتي و فضلت افكر هيعمل فيا اي.. 


**********

تاني يوم في الشركه.. 


غاده وهي في المكتب عند سليم.. اتفضل.. 


سليم.. اي ده 


غاده.. استقلتي


سليم قام وقف وفضل يقرب منها.. امممم استقلتك.. مرفوضة يا هانم و اتفضلي علي شغلك... اه صحيح كنتي بتقولي عليا اي امبارح  بتاع بلاعات.. 


غاده.. انا محصلش.. 


سليم بعصبيه.. طب اتفضل روحي اعملي فنجان قهوة.. 


غاده جريت من قدامه... يا خربيت كده كان لازم لساني ده يتقطع قبل ما يشتم.. بس هو قمر اوووي يلهههوي 


سليم من وراها.. بتقولي حاجه 


غاده بخضه.. بقولك القهوه ساده ولا زياده


سليم بضحكه.. مظبوط.. و متفكريش بصوت عالي بعد كده 


غاده بعفويا.. خلصانه يا شبح.. هااااا بص انا همشي احسن.. سلاموز.. يوووووووه بقا 


سليم ضحك عليها وقال... مجنونه والله مجنونه.. 


***********

بعد شوي غاده جابت القهوة.. اتفضل بالهناا.. 


سليم... مش مرتاح من النظره دي.. طب اشربي انتي الاول


غاده.. اي شغول الاطفال ده.. اهو شربت.. 


سليم.. تمام اتفضلي يلا شوفي شغلك.. و اه عندنا عميل جاي النهارده 


غاده.. تمام.. و سبته وخرجت.. 


عده كام ساعه و جهه العميل.... 


سليم... اهلا وسهلا استاذ حسام اتفضل 


حسام.. اهلا بحضرتك.. 


سليم.. تشرب اي.. 


حسام.. انا بقول نبدا في الشغل علي طول.. 


سليم.. اه طبعاً.. بس استأذن بس هنادي المساعدة بتاعتي... خرج سليم و جاب غاده.. 


غاده اول ما شافت حسام اتصدمت 


غاده.. استاذ سليم انا مش هقدر احضر الاجتماع ده عن اذنك.. 


سليم.. هو اي ده الا مش هتحضري انا المدير هنا ولازم تنفذي كلامي.. 


حسام تدخل.. سبها براحتها يا استاذ سليم 


غاده.. ممكن انت متدخلش.. 


سليم اتعصب اكترر عليها... غاده اي الاسلوب ده وبعدين انت تعرفي استاذ حسام عشان تتكلم بالطريقة دي.. 


غاده بدموع وعصبيه قالت.. دا كان طليقي يا سليم.. 


سليم بصدمه... اااااي


يتبع


#الوفاء_في_الحب


اسكريبت 4


#الوفاء_في_الحب


غاده بدموع وعصبيه قالت.. دا كان طليقي يا سليم.. 


سليم بصدمه... اااااي


سبتهم وطلعت تجري.. 


حسام.. اسف علي الا حصل.. عن اذنك.. 


حسام مشي و سليم كان قاعد بيفكر في الطريقه الا كلم بيها غاده.. 


سليم لنفسه.. انت غبي يا سليم غبي.. 


*******

غاده فضلت ماشيه في الطريق وهي منهاره من العيط.. 


كل ما ابعد عنك تظهر تاني.. ليييه.. انا خلاص بدات اعيش من تاني.. ليه مصمم تظهر في كل حاجه كده.. انا تعبت يارب.. 


وصلت البيت و دخلت الاوضه.. 


مامتها.. غاده مالك يا بنتي في اي افتحي ردي عليا.. يا بنتي.. 


غاده بدموع.. سيبيني دلوقت يا ماما و انا هكون كويسه.. 


********


حسام رجع بيته.. 


داليا.. مالك يا حسام قلب وشك ليه.. 


حسام.. ابعدي عني و سبيني في حالي.. 


داليا.. حسام انت بتكلمني كده ليه.. 


حسام بعصبيه.. الا في بطنك ده ابن مين.. 


داليا بتوتر.. ابنك يا حسام في اي انت اتجننت.. 


حسام.. هسالك لاخر مره الا في بطنك ده ابن مييين.. 


داليا.. حسام انت مش طبيعي.. جات تمشي.. مسكها من شعر*ها


حسام.. انطقي ابن مييين.. انا لسه جاي من عند الدكتور و قالي اني مش بخلف.. ابن مييين ده انطقي يا خا*ينه.. خلتيني ابعد عن اكتر انسانه حبتني في الدنيا.. الانسانه الا خبت عليا اني مش بخلف وكانت راضيه بس انا اناني.. انا الا اختارت ده بادي.. انا هقت*لك و اخلص منك.. 


داليا... ابعد يا حسام  ااااه ابعد عني... همو*ت ااااه ابعد  يا مجنون.. كح كح كح.. 


حسام بعصبيه.. اتجوزتيني ليه طالما بتحب واحد تاني.. هااا ولا هي الخا*ينها في دم*ك.. 


داليا... هحكيلك كل حاجه بس اسمعني.. 


***********


سليم راح عند غاده البيت.. 


سليم.. عمتي فين غاده.. 


*من ساعت ما جات وهي حبسه نفسها.. 


سليم.. طب تسمحي لي ادخل لها.. 


*اه يا ابني اتفضل.. 


سليم.. غاده افتحي الباب.. رد عليا بدل ما اكسر الباب و انتي عارفه اني مجنون و اعملها.. غاده ردي.. غاده لو وراء الباب ابعدي.. هعد لحد تلاته..... واحد.. اتنين.. تلا... 


غاده.. جاي ليه... 


سليم... اسف مكنتش اعرف انه طلقيك.. و اسف عشان اسلوبي معاكي.. 


غاده.. ماشي.. 


سليم.. ماشي اي يبقا لسه زعلانه 


غاده.. مش زعلانه بس عاوزه اكون لوحدي.. 


سليم.. غاده ارجوكي سامحيني.. و لو فعلاً مش  زعلانه تعالي نخرج سوا.. 


غاده.. مليش مزاج اخرج يا سليم عن اذنك.. 


سليم... و انا مش همشي من هنااا غير لما ترضي.. 


غاده بنرفزه.. يوووه ماشي هخرج.. 


سليم ابتسم... شاطره هستناكي تحت لحد ما تجهزي.. 


********

داليا... كنت في يوم عن الدكتور و شوفتك انت و غاده.... عرفت انك غني جداً و عندك فلوس كتيير بس مش بتخلف... بس انت نزلت قبل مراتك سمعتها وهي بتتكلم مع الدكتور.. 


غاده.. بعد اذنك يا دكتور ممكن حسام ميعرفش اي حاجه عن الحقيقه دي.. 


الدكتور.. تحت امرك بس كده حرام هو المفروض يعرف


غاده.. انا بحبه و مقدرش استغنى عنه و عشان كده هقوله ان العيب مني انا و ان مش بخلف.. 


الدكتور.. تمام يا مدام غاده.. 


حسيت في وقته انها فرصه.. اتجوزك و اعيش معاك بفلوسك.. بس مكنتش اعرف ان مراتك هتعرف و نتكشف.. بس صدقني يا حسام انا حبيتك بجد و اه الا في بطني مش ابنك بس كان لازم اعمل كده عشان ابويا مريض و لو عرف كان هيروح فيها... سامحني يا حسام ارجوك سامحني.. 


حسام... و انا مقبلش ان مراتي تكون و احده زايك.. انا هطلقك.. 


*************

عدي اسبوع و سليم بيقرب مني كل يوم كان بيحول يخرجني من الا انا فيه.. وقتها حسيت ان ربنا بدا يعوضني.. بدات انا كمان اميل لسليم.. بس ظهر تاني حسام في حياتي بس وقتها قرارا اني اختار نفسي وبس.. 


سليم... غاده.. عايز اقولك موضوع مهم.. 


كنت عارفه هقول اي بس قولت اسمعه... قول يا سليم خير.. 


سليم كان متوتر.. غاده  انا.. انا..بحـ


مامت غاده... حسام برا و عايز يشوفك.. 


استغربت وقتها لان خلاص مبقاش في بينا حاجه.. 


دخل حسام و بدا يتكلم.. غاده انا اسف انا جاي و ندمان.. انا عرفت الحقيقه يا غاده و جاي وطلب فرصه تانيه.. 


غاده.. للاسف يا حسام جيت متاخر.. انا دلقتي واحده مخطوبه.. و بحب خطيبي سليم ابن خالي..


انا عرفه اني زعلته بس هو خسرني في الاول.. و انا دلوقتي قلبي مع واحد تاني.. عارفه انها فتره صغيره جدا بس سليم قدر يغير كل حاجه قدر يخليني احبه... و دلوقتي انا اختارته و مش ناويه ابعد عن سليم.. 


***********

عدي 6 شهور و اتجوزت انا و سليم.. 


سليم... اخيرا يا غاده اخيرا بقيتي ليه وبين ايدي و حضني... بحبك يا احلي و اجمل غاده.. تعرفي بحبك من و احنا صغيرين بس وقتها انا سفرت و معرفتش عنك حاجه.. بس عرفت انك اتجوزتي و قتها زعلت بس كان عندي امل انك تكون ليا... 


غاده  بحب... مكنتش اعرف ان ربنا هيعوضني اووي كده  ... انا بحبك اوووي... 


اوقات كتيرر بنختار غلط.. بس بنتعلم انا يمكن اختارت غلط في الاول بس ربنا عوضني بسليم.. حسام ندم بس الندم بعد فوات الاوان مينفعش.. اختارو صح حتي لو متاخر بس المهم انكم تختارو صح.. 


تمت




 


 

تعليقات

التنقل السريع