القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

سكريبت جرح حبك كامل بقلم هاجر العفيفى في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



جرح حبك :

هاجر العفيفى كامله 


بحبك

صف*عه قو'يه نزلت على وش*ها صدمتها من تلك الغاض*ب

مازن بغض'ب : أنتى أكيد اتجنن*تى هو عشان انا بعاملك كويس يبقا فاكره أن بحبك وازاى اصلا تتجر*أى وتقوليها انا هقول لخالتى تربيكى من أول وجديد

روح بصدمه ودموع تنسال بغزاره : متربت*ش عشان بحبك يامازن بس هقولك على حاجه انت السبب

مازن بصدمه : أنا

روح بصرا*خ : أيوه لما تبقا معايا فى كل خطوه فى حياتى وعودتنى على وجودك وبتتحكم فيا طبيعى اتعلق بيك وافتكرت انك بتحبنى زى مابحبك بس للأسف انا ال غلطانه وده السبب فى الاهانه دى وشاورت على قلبها

مازن بغض*ب : روح انتى لسه صغيره وأكيد مش عارفه انتى بتقولى ايه عشان انتى مرا*هقه

روح ضحكت بحزن : صح انت صح انا لسه صغيره عن أذنك

وتركته وغادرت المكان وهو غمض عيونه بحزن مكانش متوقع أنها بتحبه أو أنها فى يوم تقول كده أبدا بس كده الصح

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أستغفروا

ميرنا : بت ياروح مالك ياسطا

روح بدموع : طلع مبيحبنيش ياميرنا طلع بيعاملنى زى أخته اااااه ياوجع قلبى

ميرنا ضمتها في حضنها بحزن : أهدى ياحبيبتى انا قولتلك ياروح متعمليش كده انتى ال صممتى ووجعتى قلبك

روح مسحت دموعها بعن*ف : فعلا انا ال غلطانه وانا ال قللت من نفسى انا لازم اتجنبه خالص ولا كأن موجود مش هخليه يتدخل فى حياتى مره تانيه هشوف مستقبلى ومش هفكر فيه تانى

ميرنا : جدعه ياحبيبتى لازم تعدى الصعوبات صح وان شاء الله ربنا هيعوضك كل خير

روح بدموع اترمت فى حضنها : بس مش هقدر أنساه

ميرنا طبطبت عليها بحنان : هتنسيه صدقيني هتنسيه

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم


دعاء (والدة روح) : مالك ياحبيبتى بقالك يومين مش عجبانى

روح بتنهيده : مفيش ياماما ده بس ضغط مذاكره وكده انتى عارفه الامتحانات قربت

دعاء بحنان : ربنا معاكى يابنتى صحيح مبتشوفيش الواد مازن

روح ببرود : لاء مشوفتوش عشان مش فاضيه لحد

دعاء باستغراب : ازاى يابنتى مش هو ال بيوصلك الكليه

روح : لاء بقيت اروح مع ميرنا متأخر براحتنا عشان المحاضرات بتكون متأخر انا هقوم انام بقا ياماما

ولسه هتقوم الباب خبط وأمها راحت فتحت الباب وكان مازن

دعاء : يااه لسه كنت بسأل عليك روح عامل ايه يابنى

مازن : احم الحمد لله ياخالتى ازيك ياروح

روح ببرود : أهلا عن أذنكم داخله انام

ولسه هتدخل وقفتها جملته ال كسرت قلبها مليون حته

مازن : كنت عايزك ياخالتى تيجى تخطبيلى مروه جارتكم

روح حطت أيدها على قلبها ودموعها نزلت وفقدت الوعى فجأه


يتبع


#جرح حبك 


بقلمى هاجر العفيفى


دمتم في حفظ الرحمن💙


شكرا على التفاعل القمر❤️        البارت الثاني


روح لسه هتدخل اوضتها وقفتها جملته ال كس*رت قلبها مليون حته

مازن : كنت عايزك ياخالتى تيجى تخطبيلى مروه جارتكم

روح حطت أيدها على قلبها ودموعها نزلت وفقدت الوعى فج*أه

بعد وقت فتحت عيونها ببطئ وشافته واقف وباين على ملامحه الخوف والقلق هو ووالدتها

دعاء بدموع : مالك ياقلبى ايه ال حصلك

روح افتكرت ال حصل دموعها نزلت بصمت ومتكلمتش

مازن جه يقعد جمبها ولسه هيطبطب عليها بعدت عنه بعن*ف

روح مسحت دموعها : معلش سبونى لوحدى

دعاء بحزن : يابنتى بس أهدى

روح بضيق : ماما معلش عايزه اكون لوحدى

دعاء خرجت ومازن بصلها بحزن وخرج وراها

روح كانت بتتمنى أن يطلع ده كله حلم بس للأسف طلع كله حقيقى كتمت دموعها فى المخده وشهقاتها زادت


فى الخارج


دعاء بحزن : معلش يابنى إذا كان عن موضوعك فأنا هاروح معاك بكره أن شاء الله بس لما اطمن على روح

مازن : متقوليش كده ياخالتى اهم حاجه عندنا صحة روح

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹استغفروا

بعد مرور أسبوعين


مازن راح هو ودعاء واتقدموا لمروه وروح كانت بعيده عنه نهائى ومبتتكلمش معاه وفى مره وهى نازله شافت مازن طالع هو ومروه تجاهلتهم بس وقفها صوت مروه الساخر

مروه باستفزاز : ازيك ياروح متنسيش بقا تيجى الخطوبه

روح ببرود : مبروك

مازن بلهفه : انتى راحه الكليه اجى اوصلك

مروه بعص*بيه : ليه يعنى ماتروح هى اتشلت

مازن بغض*ب : مروووه ملكيش دعوه بروح

روح دموعها اتحبست فى عيونها وسابتهم ومشيت

مروه : انت بتزعقلى عشان دى

مازن وهو يجز على أسنانه بغض*ب : كله الا روح دي خ*ط أح*مر سلام

مروه بغيظ : انت مش هتطلع معايا

مازن بقر*ف : لاء ورايا شغل سلام

مروه نفخت خديها بغيظ : ده كله عشان ست زف*ته

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 أذكروا الله


ميرنا : يابنتي أهدى والله مايستاهل دموعك أهدى بس

روح بدموع : مش قادره اشوفهم مع بعض قلبى بيوجعني ياميرنا وكمان ماما قالتلى أن الخطوبه الخميس الجاى ومصممه أن أحضر

ميرنا بعند : مانتى هتحضرى فعلا وتعرفيهم ان هما مش يهموكى فى حاجه

روح بحزن : مش هقدر

ميرنا بتحدى : لاء هتقدرى

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم


يوم الخطوبه


روح لبست فستان فيروز ولبست خمار لأول مره لونه أوف وايت ومحطتش اي ميكب خالص وكان شكلها ملكه خرجت مع امها وهى بتفتكر كلام ميرنا وأنها لازم تكون أقوى من كده وصلوا القاعه ال فيها الخطوبه واول مادخلت قلبها وجعها أكتر لما شافتهم جمب بعض فى الكوشه

مازن أول ماشافها اتصدم من جمالها وكمان أول مره يشوفها بالخمار كانت أميره فى الخمار ومروه كانت وضعه ميكب كتير جدا لدرجة أخفت شكلها

روح راحت عندهم وسلمت على مروه بحزن

روح : مبروك

مروه باستفزاز : الله يبارك فيكى عقبالك

مازن مد أيده ليها ولسه هيمسك أيدها بعدت عنه

روح ببرود عكس ما بداخلها : اسفه مبسلمش على رجاله عن أذنكم

(بالفعل روح قربت من ربنا اكتر لبست الخمار ولبست واسع من فتره قريبه بس هى اتغيرت بسرعه حست ان القرب من ربنا احسن بكتير من القرب بالناس قرب بيداوى الوجع والحزن مفيش غير ربنا ال بيقبلك بكل حالاتك فرحان حزين كل شئ قربه من ربنا ياجماعه هترتاحوا والله طول حياتكم)

مروه بسخريه : هه عامله نفسها محترمه اووى نسيت أنها كانت مقضياها معاك رايحين جايين

مازن بعصب*يه : أقسم بربى يامروه لو جبت سيرتها تانى ياهنكد عليكى وهسيبك وسط الفرح لوحدك وابقى ورينى بقا بتقولى للناس ايه

مروه خافت من عصبيته وقررت تسكت خالص عشان الايه تعدى على خير

روح راحت جلست على إحدى الترابيزات مع والدتها وكانت عينيها عليهم وهو كل شويه بيبصلها بحزن وهي بتبصله بعتاب ولوم


(صعب أن تختار من تحبّ، والأصعب أن تحاول كراهية من كنت تحبّ)


فجأه ومازن نظره كله عليها قاطعه صوت صديقه المقرب سيف

سيف : مبروك ياعريس

مازن : الله يبارك فيك عقبالك

سيف بابتسامه : لاء مانا شكلى هحصلك 

مازن باستغراب : انت خطبت ولا ايه !!

سيف : لاء ناوى أن شاء الله بقولك ايه هى الملاك ال هناك دى قريبتك اصل من ساعة ما شوفتها وانا مش قادر أشيل عينى من عليها و

قاطعه لك*مه قو*يه طرحته أرضا وكل الناس اتصدمت واولهم روح

مازن بعصبي*ه وصوت عالى : انت أتجننت روح دى بتاعتى وبس انت فاهم

فجأه روح اتكلمت بغض*ب


يتبع


#جرح حبك


بقلمى هاجر العفيفى


دمتم في حفظ الرحمن💙


شكرا على التفاعل ياعسليات❤️      البارت الثالث


مازن بعصبيه وصوت عالى : انت أتجننت روح بتاعتى وبس انت فاهم

فجأه حور قربت منهم واتكلمت بغض*ب : انت بتتكلم على أساس ايه وأنت مالك بحياتى أصلا 

مازن بغضب : بتكلم على أساس ان ابن خالتك يا أبله

حور بسخريه وغض*ب : ابن خالتى يعنى ملكش حكم عليا زيك زى الغريب وبعدين ايه بتاعتك دى هو أنا من ممتلكاتك الخاصه انا مش عايزه اشوف وشك تانى انت فاهم

وتركتهم وخرجت من القاعه بأكملها والكل واقف مصدوم وأولهم مازن ومروه هتم*وت من الغي*ظ وسيف قام وقف وبصله بدهشه وصدمه وسابه ومشى

دعاء قربت عليه بتوتر : أنا أسفه يابنى والله هى أكيد أعصابها تعبانه انا هروح اشوفها

مازن بعص*بيه من نفسه ومن ال بيحصل : خلاص ياخالتى مفيش حاجه وشاور لصاحبه يجي

مروان : نعم يامازن

مازن : ألغى كل حاجه خلاص الخطوبه خلصت

مروه بغض_ب : انت بتعمل ايه مينفعش كده

مازن بصوت عالى : خلصنا هى كلمه يلا نفذ

الفرح ابتدى يخلص وكل الناس مشيت وهو خرج ركب عربيته ومشى بيها من غير مايعرف حد من أهل مروه ولا مروه نفسها 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أستغفروا

روح مشيت كتير وهى دموعها نازله بغزاره وطبعا كلمت والدتها وعرفتها هى فين ووصلت عند البحر وجلست بحزن ودموعها نزلت أكتر واتكلمت للبحر : انا خلاص تعبت مبقتش عارفه هو بيحبنى ولا لاء بس ال انا متأكدة منه أن تملك هو ليه بيعمل معايا كده ليه كل مره بيحاول يجرجنى أنا والله بحبه ومش عارفه أكرهه رغم كل ال عمله فيا ليه مصمم يجرجنى وبس

:عشان غبى والله العظيم غبى

بصت لمصدر الصوت ولقته هو بصتله بسخريه وقالت بجمود : ايه ال جابك وسايب عروستك لوحدها ليه

مازن بحزن : انا هفركش كل حاجه خلاص انا اكتشفت أن مش هستحمل حد يقرب منك ياروح

روح بعصبي*ه ودموع : انت ايه يا أخى مبتحسش هما بنات الناس لعبه فى ايدك رغم أن انا مبحبش مروه عشان بتكرهنى لكن مسمحش انك تكسر فرحتها عشان ترضى غرورك وبس انا خلاص مبقتش اثق فيك ولا فى غيرك انا بكر*هك 

الكلمه نزلت عليه زى الصاعقه معقول هى بقت تكر*هه فعلا

اتكلم بحزن : روح اكيد لاء انتى اعصابك تعبانه اوعى تحكمى على قلبك دلوقتى

روح قامت وقفت بسخريه : تصدق ده اكتر وقت قلبى يحكم فى صح

قام وقفت قدامها بتوتر : ق قصدك ايه

روح ببرود وصوت عالى : مش عايزه اشوفك تانى يامازن حتى لو بالصدفه وعلى فكره انا هوافق على سيف صحبك لازم اشوف حياتى أنا كمان بس اياك تأذيه عشان وقتها انا ال هتعامل معاك سلام

تركته ولسه هتمشى سمعت صوته الغا*ضب من خلفها

مازن بغض*ب : مش هسيبك تروحى منى ياروح انتى فاهمه مش هسيبك

روح بسخريه : طول عمرك كلام وبس

سابته ومشيت وقناع القوه سقط من على وشها خلاص وابتدت تنهار

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم

بعد مرور شهر


مازن طبعا ساب مروه خالص وكان بيحاول بكل الطرق أن يرجع حب روح تانى بس هى كانت رافضه نهائى حتى تشوفه ولو شافته صدفه متسلمش عليه سيف اتقدملها بس هي رفضته بالذوق ولكن وهمت مازن أن هى وافقت وهو كان هيتجنن


وفى أحدى الايام


دعاء والدتها فونها رن ردت عليه : سلام عليكم

الشخص : عليكم السلام حضرتك تقربى لصاحب التلفون ده ايه

دعاء بخوف : خالته يابنى هو ماله وهو فين اصلا

الشخص : عمل حادثه كبيره وهو حاليا في المستشفي

دعاء بخضه : يلهوو*وي مازن فى مستشفى ايه يابنى

روح سمعت الجمله دى وسمعت اسمه قلبها وجعها ووقفت بصدمه وقالت حروف اسمه بصعوبه : م ا ز ن


يتبع


#جرح حبك 


بقلمى هاجر العفيفى


دمتم في حفظ الرحمن💙



شكرا على تفاعلكم يامسكرين❤️     البارت الأخير


روح سمعت أن مازن فى المستشفى وقفت بصدمه وقلبها وجعها ولقت والدتها بتعيط

روح بقلق وخوف : ماما مازن ماله هو ك كويس

دعاء وهى بتجهز عشان تروحله ودموعها نازله : عمل حادثه كبيره يابنتى يارب يارب طمني عليه

روح جريت مع والدتها ودموعها على خدها مبتنشفش وصله المستشفى وسأله الاستقبال وعرفه أن هو فى العمليات وقفه بخوف ورعب وبالذات روح ال حست ان هى فى دنيا تانيه واتمنت ان كانت هى ال عملت الحاد*ثه وهو لاء

بعد وقت خرج الدكتور وهم راحوا عنده بسرعه

دعاء بدموع : طمنى يادكتور مازن أخباره ايه

الدكتور : مكذبش عليكم الحاله صعبه بس لو فاتوا ال 24 ساعه الجايين على خير هيبقى كويس عن أذنكم

روح ندمت على قسوتها عليه رغم أن هو غلط فى حقها كتير لكن القلب ال بيحب صعب يكره أبدا

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أستغفروا

بعد يومين الدكتور خرج بلغهم أن هو فاق وبينادى على روح

دعاء بفرح طبطبت عليها وقالت : يلا يابنتى هو عايزك ماصدقنا يفوق

روح دخلت وهى مش عارفه هتقابله ازاى داخلها متلغبط اشت*ياق حب حزن وزعل دخلت وهى باصه في الأرض

دعاء جريت عليه بلهفه : حمد الله على السلامه ياحبيبى كده توجع قلبنا عليك

مازن بتعب : الله يسلمك ياحبيبتى معلش بقا

روح : أحم حمد الله على السلامه يارب تكون أحسن

مازن بحب ولهفه : الله يسلمك بقيت أحسن لما شوفتك

دعاء : ها يابنى ايه ال حصلك كده والحادثه حصلت ازاى

مازن ألقى نظره على روح ال مرفعتش راسها نهائى من وقت مادخلت قال بحزن : كنت ماشى بالعربيه وسرحان وفجأه ظهرت قدامى العربيه الكبيره ومشوفتش حاجه بعد كده بعدها

دعاء بعتاب : كده برضوا يامازن مش تخلى بالك يابنى معلش الحمد لله انها جت على قد كده هروح اجبلك الدكتور يطمن عليك

روح مسرعه : هاجى معاكى

دعاء : لاء ياحبيبتى خليكى أنا مش هتأخر

خرجت دعاء وروح متكلمتش خالص بس هو بدأ بالكلام

مازن بحزن : لسه برضوا مش عايزه تسامحينى

روح بصتله بلوم وعتاب : مازن مش وقته أى كلام دلوقتى ياريت نقفل على كله

مازن بانفعال خفيف : ليه بتعملى كده نبرته هديت وقال بحزن والله انا ندمت وعارف أن كنت غب*ى لما رفضت حبك بس والله كنت خايف عليكى مش عايزك تتعلقى بأى حاجه غير دراستك ولما قولتى انك بتحبينى عرفت أن هو حب تعود واكيد مش بتحبينى حب عادى بس لما شوفت الحب فى عينيكى عرفت أن مفيش حد حبنى قدك وانا والله مقدرتش أتخيلك مع غيرى انا بحبك ياروح والله بحبك صدقيني

روح كان داخلها شع*ور متبادل فرح وحزن وعتاب 

أخيرا اتكلمت بتنهيده : انا ماشيه ولما تيجى ماما عرفها أن روحت حمد الله على سلامتك مره تانيه سلام عليكم

وخرجت وسابته وهو اتنهد بحزن وضيق هو عارف ان جرحه ليها مش سهل بس فعلا هو ندم وقريب اووى هيصلح غل*طه

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم


بعد مرور أسبوعين


كانت روح واقفه على البحر وقت الغروب وخمارها بيتطاير مع نسمات الهواء ال بتلمس وشها الحزين بحنان فى منظر جميل واقفه شارده فى كل شئ حصلها

فجأه جه عندها طفل صغير هزها برفق نزلت لمستواه

روح بحنان : نعم ياقمر

الطفل ببراءه : خدى العلبه دى سلام

وجرى وسابها وهى اندهشت من عملته ومسكت العلبه الصغيره كان شكلها لطيف جدا فتحتها اول حاجه لقتها خاتم تسبيح لونه فيروزى ابتسمت بلطف ولقت ورقه فتحتها وكان مكتوب فيها

 (أرجوكى سامحيني فقد علمت مدى جهلي في الحب فلا يوجد احد يجرح حبيبه هكذا سامحيني يا اغلي من عيني لا ادري أن كان الاعتذار سيصلح الحال ولكن سامحيني لإن لن أسامح نفسي على أخطائي)


فجأه بصت وراها بدهشه ولسه بتتلفت مره أخرى لقته قدامها بهيئته الجذابه وابتسامته الجميله

مازن بمرح : مش هسيبك النهارده غير لما تتجوزينى

روح لسه هتمشى مسك أيدها وهى بعدت عنه عشان ميلمسهاش لأنه أجنبى عنها طبعا

مازن بحزن  : اسف بس بجد انا ندمان ياروحى اقبلى اتجوزينى والله هعوضك عن كل الحزن ال شوفتيه بسببى ها قولتى ايه

روح حست ان ندم فعلا وهى خلاص نفسها ترتاح من الحزن بقا بصتله بابتسامه : موافقه

مازن بفرحه وعدم تصديق : بجد ياروح يعنى خلاص هتكونى معايا دايما ولسه هيمسك أيدها تانى

روح بضحك : يابنى بقا قولتلك مينفعش تمسك ايدى

مازن بغمزه : وربى هكتب الكتاب النهارده عشان متتكلميش نص كلمه

روح ضحكت علي منظره وقالت : وعد انك متزعلنيش تانى

مازن بحب باين فى عيونه : وعد ياا أجمل وأرق روح فى الدنيا

روح رفعت أيدها بتحذير : ماقولنا حرا*م بقا لما يتكتب الكتاب

مازن بضحك : بينا على المأذون يلا

روح : يامجنون طب وماما

مازن بمرح : المأذون عند ماما اصلا قدامى يابتت

روح جريت وهى بتضحك وهو وراها وصوت ضحكهم عالى وكانت الشمس شكلها جميله اووي وقت الغروب والبحر كمان منظره رائع


ما أحلى تلك المشاعر التي تنتابنا عند اللقاء، وما أرقُ تلك الأحاسيسُ، وما أصدقُ من تلك القلوب، وما أجمل اللقاء❤️


تمت بحمد الله


#جرح حبك


بقلمى هاجر العفيفى


دمتم في حفظ الرحمن💙




تعليقات

التنقل السريع