القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية مروضة الرجال تكملة البارت (21) بقلم سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


تكملة البارت (21) بقلم سلطان زماني 


قولت يابت في داهية الهدوم تغور وانفدي بجلدك انتي 


وابنك ..قلقانه اوي من بصاته وحسه أنه شك وحس اني 


هخلع ..بقا يفتح معايا كلام ويظهرلي في حكاياته أنه حنين 


وأصله طيب وانا مش معه اصلا وبفكر ازاي هخلع فصلت 


اسمعه واهوده واقوله انت بجد محترم وابن حلال والف 


وحده تستاهلك قالي بقا أنا مش عايز منهم  غيرك فيها ايه 


يابنت الناس يعني لو اتجوزنا طب بذمتك أنا ولا النطع الي 


كنتي متجوزاه ده 


_الله ..ودي محتاجه كلام انت طبعا هو انت في ذيك 


طارق ..وانا هو مفيش زاي مصدرالي الوش الخشب ليه ع طول


_ لا ابدا انت فاهم غلط خالص ..أنا بس مليش في الحرام 


بلعكس ده انا بحبك وبحترمك وشيفاك راجل وسيد الرجالة 


وبعدين أنا لما قولتلي جواز مش قولتلك موفقه ..بس حرام لا 


طارق ..طب انتي زعلانه علشان جبت الولية هنا الشقة 


وفكراني اني راجل خاين. وهلعب بديلي بعد الجواز 


_ لا أنا بزعل بس لما تقربلي وتبقا عايز تاخد حاجه مني 


بالغصب ..متحكمش عليا بالي سمعته عن امي واخويا 


أنا ابويا الله يرحمه كان زينة الرجال ومربيني كويس وعارفه 


الحرام والحلال مش وحده شمال من الي بتجيبهم


طارق ..وانا ده الي محببني فيكي اوي ومخليني شايفك ست البنات كلهم 


_ هو ده بس 


طارق ..انتي مفكيش غلطة يابت سبحان من صور ده 


مستكترك عليا من كتر ما انتي خيال 


_ههههههههه يخربيت كلامك انت لحد دلوقتي يا اخويا 


مطبختلكش من ايدي  اي مش عايزة تدوق اكلي مش جايز 


معجبكش 


طارق ..انتي لو اكلتيني تراب مش هقولك غير تسلم ايدك يابسبوستي 


_ هو فين السوق الي هنا انزل اجيب شوية حاجات وارجع ع طول 


طارق ..رجع وفرد ضهره ع الكرسي وقالي برحتك ودخل 


جبلي فلوس من جوه وبصلي لسه غريبة وقالي خلي منصور 


معايا هنا علشان ميعطلكيش قولتله لا هخده معايا يشوف 


الشارع قالي أنا هقف بيه في البلكونه واخليه يشوف الدنيا 


كلها مش الشارع بس 


تنحت بس رحت الاوضه لبست خوفا يزيد الشك عنده اكتر 


ويلبس وانا متوتره وع اعصابي وحسه اني هيغمي عليا  من 


رده وبصته دي لبست العباية والطرحه فضل يوصفلي وانا 


عيني  ع ابني ومش معاه خالص فتح الباب ونزلت الشارع 


سالت عن السوق رحت جري اشتريت اي حاجه ورجعت 


بتوكتك متاخرتش 


طارق متاخرتيش يعني قولتله دي خطوة السوق مش بعيد 


ورجعت بتوكتك علشان الشنط عملت الاكل وشوية قالي أنه 


هينزل يحاسب السواق ويجرج العربية نزل وانا بعد ما نزل 


ب ٥ دقائق بالظبط كنت لبست ولبست ابني وطلعت بالشنطة 


علي الباب لقيت ابن الجزمة قافل الباب بالمفتاح 

يتبع 😘 

تكملة الروايه من هنا 
 

تعليقات

التنقل السريع