القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

سكريبت كامل اول ما شفته قلبى اتنفض من مكانه حسيت ان تعب السنين دى كلها راح بصتلها بخضه :هو مصطفى العريس! هاله :اه ....انت تعرفيه حبيبه حمدي



اول ما شفته قلبى اتنفض من مكانه حسيت ان تعب السنين دى كلها راح 


بصتلها بخضه :هو مصطفى  العريس!


هاله :اه  ....انت تعرفيه 


عيونى اتملت بدموع :لا ..ثانيه وجيالك 


"سبتاها وبعدت عن الناس سمحت لدموعى تتحرر ...جرح قلبى القعدت اخيطه ٣ سنين رجع اتفتح تانى والاغرب انو هيبقى جوزى "


Flash back✨


هاله :كنت عايزه اطلب منك طلب كده بس هو كبير


قعدت جمبها :اتفضلى انا مقدرش ارفضلك طلب 


اكلمت بخوف :عايزاكى تجوزى ابن اختى بس مش جوازه عاديه 


اكلمت بأستغراب :مش فاهمه!


هاله:هو كان مجوز واطلقوا من سنه فضلوا مجوزين سنتين وبعدها هربت مع صاحبه 


حبيبه:والمطلوب منى ايه 


هاله:هو دلوقتى بيكره ستات العالم كلها وانا حاطه عليكى امل انك تقدرى ترجعى هو هيسافر لجدو كمان اسبوعين وبعدها  هيسافر برا واحنا حولنا نقوله يجوز الاول قال فى اسبوعين وهى مكانش موافق اصلا ....ده اول طلب ليا 


"فكرت شويه وافتكرت كل الحاجات العملتها عشانى بعد ما بابا وماما ماتوا "


بأبتسامه :موافقه 


عوده 🌝


ازاى هعالجله قلبه الكسر قلبى ...قلبى ال لحد دلوقتى مش قادر يكرهه ! ...والفرح الكمان اسبوع ده اما يشوفنى رد فعله هتكون ايه ! 


هاله :الو يا حبيبه  ....اتأخرتى ليه 


حبيبه :معلش تعبت شويه واضريت اروح 


هاله :تعبتى مالك ...اجيب الدكتور واجيلك 


رديت بسرعه :لا لا مش  مستهله انا هاخد الدوا وانام  وابقى كويسه


هاله :طيب اسيبك تاخدى الدوا واكلمك بكرا 


"قفلت معاها وبدأ سناريو حبى ليجى" 

Flash back ✨


مصطفى:اول مره تركبى قطر صح 


ابتسمت بخوف :صح  ....عرفت منين 


مصطفى:باين من خوفك 


حبيبه :كنت عامله حسابى انى هركب وامسك الموبيل واندمج بس الموبيل اتسرق والحمد لله  


مصطفى :وانت كنت عايزاها ليه ؟


حبيبه :يسلينى 


مصطفى :عايزه حاجه تسليكى وانا موجود ده انا مسلى جدا 


حبيبه :طب سلينى بقا يا ....


ابتسم :مصطفى 


ابتسمت :طيب يا سى مصطفى انا بكلم كتير عشان تبقى عارف 


بأبتسامه :اتفضلى 


"بدأت اكلم عن اى حاجه عامه ورأى فى فيلم رأى فى قصه كده يعنى " 


وقفت كلام:زهقت صح 


ابتسم:فى حد يزهق من العيون القمر دى 🌝🤍 


خدودى احمرت  


ضحك :انت قلبتى طماطم كده ليه بهزر😂  


حبيبه:قصدك ان عيونى مش حلوه 


مصطفى:لا حلوه عشان كده سرحت فيها ♥️  


سكتنا  


مصطفى:انا نازل المحطه دى 


بحزن: هكمل لوحدى 


طلع حاجه من جيبوا :انت والشوكولاته 


حبيبه:انت عرفت انى بحبها ازاى 


ابتسم:من لون عيونك ...بحر شوكولاته  


معرفتش ارد تنحت و خدودى احمرت 


مشى كام خطوه بعدها رجع بضهره :سلام يا ....


ابتسمت :حبيبه اسمى حبيبه 


عمل بأيده حركه عشوأيه :حبيبة قلبى 


مشى وسابنى وانا سرحانه فيه 


عوده🤍


"الاسبوع عدا وجه يوم كتب الكتاب "


 المفروض انه فرح بس انا حساه سجن طنط هاله كانت هتعمله كبير بس انا محبتش كده وقررنا نعمله فى الشقه


كنت داخله وقتها خبط ف حد الحاجه الفى ايدى وقعت فوطيت اجيبها 


بصدمه :هو انت العروسه 


ارتبكت :مصطفى ! 


قرب منى .........


✨يتبع


تفاعل حلو عشان اكملها



البارت الثانى 


قرب منى وابتسم :وحشتينى 


سابنى ومشى وانا مش فاهمه حسيت ل لحظه ان الدنيا ضحكتلى  

سبت افكارى و دخلت


هاله :اقعدى  زمان المأذون جاى 


حبيبه:اكلمت بصوت واطى :هو مصطفى فين 


مصطفى  :سمعت سيرتى قلت اما اجى


برقت 


ام مصطفى  :كويس انك جيت انزل جيبلى شويه حاجات من السوبر ماركت الفى اخر  الشارع 


مصطفى:مش  قادر 


ام مصطفى :يلا يا مصطفى بطل كسل 


خد نفس :اكتبيلى الطلبات فى ورقه 


"كتبتله الطلبات فى ورقه وادتهاله خدها ونزل"


ام مصطفى :معلش ونبى يا قمر الحقى مصطفى على السلم قوليلى يجيب دقيق عشان نسيت اكتبه زمانه واقف مستنى الاسانسير


حبيبه:من عينى 


"خرجت لقيته دخل الاسانسير رحت الحقه "


حطيت ايدى قصاد الباب :مامتك بتقولك جيب دقيق كمان 


ابتسم :ممكن تيجى معايا 


حبيبه:بس...


مصطفى:عشان خاطرى 


دخلت بسرعه : كده 


ابتسم: بالظبط  ...تعرفى انك وحشتينى  


ابتسمت: وانت وحشة قلبى 


"الاسنسير وصل وانا لسه بفكر فى كلامه بنبرة صوته بأبتسامته كل حاجه فيه حلوه ...بجد!" 


مصطفى :بدل الهدوء ده عكس ديتول ايه ؟


فكرت :معرفش 


ضحك :دى عرض 😂


مصطفى:طب عكس بندانه ايه 


ضحكت :معرفش 


مصطفى :حرانه  ...شغلى دماغك شويه


حبيبه:امشى يا مصطفى 


مصطفى:عيون مصطفى  .....تعرفى انك احلى وحده ندهتى اسمى 


ضحكت :محصلش 😂♥️


مصطفى: يمكن انا شايف كده لأنى حابك بكل تفاصيلك من يوم القطر


حبيبه:هعمل نفسى مش سامعه 


مصطفى:طب امسكى الورقه دى اطلبى انت 


ضحكت :اشمعنا بقا ! 


مصطفى: اصل كل مره  بلخبط ومبسلكش من امى 


حبيبه:طب جيب جيب 


"دخلت المحل جبت الحاجه وخرجت "


مصطفى :فين كيس الدقيق 


حبيبه:جبته متخفش 


مصطفى:طلعيه 


حبيبه :ليه 


مصطفى :طلعيه بس  


ادتهوله :اهو 


قطع الكيس 


حبيبه :انت اهبل يا مصطفى 


ابتسم:فوق ما تتخيلى....  دلوقتى هنقسم الكيس نصين وهنغرق بعض بيهم 


حبيبه :انت غاوى تهزيق


ابتسم لا غاوى احبك😉 


حبيبه:مبتسبتش خلى فى علمك يعنى 


"خدنا الدقيق وبدأنا نجرى ورا بعض فى الشارع الفاضى مع كل نسمه هو بتتحرك كنت بحس انى طايره  "


كنت عامله اضحك 


مصطفى:فرحانه ؟


ابتسمت :جدا  وانت 


ابتسم: انا فرحان انك فرحانه


حبيبه:سامع السمعته 


مصطفى:ايه


حبيبه :صوت كلاب 


مصطفى:اجررررررى 


"بدأنا نجرى واحنا بنضحك مكناش شايفين العربيه الجايه فى وشنا اخر حاجه سمعتها كانت صوت مصطفى"


مصطفى :حاسبى.....


#يتبع  


البارت الثالث 


دخلت الاوضه قعدت جمبها وهى نايمه :هتسيبينى انت كمان صح ....


اقولك سر  انا مكنتش بحي سلمى


 طليقتى كنت مجوزها غصب كانت


 هى بتحبنى بس انا لا ولأنها بنت


 عمى عمى غصبنى عليها الكان


 قهرنى انها سابتنى مع انها كانت


 بتحبنى بدأت افكر امال لو مكانش


 بتحبنى كان هيحصل ايه اوقات


 كتير كنتى بتجيلى فى الحلم بعد ما


 شوفتك فى القطر ...كنت بقنع


 نفسى انى مبحبكيش عشان اقدر


 اكمل مع سلمى بس هى


 سابتنى ...كرهت كل الستات الا انت


 مكنتش عايز نجوز بالطريق دى


 كنت عايز اجى اقولك موافقه  تجوزينى ف..


فتحت عينيها :موافقه 


برقت انت كنت سامعه 


ابتسمت:اه 


غمضت عين وفتحت عين :كلوا كلوا 


ضحكت :اه كلوا كلوا 


مصطفى:ورأيك ايه 


ابتسمت:انا كمان بحبك 


ابتسم :احلفى 


حبيبه:والله بحبك 


مصطفى :من امتى


حبيبه : من ساعة الشوكولاته ....يوم فرحك نزلت الصور ليه طلاما مبتحبهاش 


مصطفى:وانت عرفتى منين 


حبيبه:انت معاك المحقق كرومبو 


مصطفى:طيب يا محقق كرونبو تقبل تجوزنى 


ضحكت :طبعا يا مصطفى  


ابتسم :عيون مصطفى 


"عملنا اجرأت المستشفى وخرجت حددنا معاد الخطوبه " 


بعد مرور اسبوع 


مصطفى:انسه حبيبه انجزى انا واقف مستنيكى تحت بقالى ساعه 


حبيبه:نازله على السلم اهو يا مصطفى ...انا جيت


مصطفى:نورتى عيونى 


حبيبه:طب يلا يا مسبتنى😂♥️


"كانت خطوبه لطيفه يمكن عشان هى كانت موجوده فيها كنت متابع كل حاجه بتعملها ابتسامتها ضحكته كسوفها كلامها كانت جميله اوى وهتفضل اجمل بنت فى عيونى ....عيونى المبتنامش بسبب تفكيرى فيها " 


"ثانى يوم "


حبيبه:ايه رأيك الفستان ده احلى ولا ده 


مصطفى:ده حلو فى حاجه وده حلو فى حاجه 


حبيبه:انهو هيبقا احلى عليا 


مصطفى:اى حاجه بتبقى حلوه عليكى


حبيبه:يا مصطفى بقا 🙄♥️


مصطفى:ده احلى 


ابتسمت :انا بقول كده برضوا 


"خدنا الفستان وخرجنا من المحل "


مصطفى:تعالى نجيب شوكولاته 


حبيبه :ليه 


مصطفى :اول حاجه ما بينا كانت شوكولاته 


ابتسمت 


"دخلنا السوبر ماركت كان زحمه "


مصطفى:بصى هدخل انا واستنينى فى العرييه 


حبيبه:طب ما انا جايه معاك


 مصطفى :عشان الزحمه وتقريبا طل الجوه رجاله وانا بغير يا جميل 😉♥️


ضحكت :والله يا مصطفى انت بتسبتنى هه


"سابتنى وخرجت تستنانى فى العربيه  جبت الحاجه وخرجت ملقتهاش قعدت ادور عليا فى المنطقه الحوالين العربيه "


رقم غريب :الو 


مصطفى:مين معايا


سلمى :ايه يا مصطفى نسيت سلمى  بسرعه دى يمكن تكون نسيتنى بش اكيد منستش عروستك ...عروستك معايا يا مصطفى فى المكان .....


مصطفى :سلمى لو حبيبه حصلها حاجه مش هيحصلك كويس 


قفلت السكه فى وشى فخدت العربيه ورحت المكان.....


# يتبع 

الكاتبه حبيبه حمدىبحزن :يعنى انت مش موافقه عليا كعريس


حبيبه:مش حكايه مش موافقه عليك يمكن لو فى وقت قبل كده كنت هوافق 


مصطفي:واى الفرق من دلوقتى وقبل كده 


خدت نفس :الفارق انى اتخذلت كتير ...حبيت ناس  مكانش يتفع احبهم كنا ماسكين فى بعض و وقت حزنى ايديهم رخت وسابونى سابونى فى اكتر وقت انا عايزاهم فيه خايفه انى اتعلق بحد وفى الاخر ...يسيبنى اصل الأكتاب صعب والحزن الفى قلبى زاد 


مصطفى :بس انا بحبك ومش هسيبك 


بيأس:كلهم قالوا كده .. كلهم 


مصطفى :بس انا مش زيهم ....ومش هسيبك 


حبيبه :الحزن مبيسبنيش يا مصطفى 


مصطفى:وانا مش هسيبك مع الحزن لوحدك اصلى بغير♥️😉 


حبيبه :هتفضل تحبنى 


مصطفى :هفضل احبك♥️


حبيبه :مهما حصل 


مصطفى بأبتسامه :مهما حصل  


حبيبه :ابتسامتك حلوه 


ابتسم :وحبى ليكى احلى♥️♥️🥺


"وان كنت انتى والحزن صديقين سأكون ثالثكم♡"



الخاتمه 


دخلت براحه 


سلمى  وهى ماسكه سك*ينه وحطاها على رقبة حبيبه:لو قربت هقت*لها ابعد


مصطفى:انت عايزه ايه 


ابتسمت بخ*بث :عايزاك 


مصطفى :انت انسانه انانيه و...


سلمى :مصطفااا انا مبحبش التهور اصل البيتهور البيحصله 


مصطفى بلامبلاه :بيت*عور 


داست على سك*ينه فع*ورت حبيبه :لا حبيبته البتتعور يا خفيف 


مصطفى:خلاص الانت عايزاه هنفزه 


ابتسمت:نجوز 


مصطفى :انت مجنونه 


ابتسمت :مجنونه بحبك يا صاصا ولا تودع القطه 


بخوف :لا خلاص انا هجوزك بس مش عشان حبيبه ..عشان بحبك يا جميل 


سلمى وهى بتبصلى :بجد يا مصطفى 


مصطفى :بجد يا عين مصطفى 


"حضنه بعض وقتها قلبى اتفتت دخل عليهم ررجل فى ايده مسدس فجريت استخبيت


زياد :انت بتخونينى يا سلمى ..اه ما الخانت جوزها معايا اكيد هتخونى 


سلمى :زياد متفهمش غلط 


طلع المسدس بتهور وضرب عليها رصاص :مش زياد اليتخان يا سلمى 


لف وشه لمصطفى وضرب نار عليه (جات فى  كتفه ):انت فاكرنى هسيبك عشان تبلغ عنى (سابو وجرى )


جريت عليه :مصطفى  انت كويس الرصاصه فين 


مصطفى:هشششش بحبك 


حبيبه:على اساس انى  ما اسمعتش "بحبك يا عين مصطفى🙄🥴"


مصطفى:وصدقتى 


حبيبه:اه 


مصطفى :تبقى غبيه ....انا الاتصلت على زياد من كشك وقلتله ان حبيبته بتخونه ولو جيه لقانا بنتخانق مكانش هيصدق


حبيبه:يعنى بتحبنى انا يا مصطفى


مصطفى:ايوا يا نن عين مصطفى 


حبيبه: وانا كمان 

كملت يهمس:بحبك 


ضحك :لا ده احنا نطلع على مأذون 


ضحكت :نطلع على مستشفى الاول

.

.

.

بعد ٨ سنين

.

.


حبيبه:عارف يا مصطفى عمرى ما نسيت مره وانا بصلى انى اشكر ربنا اننا اجوزنا 


مصطفى:انا عمرى مانسيت اشكره على جوازنا ولا عمرى نسيت اقوله قد ايه انا بحبك يا جميل😉♥️


"وان كان لقأنا صدفه ف هذه الصدفه هى اجمل صدفه يا عزيزى♥️" 


النهايه 

رأيكم

حبيبه حمدى

 

تعليقات

التنقل السريع