اسكريبت
_بتحبيه
هيا: بحبه اوووي ❤️
_طب ما تقوليله
هيا: لا طبعا هو شايفني طفله وبعدين افرضي حد ف حياته
_ ع الاقل تكوني ارتحتي وطلعتي اللي جواكي
هيا: اللي جوايا هيفضل مكتوم لحد ما هوا يبوح ليا الاول ♥️
"أنا حنين عندي 18 سنه ف الصف الثالث الثانوي قدر متوسط من الجمال 😍 قمحاويه وعينان عسلي وشعر بني اه واوزعه قد كده 🤏😂 "
"ودي رانيا صحبتي هيا ملزقه شويه بس صحبتي وبحبها كلامها معاك بتحسسك أنها ملاك اووي رانيا عاديه يعني بشرة قمحيه وعينين بنيه وشعر بني "
أما بقي الأستاذ اللي بنتكلم عليه ده " احمد جاري واد كده موز اللوز 😂 عسل اووي شعره اصفر وعيونه خضرة وابيض ومتخرج من كليه تجارة وشغال محاسب "
في الصباح كانت ذاهبه لمدرستها فهي ف الصف الثالث الثانوي
*صباح الخير
حنين : صباح النور عامل اي
احمد : الحمد لله ❤️ وانتي
حنين : احسن منك طبعا 😂😂
احمد : دايما لسانك اطول منك ي شبر ونص انتي 😂😂
حنين : ع الاقل مش شبه النخله 😜
احمد : مش هخلص من البواخه بتاعتك دي اتفضلي تعالي معايا اوصلك
حنين : توصلني فين 😳
احمد : المدرسه ي بنتي انتي مش راحه المدرسه
حنين : اهه اصلي نسيت
احمد : امك معشياكي منسيه ولا اي 😂
حنين : لا ده امك اللي مغدياك ملوخيه 😂 اي اللي غيرك كده
احمد : غيرني ازاي
حنين : يعني جايه توصلني مش بعادة يعني ! ومتشيك ولابس الحته اللي ع الحبل واخر الجه 😂
احمد : احم اي ده هو باين عليا كده 😂 المهم ي ستي جايه معاكي اصلها وحشتني اوووي ❤️
حنين وقد خفق قلبها بشدة : احم هيا اي اللي وحشتك
احمد : رانيا صحبتك 😍
حنين وقد شعرت بغصه ف حلقها : و و رانيا توحشك ليه يعني ؟
احمد : صراحه مش هكدب عليكي اصلي بحبها اوي 😍 بشوفها كتير وهيا بتجيلك وبراقبها بالساعات ❤️
حنين وقد رسمت ابتسامه حزن: للدرجه دي بتحبها 💔
احمد : واكتر صراحه هيا تعبتني كتير لحد معترفتلي بس المهم انها قالتلي بحبك ♥️
حنين : 😳😳
احمد : مالك ي بنتي
حنين وقد انتبهت ل نفسها وتكلمت بصوت حزين مماثل لحالها : ربنا يهنيك
احمد : يااارب ي حنين ♥️
حنين : أنا اتأخرت ع المدرسه لازم امشي
احمد : احم خلاص روحي انتي بقي 😅 وانا هبعتلها ع الواتس أنها هشوفها وهيا خارجه
حنين : تمم ... سلام
احمد : سلام
"تركته حنين وعيناه ممتلئة بالدموع ف ها هوا حب حياتها يعشق غيرها ومن فهي صديقتها منذ طفولتها ولكن الغريب أن صديقتها تكذب عليها لأنها لم تقل أنها ع علاقه ب احمد حبيبها "
وصلت إلي المدرسه وتقابلت مع صديقتها رانيا
رانيا: فينك ي بنتي من الصبح متأخرة ليه مش عوايدك
حنين : مفيش قابلت احمد وانا جايه
رانيا بتوتر : ااا
حنين بتهكم: مالك متوترة كده ليه ؟
رانيا : هتوتر ليه ي بنتي المهم قولتله انك بتحبيه
حنين : لا ومبفكرش أقوله
رانيا : ليه
حنين : عادي ووو الحصه بدأت يلااا ندخل
بعد انتهاء اليوم الدراسي خرجت حنين برفقه رانيا
رانيا بسعادة وهيا تنظر لهاتفها: ياااه أنا مبسوطة اووي
حنين : واي اللي بسطك اووي كده
رانيا بتوتر : هااا لا مفيش اصل بابا هيخلينا نتعشى برة النهاردة
حنين : ااة ربنا يخليهولك
أما ع الجانب الآخر يقف احمد ب انتظار رانيا فيري حنين برفقه رانيا
احمد بإبتسامه : ده اي الصدفه اللي حلوة دي
حنين بحزن : متأكدة أنها صدفه 💔
احمد: هاا أيوة اكيد
حنين : يلا نمشي علشان تعبانه ذهبوا ثلاثتهم الي المنزل
وما أن ذهبت حنين الحب المنزل وتناولت الغداء وسط عائلتها وذهبت ف نوم عميق هروبا من الواقع
في صباح يوم جديد وهو يوم عطله يوم ملئ ب المفاجأت
قام احمد بالذهاب لبيت حنين وقابل والدتها
الام: ازيك ي احمد ي حبيبي عامل اي
احمد: الله يسلمك بيت الكل امال حنين فين
الام : نايمه ي ابني
احمد: اي ده كله نايمه
الام: مش عارفه ي ابني دي من ساعه ما جت امبارح وهيا ساكته غير عادتها ونايمه علطول
صمت احمد كأنه يفكر بشئ وبعدها تكلم
احمد: ممكن تصحي حنين
الام: حاضر ي ابني
قامت الام بتصحية حنين
قامت حنين وغسلت وجهها بالماء ونظرت الي وجهها ف كانت هناك آثار دموع ع وجنتيها قامت بمسحها وخرجت المقابله احمد
حنين: صباح الخير
احمد: اهلا نموسيتك كحلي ي ست حنين كل ده نوم
حنين : معلشي إجازة بقي وكده
احمد : اممم طب مش تباركيلي 😍
حنين وقد دق قلبها شديدا خوف من سماع التالي : ع اي ؟؟
احمد : أنا خطبت رانيا
حنين بصدمه : ايهه 😳😳
يااارب يكون حلوو 😍🤲🤲
اسكريبت 2✨💥
احمد : أنا خطبت رانيا
حنين بصدمه : ايهه 😳😳
احمد : اي ي بنتي انتي مش مبسوطه ولا اي
حنين : هااا لا ابدا بس بس بسرعه كده 😕
احمد بخبث : لا ما أنا أهلها وهما وافقوا ونازلين نجيب الشبكه النهاردة هيا رانيا مقالتلكيش ولا اي ؟
حنين بحزن : لا مقالتليش 😔
احمد بتسرع : اكيد عاملهالك مفاجأة انتي بردو زي اختها واعز صحابها 😊
حنين والدموع قد سالت ع وجنتيها : اكتر من اختي والله 🥺😩
رق قلب احمد عندما شاهد دموع حنين فأقترب منها ومسح وجنتيها بيده وقال
احمد بحب : مالك ي حنون 😍
رفعت حنين عيونها ل احمد فتقابلت عيونهما في نظرة مليئه ب الأسئلة نظرة غريبه لم تفهمها حنين
حنين : احمد أنا انا انا
احمد وعيونه تلمع : انتي اي ي حنين ♥️
حنين وقد تداركت ما سوف تتفوه بيه فقالت ب ارتباك : احمم أنا عاوزة اغير هدومي وافطر انت فطرت ولا اي ؟
احمد وتقبل تغيرها لكلامه : اه اه فطرت أنا هخلع أنا بقي واسيبك تفطري 😅
حنين بحب : في عون الله ي احمد ♥️
عندما غادر احمد منزل حنين شرد في اخر لقاء له مع رانيا
#فلاش باك
عندما رفضت حنين أن تسمع لحديث رانيا بأن تبوح ل احمد بحبها فكرت رانيا كثير ماذا تفعل قطع شرودها احمد الذي كان يقف أمامها
احمد بأبتسامة: رانيا عامله اي
رانيا : احمد ! أنا تمم انت اي أخبارك
يتنهد احمد بحزن فتلاحظه رانيا : أنا بخير ي رانيا
رانيا بتساؤل : مالك ي احمد
احمد وعيناه تلمع بالحب : حنين ♥️
رانيا بأستغراب : مالها حنين ي احمد
احمد بأرتباك : ااا لا مفيش مفيش
رانيا بعدم اقتناع : احمد متخبيش عليا أنا كنت عاوزة اكلمك بخصوص حنين اصلا
احمد بقلق ظاهر عليه : مالها حنين ي رانيا هيا كويسه فيها حاجه اتكلمي 😟
رانيا بخبث : الصراحه الحاجه دي فيكوا انتوا الاتنين بتعاندوا ليه ها
ليه بتخبوا مشاعركوا كده 😔
احمد بتوتر : مشاعر اي دي ي رانيا اللي بنخبيها
رانيا بجديه : احمد انت بتحب حنين ومتكدبش ع نفسك وتقول لا لان الحب باين ف عيونك
اللمعه اللي في عيونك لما بتيجي سيرتها مستحيل تتفسر غير بالحب انت عاشقها مش بتحبها بس 😍♥️
احمد بحزن : بحبها بحبها اووي ي رانيا بس 💔
رانيا بلهفه : بس اي ي احمد اي اللي مانعك تقولها
احمد : اللي مانعني أنها طفله وصغيرة اووي وخايف
خايف اظلمها بحبي ده دلوقتي
مش ممكن لما تكبر وتكون ف الجامعه قلبها يدق لواحد في سنها وتفكيره زيها أنا خايف عليها والله 🥺💔
رانيا بعقلانيه : مش منطقي خوفك ده الحب حب يعني تاخد اللي بتحبه حتي لو هتقف قصاد الدنيا كلها وتتحداه
انت شايف حنين طفله وده بردو نفس تفكيرها وطلعت هبله زيك بالظبط
احمد بصدمة : قصدك ايه ي رانيا مش فاهم ؟
رانيا : احمد تعرف أنه حنين مفكرة انك بقيت تكرها وتتجنبها
احمد : نعم 😳 لا طبعا بس انا بعمل كده لأنه دي مش حنين البنت الصغير ام ضفاير اللي ربيتها وكنت مسؤل عنها ف كل حاجه حنين دلوقتي كبرت فلازم اغير طريقتي معاها بس ده مش معناها اني مش بحبها
رانيا : اديك بتقول اهوا كبرت يعني مش طفله
احمد : أيوة كبرت بس مش لدرجه اني اقولها بحبك ويلا نتجوز
رانيا : ولما غيرك يجي وبقولها بحبك ويلا نتجوز وقتها مش هتكون طفله بردو هتسيبها ي احمد هتسيب غيرك ياخد حنين وتكون ملك حد تاني هتتحمل تشوفها في حضن غيرك
احمد وقد اعمته نار الغيرة : لا طبعا مستحيل اخلي حد يبصلها حنين دي بتاعتي أنا 😍 ولو هستناها عمري كله بردو هفضل احبها ♥️
أنا حاولت اتخطي حبها مرة ومقدرتش 🥺 تعرفي اني كنت بضايقها بيكي علشان اشوف غيرتها عليا شويه
رانيا بأبتسامه : كنت بلاحظ عليك ده ☺️ بس المهم تقولها بقي كلامك الحلو ده وريح قلبها شويه
احمد : لا مش عاوزة تعرف خايف تبعد عني 😟
رانيا بصدمه من كلامه : انت ي ابني عبيط بقولك البت بتحبك بتحبك اغنيها 😂😂
احمد وعيناه تلمع بالحب : بتحبني 😍
رانيا بأبتسامه : أيوة بتحبك ومن زمان بس مستنياك انت تعترفلها الاول 😂
احمد : يعني بتحبني ومجنناني ماشي ي حنين طب والله لعلمك الادب
رانيا : 😂😂😂 هتعمل ايه ؟
احمد : هقولك بس انتي هاساعديني تعلمها الادب واعملها مفاجأة
رانيا : اتفقنا اي هيا بقي الخطه
احمد : بصي .............. وبعد كلام كتير
ها فهمتي كده هتعملي اي
رانيا : اشطااات اتفقنا ☺️😅
#بااك
فاق احمد من شروده علي رنين هاتفه فوجد المتصل رانيا
احمد : الو
رانيا : اي ي ابني الدنيا عندك عامله اي
احمد: تمام اووي قولتلها المهم زي ما اتفقنا تقفلي تليفونك وتعملي اللي قولتلك عليه وانا هبعتلها ايمان اختي
رانيا : تمام .. باي
احمد : بااي
استوب نتعرف ع ايمان ( بنت جميله ورقيقه محجبه بشرة بيضاء وشعر اسود وعيون سوداء 😍 عندها 20 سنه ومخطوبه من رفيق اخوها احمد فارس )
تحاول حنين مهاتفه رانيا العديد من المرات ولكن هاتف رانيا مغلق
تتنهد حنين بحزن : يارب ريح قلبي ❤️
الساعه 2 ظهرا تذهب ايمان لتفعل ما قاله أخيها له فتذهب الي منزل حنين لتستقبلها والدة حنين بسعادة
الام : ازيك ي ايمان ي حبيبتي 😍
ايمان : الله يسلمك ي طنط حنين فين دلوقتي
الام بخبث : جوة قافله علي نفسها من ساعت احمد ما سابها
ايمان : ربنا يستر ي طنط احسن الاتنين دول مجانين 😅😅
الام : خشي يلا خدي دورك معاها
ايمان : وهو كذلك ي طنط 😂😂
تذهب ايمان ل غرفه حنين وتقوم بالطرق عليها وتفتح الباب لتفاجأ ب حنين وهي ...
استوب كده مش قادرة اكتب والله عارفه أنه صغير بس لن شاء الله يعجبكم 😍
تعليقات
إرسال تعليق