القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

سكريبت كامل #ابن_خالتي_ازاي؟؟بقلم شهد سيد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


#ابن_خالتي_ازاي؟؟


....:شايف الصاروخ اللي جي علينا دا 

...:مالها يسطا

...:دي بنت خالتي 

ضياء:اي يعم فين النخوة يعني قريبتك وبتعاكسها قدامي

عبدالرحمن:عجباني اوي 

ضياء بضيق:ربنا يهديك بجد اول مرة اشوف كدا


وهنا جات شهد وهي سامعة الحوار اللي حصل وجات ضر*بت عبدالرحمن بالق*لم وقالت:اقسم بالله لو مطلعني من دماغك لهمر*مطك ي عبدالرحمن انا مش عارفة انت ازاي ابن خالتي وبتعمل كدا تك قر*ف انت ازاي كاتبينك ذ*كر ف البطاقة 

عبدالرحمن بخبث:الق*لم دا هردهولك وهردو جامد اوي بس متبقيش تزعلي يااا قطة سلام


مشي عبدالرحمن وكل دا كان ضياء واقف ومش مستوعب ان صاحبو زبا*لة بالطريقة دي 


ضياء:متزعليش ي شهد ونا هحاول ابعدو عنك بأى طريقة بس خلي بالك من نفسك

شهد بقرف: والله؟م انت صاحبو واكيد زيو 

ضياء:حقك تشوفيني كدا عشان صاحبو بس صدقيني انا مش زيو ونا مصدوم انو كدا معرفش انو كدا يلا سلام وخلي بالك من نفسك 


مشي ضياء وهو مضايق من صاحبو ومشيت شهد راحت جامعتها ورجعت ع المغرب وهي وداخلة البيت شافت عبدالرحمن قاعد مع مامتها 


شهد بزعيق:اي اللي جاب الزب*الة دا هنا اطلع برااا 

مامت شهد:عيب يبنت ازاي تقولي كدا لابن خالتك

عبدالرحمن بتصنع الطيبة:مش عارف ي خالتو هي مش بطيقني لي دنا زي اخوها يعني

شهد بقرف:عاااا مش طيق*اك انا نازلة ي ماما لحد م يمشي دا 


نزلت شهد واتمشت ع البحر والوقت عدا من غير م تحس وهي مروحة الشوارع كانت فاضية وخافت وفجأة حست ان في حد ماشي وراها فضلت تبص ورا وملقتش حد وقلقت اوي وفجأة لقت عبدالرحمن واقف قدامها وشكلو شا*رب ويخو*ف


عبدالرحمن:علي فين ي قطة مش قولتلك هردلك القلم بس جامد اوي انا بقا هس*بلك علامة تفتكريها العمر كلو 

شهد بخوف:ع عايزة اروح ي عبدالرحمن وسع لو سمحت 

عبدالرحمن:مش هسي*بك


وفضل يدخلها العربية وشهد تصر*خ 

الحقونييييييي حرام عليك ي عبدالرحمن سيبني ابوس ايدك 

عبدالرحمن بألم:ااه 

شهد بصدمة:ضي.........


#يتبع



#ابن_خالتي_ازاي؟؟


حرام عليك ي عبدالرحمن سيبني ابوس ايدك

عبدالرحمن بألم:ااه

شهد بصدمة: ضياء!!

ضياء:قومي بسرعة خليني اروحك قبل م يفوق يلا 

شهد بعياط:مش قادرة اقوم رجلي اتعو*رت 


شالها ضياء ودخلها عربيتو ووصلها البيت وهو شايلها خبط علي باب بيتهم وفتحت مامتها

:بنتي بنتي مالها حصل اي يقلب امك

وهنا شهد اتفتحت ف العياط

:اااه ي مااما كنت هم*وت 

مامت شهد:بعد الشر عليكي يقلبي مين الحيو*ان اللي عمل فيكي كدا اكيد انت ومسكت ضياء من لياقتو وفضلت تضر*بو بالقلم 

ضياء: والله م انا ي طنط دا نا انقذتها ااه 

شهد وهي كانت بتعيط ضحكت علي منظرهم مامتها وهي ماسكة ضياء وعمالة تضرب فيه وقالت:

ي ماما ضياء انسان محترم وكويس سيبيه

مامت شهد:طب احكيلي في اي يبنتي

شهد بتوتر وكدب:اا ا دا واحد معرفوش كان عاوز يخطفني والحمدلله ضياء انقذني ف الاخر 


وبصت شهد لضياء نظرة معناها انو ميقولش لمامتها حاجة وضياء فهمها 

وبعدها اطمن علي شهد انها كويسة ومشي 


عدا اسبوع وكانت شهد رجلها بقت كويسة وقدرت تمشي عادي وراحت الجامعة 


ف كافيه الجامعة....


ضياء:شهد اخبارك اي 

شهد بابتسامة:اهلا ي ضياء انا كويسة انت عامل اي 

ضياء:بصراحة تعبان

شهد:مالك اي اللي تاعبك 


ضياء وهو بيشاور علي قلبو :دا اللي تاعبني 

شهد:ااا ازاي 

ضياء بغمزة:زي الناس 

شهد ب توتر:مش فاهمة قصدك اي ي ضياء

عبدالرحمن بشر: اقولك انا قصدو اي انتي فاكرة ان ضياء الإنسان المحترم اللي انقذك واللي بيحافظ عليكي متعرفيش ان ضياء متفق معايا كل دا عشان تتاخدي علي خوانة يقطة 

واسمعي مكالمتو معايا بنفسك


شهد بصدمة:ايه!!!!!


#يتبع 



#ابن_خالتي_ازاي؟؟


واسمعي مكالمتو معايا بنفسك


شهد بصدمة:ايه!! ولا لا انا ليه بتصدم م انت صاحبو انتو الاتنين زبا*لة زي بعض 

ضياء:شهد انتي مصدقاه ازاي انا مش كدا والله 

شهد :يشيخ غو*ر بقا جتكو القر*ف 


ومشيت شهد وهي حزينة من جواها عشان كانت بدأت تحس انها معجبة ب ضياء بس بعد اللي عرفتو مبقتش طيقاه 


عدا اسبوع وضياء كل يوم بيروح ل شهد يفهمها ان عبدالرحمن كدا*ب وان هو انسان محترم وكويس 


وف يوم عرفو ان عبدالرحمن عمل حا*دثة وعلي قد م شهد بتكر*هو وعلي قد م هو اذاها كتير بس راحت زارتو ف المستشفي


ف المستشفي...


عبدالرحمن بتعب:شهد كويس انك جيتي كنت عايز اتأسفلك عن كل اللي عملتو انا مش عارف كنت كدا ازاي بس صدقيني انا فوقت لنفسي

شهد بجمود:انت كنت هتدمر*ني ي ابن خالتي مستحيل اسامحك 

عبدالرحمن وهو بياخد نفسو بالعافية:حقك عليا انا مش عارف اقولك اي بس بطلب منك تسامحيني عشان انا خلااااص

شهد بدموع:حتي لو سامحت عمرى م هنسا ربنا يسامحك ي عبدالرحمن 

عبدالرحمن:شهد ضياء انسان كويس ومحترم الكلام اللي سمعتيه بصوتو دا كلو فبركة ضياء كويس وبي.. بيحبك انا اسف ي شهد وقولي ل ضياء اني اسف هو اكيد لو كان عرف اللي جرالي كان جيه لانو كان خير صديق انا اللي مكنتش كويس وخسارة فوقت بعد فوات ال ال.........

تيييييييييييييييببببيييت 


بعد مرور سنتين علي وفات عبدالرحمن 

ضياء اعترف لشهد بحبو واتجوزها 


ف المستشفي...


ضياء:شايفة الصاروخ اللي مولودة وجيه بيها الممرضة دي

شهد:مالها

ضياء:بنتنا يحببتي

شهد:يقلب ماما من جوا ❤️❤️❤️


#تمت

#رأيكو

#SHAHD_SAYED


 

تعليقات

التنقل السريع