القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ما بداخلي💛 البارت الاول والتاني بقلم مريم سمير في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله _كان عقلي فين وانا بتجوز خدامه بدموع=خلاص عرفنا انك ضحيت وأني مش من مستواك، انا مكنتش عوزاك اصلا ولا انت عاوزني، بس باباك إلى فرض عليك كده بسبب تصرفاتك والبنات إلى بتعرفهم، وعشان انا مليش حد و..


_كان عقلي فين وانا بتجوز خدامه

بدموع=خلاص عرفنا انك ضحيت وأني مش من مستواك، انا مكنتش عوزاك اصلا ولا انت عاوزني، بس باباك إلى فرض عليك كده بسبب تصرفاتك والبنات إلى بتعرفهم، وعشان انا مليش حد و..

_وعشان طمعا*نه فينا

ضر*"بته بالقلم=لو طمعا*نه فيك كنت خدت منك الفلوس الي انا عوزاها من غير حتى جواز

_دا انتي اتهبلتي بقى انتي مكا*'نك تحت رجلي، ازاي تتجرأي وتمدي ايدك على سيد':ك انتي شكلك نسيتي نفسك

=انا بكر*"ه نفسي عشان وافقت عليك، اقولك على حاجه انا بكر**هك انت اكتر

خرجت من الاوضه ودموعي ماليه وشي وقعدت في الجنينه، هو فاكر نفسه اي، انا زيي زيه احنا الاتنين بني ادمين صدقوني مفيش اختلاف، الاختلاف هنا في القلب مش بالفلوس عمرها ماكانت الفلوس والله

بعد مهديت طلعت لقيته نايم على السرير دخلت غيرت ولبست بجامه وقلعت الطرحه وسرحت شعري وقعدت على الكنبه إلى فى الاوضه

_اي دا؟

=اي!!

_انتي مين؟

=اسأل نفسك اي شايفني انهي بنت من الي تعرفهم؟

_شايفك أحلاهم و.. تصبحي على خير

=!!

اتجوز جوازه مفروضه عليه دا شى محزن جدا، باباه طيب جامد وشايف تصرفاته وان كل يوم مع واحده وشافني محترمه وفرض عليه الجواز دي، طبعا لو اي واحده مكاني كانت فرحت بس انا مش عاوزه غير السعاده والرضا مع انسان بحبه مش انسان بيعايرني اكتر مبنتنفس!!

نمت على الكنبه وصحيت الصبح قبله ومشيت قبل ما الكل يصحى، خلصت ورجعت وفتحت الباب لقيته في وشي

_كنتي فين؟

=وانت مالك؟

_انا جوزك

=وانا حره

ربع ايده_كنتي فين بالشياكه دي؟

ضحكت بسخريه=انا انضف بنت انت عرفتها اصلا فبلاش تخلط بيني وبين إلى تعرفهم

_انا قولت كنتي فين وانتي لسه مجوبتيش؟

=دي حاجه تخصني، هروح احضرلك الفطار

مشيت من قدامه بسرعه عشان كان متعصب، وروحت حضرت الفطار ناس مين الي تفطر الساعه1 ونص يربي؟

_اتفضل

=..

_بالهنا

=..

بص للأكل ومكلش وخرج من الاوصه ورزع الباب

هو في أي!! لقيت فونه بيرن مسكته لقيت الاسم متسجل (Aml) اكيد مش هرد صح؟ طب وربي لهرد

_فينك يا حمودي

=ح اي؟ حمودك اه لا حمودك مش موجود للأسف

_انتي مين؟

=انا، انا مراته

قفلت السكه في وشها سمعت صوت حد ورايا اتنفضت وبصيت ورايا لقيته

_اي إلى انتي قولتيه دا؟

=قولت اي وبعدين مين امل دي اصلا؟

_اصلا؟

=اه، انت راجل متجوز فعيب اوي إلى بتعمله دا

_انا اعمل إلى انا عاوزه

=متبقاش تزعل لو عملت زيك

كان جاي يضربني بس اتحكم في أعصابه

_ابقى فكري اعمليها

=والله لما يجيلي مزاج حاضر

_انا سايبلك البيت وماشي انا مش عارف انا حا*"رق دمي لي

=تمم بالسلامه

انا متجوزه حيو*ان والله مش معقول ا*'نسان، ثواني هو رايح يخوني؟ 

وقفت قدام الباب بتاع الاوضه قبل ميفتحه

_انت رايحالها؟

رفع حاجبه

_لا انت بجح لي بجد؟ انت رايح تخوني؟

ضحكت=انا رايح شغلي

_أحمد ارجوك اوعا تعمل الحاجه دي حتى لو كنا مش بنطيق بعض بس دي ليها علاقه بكرامتي

=محدش يعرف اننا متجوزين الا قليل ف..

_فتخوني براحتك هايل

=خلصتي؟ عاوز اطلع

_هقولك على حاجه انت تعبت في الفلوس دي؟ لا متأكده انه لا، باباك إلى تعب فيها عشان كده عمره متكبر على حد، انت بقى إلى مولود في بوقك معلقه دهب لو كنت تعبت فيها كنت عمرك مهتقارن بيني وبينك في الفلوس يا احمد، عمرك مكنت هتشوف الناس أقل منك

فتحت باب الأوضه ونزلت تحت قعدت مع باباه ومامته اصل متجوزين في الفله بتاعتهم إلى ب اسم أحمد اصلا

نزل وبصلي وهو ماسك الباب ومشى هت*ق"'تلني صح؟

عملت الغدا وكلت انا وباباه ومامته وطلعت الأوضه هو اتأخر لي؟ دا الساعه 2 بليل وانا مالي هو حر، بس اتأخر لي بردو؟

لقيت الباب بتفتح وهو داخل مدروخ ومبتسم جدا

_اي الحلاوه دي بس

=انت سكران؟


ما بداخلي💛

 بقلم / مريم سمير 💛



_انت سكران

=لي هو انا قدامك بروح يمين وشمال؟

_لا سمح الله

مسكته قبل ميقع وسنده على السرير

_انتي حلوه اوي كده لي

=خلقه ربنا ونام

_..

نام وانا فضلت بصاله لي تعمل كده في نفسك؟ لسه مش عاوزني اشوفك انسان كويس طيب!!

صحيت الصبح قبل ما كله يصحى وخرجت وجيت لقيته واقفلي نفس الوقفه ومربعلي ايده

_كنتي فين

=انت مش بتهبط؟

مسك شعري وقربني منه_ بقولك كنتي فين

=اه اه شعري سبني يا أحمد

_بقولك كنتي فين؟

=في الكليه

زقني بعيد عنه وضحك

_كليه اي معلش؟

بدموع=انت فاكرني أقل منك بس لا، زي منتا معاك كليه تجاره وماسك شغل باباك انا كمان في سنه التخرج شوفت بقى اننا دي بعض، عشان كده لما، لما كنت خدامه هنا كنت مش بتجي الصبح عشان كنت بدرس، انا بشتغل بس عشان اصرف على نفسي لغايه متخرج، يرتني متجوزتك والله

_طب اهدي طيب

قرب مني وقعد جمبي

_انا اسف متزعليش

قومت من جمبه =لما اتخرج مستحيل اقعد معاك وهتطلقني وهشتغل وصدقني هنتقابل تاني وهتبقي أعلى منك بكتير افتكر دا

سبته وطلعت برا في الجنينه المكان الي بعرف اعيط فيه من غير محد يشوفني

لقيته قعد جمبي وباصص في السما زيي

_انا اسف والله انا عارف اني زعلتك كتير وجيت عليكي اكتر، بس عشان انتي فعلا احسن مني وبكتير، بتعرفي تعتمدي على نفسك وكويسه ومحترمه، فاكره لما قولتيلي انك اشرف بنت ممكن اعرفها فعلا انتي معاكي حق، كنت كل يوم اشوفك الصبح من اول يوم اشتغلتي فيه هنا كنت بحب ابصلك واسمعك وانتي بتغني بصوتك الوحش دا، اشوف ضحكتك، ولما تغيبي بكون متعصب ومش طايق نفسي، بحاول ادور عليكي في كل بنت بعرفها بس انتي مش موجوده فيهم انتي لوحدك كده ومفيش حد زيك يمريم، يمكن انا وحش ووحش اوي بس انا شايفك أعظم حاجه في حياتي والي بتديني الأمل وبتحب اهلي، انا حاولت اتجنبك ومفكرش فيكي بس انا وقعت وقعت فيكي يمريم وعمري محبيت غيرك

كنت مبلمه وبصاله ومش عارفه ارد وهو قام ودخل جوا، هو فيه اي؟ الكلام دا بجد والله، أحمد قال كلام حلو في حقي!! ثواني ثواني هو قال إنه بيحبني!!

دخلت جوا وطلع الاوضه لقيته قاعد وماسك اللاب توب بتاعه بصلي ورجع بص ليه تاني

_احمم فطرت؟

=ايوه

_ممكن اطلب منك طلب؟

=قولي يستي

_معتش تشرب حاجه تاني

=اشرب اي!! انا مش بشرب اصلا

_نعم؟

=انا اه وحش بس مش بشرب يعني

_انت قمر يعم وحش اي بس

=بجد والله

_اه والله، هغير هدومي ونصلي سوا

كنت مستغربه هو ازاي مش بيشرب وكان جاي سكران امبارح!!

غيرت لبست الاسدال وصلينا كنت مبسوطه اوي وحاسه انه لطيف فعلا

_تقبل الله

=تقبل الله منا ومنكم

_شكرا يمريم

=على أي بس، من هنا ورايح تصلي معايا بقي

ابتسم _ اتفقنا

قعدنا نتكلم ونهزر سوا ونسيت الإنسان الاولاني إلى طلع وراه شخص طيب ودمه خفيف، يمكن انا الي معرفتش اشوفه حلو، أو يمكن كان بيقصد يعاملني كده 

عملت الغدا واتغدينا احنا وباباه ومامته وهو راح الشغل ورجع بليل ونمنا بعد كلام كتير اوي اصل طلعنا لكاكين زي بعض 

صحيت بدري لقيته صاحي!! 

_اي دا في اي

=يلا عشان الكليه 

_!! 

=لسه هتنحي يلا عشان عاملك سندوتشات عشان بتروحي من غير فطار 

_احمد

=يروح احمد

_انت طيب أوي

=اه منا عارف 

ابتسمت قومنا صلينا وفطرنا سوا 

_هوصلك عشان اروح انا كمان الشركه وابقى فوتي عليا نروح سوا 

=بس.. 

_يلا يبه قدامي 

=الاه!! 

روحت الكليه وكانت كل البنات بصينلي تعالوا اتجوزوه بدالي يلا مهو دا الي ناقص!! 

خلصت الكليه وروحت الشركه 

كانت السكرتيره مش قاعده على المكتب، قومت داخله 

لقيتها قريبه من أحمد اوي وهي بتفكله زراير القميص 

_أ أحمد!!! 


مريم سمير 💛

ما بداخلي💛

البارت التاني..


يتبع.


 لايك وتعليقات اكتر واكمل.♥️

تكملة الروايه من هنا هنا  


 

تعليقات

التنقل السريع