اسكريبت كامل💚🌿
نور_ أنا أسفه والله ي بابا مش هعمل كدا تاني متعا"قبنيش أرجوك مكنش قصدي أقلب الشاي على الأرض متعا"قبنيش أرجوك
الأب_ اخر'صي وهاتي إيدك بقولك
الأم_ خلاص سيبها وحيات أغلى حاجه عندك متعا' قبهاش عا"قبني أنا مكانها بس متضر" بهاش بالحزام على ايديها حرا"م عليك ي اخي أضر"بني انا مكانها
الأب_ عنيا هضر"بك انتي كمان متقلقيش بس هي هتنض_رب برضو وهو مزاجي كدا وإنهال عليهم بالضر"ب هما الاثنتان
ألأب_ عشان تاخدي بالك بعد كدا جتك القر-ف أنتي وأمك
نور_ ماما أنتي كويسه كنتي سيبيه يضر-بني ليه تدخلي انتي عارفه انه مش بيعمل غير اللي ف راسه ليه كدا ي أمي انتي مش حمل ضر-ب تأني منه.
الأم بأسي_ مش هقدر كل مره أشوفه بيضر-بك ي بنتي سامحيني ي بنتي على اللي أبوكي بيعمله معاكي
نور_ انتي ملكيش ذنب ي أمي ربنا مش هينسانا وهو هياخد حقنا أن شاء الله يلا ي ست الكل بقى
قومي وانا هقوم أصلي وبعدين أروح أذاكر
الأم بأسي- حاضر ي بنتي وقامت ونور خرجت راحت أوضتها
نور أول م دخلت أوضتها أنهارت وفضلت تعيط وبعدين قامت أتوضت وصلت وفضلت تعيط لربنا وتشكيله همها وخلصت صلاه وقامت تذاكر
((نور بنت متوسطه الطول بشرتها خمريه وعنيها عسلي وهي منتقبه وف تالته كليه صيدله والدها راجل شديد وقاسي وعمره م كان حنين معاها هي أو أمها ودايما بيضربها ويهينها))
نور خلصت مذاكره وظبطت المنبه على معاد أذان الفجر ونامت....
تاني يوم نور صحت ولبست ونزلت الكليه بتاعتها
نور كانت ماشيه سرحانه وفجأه عربيه كانت هتخب-طها
بس السواق وقف فجأه.
نزل شخص من العربيه كان طويل القامه بشرته قمحاويه وعينه سوداء وشعره اسود وناعم وكان رافعه 🙂
الشخص_ انتي كويسه ي آنسه أنا آسف والله مكنش قصدي بس انتي ظهرتي فجأه
نور بصدمه_ انا كويسه واسفه م أخدتش بالي من عربيه حضرتك عن اذنك
الشخص_ طب لو حابه تروحي المستشفى ولا حاجه اتفضلي أوصلك أنا محمود وحضرتك
نور شكرا عن اذنك أتاخرت عن الجامعه بتاعتي وسابته ومشت
محمود_ ايه البنت الغريبه دي طب تقول اسمها حتى
كان لسه هيركب عربيه ويمشي لقى بنوته صغيره قاعده على جنب وبتبيع مناديل راح عندها وعطاها فلوس ومرضاش ياخد أب حاجه
البنت الصغيره _ انا مش هينفع أخدهم منك عشان أنا مش بشحت أنا ببيع مناديل عشان مش عاوزه حد يعطل عليا أبله نور قالتلي ماخدش من حد فلوس.
محمود قعد جمبها وقالها _ مين أبله نور، دي ي قمر انتي اسمك ايه الأول
البنت الصغيره _ أسمى ندى وأبله نورا دي ساكنه ف العماره دي اللي حضرتك كنت هتخبطها من شويه
محمود_ اممم طب بصي تعالى نتفق اتفاق اعتبري اني سايب دول معاكي ووقت م احتاج مناديل هبقي اخد منك ببلاش حلو كدا ي ستي
ندي بتفكير_ اممم يعني انا كدا مش بشحت صح
محمود_ تؤتؤ ي قمر هاتي حضن لعمو بقى عشان أتأخر على شغله يلا بسرعه بسرعه
ندى حضنته وباسته من خده وبعدها محمود قام ومشى
عند نورا وصلت الكليه اول م وصلت شافت ياسمين صاحبتها
ياسمين_ ايه ي بنتي اتأخرتي كدا ليه
محمود ركب عربيته ومشي
محمود لنفسه اممممم نورا
عند نورا وصلت الكليه اول م وصلت شافت ياسمين صاحبتها
ياسمين_ ايه ي بنتي اتأخرتي كدا ليه ي بنتي ولسه هتحضنها نورا تألمت من ذراعها
ياسمين_ ماله دراعك
نورا_ مليش انا بس بالليل وانا مش واخده بالي اتخب-ط ف كتفي
ياسمين بحزن_ قولي الصراحه أبوكي ضر-بك تاني مش كدا
نورا بصت ف الأرض بحزن
ياسمين بحزن على صديقه طفولتها _ ربنا يصبرك ي حبيبتي ويهديهولكم ي رب وان شاء الله ربنا يجبر بخاطرك معلش
نورا _ انتي وأمي اكتر ناس بتهونو علينا ربنا يديمكم ليا ي رب
((ياسمين صديقة نورا من أيام الطفوله وفضلو مكملين سوا لحد الكليه))
ياسمين_ اه صح سمعتي أن في دكتور جديد هيدرسلنا بس بيقولو عليه قمر
نورا بضحك _ ي بنتي احترمي خمارك دا وبعدين انتي بتعملي ايه ف حياتك غير انك تكراشي على واحد أو تأكلي.
ياسمين بضحك_ ودي حاجه تتنسي بنام طبعا
نورا بضحك _ منك لله يلا عشان منتأخرش على المحاضره
عند محمود......
مش عارف ي صاحبي ي ترى انا بفكر فيها ليه دلوقتي بس اسمها حلو زي صوتها كان رقيق بس فيه حزن مش عارف مالها تفتكر هنقابلها تاني
أحمد((صاحب محمود)) بضحك انت وقعت ولا ايه ي دكتور
محمود_ بس ي حلوف انت انا غلطان اني بكلمك اصلا عن أذنك عندي محاضره عيب يعني ابقى الدكتور وكدا واتأخر عليهم وانا أول يوم
أحمد بضحك_ يلا ي عم الرومانسي
محمود_يلا ي حلوف ومشي على المدرج
عند نورا وياسمين كانو قاعدين ف المدرج
وكانو قاعدين قدام خالص
نورا سمعت كام بنت بيتهامسو
بنت1_ سمعت أن الدكتور اللي جاي بيقولو عليه شاب صغير بس مز اوي ومش خاطب كمان تعالى نقعد قدام يمكن ياخد باله مننا ي بنتي ولا ايه وضحكت
بنت2_ بصي الحقي البت نور المعقده قاعده قدام طول عمرها بتقعد ورا اشمعنا النهارده يعني
بنت 1_ تلاقيها سمعت ان الدكتور حلو قالت تقعد قدام عشان ياخد باله منها بقى والنقاب يشده ليها وكدا يفكرها الست الشيخه ويعجب بيها بقى
كل دا ونور قاعده وسامعه كلامهم
ياسمين_ انتي هبله منك ليها ايه طريقه التفكير الزباله دي شخصيات زباله
نور بهدوء عكس اللي جواها_ احب اقولك انك شخصيه مش محترمه وبعدين مين انتي عشان تحكمي عليا الحكم الباطل دا اما بالنسبه لنقابي ف انا مش لابساه عشان أرضى حضرتك أو أرضى غيرك أو عشان الناس تفكرني الست الشيخه زي م بتقولي انا لابساه عشان انا حابه دي انتي بقى تتدخلي ف حياتي وتحكمي عليا ليه لما بالنسبه للدكتور بتاعك ف هو مش فارقلي ولا حتى هاممني هو حلو ولا لاه واقولك حاجه احسن انا هسيب المحاضره خالص اشبعي بالدكتور بتاعك
وشدت ياسمين من ايديها ولسه هتخرج لقت نفس الشاب اللي كان هيخبطها الصبح
محمود_ استنى عندك
وانتي يلا على مكتب العميد انتي مفصوله عشان تحترمي الناس كويس وتبطلي أحكام باطله علي غيرك
البنت_ ي دكتور هي الي...
محمود _ مش عاوز اسمع صوتك انا كنت واقف وسمعت كل حاجه
يلا بره محاضرتي
نور لسه هتمشي هي كمان
محمود_ انتو رايحين فين انا هبدأ المحاضره
نور لسه هتتكلم
ياسمين قاطعتها_ حاضر ي دكتور ودخلو قعدو
بدأت المحاضره وكان كل شويه يبص على نورا
خلصت المحاضره ونور وياسمين خرجو
ياسمين-انا ماشيه بقى ي نوري عاوزه حاجه
نور_ سلامتك ي قلبي. وكل واحده مشت بيتها
نور روحت وقبل م تدخل شقتهم اتنهدت بحزن ودخلت وطبعا اليوم مخلاش من ضر-ب واها-نات والدها ليها
بالليل كانت بتكلم ياسمين
بس الدكتور طلع جامد فحت ايه دا
نور_ يلا ي بت الهبله اسكتي مش الدكتور بتاعك دا كان هيخب-طني امبارح بعربيته
ياسمين_ ايه دا حصل امتى دا
وحكت لها نور اللي حصل
ياسمين_ هو كان مؤدب كدا ليه دا لو واحد تاني كان نزل شت-مك وطلعك غلطانه وانتي اصلا غلطانه انتي اللي ماشيه مش واخده بالك
نور- عشان كدا مكنتش عاوزه اقولك
وفضلو يتكلمو شويه لحد م نامو
عدي شهر من غير أي أحداث تذكر غير أن محمود كان بيحاول يجمع معلومات عن نورا ونورا عايشه مابين ضر-ب واها-نه والدها ليها وكليتها
.......يوم جديد
ياسمين_ تفتكري واحنا. بنعمل التجارب دي ف المعمل ي ترى لو حمض اتكب عليا واتشو-هت حد هيرضي يتجوزني.
نورا _ ي شيخه اتقي الله انتي بومه علطول كدا
يلا بينا على المعمل قبل م نتأخر
ياسمين_ ولا نتأخر دكتور محمود باين عليه مهتم بناس كدا ف مش هيقول حاجه لو اتأخرو
نور بعدم فهم _ ناس مين
ياسمين _ انتي بجد مش واخده بالك دا من وقت م جه الكليه دي وهو عينه عليكي ي بت
هيييييح ي سلام لو يتقدملك بقى عاوزه البس هيلز ي جماعه
نور بضحك _ ي ستي هجبلك هيلز انا وبعدين اتنهدت بحزن انتي اصلا عارفه اني عندي عقد-ه من موضوع الجواز دا انا متعق-ده من الرجاله كلها اصلا
ياسمين بأسي على صاحبتها _ مش كل الرجاله زي أبوكي ي حبيبتي الناس فيها الحلو وفيها الوحش وان شاء الله ربنا هيعوضك عن كل اللي انتي عانتيه ف حياتك بس انتي اصبري
نورا_ احنا مالنا قلبناها غم كدا ليه وبعدين انتي محسساني اني الدكتور هيجي يتقدأملي مثلا
قاطعهم صوت من وراهم
محمود_ وليه لاه وسابهم ومشي
ياسمين ونور بصدمه_ ي مصيبتي
نور بتوتر_ هو... هوو... منك لله انا.. انا... منك لله ي ياسمين الكلب اخبي وشي فين دلوقتي
ياسمين _ يعني انا كدا ظني طلع صح والدكتور واقع
نور_ عاااااا ي ماما الحقيقي ي ماما انا مش هحضر المحاضره دي يلا.
ياسمين _ استنى بس لازم نحضرها
نور_ هو لازم يعني طب انا اداري وشي فين طيب
ياسمين_ هو كدا كدا مداري
نور_اه صح عندك حق بصي انا هحضر واللي يحصل يحصل
راحو كلهم المعمل ونور كانت بحاول تداراي نفسها زي الحرامي عشان الدكتور مياخدش باله منها
كل دا ومحمود بيبص عليها وضحك ضحكه بصوت جامد على تصرفات نور الكل بصله وبعدين هو سكت وقالهم يبدأو
كل دا ونور هتموت من الكسوف
فجأه لفت محمود بيقرب منهم
نور_ هي مالها بقت حر كدا ليه
ياسمين_، اهدي بقى فضحتينا
محمود_ آنسه نور لو سمحتي ممكن بعد م نخلص عاوز حضرتك ف كلمتين
نورا اه طبعا طبعا ي دكتور
وهم شغالين ف المعمل فجأه بنت وقعت ماده علي الأرض قابله للاشتعال وفجأه حصلت حريقه ف المعمل. كله بدأ يخرج وكانو بيصرخو بهستريه.
نور عندها فوبيا من النار لأن والدها كان علطول بيحر_قها بيها بالنار
نور كانت ماسكه ف ايد ياسمين بس وهم بيخرجو خبطو ف بنتين ف نور سابت ايد ياسمين
ياسمين خرجت بس ملقتش نور معاها
وكان كله شبه خرج من المعمل بس نور لسه جوا
نور واقفه وبتبص حواليها والنار بدأت تنتشر ف كل مكان وهي واقفه ومش عارفه تعمل ايه قعدت ف الأرض وضمت رجليها بخوف وفضلت تعيط ومش لاقيه حد ينقذها
ياسمين_ دكتور ي دكتور ياسمين لسه هي عندها فوبيا من النار مش هتعرف تخرج دخلوني ليها انا... انا هخش اجيبها انا السبب انا سبت ايديها واحنا جوا
محمود_ مينفعش تخشى انا هدخل اجيبها
ودخل يدور عليها وكانت النار بدأت تزيد ف كل مكان وهو مش لاقي نور برضو وبعدين سمع صوت عياط وراه بيبص لقى نور قاعده بتعيط ف الأرض
محمود_ نور ي نور قومي يلا بسرعه
نور رفعت رأسها_انا.. انا مش عارفه اقوم انا انا خايفه مش بحب النار طلعوني من هنا
محمود_ هاتي إيدك يلا قومي
نور حاولت تقوم من غير م تمسك ايده معرفتش
محمود بقله صبر_ هاتي إيدك يلا اخلصي مش وقته
نور مسكت ايده وقامت
نور كانت ماشيه بصعوبه ومش قادره تاخد نفسها من كتر الدخان وأول م خرجو ياسمين جريت عليها
ونورا ووقعت على الأرض
محمود لسه هيشيلها
ياسمين_ مينفعش ي دكتور ولو نور عرفت ان حضرتك شلتها هتدايق جدا لأنه حرام وخلت البنات يساعدهوعا عشان يودوهها العياده
محمود_ حاولو تسندوها لحد العربيه عشان نوديها المستشفى أفضل
وخلت البنات معاهم ف الكليه يساعدوها عشان توديها العربيه ونجحو بصعوبه
بعد وقت ف المستشفى
محمود_ ها ي دكتور هي عامله ايه
الدكتوره_ هي كويسه الحمد لله وهتفوق كمان شويه كويس انكم لحقتوها لأن اتنفست دخان كتير والرئه تأذ-ت ولو كانت فضلت اكتر من كدا كان ممكن يحصلها حاجه
عن اذنكم...
بعد ساعه نور فاقت
ياسمين_ نور حبيبتي انتي كويسه حاجه وجعاكي طيب انا كنت هموت عليكي اسفه عشان سيبت إيدك
نور بصوت هادي_ بس ي عبيطه وبعدين مش متعوده عليكي بتعيطي انتي اتعديتي مني ولا ايه لا مش عاوزه صاحبه نكديه انا كويسه اهو وسندتها ياسمين عشان تقعد
نور_ هو مين جابني المستشفى انا مش فاكره حاجه غير اول م خرجت وأغمي عليا
ياسمين_ انا والبنات أخدناكي ودكتور محمود وصلنا كان خايف عليكي جدا وفجأه الباب خبط
نورا عملت نقابها بسرعه وياسمين قالت للي برا يدخل
محمود_ انتي كويسه ي آنسه نور عامله ايه دلوقتي
نور_ أنا الحمد لله بخير انا متشكره لحضرتك جدا
محمود _ مفيش حاجه تستاهل. كنت عاوزه اكلم حضرتك ف موضوع عارف انه مش وقته بس لازم اتكلم
لو ينفع بعد م حضرتك تخرجي من المستشفى تاخديلي ميعاد من والدك عشان اجي أتقدم لحضرتك. بصراحه انا حابب انك تكوني شريكه حياتي وزوجتي ومش هلاقي أفضل منك ولا ف أدبك وأخلاقك
نور ببرود عكس اللي جواها _ انا اسفه ي دكتور بس انا مش موافقه
محمود بصدمه _ ممكن اعرف ليه.
نور_ حابه احتفظ بأسبابي لنفسي وعن إذن حضرتك عشان عاوزه ارتاح شويه ممكن
محمود_ انا اسف عن اذنك والف سلامه عليكي
ياسمين بعد م خرج _ ليه كدا حرام عليكي ليه بترفضي النعمه بعد جاتلك.
نور_ مش عارفه اتقبل الموضوع والدي عملي عقده من كل حاجه مش قادره اقول موافقه حتى لو أنا عاوزه
ياسمين_ اهدي ي حبيبت قلبي ان شاء الله ربنا يصلح حالك بطلي عياط بقى
هطلع اجيب حاجه بسرعه واجي وانتي بطلي عياط بقى
ياسمين خرجت بسرعه تدور على محمود
ياسمين_ دكتور محمود لو سمحت ي دكتور ممكن ثانيه
محمود_ نعم
وبدأت تحكيله عن سبب اللي مخلي نور رافضه موضوع الجواز
محمود_ لا حول ولا قوه الا بالله ازاي في أب يتصرف كدا مع بنته هي ازاي متخيله اني ممكن ف يوم اعمل معاها كدا انا والله كل اللي هتحتاجه هتلاقيه وعمري ف يوم م هزعلها بالعكس دا انا هرفع من مكانتها دايما لأن مكانتها من مكانتي ولو فكرت ف يوم اهينها دا مش هيحصل يبقى لساني يتق-طع وقتها انا هتصرف ف الموضوع دا عن اذنك ي انسه ياسمين وشكرا جدا
تاني يوم نور خرجت من المستشفى ومكانتش بتروح الكليه وقاعده ف البيت.
الأم_ نور ي بنتي انتي هتفضلي قاعده كتير كدا انتي مش بتخرجي من أوضتك ي قلب امك
نور_ مفيش حاجه ي ماما انا بس عاوزه ارتاح شويه.
الأم_ بصراحه ي نور ي بنتي
في.... في عريس متقدملك وابوكي قالي أقولك عشان تجهزي نفسك هو جاي بالليل هو وأهله
نور بدموع_ ي ماما بس انتي عارفه اني مش عاوزه هو ليه بيعمل معايا كدا هو انا مش بنته انا بجد تعبت ي رب ارحمني برحمتك
امها حضنتها معلش ي قلب امك هنعمل ايه هو نصيبنا ولازم نرضى بيه
انتي بصي اقعدي مع العريس وقولي بعدها انك مش موافقه
نور _ اللي انتي شايفاه ي أمي.
الأم_ ربنا يصلح حالك ويجبر بخاطرك ي بنتي
نور_ قامت تتوضي وتصلي ودعت ربنا انه لو الموضوع شر ليها يبوظ وانه يراضيها ويهدي ابوها
بالليل نور داخله متوتره وباصه ف الأرض
أبو العريس_ طب نقوم ي حج ونسيبهم يتعرفو على بعض
نور قاعده وباصه ف الأرض قاطع صمتهم
محمود_ ازيك ي نور عامله ايه
نور_ هو حضرتك بتعمل ايه هنا مش انا رفضتك
محمود_ بصي ي نور بصراحه ياسمين حكتلي على كل حاجه.
بس انا مش شخص وحش ومش كل الناس زي بعضها وانا والله العظيم مش هنكر اني اتشديت ليكي أو تقدري تقولي حبيتك وحبيت أدبك وحيائك وقررت أدخل البيت من بابه اديني فرصه واحده بس اثبتلك أن انا مش زي والدك وانا عمري همد ايدي عليكي لأنك هتبقى حته مني ومظنش اني ف يوم هأذي حته مني وربنا يقدرني وأثبتلك دا
نور_ بس انا خايفه وبعدين كل دا كلام انا أضمن منين أن انت متتغيرش بعد الجواز كلكم بتقولو كدا ف الأول
محمود _ طب بصي نطلب طلب صغنن اد كده
. ينفع تصلي صلاه استخاره ولو انتي مرتاحه يبق اتوكلي على الله مش مرتاحه يبقى كل شيء قسمه ونصيب ايه رايك
نور_ بس أنا عندي شرط لو وافقت مش هقلع النقاب ومش هتشوفني غير بعد كتب الكتاب
محمود بضحك _ موافق ي ستي بس هو دا الشرط بس
نور_ انت موافق مش يمكن اطلع وحشه ومعجبكش
محمود_ ابتسم ابتسامه خفيفه انا مش جاي اتقدملك عشان شكلك انا لما حبيتك حبيتك لاخلاقك وبعدين انتي قمر بأخلاقك الحاجات التانيه دي شكليات ومش هاممني انتي حلوه ولا وحشه اكتر م هاممني انك توافقي
نور ابتسمت من تحت النقاب. وعندي شرط كمان_ تختم القرأن كله وتنتظم ف الصلاه
محمود_ اقولك على سر أنا كنت واخد مركز اول على جمهوريه ف حفظ القرأن كله اما بالنسبه للصلاه ف الفجر بيأذن الساعه 4.58 مش كدا برضو
محمود_ مفيش حجه اهو هستني موافقتك من والدك ماشي ي نوري
نور عن اذنك
وسابته وخرجت
اول م دخلت أوضتها خلعت النقاب وحطت أيديها على قلبها
_مالك بتدق كدا ليه يخربيتك اهدي شويه مش كدا
وراحت أتوضت وصلت وحست نفسها مرتاحه جدا وبعدها كلمت ياسمين وحكلتها اللي حصل
ياسمين_ ابغى جطعه من محمود دا حين
نور بغيره_ اتلمي ي بت
ياسمين_ اوبا بدأنا نغير العب بقى
نور_ مش كدا لا هو يعني يووووه بقى تصبحي علي خير
نامت نور ولأول مره تحس نفسها فرحانه كدا
تاني يوم نور بلغت والدتها أن هي موافقه
ام نور_ الف مبروك ي قلب أمك ربنا يتمملك على خير ي رب
نور لبست ونزلت الكليه وأول م وصلت عند الكليه لقت ياسمين
ياسمين بسرعه _ ها قررتي هتوافقي ولا لاه قولي اه الله يسترك ي شيخه قولي اه
نور_ اديني فرصه اتكلم يخربيتك ايه دا
وانا بصراحه كدا فكرت و.... وافقت
ياسمين_ احلفي وحضنتها جامد مبروك ي نن عيني انتي ي رب ويتمملك علي خير
وهم ماشيين قابلو محمود
محمود _ بجد أنا سعيد جدا انك وافقتي وربنا يقدرني واكون عند حسن ظنك
نور_ بس انا عندي شرط ممكن منعملش شبكه وهيصه والكلام دا انا حابه أن هي تبقى مناسبه عائليه بس
محمود_ اللي انتي تحبيه كله يحصل
نور_ وعندي حاجه كمان بعد م نلبس بعض الدبل ممكن تلتزم بضوابط الخطوبه مش عاوزه اعمل اي حاجه فيها معصيه لربنا
محمود_ اللي يريحك طبعا
بعد اذنك يا نور انتي وانسه ياسمين
نور_ ياسمين هبوووط حاد لدى طلال بن الوليد
ياسمين بضحك_ مش عاوزه ي ياسمين مش عاوزه
نور_بس ي حيو-انه أنتي والله ألغى رحلتشي
ياسمين_ وعلى ايه ي اختي الطيب أحسن
يلا بينا عندنا محاضره يخربيتك
وبالليل مين الهبله اللي هيقرأو فتحتها بالليل هااا
نور_ اناااا😂😂 يلا بينا
خلص اليوم وبالليل ف بيت نور محمود كان عندهم وقرأو الفتحه واتفقو على ميعاد الخطوبه انها تكون اخر الاسبوع واتفقو أن هم يعملوها على الديق ومش هيعزمو ناس كتير
جه يوم الخطوبه ومحمود عمل زي م نور قالت وكل واحد لبس نفسه دبلته زي م نور كانت متفقه مع محمود
كل دا وأبو نور مش مهتم حتى أن بنته هتتخطب حتى ومقالهاش مبروك
ياسمين حضنت نور جامد وباركلتها هي ومحمود والناس كمان باركولهم
بعد وقت كانت نور ومحمود قاعدين لوحدهم
محمود_ مالك حاسك مدايقه ليه انتي مش مبسوطه
نور بسرعه_ لا والله أبدا مش كدا بس.
اتنهدت وقالت بابا مقاليش مبروك حتى ولا جه حضني زي م باقي الناس بتعمل مع أولادها معقوله انا مش فارقه معاه خالص
محمود_ بكرا نتجوز وهعوضك عن كل دا صدقيني هنسيكي كل اللي حواليكي وبكرا تشوفي
نور_ احم... احم... ربنا يخليك
محمود_ روحي ي شيخه حسبي الله
عدي سنه على الخطوبه ونور ومحمود كانو بيقربو من بعض أكتر ونور عرفت أد ايه هو إنسان محترم ومش زي والدها خالص
يوم كتب الكتاب المأذون قال جملته الشهيره بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
كانت نور قاعده ف أوضتها محمود دخلها
محمود_" أزيحي عن محياكِ النقاب .... فقد تاقت عيناي لرؤية القمر "
نور ابتسمت وقلعت النقاب
محمود_ بقى القمر دا بقى مراتي ي حلاوه يعني جمال وأخلاق وحياء دا كدا كتير عليا والله اكيد الست الوالده كانت داعيالي وراح حضنها وباس راسها
وهمس ف ودنها بحبك
نور وهي وشها كله قلب طماطمايه.
ونور بتحبك بتحبك من وقت م شافت فيك العوض ربنا يخليك ليا ي رب
محمود_ ويخليكي ليا ي ست البنات
نور سنه مع بعض أثبتلي فيهم أن مش كل الناس زي بعضها، العوض حلو أوي بجد وانت أثبتلي دا حاسه ان ربنا بيحبني أوي عشان كدا بعتك ليا
بعد سنه من الجواز
عندي ليك مفاجأه هتبقى بابا قريب
محمود متنح _هااا
نور_ مش بعيد كلامي مرتين انا
محمود قام شالها وهو طاير من الفرحه هتبقى أجمل أم وانا هبقى بابا بجد انا مبسوط أوي محستش بالفرحه دي غير يوم كتب الكتاب لما انتي بتقيتي بتاعتي أنا بس وبقيتي مراتي وكل حاجه ودلوقتي هتبقى أم أولادي بحبك
تمت🌿
فرحوني واتفاعلو ورايكم ف الكومنتات شجعوني ي قمرات 💙
بقلمي أسماء يحيى 🌍💙
تعليقات
إرسال تعليق