القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية_انتِ_وعدي #بقلم_هاجر_محمد #بارت1_2_3_4 في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


انت وعدى

امجد بضيق: ان شُفتك واقفه معاه تاني ي بنت سميه هيكون اخر يوم ليكوا هنا
زياد بصوت عالي: جدييي 
امجد بصله وقال: زياد انت بتعلي صوتك عليا انا
زياد بص ل وعد اللي بتعي*ط ومشيت بسرعة وقال: لا انا يعني لي السبب ف كل ده
امجد: دي بنت مش محتر*مه ازاي تقف معاك وتتكلم عادي
زياد اتحكم ف نفسه وقال: مين قلك
امجد: اياد!
زياد غمض عينه علشان يهدا وقال: دي كانت بتستاذن مني ع حاجه عادية علشان كدا كانت واقفة معايا
امجد: تمام بس افتكر ان دي مجرد خد*امه ي زياد.  بعدين انسي وقولي عملت اي ف السفر………

-عند وعد
كانت قاعدة تعي*ط وصوت شقهاتها كان عالي افتكرت زياد من 10 سنين
-فلاش باك
وعد كانت بتع*يط لان زياد زعقل*ها علشان كلمت اياد
زياد دخل وقعد جنبها: انا اسف
وعد بصتله بدموع زي الاطفال وقالت: انا انا مكنتش عايزة اكلمه بس ابيه اياد كل ما بيشوفني بيحاول يكلمني وبيمسك ايدي كتير
زياد اتداي*ق وقاطع كلامها ببو*سه كان بيخرج كل الل جواه ونسي ان دي مجرد طفله بعد لما حس بطعم د*م
زياد بص لقي وعد بتجيب د*م من شفايف*ها انصدم ولع*ن نفسه ان ازاي مقدرش يتحكم فنفسه قدام طفلة
وعد بخو*ف:انا انا
زياد: انا اسف صدقيني مكنش قصدي
وعد بطفولة: لا انا مش زعلانه علشان انت قولتلي مخفش مِنك
زياد ابتسم لطفولتها ولانها مش فاهمة حاجة شالها وقعدها ع رجليه وقال: مش عايز اشوفك بتعي*طي تاني علشان لو شوفتك بتعي*طي هعملك كدا علطول
وعد حطت ايدها علي شفايف*ها اللي بتجيب د*م:وقالت لا مش هعي*ط تاني

- انتهاء فلاش باك
وعد ابتسمت وقالت: مكنتش فاهمه حاجة وقتها 
دخل عندها حد بس مكنش واضح هوا مين
وعد حست في حد بيقر*ب منها اوي وقالت: مين
زياد وقف قدام مبقاش في غير خطوة بينهم ووعد شمت ريحه برفانه عرفت ان هوا: اب ابيه زياد
زياد: زياد بس مفيش ابيه
وعد بدموع: مينفعش انت عايز اي مني! انا وانت مش متشابهين تماما 
زياد بضيق با*سها ووعد كانت واقفة ثابته مش بتتحرك بعد عنها زياد لما لقاها كدا
زياد: اولا قولت مشوفكيش بتع*يطي منستش كلامي ثانيا انتي مش هتكوني لحد تاني سواء وافقتي او لا وحطي ف دماغك دايما اني قد الوعد اللي قولتهولك من عشر سنين مشي زياد وسابها علي وضعها………

-عند اياد
كان قاعد بيلعب ف تلفونه لقي حد بيضر*به ف وشه
اياد بص ل زياد بغض*ب وقال: ازاي تضربن*ي كدا
زياد ضر*به تاني وقال: لي قلت ل جدك ان كنت بتكلم مع وعد
اياد ابتسم وقال: لي عايزني اشوفها واقفة معاك من غير ما اعمل حاجة
زياد:تعرف اي الحاجه الوحيدة اللي تخليني مانع نفسي ان اقت*لك هيا انك اخويا للاسف
اياد ضحك بسخر*ية: اخوك؟مش انا اللي قطعت علاقتي بيك بسببها 
زياد بصله بقر*ف وقال: ابعد عنها احسن
اياد بتحدي: ابعد انت عنها علشان لو مبعدتش هتكون السبب ف كل مشاكلها
زياد بصوت عالي:اياااااد
اياد سكت وطلع برا………

- فمكان ما ف القصر
كان مكان شبه مهجور عبارة عن اوضه مهجورة 
دخل فيها امجد هوا وحراسه وقال: مشوفتكيش من زمان
روان اللي كانت مربوطه بصت ل امجد بقر*ف وقالت: وانا ميهمنيش اشوف واحد قذ*ر زيك
امجد ضر*بها بالقل*م: احتر*مي نفسك انتي شكلك نسيتي انتي مين
روان خدها جاب دم اثر الضر*به ودمعت عينها وقالت: منستش ولا هنسي فحياتي
امجد ضحك وقال: انتي عارفة لسة مخليها تعيط دلوقتي
روان: مين
امجد: اختك طبعا مين غيرها
روان بصدمه:ووعد……………

#يتبع

امجد ضحك وقال: انتي عارفة لسة مخليها تعيط دلوقتي
روان: مين
امجد: اختك طبعا مين غيرها
روان بصدمه:ووعد انت عملتها اي ي حيو*ان
امجد : هسامحك المرادي علشانك بس ضحك بسخرية ومشي
-كان اياد بيتمشي ف القصر لانه متعصب من زياد شاف امجد طالع من اوضة غريب استغرب المكان اللي خرج منه ………

- عند سُمية
كانت بتطبخ دخل عندها امجد ووقف قدامها وقال: حلو الاكل بتاعك
سميه بصتله بتوتر وقالت: شكرا
امجد:شكلك متد*ايقه مني
سميه : بعد ازنك مش حابه اتكلم علشان محدش يشوفنا عايز مني اي
امجد بصوت عالي: انتي نسيتي ولا اي انا ازاي تتكلمي معايا كدا اتكلم بسخرية شكلك نسيتي ان انا خدمتك كتير اوي افكرك ولا اي
سميه افتكرت حاجة من سنين كتيرة ونزلت دمعه منها غصب عنها 
امجد:  تؤتؤ امال لو بنتك عرفت ان ابوها لسة عايش وعرفت كل الاسرار اللي مستخبيه هتعمل اي قال اخر كلمه بضحك…...

وعد كانت واقفة عند باب المطبخ وسمعت كل كلامهم وانصدمت: ب با با

- عند اياد 
وصل لحد باب الاوضة اللي فيها روان ودخل فيها انصدم لانه اول مره يشوف الاوضة دي فضل يمشي فيها لحد ما شاف بنت مربوطه ع كرسي وشعرها نازل ع وشها وغميانه من التع*ب انصدم اياد وبلع ريقه بخو*ف 
قرب منها وبعد شعرها فضل متنح فيها شويه وبعدين فاق من شروده وقال: معقول دي بنت ازاي فكها وحاول يفوقها لقي زجاجه مية اخدها ورش عليها
روان فاقت وعنيها جات ف عين اياد قالت: انتت ازاي دخلت هنا
اياد: انتي اللي ازاي جيتي هنا ومين عمل فيكي كدا
روان مردتش وقالت: هتساعدني صح قلي هتساعدني اطلع من هنا
اياد استغرب وقال: فهميني طب مين جابك هنا
روان: امجد
اياد بصدمه: جدي……

- عند سميه
كانت قاعدة تفكر ودموعها نزله لما افتكرت الماضي قالت: انا لازم اقول ل وعد كل حاجة هقولها ان ليها اب ولازم تلاقيه ايوه هقولها

- عند امجد
احد حراسه: سمعتها بتقول انها هتقول ل بنتها كل حاجه
امجد بغض*ب:  ازاي لا مستحيل ده يحصل وعد لو عرفت الحقيقة هنتهي لازم اعمل حاجة
الحارس: طب هنعمل اي
امجد:اقتل*ها……

#يتبع
#رواية_انتِ_وعدي
#بقلم_هاجر_محمد
#بارت_4

تكملة الروايه من هنا هنا  

تعليقات

التنقل السريع