القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

نوفيلا ابن عمي البارت الاول والثاني كامله ...) (بقلم جوين 💞)الكاتبه الصغيره في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


صحيت لقيت نفسي في مستشفى حقيرة ...
هدي بصدمة:انا فييييييييييين حولت تقوم مقدرتش تقوم بتبص لقت نفسها لابسة هدوم المرضي ومفيش حد واقف...
أخويا أحمد: أهلا بأختي النصابة ..؟
هدي بصدمة:نعـم ..
احمد: إللي انتي فية دة عشان تتعظي ومتلفيش على ابويا تاني ...! 
هدي دموعها نازلة لأنها معملتش حاجة .
احمد:اسبقك انا واروح عندي بيتي وولادي وورثي ....؟
ومشي وسابني
دموعي نزلت ... لقيت حد دخل الاوضة اللي انا فيها ....
لقيت شاب دة دة مصطفى ابن عمي ...؟
مصطفى بعد ما قعد علي الكرسي:هدي اي اللي جابك هنا وفي اي بتعيطي لية ....؟
هدي:انتي مش كنت مسافر
مصطفى:وجيت ... 
هدي:ارجوك روحنيي ...
مصطفى: حاضر بس هاخدك عندي انا ...
هدي:نعم لية ..
مصطفى: احمد اخوكي أحمد راح قال لعمي انك حامل وهربتي مع عشيقك ...؟
هدي:واللة ما حصل .... 
مصطفى:طب نروح وتحكيلي ...
هزيت راسي ... خدني وروحنا فيلا لاء دي قصر مصطفى ابن عمي رجل اعمال كبير وعندوا شركات كتيييير إسمها الهدي. ..
مصطفى بعد ما قعدني:احكيلي ...
وجابلي اكل ...
وبدأت احكيلوا واعيط 
Flash back,
كنت قاعده مع ولاد أخويا الصغيريين ...
محمد :عمتوا هاتيلي لعبتي ...
بأبتسامة: حاضر يا قلب عمتوا ، ماما وبابا فين ...؟
محمد:في الاوضة بيتكلموا ..
طب فين اللعبة دي خليني اجبهالك ...
محمد:عند اوضة بابا ماما يا عمتوا ...

مديت راسي لقدام لقيت اللعبة جمب اوضة اخويا ..
هزيت راسي ... وروحت بوطي اجيبها سمعت أخويا ومراتوا ليقولوا :
داليا مرات اخويا:يعني هتعمل العملية امتي أبوك خلاص دي اخر اياموا و ابوك كاتب لاختك معظم الورث لازم العملية تتم عشان نخلص منها وابوك بنفسوا هو اللي يقتلها ...!
دموعي نزلت ببطئ 
أخويا أحمد: خلاص انا هحاول اكممها او نحطلها منيم ونعملها ...
مستحملتش الصدمة وقعت في الارض واخر حاجه سمعتها .
فرصة وجاتلنا ... وغمضت عيني لعالم تاني ..
Back...
مصطفى:عارفة هما عملوا عملية اي ؟
هدي:اي.. 
مصطفى:عملية تخليكي حامل ...
هدي:انا دكتورة نساء ... عملية اي...
مصطفى: الحيوانات المنوية ... 
فتحت بوقي من الصدمة: ولو حملت هيبقي مين ابوا ابني ..
مصطفى:انا... !
بقلم جوين 💞✨
طبعاً مش هتعجبكم بس دي حاجه جديده تقريباً ولو جاب تفاعل هههههههههه هنزلكوا بارت بكرة ...
#ابن_عمي ..
............... رواية ابن عمي .............

(نوفيلا ابن عمي البارت الثاني ...)
(بقلم جوين 💞)
هدي:يعني لو حملت فعلاً هيبقي ابن مين ...؟
مصطفى:احم .... انا ..!
بصتلوا بصدمة: إزاي وانتي لية تعملهم أصلا يعني انتي كنت معاهم من الأول اخس فعلاً اخس ... حتي انتي يا اخي 
قامت وهي مش قادرة تقف راحت هتوقع راح رفعها بأيدوا ...
هدي: أبعد متلمسنيش. ....
ودخلت الاوضة من القصر ...
هدي:ياربي لية بيحصلي كدة ياربي انا تعبت ....
وكملت عياط لحد الساعة ما جت  PM 7
مصطفى كان سامعها بتعيط كان نفسوا يحضنها و يقولها انا معاكي ويحكيلها الحقيقة لكن مقدرش ...
مسمعلهاش صوت راح دخل نام في اوضة جمبها ...
.................
صباح جديد 
صحيت هدي قبل مصطفى 
هدي في نفسها: لازم امشي هو نايم دلوقتي انا ههرب واسيبهم كلهم ...
وجريت لبست هدوم بتاعتها ونزلت تتسحب لقت البودي جاردات مارميين على الارض وجايبين دم من كل حتة...
بتبص لقت مصطفى واقف جمبها بس مصدوم لأن المنظر كان صعب فعلاً ...
هدي:مين مين قتلهم .... لقت عربية جاية من بعيد ومعاهم سلاح بتبص لقت ابوها راكب في العربيه وجاي عليهم ولسة هتجري لقت الرجالة حواليها في كل مكان ...
مصطفى بصلها ووطي شالها وبص حوالية رفع رجلوا وضرب كل واحد ييجي جمبوا وهدي كانت بتعيط وبتخبي وشها ...
ومصطفى جري لان كان في سلاح مع ابوها وأخوها غير الرجالة كمان اخدها وجري جوة القصر نزلها. .
مصطفى:خوشي جوة ومتطلعيش ....
هدي :انتي رايح فين ...
مصطفى:لازم اقفلهم لانهم عدوا حدودهم جامد ...
هزت راسها :متخلهمش يعملولك حاجه ...
هز رأسه وسكت وهي جريت على الجناح الاساسي اللي مصطفى شاورلها علية. .
هدي:يارب طلعوا كويس ليا يارب ...
ابوا هدي (عادل: فين البت يا مصطفى ...؟
مصطفى:ملكش دعوه ...
عادل:اتعدل معايا واقولي هي فين دي خانتك وراحت مع عشيقها.   
هدي:خانتك . 
مصطفى'انا مبسوط ..
عادل:لو انتي مبسوط انا مش مبسوط ودورلي عليها لانك ااجوزتها عشان تسترها مش تسيبها ...
هدي فتحت الباب ودموعها نازلة: انجوزتني ..!
_______________________________________

نوفيلا ابن عمي البارت الأخير)......
أبو هدي:انتي اتجوزتها عشان تسترها ولا عشان تسيبها تحمل من عشيقها ....؟
هدي بصدمة: انجوزتني ...!
وكأن الوقت وقف تخيلي كدة اتجوزتي من غير فرحة من غير ما تعرفي شيء لا يحتمل ....
مصطفى بصلها بحزن:اه ...
هدي بصريخ هستيري:اتجوزتنيييييي ازااااااي رد عليا وانتي ازاي اب يعمل كدة في بنتوا ينعل ابوا الورث اني مش عاوزة ورثثثث خدوووووا مش عاوزاة بس سيبونيي ...وقعت اغمي عليها ..
مصطفى بزعيق:هديييييي ،اطلبوا دكتورة بسرعــــة 
رفع التليفون والد هدي ورن على دكتورة ...
بعد وصول الدكتورة ...
الدكتورة بأبتسامة: مبروك المدام حامل ...
مصطفى بصلها وابتسم وابوا هدي طلع الدكتورة واداها فلوس ...!
والد هدي:انتي مبسسسسسسسووووووط ازااااي ...؟ مراتك حامل من عشيـ مكملش لان مصطفى قاطعوا
مصطفى بجمود:مراتي حامل في ابني دلوقتي وميهمنيش فهمت انها حامل من مين المهم هييي وبس ...!
هدي:انا مش فاهمة حاجه ....
مصطفى                          flash back......
كنت قاعد وساكت ...
اخوا هدي:اي انتي مش هتجوز بنتك ولا عشان انتي جيت مصر نسيت اساسيات بلدنا احنا من الصعيد يعني المفروض بنتك تكون متجوزة ..؟ ،انا عندي ليها عريس حلو 😉 تشوفوا يا بابا ؟
بابا هدي هز رأسه:ماشي
بعد فترة كانوا قعدوا معاه بس معجبهمش وبقي كل شوية يدوروا علي العرسان اللي اتقدمولها وابوها محدش عاجبوا منهم
اخو هدي:في اي يا بابا كل شوية ترفض ،انا هجوزها عم عطية راجل غني ومتريش 
بابا هدي وافق 
مصطفى؛نعم ؟
بابا هدي: في اي ..؟
مصطفى:اي اللي في اي يعني هتجوزها من غير ماتعرف وكمان واحد قد جدها ..!
أخو هدي بسخرية:خلاص اتجوزها انتي
مصطفى:موافق ...
بابا هدي:بجـد !
مصطفى:اه ..
وبالفعل جوزوهم من محامي العيلة واتجوزوا ... 
Back,
هدي:وافقت لية ؟
مصطفى: عشان بحبك من زمان كنت هقولك لكن اغمي عليا وانا رايحلك ... السواق وداني المستشفى لكن بعد الكشف لقيت عندي كانسر في المراحل الأولى عشان كدة رجعت وخليتهم يراقبوا اخوكي ومراتوا وانتي وبالنسبة للحيوانات المنوية انا جمدتهم وكدة عشان لو موت وانتي متجوزاني تقدري تحملي زي ما نتي عاوزة عشان ابوكي ما كنش هيجوزك بعدي اخوكي كان بيراقبني وبالفعل اما مشيت دفع للدكتور ازيد من 600الف جنية والدكتور اداهالوا وبالفعل خطط ونفذ وانتي دلوقتي حامل ...
هدي:عندك كانسر ...؟
هز راسوا هدي بقت تعيط وتحضنوا وبقوا يروحوا مع بعض الكيماوي والحمدلله مصطفى خف و هدي خلفت تاليا مصطفى جميلة زيهم 
والحمد لله 

تمت ...


تعليقات

التنقل السريع