القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت _بتحبيه هيا: بحبه اوووي ❤️ _طب ما تقوليله هيا: لا طبعا هو شايفني طفله وبعدين افرضي حد ف حياته _ ع الاقل تكوني ارتحتي وطلعتي اللي جواكي هيا: اللي جوايا هيفضل مكتوم لحد ما هوا يبوح ليا الاول ♥️

اسكريبت 

_بتحبيه 

هيا: بحبه اوووي ❤️ 

_طب ما تقوليله 

هيا: لا طبعا هو شايفني طفله وبعدين افرضي حد ف حياته 

_ ع الاقل تكوني ارتحتي وطلعتي اللي جواكي 

هيا: اللي جوايا هيفضل مكتوم لحد ما هوا يبوح ليا الاول ♥️

"أنا حنين عندي 18 سنه ف الصف الثالث الثانوي قدر متوسط من الجمال 😍 قمحاويه وعينان عسلي وشعر بني اه واوزعه قد كده 🤏😂 "


"ودي رانيا صحبتي هيا ملزقه شويه بس صحبتي وبحبها كلامها معاك بتحسسك أنها ملاك اووي  رانيا عاديه يعني بشرة قمحيه وعينين بنيه وشعر بني " 


أما بقي الأستاذ اللي بنتكلم عليه ده " احمد جاري واد كده موز اللوز 😂 عسل اووي شعره اصفر وعيونه خضرة وابيض ومتخرج من كليه تجارة وشغال محاسب " 


في الصباح كانت ذاهبه لمدرستها فهي ف الصف الثالث الثانوي  

*صباح الخير 

حنين : صباح النور عامل اي 

احمد : الحمد لله ❤️ وانتي 

حنين : احسن منك طبعا 😂😂 

احمد : دايما لسانك اطول منك ي شبر ونص انتي 😂😂 

حنين  : ع الاقل مش شبه النخله 😜 

احمد : مش هخلص من البواخه بتاعتك دي اتفضلي تعالي معايا اوصلك 

حنين : توصلني فين 😳

احمد : المدرسه ي بنتي انتي مش راحه المدرسه 

حنين : اهه اصلي نسيت 

احمد : امك معشياكي منسيه ولا اي 😂 

حنين : لا ده امك اللي مغدياك ملوخيه 😂 اي اللي غيرك كده 

احمد : غيرني ازاي 

حنين : يعني جايه توصلني مش بعادة يعني ! ومتشيك ولابس الحته اللي ع الحبل واخر الجه 😂 

احمد : احم اي ده هو باين عليا كده 😂 المهم ي ستي جايه معاكي اصلها وحشتني اوووي ❤️ 

حنين  وقد خفق قلبها بشدة : احم هيا اي اللي وحشتك 

احمد : رانيا صحبتك 😍 

حنين وقد شعرت بغصه ف حلقها : و و رانيا توحشك ليه يعني ؟ 

احمد : صراحه مش هكدب عليكي اصلي بحبها اوي 😍 بشوفها كتير وهيا بتجيلك وبراقبها بالساعات ❤️ 

حنين  وقد رسمت ابتسامه حزن: للدرجه دي بتحبها 💔

احمد : واكتر صراحه هيا تعبتني كتير لحد معترفتلي بس المهم انها قالتلي بحبك ♥️ 

حنين  : 😳😳 

احمد : مالك ي بنتي 

حنين  وقد انتبهت ل نفسها وتكلمت بصوت حزين مماثل لحالها : ربنا يهنيك 

احمد : يااارب ي حنين ♥️  

حنين : أنا اتأخرت ع المدرسه لازم امشي 

احمد : احم خلاص روحي انتي بقي 😅 وانا هبعتلها ع الواتس أنها هشوفها وهيا خارجه  

حنين : تمم ... سلام 

احمد : سلام 


"تركته حنين وعيناه ممتلئة بالدموع ف ها هوا حب حياتها يعشق غيرها ومن فهي صديقتها منذ طفولتها ولكن الغريب أن صديقتها تكذب عليها لأنها لم تقل أنها ع علاقه ب احمد حبيبها "  

وصلت إلي المدرسه وتقابلت مع صديقتها رانيا 

رانيا: فينك ي بنتي من الصبح متأخرة ليه مش عوايدك 

حنين : مفيش قابلت احمد وانا جايه 

رانيا بتوتر : ااا 

حنين بتهكم:  مالك متوترة كده ليه ؟ 

رانيا : هتوتر ليه ي بنتي المهم قولتله انك بتحبيه 

حنين : لا ومبفكرش أقوله 

رانيا : ليه 

حنين : عادي ووو الحصه بدأت يلااا ندخل 


بعد انتهاء اليوم الدراسي خرجت حنين برفقه رانيا 

رانيا بسعادة وهيا تنظر لهاتفها: ياااه أنا مبسوطة اووي 

حنين : واي اللي بسطك اووي كده 

رانيا بتوتر : هااا لا مفيش اصل بابا هيخلينا نتعشى برة النهاردة 

حنين : ااة ربنا يخليهولك 

أما ع الجانب الآخر يقف احمد ب انتظار رانيا فيري حنين برفقه رانيا 

احمد بإبتسامه : ده اي الصدفه اللي حلوة دي 

حنين بحزن : متأكدة أنها صدفه 💔 

احمد: هاا أيوة اكيد 

حنين : يلا نمشي علشان تعبانه ذهبوا ثلاثتهم الي المنزل 

وما أن ذهبت حنين الحب المنزل وتناولت الغداء وسط عائلتها وذهبت ف نوم عميق هروبا من الواقع 


في صباح يوم جديد وهو يوم عطله يوم ملئ ب المفاجأت 

 قام احمد بالذهاب لبيت حنين وقابل والدتها 

الام: ازيك ي احمد ي حبيبي عامل اي 

احمد: الله يسلمك بيت الكل امال حنين فين 

الام : نايمه ي ابني 

احمد: اي ده كله نايمه 

الام: مش عارفه ي ابني دي من ساعه ما جت امبارح وهيا ساكته غير عادتها ونايمه علطول 


صمت احمد كأنه يفكر بشئ وبعدها تكلم 

احمد: ممكن تصحي حنين 

الام: حاضر ي ابني 

قامت الام بتصحية حنين 

قامت حنين وغسلت وجهها بالماء ونظرت الي وجهها ف كانت هناك آثار دموع ع وجنتيها قامت بمسحها وخرجت المقابله احمد 


حنين: صباح الخير 

احمد: اهلا نموسيتك كحلي ي ست حنين كل ده نوم 

حنين : معلشي إجازة بقي وكده 

احمد : اممم طب مش تباركيلي 😍 

حنين وقد دق قلبها شديدا خوف من سماع التالي : ع اي ؟؟ 

احمد : أنا خطبت رانيا 

حنين بصدمه : ايهه 😳😳 


يااارب يكون حلوو 😍🤲🤲



اسكريبت 2✨💥

احمد : أنا خطبت رانيا 

حنين بصدمه : ايهه 😳😳

احمد : اي ي بنتي انتي مش مبسوطه ولا اي 

حنين : هااا لا ابدا بس بس بسرعه كده 😕

احمد بخبث : لا ما أنا أهلها وهما وافقوا ونازلين نجيب الشبكه النهاردة هيا رانيا مقالتلكيش ولا اي ؟ 

حنين بحزن : لا مقالتليش 😔

احمد بتسرع : اكيد عاملهالك مفاجأة انتي بردو زي اختها واعز صحابها 😊

حنين والدموع قد سالت ع وجنتيها : اكتر من اختي والله 🥺😩


رق قلب احمد عندما شاهد دموع حنين فأقترب منها ومسح وجنتيها بيده وقال 

احمد بحب : مالك ي حنون 😍

رفعت حنين عيونها ل احمد فتقابلت عيونهما في نظرة مليئه ب الأسئلة نظرة غريبه لم تفهمها حنين 


حنين : احمد أنا انا انا 

احمد وعيونه تلمع : انتي اي ي حنين ♥️ 

حنين وقد تداركت ما سوف تتفوه بيه فقالت ب ارتباك : احمم أنا عاوزة اغير هدومي وافطر انت فطرت ولا اي ؟ 

احمد وتقبل تغيرها لكلامه : اه اه فطرت أنا هخلع أنا بقي واسيبك تفطري 😅 

حنين بحب : في عون الله ي احمد ♥️ 


عندما غادر احمد منزل حنين شرد في اخر لقاء له مع رانيا 

#فلاش باك 

عندما رفضت حنين أن تسمع لحديث رانيا بأن تبوح ل احمد بحبها فكرت رانيا كثير ماذا تفعل قطع شرودها احمد الذي كان يقف أمامها 

احمد بأبتسامة: رانيا عامله اي 

رانيا : احمد ! أنا تمم انت اي أخبارك 

يتنهد احمد بحزن فتلاحظه رانيا : أنا بخير ي رانيا 

رانيا بتساؤل : مالك ي احمد 

احمد وعيناه تلمع بالحب : حنين ♥️

رانيا بأستغراب : مالها حنين ي احمد 

احمد بأرتباك : ااا لا مفيش مفيش 

رانيا بعدم اقتناع : احمد متخبيش عليا أنا كنت عاوزة اكلمك بخصوص حنين اصلا 

احمد بقلق ظاهر عليه : مالها حنين ي رانيا هيا كويسه فيها حاجه اتكلمي 😟

 رانيا بخبث : الصراحه الحاجه دي فيكوا انتوا الاتنين بتعاندوا ليه ها 

ليه بتخبوا مشاعركوا كده 😔

 احمد بتوتر : مشاعر اي دي ي رانيا اللي بنخبيها 

 رانيا بجديه : احمد انت بتحب حنين ومتكدبش ع نفسك وتقول لا لان الحب باين ف عيونك 

اللمعه اللي في  عيونك لما بتيجي سيرتها مستحيل تتفسر غير بالحب انت عاشقها مش بتحبها بس 😍♥️ 

احمد بحزن : بحبها بحبها اووي ي رانيا بس 💔 

رانيا بلهفه : بس اي ي احمد اي اللي مانعك تقولها 

احمد : اللي مانعني أنها طفله وصغيرة اووي وخايف 

خايف اظلمها بحبي ده دلوقتي 

مش ممكن لما تكبر وتكون ف الجامعه قلبها يدق لواحد في سنها وتفكيره زيها أنا خايف عليها والله 🥺💔 


رانيا بعقلانيه : مش منطقي خوفك ده الحب حب يعني تاخد اللي بتحبه حتي لو هتقف قصاد الدنيا كلها وتتحداه 

انت شايف حنين طفله وده بردو نفس تفكيرها وطلعت هبله زيك بالظبط 

احمد بصدمة : قصدك ايه ي رانيا مش فاهم ؟ 

رانيا : احمد تعرف أنه حنين مفكرة انك بقيت تكرها وتتجنبها 

احمد : نعم 😳 لا طبعا بس انا بعمل كده لأنه دي مش حنين البنت الصغير ام ضفاير اللي ربيتها وكنت مسؤل عنها ف كل حاجه حنين دلوقتي كبرت فلازم اغير طريقتي معاها بس ده مش معناها اني مش بحبها 

رانيا : اديك بتقول اهوا كبرت يعني مش طفله 

احمد : أيوة كبرت بس مش لدرجه اني اقولها بحبك ويلا نتجوز 

رانيا : ولما غيرك يجي وبقولها بحبك ويلا نتجوز وقتها مش هتكون طفله بردو هتسيبها ي احمد هتسيب غيرك ياخد حنين وتكون ملك حد تاني هتتحمل تشوفها في حضن غيرك 


احمد وقد اعمته نار الغيرة : لا طبعا مستحيل اخلي حد يبصلها حنين دي بتاعتي أنا 😍 ولو هستناها عمري كله بردو هفضل احبها ♥️ 

أنا حاولت اتخطي حبها مرة ومقدرتش 🥺 تعرفي اني كنت بضايقها بيكي علشان اشوف غيرتها عليا شويه 


رانيا بأبتسامه : كنت بلاحظ عليك ده ☺️ بس المهم تقولها بقي كلامك الحلو ده وريح قلبها شويه 

احمد : لا مش عاوزة تعرف خايف تبعد عني 😟 

رانيا بصدمه من كلامه : انت ي ابني عبيط بقولك البت بتحبك بتحبك اغنيها 😂😂 

احمد وعيناه تلمع بالحب : بتحبني 😍 

رانيا بأبتسامه : أيوة بتحبك ومن زمان بس مستنياك انت تعترفلها الاول 😂 


احمد : يعني بتحبني ومجنناني ماشي ي حنين طب والله لعلمك الادب 

رانيا : 😂😂😂 هتعمل ايه ؟ 

احمد : هقولك بس انتي هاساعديني تعلمها الادب واعملها مفاجأة 

 رانيا : اتفقنا اي هيا بقي الخطه 

احمد : بصي .............. وبعد كلام كتير 

ها فهمتي كده هتعملي اي 

رانيا : اشطااات اتفقنا ☺️😅 

#بااك 


فاق احمد من شروده علي رنين هاتفه فوجد المتصل رانيا 

احمد : الو 

رانيا : اي ي ابني الدنيا عندك عامله اي

احمد: تمام اووي قولتلها المهم زي ما اتفقنا تقفلي تليفونك وتعملي اللي قولتلك عليه وانا هبعتلها ايمان اختي 

رانيا : تمام .. باي 

احمد : بااي 

استوب نتعرف ع ايمان ( بنت جميله ورقيقه محجبه بشرة بيضاء وشعر اسود وعيون سوداء 😍 عندها 20 سنه ومخطوبه من رفيق اخوها احمد فارس ) 


تحاول حنين مهاتفه رانيا العديد من المرات ولكن هاتف رانيا مغلق 

تتنهد حنين بحزن : يارب ريح قلبي ❤️ 

الساعه 2 ظهرا تذهب ايمان لتفعل ما قاله أخيها له فتذهب الي منزل حنين لتستقبلها والدة حنين بسعادة 

الام : ازيك ي ايمان ي حبيبتي 😍 

ايمان : الله يسلمك ي طنط حنين فين دلوقتي 

الام بخبث : جوة قافله علي نفسها من ساعت احمد ما سابها 

ايمان : ربنا يستر ي طنط احسن الاتنين دول مجانين 😅😅 

الام : خشي يلا خدي دورك معاها 

ايمان : وهو كذلك ي طنط 😂😂 


تذهب ايمان ل غرفه حنين وتقوم بالطرق عليها وتفتح الباب لتفاجأ ب حنين وهي ... 


استوب كده مش قادرة اكتب والله عارفه أنه صغير بس لن شاء الله يعجبكم 😍

نكمل بعد قليل الأخير 



 

تعليقات

التنقل السريع