القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية قدري المظلم اضاءني بقلم ياسمين خالد البارت الثاني في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

رواية قدري المظلم اضاءني الحلقة الثانية 🌓🧡

طلع المطوة من جيبه تاني .. حطها على رقبة حور

فلاش باك من خمس سنين 💥💥💥

داخل مراد على ابوه المكتب 

أبوه : رجعت من جامعتك امتى ؟

مراد : لسة من شوية .. كنت عاوز أتكلم معاك في موضوع كدا ياحج

أبوه : موضوع ايه 

مراد : انا عايز أخطب حور

أبوه : حور مين ؟!

مراد : بنت سعاد الشغالة يابابا

أبوه : نعم ياخويا !!

بقا إبن رؤوف دويدار على سن ورمح يتجوز بنت خدامة 

مراد : يابابا من امتى واحنا بنفكر كدا يعني مانت عارف إني لا بيفرق معايا مستويات ولا ألقاب 

ثم إن الخدامة اللي بتتكلم عنها دي هي اللي ربتني بعد امي الله يرحمها لحد ما خلتني راجل ملو هدومي كدا

أبوه : بقولك اااايه ، اللي بتقوله دا لا يمكن يحصل 

وبعدين انت لسة سازج ولا تعرف عن حور حاجة ولا عن أبوها حاجة 

وإذا كانت سعاد الشغالة كويسة فالبيئة اللي بنتها اتربت فيها مش كويسة 

مراد : قصدك ايه ؟؟

أبوه : قصدي إن حور الي عايز تخطبها دي تبقي ا.... 

نرجع تاني من الفلاش 💥💥

مراد عينه احمرت .. شال المطوة تاني حطها في جيبه 

مراد : لا ياحور مش هقتلك بالبساطة دي 

بعد اللي عملتيه في حياتك تستاهلي إني اعذبك شوية كمان

سابها في البانيو وخرج على برا .. فتح الباب

مراد : ماااااجدة ..ياماجدة

ماجدة جاية بتجري : أيوة يابيه انا هنا اهو 

دخل الأوضة ودخلت وراه ، قفل الباب 

مراد : هتدخلي دلوقتي تشوفي اللي مرمية في البانيو جوا دي تحميها وتخليها زي القشطة وتشوفي ايه اللي ناقص تعمليه وبعدها هتلبسيها حاجة حلوة وتنيميها ع السرير بس بعد ما تغيري الملاية دي .. وهتخرجي من الأوضة دي تقفلي وراكي بالمفتاح دا .. و لا من شاف ولا من دري 

بمعنى .. *الأوضة فاضية*

أمين ؟؟

ماجدة : الاوضة فاضية طبعاً يابيه

مراد : وخصوصا سعاد أمها .. لو جيبتلها سيرة إن بنتها جوا 

مش بس هيكون آخر يوم ليكي في الشغل ، هيبقي آخر يوم في حياتك 


 

ماجدة : لا لا وعلى ايه .. انا هخش دلوقتي أعمل المطلوب وأخرج كأني مدخلتش اصلا

مراد : جدعة .. يلا شوفي شغلك 

______________________________

خرج مراد ومشي شوية في القصر .. فتح أوضة من اوض الضيوف ودخل 

سعاد قاعدة على سريرها بتدعك في رجلها 

مراد : ازيك ياامي عاملة ايه 

سعاد : نحمد ربنا يابني انت عامل ايه 

مراد : بخير الحمدلله .. ايه طمنيني 

بتاخدي الدوا الي جبتهولك من لندن ولا مطنشة 

سعاد بتعيط : لا اطنش ازاي بس .. هو حد عنده أغلى من رجله عشان يهملها يابني

مراد بيطبطب عليها : متعيطيش ياامي .. وحياتك لا هدفع اي حد ازاكي تمن ازيتك دا غالي اوووي 


 

سعاد : دفع ااااي حد ، بس بنتي تشيلها في عينيك يامراد 


 

أبوها صعب ومفتري وهيبهدلها ، بين الحين والتاني كدا روح بص عليها شوفها عاوزة حاجة كدا ولا كدا

مراد عينه بتحمر وملامحه بتتغير 

سعاد : مالك ياحبيبي في حاجة ؟؟

مراد : لا ابدا ياامي مفيش .. يلا هسيبك تريحي وتاخدي علاجك بقا وانا هنزل عشان فيه واحد جايلي تبع الشغل دلوقتي 

سعاد : ربنا يوفقك ويفتحها في وشك يابني 

خرج من الأوضة بص للرجالة 

مراد : حور متخرجش من الأوضة دي .. مفهوم ؟؟؟

أمين : مفهوم ياباشا

سابهم ونزل على مكتبه 

أمين : بس انتو مش ملاحظين حاجة غريبة يارجالة

بقيت الرجالة : ملاحظين ايه ؟

أمين : حور دي قد ما هي تبان ضعيفة وبريئة وجسمها صغير بس قدرت تضربنا كلنا وتطير كل واحد في ناحية وكأن عندها قدرات خاصة

واحد من الرجالة : انا اللي أعرفه إن سعاد امها من زمان كانت بتوديها نوادي كونج فو وكراتيه وباليه وكانت بتطلع دايما في المراكز العالية

أمين : اهااا .. يبقى عشان كدا

______________________________

مراد داخل المكتب .. 

ثابت صاحبه ومدير أعماله قاعد مستنيه 

مراد : ازيك ياثابت عامل 

ثابت : تمام الحمدلله .. كنت عاوزك في موضوع كدا

______________________________

ماجدة في الحمام بعد ما حمت حور 

ماجدة : يادي النيلة .. مش هتفوق دي ولا ايه ! 

حاولت تشيلها وخرجت بيها على برا .. لبستها الفستان القصير اللي كان سايبه مراد ع السرير قبل ماينزل وسرحتلها شعرها 

وقفت تتفرج عليها وهي لابسة الفستان الاحمر اللي ظاهر جمال جسمها ، شعرها اللي سايح ونازل على وشها .. وشها البرئ وعيونها الحزينة المغمضة 


 

ماجدة : والله يابنتي انا ما فاهمة ايه اللي جنن مراد بيه إنه يعمل كدا في حد برئ زيك ! 


 

نيمتها ع السرير وغطتها كويس وخرجت من الاوضة .. وقفلت عليها بالمفتاح 

______________________________

مراد : يعني ايه الكلام ياثابت !

عايزني استورد شحنة بضاعة بملايييين في أكياس بلاستيك في البحر ؟؟؟

ليه إن شاء الله هو انا بستورد مخدرات

ثابت : مش مخدرات يامراد بس احنا بنستورد دوا ممنوع من السوق أصلا عشان حقوق ملكية الشركة اللي انتجته .. ولو اتسرب خبر إننا بنهرب الدوا دا أقل ما فيها ٧ سنين سجن 

مراد : وانا متعودتش إني أخاف من حاجة ياثابت 

ثابت : من خاف سلم يامراد .. وبعدين متنساش إن رؤوف بيه أبوك هو اللي أمر بدا 

مراد : وانا أبويا ميبقاش عايش في لندن وبيتحكم فيا وفي شغلي وانا في مصر ياثابت .. وانا مش ملزم اعملل بمشورته 

ثابت : طيب يامراد انا هسيبك تفكر وترد عليا 

مراد : تمام 

ثابت : يلا انا هطلع على الشركة ، مش هتيجي معايا ؟؟

مراد : لا ورايا كام حاجة كدا هعملهم الأول 

ثابت : ماشي يلا سلام 

______________________________

حور بتبدأ تفوق وتفتح عينيها .. بصت حواليها 

برقت وقامت اتنطرت ايه دا انا فين 

بصت على جسمها وعلى الفستان اللي لبساه 

حور : يانهار اسود 

افتكرت كل اللي حصل قبل الإغماء .. وشها بدأ يقلب وملامحها تقسى وحواجبها تترفع 

______________________________

مراد بيفتح الباب بالمفتاح وداخل الأوضة على حور .. بص على السرير ملقاهاش ، دخل الأوضة وبيلف عشان يقفل الباب بالمفتاح 

خرجت حور من ورا الباب ومعاها عصاية مقشة ضربته على دماغه بأقوى ما عندها 

دماغه ساحت دم

____________________

ومن هنا هيبدأ التحدي المميت بين حور ومراد 

يتبع..

تفاعل ب 20 ملصقات لنستكمل 🧡💨

البارت الثالث بعد قليل 


 

تعليقات

12 تعليقًا
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع