القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية مروضة الرجال البارت 16_17بقلم سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


البارت 16_17


رحت ليه اتصل ب هاشم كان ويت فضل يحاول لحد ما رد 


هاشم ..اي يا ابو الصحاب قالولي في القهوة انك عديت عليا 


عرفت اني في مصلحة ما انت متسالش غير لما يكون عايز 


مصلحة 


طارق ..حبيبي يا ابو زومل كنت قصدك في خدمة يا اخويا 


هاشم ..اي عايز حتة سلاح ولا مخدرات 


طارق ..لا ده ولا ده في وحده كده بنت حلال جوزها قرفها 


في عيشتها ومش عايز يطلقها ولا يسبها في حالها 


هاشم ..بنت حلال برضو ياض عليا أنا الشغل ده 


طارق ..ياعم قسما بالله بنت حلال ومحترمة وبفكر اتجوزها علي سنة الله ورسوله 


هاشم ...تتحوزها كمان لا كده تبقي مرات اخويا مين هي وإسم جوزها اي وساكن فين 


طارق ..هما من عندك في البلد 


هاشم ..ولو مش من عندي احنا كفاءه في أي مكان وانت عارف يا ابو الصحاب 


طارق ..عارف عارف اسمه كريم ابن منصور بتاع الفراخ عندهم محل في السوق القديم جنب قهوة عطية 


هاشم ..كريم كريم كريم اه خلاص عرفته . ده عيل خرع 


وبيخاف من خياله مش ده الي مناسب من  عيلة مصطفي 


العسكري 


طارق معرفش اصبر اسالها 


طارق سألني وعرفته اني الي من عيلة العسكري دي مراته الأولي مش أنا 


طارق ..دي مراته الأولي ..الي بكلمك عليها دي مراته التانيه 


هاشم ..بقا الخرع ده متجوز ٢  ..اعتبر الحوار خلصان ..هي ليها حاجه عنده 


سألني طارق قولتله اه هدومي وهدوم ابني والموبايل 


طارق ...اه ليها 


هاشم ..طب ياصاحبي اعتبر الحوار خلصان أنا هخلي كريمة 


توقف حال امه بس هنحتاج منك 2000 جنيه بس وليك عليا 


ورقتها تكون معها بعد يومين 


طارق ..ياعم بقولك هتجوزها وتخصني 2000 جنيه اي بس 


هاشم ..احا ياض ..ده لو مش انت في الحوار كنت طلب 10000 


طارق ..خلاص هعدي عليك بكره الصبح اول ما استلم اديك 500 ولما تخلص 500


هاشم ..والله يابني ده انا هديهم للوليه الغلبانه أنا حد الله ما هاخد جنيه 


طارق ..ههههههههه كريمة غلبانه يابني دي اسمها جريمة ربنا يكفينا شرها ..انت لسه عايش معها 


هاشم ..وهي تقدر تستغنا عن اخوك برضو 


طارق ..خلاص هتصل بيك بكره واقابلك ع القهوة 


هاشم ..هستناك يا شبح 


قولتله مين كريمه دي كمان ...قالي دي الي هتفشخهولك 


وهتخليه عبره للسوق كله 


اديكي سمعتي بودانك بقا مش ناويه تحني جريت وجري 


ورايا قولتله وبعدين معاك انت بتستغل يعني اني مليش حد 


غيرك قالي والله ابدا عيب الي بتقوليه ده 


والله لو ينفع اتجوزك ل اكتب الكتاب دلوقتي انت مش شايفه نفسك 

قولتله مش شايفه نفسي ازاي 


قالي مفكيش غلطة مرسومه رسم والله لو تقبلي تتجوزيني 


أنا اتوب ع ايدك والتزم وابقي انسان جديد خالص 


قولتله أنا كرهت الجواز . قالي صوبعك مش زاي بعض انتي 


فرسة ومحتاج خيال صح وانا بفهم وبقدر وصدقيني 


هترتاحي معايا اوي قولتله وعد هفكر بس نخلص من 


الموضوع ده الاول . قرب عليا وبسني وحضني جامد اوي 


وقالي مش قادر هموت وانا دموعي موقفتش ويحاول ازقه 


بس هو حضني اوووي اول لما عيطت بصوت ونفسي ضاق 


قالي أنا مش عارف بتصعبي علي ديك امي ليه خشي ياستي 


نامي واتشنج واتعصب ومسك الريمود كسره ميت حته


يتبع ...حذفت ناس كتير اصنام ولسه جاري الحذف مش 


هخلي غير حبايب قلبي الي بيتفاعلو ويشجعوني بس ..أن 


يتبع 


💥البارت السابع عشر 💥

تاني يوم رجع من الشغل فضل برضو يحاول معايا وانا منعته 


ومكررهاش تاني وفضل قاعد يتكلم عن طلقته وأنه مكنش 


بيحبها وأنه اتسجن علشان كان في خناق وعامل لواحد عاهه 


مستديمه ومعور 4ووراني الجروح الي في ضهره من أثر 


الخناقات 

            

جسمي اشعر لما شفتها وقالي أنه متعود علي 


المشاكل واني الطيب في الزمن ده بيتهرس تحت الجزم 


ومحدش بيسمي عليه ..وقالي اني الحريم بتترمه تحت منه 


بس شمال راحت ولا جت شمال وبقرف وببقا عايز اولع فيها 


بعد ما ارتاح قولتله أنا هدخل انام لحسن تعبانه اوي 


ومصدعة 

                

قالي خليكي قاعدة معايا شوية ده انا ما صدقت الاقي حد 


يونسني ومتخفيش والله ما هاجي جنبك


برضو مش مرتاحله والبتاع الي بيشربه ده مش عارفه 


هيطلب مع أمه اي وخايفه دماغه تعله ويغيب عن وعيه 


طارق ..هو أنا فيا اي يتعيب 


_ انت ..ده انت ابن حلال وطيب ..انت بس لو تبطل البتاع الي بتشربه ده تبقا ١٠٠ مية

           

طارق..ابطله علشان خاطرك ..اي حاجه مش عجباكي أبطالها بس اتهنا بالبسبوسة


_بسبوسة اي انت مش هتبطل الكلام ده بقا 


طارق ..يابت ما انتي مش شايفة نفسك زاي ما أنا شايفك 


أنا لو وحده غيرك مكنتش خدت في أيدي غلوه وكانت سلمت 


أوام أوام بس انا عايز اتجوزك في الحلال ومش هلمسك الا 


بعد شهور العده 


_ ما أنا قولتلك اني مش عايزة اتجوز كرهت الجواز وكرهت الرجالة كلها بسبب الزفت ده 

          

طارق ..اقسم بالله ل اخليه  يبكي بدال الدموع دم  واحسره علي النعمه الي كانت في ايده ومصنهاش


_ انت شايفني نعمه 


طارق ..انتي عارفه اول لما ركبتي معايا أنا قلبي انشرح لما 


شفتك عينك فيها سحر لما جيت وصلتك هنا الشقة مش 


مصدق انك هتبقي معايا أنا وانتي تحت سقف واحد 


مستكترك عليا حتي لما رجعت وسبتك كملت شغلي ع طول 


مبسوط ومزاجي رايق وحاسس اني رجعت تاني عيل صغير


_ كل ده علشان شوفتني بس 

                


طارق ..بصي يابنت الناس الي قاعد قدامك ده جبله جسمه 


نحس معندوش قلب ولا بيعصب عليا حاجه ولا حد 


بس تعرفي قلبي وجعني وعلي كل الظلم الي شفتيه ومش 


عايز اكمل عليكي  كفايا الي فيكي 


_ اللهي يسترك وينولك كل الي في بالك ويوقفلك ولاد 


الحلال في طريقك أنا عايزة اطلب منك طلب 


طارق ..اؤمري يابسبوسة 

                 

_ عايزاك تشفلي شقة علشان اعرف انزل برحتي وادور ع شغل واعيش منه 


طارق . شغل اي بس يابت انا كسيب والميكروباص ده بتاعي 


وشقتي دي ملكي وكل الي في خيالك هعمله وانا معنديش 


حريم تشتغل ولا تطلع من البيت 


بصتله وابتسمت وكان قصدي اني وبعدين معاك ياراجل انت 


هو أنا اخلص من الي ابن أمه ادخل ع رد السجون البلطجي 


ده ..خليه بس يابت يخلصك منه وسهلة 

              

سبته ودخلت نمت وتأني يوم كلمني وهو راجع قالي ادخلي 


الاوضه بتاعتك ومتطلعيش منها الا لما اقولك علشان معايا 


ضيوف ..خوفت شوية ودخلت والواد صاحي وصوته طالع 


وسمعت صوت وحده برا وشوية ودخلو الأوضه وسمع خبط 


وصوت تزيق السرير واهات فتحت الباب براحة اوي ووقف 


اتاكدت أنها واحدة ومعه جوه وبيمارسو الجنس رجعت 


اوضتي تاني في صمت وقولت لنفسي خير يابت يارب يهدأ 


بقا ويشلني من دماغه 


شوية خلص وهي نزلت وخبط عليا وقالي خلاص الضيوف 


مشيت لو عايزة تطلعي اطلعي عادي 

           

قولتله ماشي شكرا 


قالي ليه ردك ناشف كده انتي زعلانه ولا ايه 


قولتله وازعل ليه هو انت عملت حاجه تزعلني 


لقيته قالي يبقا زعلانه وافتكر اني غيرانه منها واني أضيفت 


أنه عمل كده وفضل يكلمني من ورا الباب لحد ما قومت 


فتحت والباب وكلمته علشان افهمه أنه برحته ودي شقته 


يعمل الي يعمله واني كلها كام يوم وماشية 

        

لقيته بيقرب عليا اوي وبيقولي خلاص يابسبوسة حقك عليا 


غصب عني وحياة ربنا كنت تعبان يابت ومش قادر وانت 


تقلان عليا اوي 


ابتسمت وضحكت علشان هو مش فاهم حاجه وعايزة افهمه 


أنه غلطان وفاهم غلط خالص قولتله 


دي حياتك وانت حر فيها أنا حياله ضيفه يومين وماشية بس متعودش نفسك علي الحرام 


قالي ما نفسي في البسبوسة وفي الحلال وان شاء الله تبقي بتاعتي وحلالي 


لما لقيته خربان كده قولت لنفسي خلاص يابت اسكتي ..


انت عملت اي في الموضوع ده ياطارق 

          

النهارده كريمة كلمتني واخدت رقمك علشان كان منصور عايز يكلمك ويتفاهم معاكي 


قولتله عم منصور قالي اه عايزين يحاولو يصلحو ويعملو 


قاعدة صلح ويرضيكم ع بعض قولتله لا بالله عليكي أنا مش 


عايزة ارجع للناس دي تاني أنا كرهتهم ..ده انا اموت نفسي ولا ارجعلهم

              

قالي بعد الشر عليكي ...كريمة عملالهم قلق وهسهس في 


دماغهم وموقفه حالهم قعدلهم قدام المحل ده كانو قافلين 


النهارده بسببها راحت بقا المحل مقفول والناس ادخلوا وقالي 


يحاولو يصلحو انتي لو كلمك قوليلي لا مش هرجع ..هو انتي 


في حد يقدر يغصبك ع حاجه وانا عايش متخفيش واجمدي كده 


يتبع ..

 تكملة الروايه من هنا 

تعليقات

التنقل السريع