القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

سكريبت #اماني بارت 4_5_6_7_الاخير #بقلمي_ملك_امير❤️❤️في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله مع البرنس محمد السبكي قصص وروايات كامله يسعدني تواجدكم معنا في المدونه قصص وروايات حصريه فقط عندنا وبس تابعنا ليصلك كل جديد فقط تابعنا

بارت 4_5_6_7_الاخير 

اماني 

لقيت بينزل عل ركبته وبيقول

_تقبلي تتجوزيني 

فضلت مبلمه بس هزيت راسي بالموافقه

بعدها قلم نفض هدومه وانا كنت منتظره يحضني زي الافلام بس قالي الي صدمني بجد

_مش قلتلكو اي بنت في الجامعه دي انا اقدر اخليها تحبني 

=اي انت بتقول اي

_زي ما سمعتي كدا يحلوه ديتي منك كانت رهان 

للحظه عنيا كانت هتدمع بس مسكت دموعي 

=وانت فكرك اني هقع في حب حد زيك تبقي اهبل اوي

سبته ومشيت وحضرت كل محاضراتي وبعدها روحت في اللحظه دي انهارت فضلت قافله عل نفس ونايمه بس قمت تاني يوم الصبح وقلت لازم اروح وقمت جهزت وروحت لقيته واقف في نفس الماكن بس المره دي كان معاه البنت الي جت زعقتلي صحيح الطيور عل اشكالها تقع مهتمتش اصلا عدت السنه دي واخيرا جت اجازتي الي قررتت فيها اني مش هرجع الجامعه بنفس شخصيتي القديمه الgood gil لا هرجع العنز من كدا بكتير وهاخد حقي منه عل جرحه الي سببه 

ابتديت اول حاجه باني اجيب ميكب واتعلم احطه والبس لبس من سني بلاش حجات تكبرني ابتديت اعيش سني صح اتعرفت عل صحاب سوشيال كتير واه صح الاكونت الي بعتلي الاسود يليق بك فضل يبعتلي كل يوم لحد ما رجعنا للجامعه تاني 

كنت داخله شخصيه جديده اينعم لبسي لسه زي ما هو اسود بس مش بعرف ارتاح غير في اللون دا 

شوفت محمد بس المره دي كان ماشي عادي 

مدتهوش اي اهتمام وقابلت البنات الي عرفتهم سوشيال الي كانو اصغر مني اصلا بس كنت مبسوطه روحت حضرت المحاضرات نفس الروتين يعني وانا ماشيه محمد جه كلمني

_عامله اي

=بخير 

_وحشتيني

=اوحشك بتاع اي انت اهبل

_في اي يرونا مكنش حتت موقف صغير

=انت عبيط يبني انت مفكر انك في بالي اصلا تبقي اهبل 

سيبته وروحت....

هنبدأ نحكي بلسان محمد 

فضلت متجيش الكليه بعد كدا كتير بس انا كنت عايش عادي كنت بغني ديما كنت عايش وعادي وكنت مبسوط اوي ولا كان في حاجه لحد ما جه اليوم المشؤوم شوفتها داخله وكنت قاعد مع صحابي كالعاده فضلت عيني معاه لحد ما دخلت القاعه بتاعتها فضلت مستنيها تطلع ولما طلعت وروحت اكلمها كان في كتير اوي حواليها وعمالين يباركولها حقيقي كل نت مش فاهم في اي

_هما بيباركولك عل اي

لفيتها رفعت ايدها وورتني دبله

=اصلي اتخطبت

بلمت الي هو اي ازاي اصلا ووو

يتبع


بارت 5 

كالعاده فضلت عيني معاه لحد ما دخلت القاعه بتاعتها فضلت مستنيها تطلع ولما طلعت وروحت اكلمها كان في كتير اوي حواليها وعمالين يباركولها حقيقي كل نت مش فاهم في اي

_هما بيباركولك عل اي

لفيتها رفعت ايدها وورتني دبله

=اصلي اتخطبت

بلمت الي هو اي ازاي اصلا 

_نعم يختي 

=اي في اي اتخطبت عادي فيها حاجه 

_وحيات امك 

=اه في حد كلن بيعتلي عل الفيس وخد رقم بابا وقال هيجي هو واهله انهارده بليل

_اههه تمام

سبتها ومشيت

نرجع عل لسان رونا

يااه ميت من الغيظ احسن يستاهل كنت مروحه بتطنطت مهو اصل امبارح رديت عل الاكونت الي بيبعت وهو طلب رقم بابا واديته له بصراحه كدا هاخده وسيله عشان اغيظ محمد ويعالم م ممكن احبه واكمل معاه روحت بسرعه وبدأت اجهز وظبط نفسي وحطيت ميكب وكلو كان زي الفل الباب لما خبط انا جريت عل المطبخ وفضلت احضر في الحاجه كان العريس مديني ضهره مش شيفاه بعدها بابا نادي عليا وطلعت وانا ماسكه صنيه العصير ولسه هرفع عيني واشوف مين العريس لقيته محمد لا ارادي رميت الصنيه كلها عليه واتخضيت 

)حصل خير يجماعه حصل خير اكيد من المفاجأه

{خدي محمد نضفيله هدومه ياخره صبري

=ها حاضر حاضر

خته ودخلت الحمام

=انت جاي لي هااا

_عشان بحبك 

=اه طبعا بتحبني والمره دي هتفرج عليا مين 

_رونا انا

{يمحمد يلاا يبني طولتو جوا

_حاضر يعمي جاين اهو 

=اتزفت امشي قدامي 

روحت انا وهو قعدنا وسطهم فضلو يكلمو وتم قرايه فاتحه مبينتش اي اعتراض وحقيقي كنت قرفانه ودخلت نمت تاني يوم صحيت وجهزت ولسه نازله من البيت لقيته في وشي بالعربيه 

=ينعم جاي لي

_جاي اوصل مراتي المستقبليه يحياتي

= يعم ابعد كدا 

_تعالي بس عايزك في موضوع

=طيب ماشي

خدني وروحنا الجامعه وكل دا متكلمش قال للكل اننا اتخطبنا وسبته عشان اروح المحاضره بتاعتي كنت داخله عند دكتور حسن عادي وهو اصلا بيعاملني معامله خاصه وانا اصلا مكنتش فاهمه سببها كنت هدخل وهو لسه مجاش اصلا ودخلت وقعدت مكاني كالعاده بس لما دخل وبصلي كان بيبصلي باستحقار مش عارفه لي بس طنشت البنات الي جمبي كانو بيتكلمو بعدها بص نحيتي نا و

:برا

=مين انا

:اه انت يلا برا 

=اي لي طيب يدكتور الي جمبي هما الي اتكلمو

:هو كدا انت هتناقشيني يلا برا واعتبري نفسك شايله الماده بتاعتي

طلعت برا وانا بعيط وشوفت محمد لقيته جري عليا

_في اي مالك حد عملك حاجه

= ال الدكتور طردني وقال هيشيلني الماده

_طب اهدي اهدي بس وتعالي معايا

خدني وروحنا قعدنا في مكان

_ينفع تعدي عشان اقلك الموضوع الي عايزك فيه

=قول

_انا عملت فيكي الي عملته يوم ما كنا في الجامعه لسبب معين

=واي هو السبب الرهان صح

_لا اني اكتشفت قبلها بيوم ان عندي كانسر يرونا وو....

يتبع



بارت 6

خدني وروحنا قعدنا في مكان

_ينفع تعدي عشان اقلك الموضوع الي عايزك فيه

=قول

_انا عملت فيكي الي عملته يوم ما كنا في الجامعه لسبب معين

=واي هو السبب الرهان صح

_لا اني اكتشفت قبلها بيوم ان عندي كانسر يرونا

لحظه صمت طالت مدتها كتير وانا بصاله

=بص ينفع متهزرش 

_ههزر لي 

وكان لابس كاب قام قلعه

_يمكن مكنتيش بتاخدي بالك لاني لابس الكاب ديما بس دي حقيقه انا كان نفسي مجرحكيش

ولا اقول الي قلته واه كل صحابي عارفين انا عملت كدا لي بس انا كان عندي انك تكرهيني وتنسيني احسن ما تحبيني وتتقهري لو جرالي حاجه انا معنديش استعداد اشوفك زعلانه للحظه بس مقدرتش اكمل مقدرتش افضل بعيد انا بحبك يرونا وعارف اني بظلمك بس مش قادر ابعد مش قادر اشوفك مع غيري 

=محمد انا بحبك اكتر بس لي مصارحتنيش من الاول

_كنت خايف بس مش عايزك تقلقي انا قربت اتعافي 

=بجد

_اه انا مرضتش اقلك غير لما اكون متاكد

نسيبهم شويه ونروح لمكان تاني 

كان حازم ماشي كالعاده بيسمع اغاني وهو رايح للدرس شاف يمني كانت ماشيه وفي واحد ماشي وراها وبيعاكسها 

«في اي الواد دا بيدايقك

.... وانت مين بقي يحيلتها 

»حازم معلش ينفع نمشي

....تروحي فين يقطه طب اي رايك انك بتاعتي انهارده 

«دا عند امك يلا

حازم نط عليه والاتنين نزلو ضرب في بعض ويمني كانت بتصوت واتلمو الناس وحاولو يفرقو بينهم

..يوه انت ماسك في كدا لي يبني

«يعم الحج بيعاكس قريبتي اسيبه يعني

..وانت وهي اي الي ممشيكو دلوقتي قال قريبتك قال استغفر الله العظيم

»حازم ينفع يلا 

حازم كان لافف ومدي للي بيتخانق معاه ضهره قام الولد دا جاب ازازه وكسرها عل راسه ووقع حازم في الارض 

نرجع تاني عند محمد ورونا

كانو الاتنين في نظرات متبادله بينهم لمده طويله كانت عينهم الي بتكلم في وقت سكوتهم لحد ما قطع نظراتهم دا صوت فون محمد الي فضل يرن 

_الو ي يمني في اي ........طب اهدي بس مسافه السكه وهكون عندك اهدي يحبيبتي

=في اي 

_مش عارف بس هي في المستشفي تعالي معايا مفيش وقت اروحك

فعلا خدها وراحو المستشفي لقو يمني واقفه بتعيط فقالي الاتنين في صوت واحد

في اي الي حصل

»حازم حازم اتخبط عل راسه وبين الحياه والموت

=حازم مين حازم اخويا انت بتهزري صح

»لا كان في واحد بيعاكسني وحازم لما شاف كدا اتخانق معاه وبعدين بيلف يشوفني الواد دا جاب ازازه خبطه بيها وطلع يجري 

سمعت كل الكلام دا وانا بتخيل ان اخويا الي بعتبره ابني ممكن يروح مني مستحملتش وحسيت الدنيا بتلف بيا ووو

يتبع


بارت 7 والاخير

سمعت كل الكلام دا وانا بتخيل ان اخويا الي بعتبره ابني ممكن يروح مني مستحملتش وحسيت الدنيا بتلف بيا ومحستش بنفسي غير وانا بقوم من النوم ومتعلقلي محاليل مش مستوعبه الي حصل دا حقيقه ولا لا قمت ابص حواليا ولقيت حازم قاعد جمبي هو ومحمد وبابا

=حازم انت كويس

«كويس يخرعه متقلقيش مكنتش اعرف اني مهم كدا

اطمنت ان حازم كويس وكنت مبسوطه فضلت باصه عل محمد الي كانت عينو كلها قلق ونمت

ويعدي كذا شهر ومحمد ماشي في العلاج فضل يتعالج لحد ما جه في يوم والي

_رونا انا خفييتتت

= بجد يمحمد

من دون اي وعي حضنته وهو شالني ولف بيا

=يااااه اخيراااا يمحمد

_رونا تجوزيني 

=ممم موافقه بس المره دي عشان هدبسك بجد مش هتقول رهان

_لا مش رهان يستي 

حضنته تاني واتفقنا انا وهو مع اهلنا ان فرحنا بعد امتحانات حازم وعدت الامتحانات وبدأنا نجهز فرحنا وفرشنا شقتنا كانت كل حاجه جاهزه وجه اليوم الي كلنا مستنينو وفضلنا نجهزله كتير اوي

=تفتكري شكلي هيعجبه ي يمني

»طبعا يروحي والله زي القمر 

تك تك خبط عل الباب دخل محمد وحازم سوا ورونا كنت مدياه ضهرها وحركات العرايس دي واول ما لفت وشافها كانت عينه بتلمع وحضنها

وهمس في ودني

_اوعديني تخلي بالك من نفسك مهما حصل

=اي في اي يبني اوعدك لي

_اوعديني بس

=حاضر يسيدي اوعدك

خدني ونزلنا القاعه وسط ما كل الناس فرحانه لينا ووسط فرحتنا جت حاجه كسرت الفرحه دي حاجه مكنتش اتوقع انها تحصل محمد بصلي لاخر مره بشغف عينيه الي مبينطفيش من نحيتي وقالي 

_بحبك

ووقع في الارض كان في اصوات كتير حواليا بس انا مكنتش مركزه غير في اخر كلمه قالها الاسعاف جم وخدوه عل نقاله وكنا سوا بس للاسف قلبه كان وقف ومن بعدها العالم كلو وقف من حواليا..

بعد مرور خمس سنوات

=تعرف انك وحشتني اوي حقيقي مش نفسي في حد تاني يبقي جمبي غيرك دلوقتي انهارده. فرح يمني وحازم كان نفسي تبقي معايا كان نفسي نجيب العيال الي قولنا عددهم كان نفسي نعمل كل حاجه اتمنينها سوا ياريتني كنت انا الي روحت بدالك بس يلا قريب هجيلك يحبيبي استناني مانا مش هقدر اعيش من غيرك سلام

قمت نفضت هدومي ومشيت ......

"اجمل ما نحب دائما يذهب الي المكان الذي يستحقه"❤️

تمت 

#النهايه❤️






 

تعليقات

التنقل السريع