القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشقي البارت الثالث والرابع بقلم اميره شحاته في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



عشقى❤❤


البارت التالت والرابع 🌺🌺

::محدش هيقرب لعشق ...عشق بتاعى انا 


المجهول:زين!!انت مش عملت اللى كان


 مطلوب منك وطلبك هنفذه خلال يومين 


زين وهو يجلس على الكرسى ببرود:


لا مانا عاوز اكتر من كدا وإلا خطتك هتبوظ 


المجهول:عاوز ايه 


زين ببرود وابتسامه طمع:٢مليون جنيه يبقوا


 على حساب فى البنك 


المجهول ببرود:ومين قالك انى موافق


زين بسخرية:لا مانت هتوافق وإلا ..ثم همس


 فى اوذن المجهول ببعض الكلمات 


المجهول بغضب وقد احمر وجهه:دا تهديد


 بقا ..قم اكمل بخبث:موافق بس انت اللى


 جنيت على نفسك 


زين ببرود متجاهل كلامه:مش مهم المهم


 الفلوس ..قم ذهب 


امجد باستغراب:انت بجد هتعمل اللى هو

 عاوزه 

المجهول:اهدى بس كل حاجة فى وقتها وده


 مش وقت زين ..ثم اكمل 


يلا روح نام واجهز علشان تروح لعشق


 المستشفى وتجبهالي لحد عندى


امجد:اوامرك يا باشا 


ثم غادر 

المجهول:معلش يا حبيبى استحملى وكل حاجة هصلحها..انا اسف ..ثم اغمض عيونه بالم وحزن 

&&&&&&&&

عند عشق كانت لسه بتعيط..بس هدت ونادت


 على الممرضة تساعدها تتوضى واحضرت ليها


 ملابس للصلاة


عشق كانت بتصلى ودموعها نازله 


عشق:يارب ...قلبى يارب..يارب انا مليش


 غيرك..كسرنى وطردنى وانا مليش حد 


وظلت تبكى 

ثم نهضت وتوجهت إلى السرير ونامت من التعب 

&&&&&

عند زين كان زعلان وقلبه وجعه..وميعرفش ليه 

زين:اكيد محبتهاش..ايوة كله كان اتفاق وكنت


 عاوز اخرج بمصلحه..بس هى متستحقش 


لا ماهو الباشا مش هينتقم منها إلا لو عملت حاجة 

يوووه انا هنام ..نام يا زين نام ..انت عارف ان قلبك مينفعش يمشيك 

وقعد يفتكر ايامهم سوا 

فلاش باك ✨

عشق:زين..يا زين أصحى بقا 


زين بنعاس:فى ايه يا عشق 


عشق:زين انا حلمت بكابوس ممكن تاخدنى

 فى حضنك 

ابتسم على برائتهاوفتحلها ايديه 


وعشق نطت جوا حضنه وحضنته جامد


 وكانت نايمه فى وضعيت الجنين 


عشق بحب:بحبك يا زينى بحبك ..اوى 

ثم طبعت قبله رقيقة مكان قلبه 


زين :طب نامى يا عشق نامى ..علشان انا

 بسبب حركتك دى مش هعرف انام

 

عشق بدلع:وهو انا عملت حاجة يا زينى 


زين:عشق نامى ..فى الاخر هتندمى وتقوليلى.. انت كمان يا زين ..وكان بيقلد صوت عشق 


عشق ضحكت وهو ضحك ..عشق تاهت فى ضحكته 

عشق بتوهانوحب:انا ملكك يا زين فبراحتك تطمع فيا ..انا ليك ..انت وبس ..همست باخر جمله فى اذنيه 


زين بص لعشق وعيونه حب وجنون 

ثم اخدها لعالمه الخاص 

باك

زين:كله كان كدب ..انا مش بحبها ..دا كان


 تمثيل ..خلاص ..هى مشت وانا مش عاوزها 


ثم نام من كتر التعب ..ولكن قلبه يبكى 

&&&&&

امجد كان بيسوق العربية وبيتكلم فى الفون

 

امجد:يا باشا عيب عليك ..دا بقا بيثق فيا جامد 


الشخص:طب وايه خطته نحيتنا 


امجد:لااا احنا بره الخطة اليومين دول ..اللى اعرفه انه طلب من زين يتجوز واحده اسمها عشق ويمثل عليها الحب وكان طالب منى ارقبهم..وطلب من زين يطلقها..بس مين عشق انا معرفش 


الشخص:ازاى ..عيب تبقا امجد وتقول معرفش ..عاوزك تعرفلى كل حاجة وتبلغنى 


امجد:عيونى يا باشا 


ثم اكمل الخط ونظر للمال الذى بجانبه 

ولم يلاحظ تلك التى تمر الطريق ..بس قدر يوقف العربية على آخر لحظة 

نزل بغضب 


امجد:ايييه مبتشوفيش

 

البنت رفعت عيونها ليه وهى مليانه دموع 


البنت:ا..آسفة والله

 

امجد وقد تاه فى عيونها دا انا اللى اسف


وبدا يقرب منها


البنت:لو سمحت ابعد وخلينى امشى


امجد:تمشى ليه بس ..طب تعالى اوصلك ..مقدرش اسيبك لوحدك وانت قمر كدا ..وبعدين انا هدفعلك احسن من اى حد 


ولكن اتصدم لما لقاها ضربته بالقلم 


..البنت خافت فجرت وسابته فى صدمته 


امجدبغضب:اقسم بالله ما هرحمك وهجيبك


 علشان اذلك تحت رجليا ...ثم تذكر عيونها


 وهتى تلمع بسبب الدموع واكنها ملاك ظهر واختفى 

رجع العربية ومشى بس صورة البنت مش بتفارق خياله ..بس برضوا هيعرفهامين هو 

&&&&&&

عشق كانت نايمه فى المستشفى بس حست 


بحد معاها فى الأوضة

 

وحست حد بيلمس جسمها..عشق اتجمدت


 ومكنتش عارفة تتحرك وكانت خايفة 

بس لما قرب منها زيادة لفت وشافت

واتصدمت

عشق:زييين!!

ستووووب 


البارت الرابع 🌺🌺

عشق:زيييين 


عشق لقت الدكتور واقف جنبها وبيبصلها نظرة شه^وانيه 


عشق بصراخ ودموع:زيين..زين الحقنى..ابعد يا حي^وان ..زين...ساعدونى 


الدكتور بخ^بث وهو يحاول تقبي^لها:صرخى براحتك محدش موجود كلهم فى الاستراحة يا قمر وكمان اغلبهم ناموا..وكتم صوتها 


وبدا يته^جم عليها اكتر 


بس فجاة لقى حد بيخب^طه على راسه من وراه 


عشق بدموع وخوف:انتى مين 


النت:انا اسيل ..متخافيش انا هساعدك..وجرت نادت الأمن وجات وحكتلهم على اللى حصل 


والامن اخدوا الدكتور للقسم 


عشق:شكرا جدا ..مش عارفة اشكرك ازاى 


اسيل:لا شكرا على واجب ..متشرفتش باسمك 


عشق:انا عشق 

اسيل بابتسامة جميلة:اتشرفت بيكى يا عشق ..تقبلى نبقا اصحاب 


عشق:اكيد موافقة ..عشق ارتحتلها اوى 


اسيل:وانتى ايه اللى جابك هنا 


عشق انها^رت وحكتلها على كل حاجة 


اسيل باستغراب:فى حاجة غلط ..عشق بصتلها باستغراب


::مش معقول زين جوزك يطلقك كدا ..هو كدا مستفدش حاجة 


عشق:اسيل والنبى خلاص مش عاوزة اتكلم فى الموضوع ده تانى 


اسيل:خلاص يا سيتى..ايه رايك انى هبات هنا النهاردة معاكى 


عشق:ازاى مش المفروض تروحى 


اسيل:هاه..لا اصل انا المفروض ممرضة جديدة وده اول يوم ليا 


عشق:ماشى ..شكرا بجد 


اسيل بضحك:بت اقسم بالله هسيبك وامشى


. عشق بضحك:لا لا خلاص 


اسيل بهزار:ضحكت يبقا قلبها مال


عشق فضلت تضحك..سهرت هى واسيل مع بعض وفضلوا يتكلموا وبجد اسيل شالت عن عشق 


بعدها ناموا الاتنين 

&&&&&&&&&فى الصباح ✨


المجهول رن على امجد:الوو ..يلا روح نفذ


امجد:اوامرك يا باشا 


&&&&&

عشششق انتى يا بت قومى ايه غيبوبه

 

عشق:لا والله بس ليا كتير منمتش من ساعات اللى حصل 


اسيل:خلاص بقا فكك ياسطا..انا هنزل اجيبلنا اكل وارجع 


عشق:مش لازم تتعبى نفسك

 

اسيل بضحك:عيب يا سيد متقولش كدا احنا اهل 


عشق ضحكت ..واسيل نزلت تجيب اكل 

&&&&&&

ليه يا زين انا اذي^تك فى ايه 


سمحينى يا عشق سمحينى 


عشق:عمرى ما هسامحك 


زين:لا لا عشق سامحينى عششششق 


زين صحى وكل ده كان كا^بوس زين مبقاش فاهم حاجة 


زين:شكلك حبتها خلاص ..بس فات الأوان هى دلوقتى تحت رحمته 


سمحينى يا عشقى سمحينى..كان يقولها بأل^م وندم 

&&&&&&&

امجد وصل عند عشق 


امجد:ازيك يا عشق اخبارك ايه النهاردة 


عشق:الحمد لله يا امجد انا بخير ..مكنش فى لزوم تتعب نفسك وتيجى 


امجد:لا طبعا عيب عليكى..انتى زى اختى بالظبط 


عشق:ده شرف ليا ...اقعد يا امجد اتفضل 


امجد قعد..عشق ممكن مايه من اللى جنبيكى..ثم اكمل بضحك:مكسل اخرج اجيب 


عشق بضحك:لا ولا يهمك 


والتفت حتى تحضر له المياة 


امجد طلع من جيبه مخد^ر وخد^ر عشق ..عشق حاولت تقا^وم بس مقدرتش 


امجد جاب كرسى وكان بيشيل عشق علشان يحطها عليه ويخرجها 


:انت مين وبتعمل ايه فى عشق 


امجد اترعب ولف للى بيتكلم بس اتصدم 


اسيل:انت 

امجد:انتى ..انتى البنت اللى كنت هخبطها امبارح 


اسيل اترعبت وكانت هتجرى بس متقدرش تسيب عشق ..اسيل بدات ترجع علشان تخرج تنادى الأمن بس امجد لحقها 


ومسكها وضم^ها ليه وهمس فى ودانها


امجد:قولتلك هجيبك...ثم قام بشم رائحتها 


مش هسيبك يا قمر وهتيجى معايا 


ثم اخرج المخد^ر وخد^رها 


امجد كان متفق مع ممرض على انه يهربه 


امجد:تشكر يا رجوله وادى فلوسك..الراجل اخد الفلوس وجرى 

&&&&&&&&&

المجهول كان مستنى امجد على أحر من الجمر 


امجد وصل ودخل بعشق واسيل

 

المجهول:مين دى 


امجد:لا دى وحده كانت هتفض^حنا..وكمان عرفت شكلى..فكان لازم اخط^فها وبعد كدا نتصرف 


المجهول:تمام..ثم نظر لعشق 


:طلعها اوضتى ودخل البنت التانيه الاوضه اللى جنبها 


امجد:حاضر 


ثم صعد ووضع عشق بغرفة ذلك المجهول 


ثم توجه للغرفه الأخرى ووضع اسيل 


امجد:قمر ..ومش هسيبك..بس هرب^يكى على القل^م ..ثم اقت^رب منها وهى نائمة على السرير 


ونظر لشفتي^ها الحمراء 

واقترب منها وقب^لها قبله طويلة...ثم سمع صوت الرئيس يناديه 

لو كان بيده لما ابتعد عنها 


ثم خرج من الغرفة وتوجه للأسفل 

&&&&*&&&

المجهول:انت كدا مهمتك انتهت ..وانا لو عوزت حاجة هبلغك


امجد:لا انا ليا عندك حاجة ..المجهول استغرب 


:انا ليا عندك البنت اللى فوق..دى تبعى انا 


المجهول بزهق وعدم اهتمام:مش مهم ابقا تعلالها..بس روح النهاردة 


امجد:تمام يا باشا ..تحب اساعدك 


المجهول بغضب:لا مش عاوز ويلا غوور 


امجد مشى بسرعة وخرج من الفلة 

&&&&&

المجهول وصل عند عشق فوق ..وظل ينظر لها 


المجهول:عذ^ابك على ايدى..هع^ذبك واخليكى تتمنى الم^وت ..هح^رق قلبك..ومش هر^حمك 

&&&

فى غرفة اسيل بدأت تفوق 

اسيل:ااه..دماغى..ااه 

ثم تذكرت ما حدث 

اسيل بخوف :انا فين ...و ..وعشق..عشق فين..ثم اخذت تص^رخ...عشقققق يا عشققق 

&&&

عند عشق كانت تسمع صوت صر^اخ احدهم 

وبدأت تفوق

عشق:اااه دماغى..انا فين ..انا مش فاكرة حاجة 

المجهول:انتى فى جح^يمك 

عشق بصدمة انت......


استوووب 


#عشقى❤❤

لايك وعشر تعليقات..هاه عشرة يا قمراتى ❤❤❤

تكملة الروايه من هنا هنا  


 

تعليقات

التنقل السريع