القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

سكريبت #الاميره_المشوهه💙 #البارت_التاني💙" الاخير " بقلم مني محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


#الاميره_المشوهه💙

#البارت_التاني💙" الاخير "


شكراً على التفاعل يا قلوبي💙


اميره: ايييهه


سما بغرور: هو اي اللي اي مبتسمعيش بيقولك خطيبته


اميره بجمود: انا مكلمتكيش انتي.. الف مبروك يا زين بس من الاصول انك تعزمني ده انا بنت عمك بردو


زين ببرود: بصراحه متشر'فنيش اخدك معايا عند نسايبي بمنظرك ده


لو فضلت احكيلكوا العمر كله عن وجع و كسرة قلبي مش هتحسوا بيها.. 


اميره بجمود: اه.. تمام الف مبروك ربنا يخليلك الاستاذه سما هي دي اللي تشرفك صح بالتعر'ي ده جسمه'ا كله باين و حاطه كيلو مكياچ و انت ماشي جمبها بمنظرها ده و الكل بيتفرج على جسمه'ا عادي.. تصدق اول مره اعرف انك معندكش نخو'ه يا زين انت مش را'جل 


محسيتش بحاجه غير وهو بيضر'بني با'قلم و و'قعت على الارض


زين بغضب: انا راجل غصب عنك يا حيو'انه مش انتي اللي هتقوليلي اعمل اي و معملش اي 


قومت وقفت بثقه و قولت


اميره: انت لو راجل مكنتش تقدر تمد ايدك عليا .. بيقولو اللي بيمد ايده على ست بيبقا ست زيها و انا متعودتش امد ايدي على راجل بس بعد ما انت مديت ايدك عليا اثبتلي انك مش راجل و ان لايق عليك كلمة ست.. المسامح كريم بس انا مسميش كريم انا اسمي اميره.. في لحظه كنت ضر'بته با'لقلم على وشه و هو واقف مصدوم هو و سما


سما قربت عليا عشان تضر'بني با'لقلم بس انا مسكت ايديها و عملت حركه برجلي خليته تفقد توازنها و تقع 


سما: اااااااه الحقني يا زين رجلييي


اصل انا كنت بتعلم فنون الدفاع عن النفس و اتعلمت كام حركه جامدين كده

 

زين جري عليها


زين: معلش يا حبيبتي معلش حاولي تقومي معايا


اميره بسخريه: اسنديها يا زينه اصل بصراحه مش لايق عليك زين اصلك بقيت شبه النسو'ان ضحكت و سبتهم متغاظين مني و دخلت اوضتي


بصراحه اول ما دخلت الاوضه و'قعت في الارض بضعف و انهارت في العياط انا طول عمري قويه و بتحمل بس خلاص طاقتي خلصت انا تعبت مش هستحمل تاني قربت ا'نفجر حقيقي الوحيد اللي كان بيديني طاقه و قوه بيعا'يرني على شكلي.. ليه كده يا زين ليه ده انا حبيتك ذنبي اي في كل الجراح دي.. قومت وقفت و قولت بقوه.. خلاص كده انا جبت اخري منه و مش هسمحله يهيني اكتر من كده تاني.. خلاص يا زين وقتك معايا خلص و كر'هتك مع اني مكنتش بحب حد قدك بس خلاص حبك في قلبي بقا بح


فتحت اوضتي و خرجت عشان اغسل وشي ملقيتهمش.. احسن يارب ما يرجعوا عسلت وشي و رجعت اوضتي لعبت في الفون شويه و كلمت ماما اطمن عليها و بعدين نمت


تاني يوم... 


قومت لقيته واقف في الصاله بينده عليا بصوت عالي اوي.. قومت خرجتله و اتكلمت بزعيق


اميره: اي في اي صدعتني مش عارفه انام


زين بضيق: عندك معاد مع الدكتور كمان ساعه و حضرتك لسه نايمه


اميره بصتله بقر'ف: طيب خلاص مش حوار يعني مش محتاج الصياح ده كله.. هدخل البس


دخلت غسلت وشي و لبست دريس زهري و هيلز اوڤ وايت و طرحه اوڤ وايت و حطيت مرطب لشفايفي و خرجت


اميره: يلا؟ 


زين: يلا


نزلنا و ركبنا عربية زين و طلعنا على العياده


دخلت فضلت قاعده في الاستراحه عماله افرك في ايدي متوتره بطريقه رهيبه.. خايفه ادخل و يقولي ان مفيش علاج ليا حقيقي مرعوبه من القادم


التمرجي: المدام اميره فوزي


اميره بتوتر: ا.. ايوه انا اهو


التمرجي: اتفضلي دورك جيه


زين مشي قدامي و انا مشيت وراه.. حقيقي الواد زين ده مهز'اء و انا مهز'اءه اكتر منه عشان سمحت لقلبي انه يحبه بس خلاص الحب ده بح


دخلت للدكتور بصراحه العياده قمر و الدكتور قمرين اي ده اي ده.. لا بجد اي الحلاوه دي يا ولاد ده دكتور ده ولا جاي من مسلسل تركي.. اي يلا العضلات دي و العيون السوده القمر دي.. زين طلقني انا بكرش على الواد القمر ده.. طبعا الحوار ده كله كان بيدور في عقلي و فوقت على صوت زي القمر


الدكتور " اسلام "


اسلام بأبتسامه: اتفضل يا مدام اميره


يختيييي على الغمزات يا اخي تباً لجمالك خدت قلبي خلاص انا قلبي مهزاء اصلا


دخلت و قعدت على الكرسي


اسلام بأبتسامه هاديه: هااا قوليلي بقا فين الحر'ق اللي الاستاذ زين قالي عليه 


اميره بأستغراب: في خدي اهو.. هو مش باين ده واخد نص وشي


اسلام بأبتسامه: لا مش باين انتي زي القمر مفيش حاجه متغيره في شكلك


زين بغضب: لاحظ ان جوزها قاعد يا دكتور و حضرتك عمال تعا'كسها


اسلام بأبتسامه: حضرتك ده الاسلوب اللي بتعامل بيه مع المرضى بتوعي لو مش عاجبك اسلوبي حضرتك تقدر تلغي الكشف.. مع اني اسلوبي صح جداً


اميره بغضب: زين لو مش عاجبك اسلوب الدكتور تقدر تستنى برا لحد اما اخلص الكشف و اطلعلك لاني مش هلغي الكشف عشانك


زين بضيق: صح.. انا خارج


اي ده.. ده خرج بجد تصدق انك مش محتر'م يلا!! 


اسلام: هنكمل الكشف ولا اي؟ 


اميره بابتسامة: اه طبعا هنكمل 


اسلام بهدوء: طيب اتفضلي نامي على السرير ده


اميره: اوك


قومت نمت على سرير الكشف و الدكتور عمل الفحوصات اللازمه و بعدين قومت


اميره بتوتر: هااا يا دكتور طمني


اسلام بأبتسامه: لا اطمني خالص .. اولاً اسمي اسلام متقوليليش يا دكتور لاني سني قريب من سنك اصلا.. ثانياً الحر'ق اللي في خدك بسيط جداً و علاجه سريع و هنبداء النهارده العلاج


اميره بفرحه: بجد يعني ممكن يمشي


اسلام: ان شاء الله


اميره: طب هو ممكن يختفي في خلال قد اي؟ 


اسلام: سنه


اميره: يااااه سنه كتير اوي


اسلام: احمدي ربنا انك متأخرتيش اكتر من كده الله اعلم كان حصل اي


اميره: الحمدلله


بداء يحطلي حاجات على وشي معرفش اي هي بس المهم اني اخف و اخلص..و بقا بيتكلم معايا و هو بيحطلي الحاجات دي 


اسلام: مبتحبيهوش صح


اميره: هو مين


اسلام: جوزك


اميره: كنت


اسلام: و اي اللي حصل.. لو مش عايزه تحكي براحتك انا بدردش معاكي بس على ما نخلص


بدأت ادمع.. 


اميره بدموع: كنت بحبه اوي بس.. بس بعد ما حصل في وشي كده.. هو بعد و كر'هني و خلاني اكر'ه شكلي و مثقش في نفسي بقيت اكره ابص في المرايه.. كان معايا خطوه بخطوه كان بيعلقني بيه كل شويه اكتر لحد ما جيه يوم فرحنا و دي كانت صدمة عمري قالي انه بيقرف يبصلي او يتكلم معايا حتى.. و .. و خطب واحده غيري و هبتجوزها اول ما نطلق


لقيته مدلي منديل خدته و مسحت دموعي بهدوء بس بصراحه ارتاحت لما حكيتله كل حاجه.. مع اني معرفهوش بس ارتاحتله


اسلام: احسن حاجه دلوقتي انك فضفتضي و عيطتي كمان العياط و الفضفضه بتهدي التعب النفسي و الجسدي و بتريح كتير


اميره: انا فعلا ارتاحت بعد ما حكيت 


اسلام: هو انتو هتطلقوا؟ 


اميره: اه


اسلام: بصراحه جوزك ده ا'عمى حد يبقا معته القمر ده و يسيبه كده و يزعله


ابتسمت ابتسامه هاديه.. قعدنا حوالي ربع ساعه نتكلم شويه و انا نسيت ان زين مستنيني برا اصلا.. بصراحه اسلام شخص لطيف جدا و هادي شخصيته حلوه و بأقل كلمه يقدر يغير مود اي حد.. سهل التعرف عليه عشان كده عرفت كل حاجه عنه


عرفت ان والده متوفي و عنده اخت متجوزه و عايش هو و والدته لوحدهم و عنده 33 سنه بس مش باين عليه خالص!! انا فكرته اصغر من كده


المهم حكينا شويه و بعدين سلمت عليه و شكرته و خرجت لزين.. كنت مستغربه انه مكنش غيران عليا و انه سابني مع الدكتور و خرج بس هو هيغير عليا ازاي وهو بيكر'هني اصلاً.. بصيت عليه لقيته بيتكلم في الفون بطريقه ملزقه ركزت معاه شويه و عرفت انه بيكلم سما.. اقولكوا حاجه انا كنت بغير عليه لما اشوفه بيكلم طفله بس دلوقتي انا مش حاسه ناحيته بأي حاجه و حقيقي فخوره بنفسي


اميره: زين


زين: افندم؟


اميره: هنمشي ولا هنبات هنا


زين: يلا هنمشي


روحنا و دخلت خدت شاور و غيرت هدومي و دخلت نمت.. نسيت اقلكوا اني خدت رقم اسلام كنت هكلمه بس رجعت في كلامي و قولت مينفعش و عيب


عدت الايام و الشهور و انا و زين بنبعد عن بعض حرفياً.. لكن قربت من اسلام و بصراحه.. حبيته.. لا يجماعه متقولوش عليا مهزاءه مش انا تؤ.. ده قلبي اللي مهزاء.. مهو بصراحه اسلام يتحب شخصيته عفويه و لطيفه و شكله انيق و محترم و سنجل.. خطف قلبي يا جماعه 


زين: اميره تعالي عايز اتكلم معاكي شويه


اميره: هااا 


زين: احم.. انا فرحي انا و سما قرب


اميره ببرود: الف مبروك.. هااا اي تاني 


زين: هي مش عايزه يبقالها ضره.. احنا عدا على جوازنا 9 شهور يعني ممكن نتطلق عادي


اميره: امممم.. و انا موافقه جدا شوف هنروح لامأذون امتى و انا معاك


زين: بكره


اميره بسخريه: ده انا مجهز كل حاجه بقا.. ماشي هدخل الم حاجاتي


دخلت الاوضه وانا مرتاحه اني خلاص هخلص من الهم اللي كنت عايشه في ده


دخلت كلمت اسلام و حكيتله هو بقا اقرب حد ليا و اي حاجه تحصلي بحكيهاله.. بعد ما حكيتله كل حاجه حسيته فرح


اسلام بفرحه: بجد يعني هتطلقي


اميره بأستغراب: اه.. مالك فرحت كده ليه


اسلام بتوتر: هااا.. لا مفيش انا فرحان عشانك بس مش اكتر


اميره بشك: اممم.. ماشي سلام بقا عشان الم حاجاتي


اسلام: ماشي.. خلي بالك من نفسك


اميره: حاضر 


قفلت معاه و لميت حاجاتي و روحت عند ماما


تك تك تك


هاله فتحت الباب


هاله: اميره!! 


حضنتها جامد كانت وحشاني اوي


اميره: وحشتيني اوي يا ماما


كنت بشوفها كل فتره بس بقالي شهرين مشوفتهاش 


هاله بدموع: وحشتيني اكتر يا قلب امك


خدت شنطتي و دخلت الشقه


اميره: شوفتي خدي خف ازاي فاضل حاجات بسيطه و يخف خالص


هاله: ربنا يسهل و تخفي و تبقي زي الفل يا حبيبتي و احسن من الاول.. ايوه صح اي الشنطه دي


اميره: قررت انا و زين اننا هنتطلق بكره 


هاله بشهقه: يلهوي ليه حثل بينكوا حاجه 


امير بسخريه: اي يا ماما ما انتي عارفه ان ده جواز مصلحه عشان كلام الناس بس.. فرحه كمان شهرين هو و سما


هاله: الواد ده طلع ند'ل


اميره: سيبك منه.. انا عايزه اكل ملوخيه


ايوه انا مفجوعه عادي.. 


روحت تاني يوم انا و زين عند المأذون و تمت اجراءت الطلاق.. حقيقي خرجت من عند المأذون و انا مبسوطه اوي مكنتش اتخيل اني لما اطلق انا و حب طفولتي ابقا فرحانه كده 


عدا اسبوع و كنت عايشه في راحه غريبه عمري ما عشتها


قومت في يوم نشيطه و مبسوطه اوي معرفش ليه خدت ساور و لبست و قولت انزل اتمشى شويه و انا بفتح باب الشقه لقيت اسلام واقف قدامي!! 


اميره: اسلام!! بتعمل اي هنا و اي الورد ده


اسلام: طب قوليلي اتفضل حتى


اميره: احم اسفه.. اتفضل


اسلام دخل و قعد و كان ماسك بوكيه ورد شكله حلو اوي بـ لوني المفضل " بيبي بلو💙 "


هاله: مين هنا يا اميره


اميره: تعالي يا ماما ده دكتور اسلام اللي بيعالجني


هاله بترحيب: اهلاً اهلاً يابني اتفضل.. تشرب اي


اسلام: لا مش هشرب حاجه انا بس عايز حضرتك في موضوع


هاله: خير يا ابني


اسلام بص لأميره بحب و بعدين اتكلم


اسلام بأبتسامه: كنت عايز اطلب ايد اميره من حضرتك


اميره بصدمه: نعمممم


هاله بفرحه: ده انا ليا الشرف يا ابني.. بس مش لما تخلص عدتها الاول


اسلام: انا هستناها العمر كله


اميره: انتو بتقولوا اي هو انا مش موجوده ولا اي


اسلام: ممكن حضرتك تسيبينا لوحدنا خمس دقايق


هاله: حاضر يا ابني هعملك قهوه على ما تتكلموا سوا شويه 


اسلام: اتفضلي


ماما دخلت تعمل القهوه اللي هي متعرفش هو بيشربها اي اصلاً .. و انا قعدت قدام اسلام و انا مصدومه هو انا اه بحبه بس متخيلتش انه يجي يتقدملي


اميره: اي اللي انت بتقوله ده.. انت عايز تتجوزني ليه


اسلام بابتسامه: ببساطه كده عشان بحبگ


اميره بدموع: بس انا مطلقه


اسلام: كانت تجربه و عدت عادي


اميره: و لسه مخفتش يعني لسه مشوهه


اسلام: ده مش تشوه ده تميز وانا بعشق الحاجات المميزه مبحبش اقلد الناس


اميره: الناس هتعايرك عشان انا معاك


اسلام: الناس هتحسدني عشان انتي معايا


اميره بدموع فرحه: انا بحبگ اوي


اسلام: و انا بعشقگ يا اميرتي.. سكي على القهوه يا حجه و اعملي شربات💃♥️


كلام الناس عباره عن رأي و احنا مش شرط ناخد برأيهم.. يعني بأختصار يا اما تعيشي حياتك صح بمزاجك و ترضي نفسك.. يا اما تعيشي حياتك غلط بمزاج الناس عشان ترضيهم.. الجوازه المتأخره احسن من الجوازه الغلط.. و مش كل القرايب حبايب ممكن يكونوا عقا'رب.. عيشي لنفسك مش للناس💙


"إذا قـدر لي أن أعيـش حيـاتـي مـرة أخـرى لـگنت وجـدتك عاجـلاً💙"


" تمت بحمد لله " ارجوكم قولوا رايكم لانه بيفرق معايا جدا


#اميرتي_المشوهه💙

#بقلمي_منى_محمد💙

" بعتذر لو في خطئ املاء"


 

تعليقات

التنقل السريع