القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية معذب القاصرات البارت13_ 14بقلم ندى أحمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

البارت 13_14


فارس كان داخل يعمل لنفسه قهوة لانه ساعات بيحب يعملها لنفسه 
دخل المطبخ 
ورد اول ما شافت فارس قدامها هى و فارس اتصدموا 
ورد لفت وشها و  نزلت النقاب بسرعة و اتخضت جدا منه 
فارس لف وشه بسرعة و مشفش وشها : انا اسف مكنتش اعرف انا كنت جاى اعمل قهوة بحسب محدش فى المطبخ و خرج بسرعة 
ورد بعض مخرج : الحمدلله لازم اخد بالى بعد كده 
فارس كان فى المكتب 
ورد كانت جايبة القهوة خبطت على الباب و دخلت 
فارس : ايه ده 
ورد : ديه القهوة اللى حضرتك نزلت علشان تعملها 
فارس : شكرا 
فارس شرب من القهوة 
ورد جت تخرج 
فارس : استنى يا ورد 
ورد اتخضت : نعم 
فارس : انتى عرفتى منين انى بحب اشرب القهوة سادة 
ورد افتكرت اول مرة لما عملتله القهوة و طلعتها مكتبه 
ورد : انا سالت و عرفت حضرتك بتشربها ايه 
فارس : انتى من اول اليوم بتعملى كل حاجة زى ما بحبها سبحان الله 
ورد : انا هنا فى خدمة حضرتك 
فارس : شكرا على القهوة ممكن اسالك عندك كام سنة 
ورد : اه طبعا عندى ١٨ سنة 
فارس : بتتدرسى على كده ولا لاء 
ورد : لاء طبعا بدرس انا فى ثانوية عامة 
فارس : بسم الله ماشاء الله يا ورد بالتوفيق 
ورد : شكرا عن أذن حضرتك 
فارس جوه حس انه مشدود لورد 
فارس فى باله : سبحان الله نفس اسمها و سنها يا ترى انتى فين يا ورد
فارس جاله تليفون من أحد الأشخاص اللى مخليهم يدوروا على ورد 
الشخص : فارس بيه عندى ليك اخبار مش كويسة 
فارس : فى ايه 
الشخص : احنا تقريبا لاقينا حد بمواصفات ورد فى النيل بس الج*ثة مشوهة لو سمحت تيجى تتعرف عليها 
فارس راح بسرعة  و كانت الجث*ة مشوهة بس فيها فعلا شبه من ورد فارس كان حاسس ان مش هى بس لما شاف انها شبها الشك تسرب لقلبه 
رجع على بليل و فضل قاعد فى الجنينة بيعيط على ورد و مش مصدق و كان الجو فى اليوم ده عاصف و ممطر جدا فضل قاعد تحت المطر بيدعى ربنا ان ورد تكون لسه عايشة 
ورد شافته من بعيد و كانت مش عارفة ماله بس قلقانة عليه 
فارس دخل بليل بعد ما المطر غرقه 
فارس دخل و طلع اوضته و نام 
الصبح جيت ورد تصحيه (مكنتش بتخلى حد غيرها يصحى لأنها بتغير عليه ) 
فضلت تخبط و بعدين دخلت 
ورد من بعيد: فارس بيه 
فارس كان بيهلوس من الحمى 
ورد قربت عليه و شافت حرارته كان سخن نار 
ورد جريت اتصلت بالدكتور 
الدكتور : محتاج ياخد الادوية فى معادها و الراحة التامة 
ورد: حاضر يا دكتور شكرا 
ورد فضلت جنب فارس تعمله كمادات لحد بليل 
فارس صحى بتعب 
ورد : انت كويس يا فارس 
فارس : ايه اللى حصل 
ورد : انت تعبت شوية عامل ايه دلوقتى 
فارس افتكر و زعل : انا كويس شكرا 
ورد : على ايه انا هنزل أحضر لحضرتك العشا 
فارس : ملوش لزوم مليش نفس 
ورد : لاء ملوش لزوم ازاى حضرتك لازم تتغذى علشان تخف و تبقى كويس 
فارس : انتى غريبة اوى يا ورد 
ورد : ليه 
فارس : بتتعملى معايا كانك تعرفينى 
ورد : لاء بس حضرتك طيب و تستاهل كل خير 
ورد نزلت حضرت العشا و طلعت تانى 
فارس :  ممكن اطلب منك طلب 
ورد : طبعا اتفضل 
فارس: ممكن تقعدى معايا و انا باكل 
ورد : حاضر 
ورد : هو ممكن أتدخل و اسالك سؤال 
فارس : اتفضلى 
ورد : هو حضرتك كان باين عليك انك حزين امبارح و فضلت قاعد تحت المطر هو حضرتك كويس 
فارس حس انه عايز يحكى لحد : لاء انا مش كويس يا ورد انا فى حد عزيز عليا معرفش عنه حاجة و بدور عليه امبارح كلموني انهم ممكن  يكون لاقوا جث*تها  بس انا مش مصدق ان هى انا حاسس انها لسه عايشة 
ورد بزهول انه لسه ممكن يكون بيدور عليها : ان شاء الله خير يا فارس بيه انا هعملك ليمون سخن تشربه علشان تبقى كويس 
فارس : شكرا يا ورد 
ورد نزلت و طلعت الأوضة قبل ما تفتح الباب سمعت فارس بيتكلم 
فارس بضحك  : وانتى كمان وحشتيني..... و انا بحبك اكتر ... وانا كمان هموت و اشوفك
ورد بره مصدومة 
استوب 
يا ترى ايه اللى هيحصل و فارس بيكلم مين 
البارت 14

ورد حطت الليمون و خرجت بسرعة 

ورد فى اوضتها بتعيط 

ورد لنفسها: كنتى فاكرة ايه انه مش بيحب غيرك فوقى و بلاش تعشمى نفسك بحاجة 

قلبها : بس انتى لسه بتحبيه وهو بيدور عليكى ليه مش عايزة يعرف انك لسه عايشة 

عقلها : طب نسيتى منى ده كان بيكلمها فوق 

ورد فضلت تعيط لحد ما نامت 

فى الصباح 

فارس: اومال فين ورد 

احد الخادمات : اصل ورد تعبت فكانت بتستاذن حضرتك أن النهاردة مش هتقدر تشتغل 

فارس فطر و بعد كده خبط على أوضة ورد 

ورد فتحت الباب 

ورد : فارس بيه 

فارس : قالولى انك تعبانة قولت اجى اطمن عليكى 

ورد : ايه ده شكرا لسؤال حضرتك 

فارس: اهم حاجة تبقى كويسة تعرفى الفطار انهاردة مكنش حلو علشان مش انتى اللى عمله 

ورد افتكرت امبارح : البركة فى مدام حضرتك واضح انكم بتحبوا بعض انا اسفة انى سمعت حضرتك امبارح وانا بجيب الليمون 

فارس : لاء مراتى مين انا كنت بكلم بنت اخويا لانا انا مطلق اصلا 

ورد انصدمت لما عرفت انه طلق منى : ان شاء الله خير يا فارس بيه انا حاسة انى اتحسنت شوية و هرجع الشغل 

فارس خرج و ورد كانت مبسوطة جدا باللى سمعته 

فارس كان اجازة اليوم ده 

لانا جت تقعد مع فارس لان مراد و مراته (بابا و ماما لانا ) عندهم مواعيد كتيرة 

لانا بفرحة و جريت على حضن فارس : فارس وحشتنى 

فارس : وانتى اكتر يا قلبى تعالى ندخل 

فارس كان قاعد مع لانا و بيلعبها 

لانا وقعت على نفسها و هى بتاكل

فارس : ورد ممكن تغيرى هدوم لانا 

ورد اخدت لانا اوضتها يغيروا  

لانا : انتى اسمك ورد انا أسمى لانا 

ورد : عاشت الاسامى يا قمر 

لانا سمعت صوت بيبى فى أوضة ورد 

لانا جريت عليه و بطفولية : الله نونو شكله حلو اسمه ايه 

ورد : انتى احلى اسمه مازن 

لانا : انتى مامته 

ورد: ايوة يا حبيبتى 

لانا خرجت و قعدت مع فارس 

لانا : انا شوفت نونو 

فارس : بجد فين 

لانا : ورد مامته 

فارس :  و عرفتى منين 

لانا : ورد قالتلى 

على بليل 

فارس : ورد خليهم يجهزوا الشنط 

ورد : خير 

فارس : هرجع البلد بكرة  بليل 

ورد بحزن : تروح و ترجع بالسلامة و خرجت بسرعة و راحت على اوضتها 

ورد  فى الأوضة قررت انها هتروح و تعترف لفارس لأنها حست انها مش عايزة تبعد عنه تانى 

ورد طلعت أوضة فارس خبطت على الباب 

فارس فتح الباب  : خير يا ورد 

ورد : ممكن اتكلم معاك 

فارس : اتفضلى طبعا و ورد دخلت 

فارس : ايه الموضوع اللى عايزة تكلميني فيه 

ورد فجأة مسكت النقاب و شالته و مكنتش لابسة طرحة فظهرت امامه بشعرها 

فارس بصدمة و فرحة : ورد 

استوب 

يا ترى فارس هيعمل ايه 

قولولى رايكم فى الكومنتات 💖👈🏻👉?


#معذب_القاصر بارت 14 

#ندى_احمد

 تكملة الروايه من هنا هنا

تعليقات

التنقل السريع