القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

سكريبت حب_فالسر_ولكن كامل ♥🦋""بقلم دهب مبروك في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



سكريبت حب_فالسر_ولكن ♥🦋""

موسوعة_القصص_والروايات 


_هتروح فرحها بجد، دي هتتجوز غيرك،هتقدر تشوفها مع غيرك بجد .


_ابتسم... كان نفسي أشوفها بالأبيض وأهي هي هتتجوز فـَ أنا هحضر الفرح وأجي علطول متقلقيش 


_لسه بتحبها برضوا

   

_بص فـالاشئ وهو بيقفل آخر زرار من القميص... قلبي مبطلش يحبها،قلبي عرف الحب معها هي،يبقا أكيد لسه بحبها .


_بلاش تروح مش هتقدر تشوفها مع غيرك بعد سنين الحب ديه، حبتها فـِ السر وخلاص حبك ليها مبقاش ينفع 


_خد مفاتيح المتُوسيكل وابتسملها... يمكن لم أشوفها مع غيري قلبي يبطل يحبها يـٰ نريمان 


_بصتله بإستسلام... ربنا يريح قلبك يـٰ فارس 


_فارس نزل ركب الموتوسيكل وأتحرك علي القاعه 


____________________♡" 


_فـِ ڤله الكل فرحان ومبسوط، الكل بيجهز عشان يتحركوه عـ القاعه إلا شخصين أتنين!  


_بتبص لنفسها فـِ  المرايه بحزن... وفـِ نفسها يعني خالص جوازي منوه بقا أمر واقع طب والحب، أنا يوم ما هتجوز عايزه أتجوز واحد بيحبني وأحبوه مش مازن ! 


_بصت للميكب ارتست... ممكن تخرجوا برا شويه وهندهلكم 


_ الميكب ارتست خرجوا. 


_جميله بصت للفستان ولنفسها فـِ  المرايه أنا.. أنا لازم أهرب هروبي من هنا هو اللـِ هينقذني من الجوازه ديه اتسحبت لحد ما نزلت المطبخ وخرجت من الباب بتاع الخدم اتسحبت لحد ما خرجت من الڤيله كلها بس خرجت بصعوبه! 


_ جميله... فضلت تيجري جامد 


______________________♡" 

"فـِ نفس الوقت"  


_فارس كان وصل للقاعه ووقف المتوسيكل ووقف سند عليه ابتسم بحزن وهو بيبص علي القاعه، دمعه نزلت منه فـَ مسحها بسرعه 


_فـِ  نفسه... ياه علي وجع قلبك يفارس بقا أنتَ  بتحبها كل السنين ديه وهي خلاص بقيت لغيري جاي تحضر فرحها، جاي تشوفها وهي بتتجوز غيرك هتقدر، هتقدر تشوفها كده بجد، بس هي هل هي بتحبه، جميله بتحب مازن بجد ولا! 

____________________♡" 

"العروسه هربت" 


_واحده من الميكب ارتست قالت الجمله ديه،بعد ما دخلت الأوضه عشات تكمل لها الميكب

،الصدمه عمت فـِ المكان 


_مازن...وقف ساكت طلع يجري علي أوضتها وفتح الباب ملقاش فيها حاجه وهو خارج لمح ورقه مسكها وفتحها... أنا هربت متحولوش تدوره عليا علشان مش هتلقوني..! 


_مازن... نزل جري علي السلالم وبصوت جمهوري دوره عليها الفرح هيتم يعني هيتم وقرب من الأم ورما فـِ وشها الورقه...بنتك هربت يوم فرحها 


_الأم "أمل"...ابتسمت أحسن،أحسن أنها منك أنتَ وابوها،ابوها اللـِ باعها علشان يسدد فلوس القرض حقيقي بنتي ارترحمت منكم 


_مازن ببرود...هجبها وهتجوزها برضوا!


_أمل باستفزاز...مش لما تلاقيها الأول يـٰ مازن بيه 


_مازن...اتصل برجالتوه اللـِ عند القاعه 


_مشوا الناس بشكل محترم،وتعالوه دوره علي جميله لأنها هربت وبزعيق... لازم تلقوها أنهارده مفهوووم 


_مفهوم يـٰ مازن بيه 


__________________♡" 


_الرجاله بتدأ تمشي المعازيم بس المعازيم مبطلوش،كلام جانبي،وإيه اللـِ بيحصل وهكذا


_فارس...بقا واقف يبص عـ الناس وفـِ نفسه هو إيه اللـِ بيحصل،جميله فين جميله!


_دخل القاعه وبقا عايزه يعرف إيه بيحصل ويبص يمين وشمال مش فهم حاجه خالص 


_ فارس... قرب من راجل من رجاله مازن بس ميعرفش انهم....هو فيه أيه وليه بتمشوا المعازيم 


أنتَ مين عشان تسأل السؤال ده!


_مازن بتوتر...أنا...أنا وقاطع كلامهم


_واحد من رجاله مازن وهو بيقول:- 


_مازن بيه أمرنا أننا نلاقي جميله انهارده لأنها هربت!


هنمشي المعازيم ونتحرك ندور عليها ونوزع نفسنا بس المعازيم يمشوا الأول ورجع بص علي فارس ملقهوش!


_لان فارس كان اتحرك بعد ما سمع جمله الراجل بتاع مازن "انها هربت" 


_______________________♡" 


_جميله...جريت كتير ودموعها علي خدها،بتعيط بحرقه خلعت الجزمه، ورمتها وراها  ورمت الطرحه وكملت جري بعدت مسافه كبيره قعدت علي ركن تستريح وضمت نفسها بـحزن وفـِ نفسها.. 


_حرام عليك يـَ بابا بجد،ربنا يسامحك حط دماغها علي ركبتها الجو بقا برد حضنت نفسها ودموعها بتزيد


_جميله... أروح فين بس يارب خليك معايا وساعدني 


_____________________♡" 


_بيجري بالموتوسيكل بلاهدف بيفكر وهيتجنن هربت يوم فرحها كذا سناريو جي فـِ بالوه،فيهم اللـِ وحش واللـ ِحلو، سرع من سوقاتوه.


_وفجأه تظهر بنت بفستان فرحه بتجري قدامه لحد ما كان هيدوسها هي تقريباً كانت مستسلمه، داس فرامل بسرعه واتكلم أنتِ مجنونه يـٰ آنسه وبصلها بس هي كانت بظهرها...


_لفت وشها وبصتلوه بصدمه وهي بمسح دموعها 


_جميله ...أنا..أنا آسفه لحض...وسكت 


_فارس بصلها بزهول وصدمه.. وفـِ نفسه جميله! 


_فارس... نزل من علي الموتوسيكل وقرب منها... أنتِ  هربانه من فرحك يـ آنسه 


_جميله.. ها لا طبعاً  ده أنا كنت را.... قاطعها 


_فارس.. بس أنتِ  لبسه فستان فرحك وميكب بتاعك سايح وأنتِ  بتعيطي فـَ  مفيش داعي للكدب 


_جميله... جت تمشي 


_فارس... مسك إيديها... واتكلم.. أنا هنا عشان اساعدك غلط تمشي فـِ  وقت زي ده لوحدك صرحيني بالحقيقه وأنا هسعدك 


_فارس... خلع الجاكت وادهولها واضح انك سقعانه فألبسي ده 


_جميله... خدت الجاكت ولبستوه وبصتلوه وابتسمت... أنا هاربه من فرحي وكل اللـِ محتاجه مكان ابات فيه للصبح 


_فارس...تعالي معايا بيتي قاطعتوه


_ جميله...أنتَ أتجنت،أنا مش من البنات أياهم 


_فارس  ابتسم...أختي موجوده علفكره متخافيش 

_جميله فكرت لثواني ومفيش حل غير كده فـَ ابتسمت...يلا بينا 


_فارس ابتسملها..  هنركب المتوسيكل ده ها 


_فارس ركب وجميله ركبت وراها 


_فارس.... أنا فارس وأنتِ 


_جميله...وأنا جميله 


_فارس لف وشه بصلها وابتسم...وساق مره واحده بسرعه جميله قربت منه جامد ومسكت فيه أكتر 


_فارس...فـِ نفسه يترا نهايتنا إيه سوا يـَ جميله!


_جميله بصت لفارس بإبتسامه....وفـِ نفسها..يترا يـٰ فارس لو تعرف إني هربت لأجل وعشانك أنتَ ،عشان بحبك! 


#يتبع ♥🦋...



#حب_فالسر_ولكن ♥🦋""

#البارت_التاني♥🦋""

#قبل_الأخير ♥🦋""


_وصل كل من فارس وجميله فـِ منطقه شعبيه، نزل فارس من علي المتوسيكل وبص لـِ  جميله اللـِ بتبص حواليها وهي بتبتسم 

_فارس... مش يلا نطلع ولا إيه عشـ 

_جميله... يلا بينا 

_طلع فارس وجميله العماره لحد ما وصلوا الدور التالت خبط فارس علي الباب ونريمان فتحت 

_نريمان... فارس انتِ جت 

_فارس... أدخلي يـٰ  جميله 

_جميله... دخلت بهدوء وهي مبتسمه 

_نريمان... بصت لـِ  فارس 

_فارس...دي نريمان أختي وديه جميله يـٰ  نريمان 

_نريمان.. بتبص لفارس وجميله وهي ساكته وهي مستغربه، بصت لـِ جميله... تعالي أجبلك حاجه تغيرى هدومك ديه ونريمان خدتها وجميله غيرت هدومها وخرجت مع نريمان 

_فارس..  متقلقيش يـٰ  جميله البيت بيتك وخودي رحتك فيه

_جميله... ابتسمت لفارس وبتوتر...هو أنا عايزه أنام ممكن 

_نريمان...تعالي يحبيبتي  وشاورتلها علي اوضتها نامي هنا دي أوضتي هنام فيها سوا 

_جميله...ماشي،تصبحوا علي خير ودخلت الأوضه 

_فردت جسمها علي السرير وحضنت المخده وبدموع...بقا دي أخرتي،مكنتش اتمني أني اوصل لكده فـِ يوم طب انا كده هبات هنا لبكرا وبعد كده هعمل إيه فضلت تعيط كتير لحد ما نامت ودموعها علي خدها 

_نريمان...بصت لـِ فارس اللي قاعد علي السرير فـِ أوضته.. ممكن أفهم إزاي تجيبها هنا وهي بفستان فرحها كمان مش المفروض أنك رايح فرحها وهي هتتجوز مازن تقريباً

_فارس بص قدامه...ربنا رايد أننا نتقابل وانها تهرب من فرحها عشان نتقابل معرفش إيه هو سبب هروبه ده بس أنا فرحان،فرحان عشان فيه فرصه تحبني زي ما بحبها،أنا روحي ادرتد لي لما سمعت انها هربت وأنا فـِ القاعه وابتسم...أنا مبسوط لأنها موجوده هنا وهصحي اتصبح بوجودها فـِ بيتي  

_نريمان ابتسمت...اعرف رأسك من رجليك لأن حبك اعمي ليها وممكن قلبك ينكـ 

_فارس...هشششش ممكن تقفل نامي ينريمان روحي نامي 

_نريمان ابتسمت وقامت قفلت النور وخرجت وراحت اوضتها ونامت جمب جميله 

_نريمان وشها فـِ وش جميله...بصتلها وابتسمت أخويا عاشق ليكي شافك مره واحده ومن وقتها أنتِ بقيت محور حياتوه فتح قلبوه ليكي أنتِ وبس،بتمني تحبيه زي ما هو بيحبك،يارب تخلي جميله تحب فارس يارب، اللهم جميله لفارس! 


____________________♡" 


"يوم جديد" 

_ مازن... يعني إيه مش لقينها أحنا هنستهبل ولا إيه

اللـ بيكلمه... يبيه والله قلبنا عليها الدنيا وملهاش آثر،أكن الأرض انشقت وبلعتها 

_مازن....خلاص كفايا تدور كده علي آخر اليوم تعالو المصنع وانا هكون موجود ونتصرف وقفل فـِ وشه 

_بص مازن لصوره جميله اللـِ حطيتها خلفيه لفونه....هتجوزك يـٰ جميله يعني هتجوزك،ده أنا أنقذت أبوكي من ان البنك حجز علي كل أملاكه بسبب القرض ودفعتلوه الفلوس مقابل أني اتجوزك وهتجوزك برضاكي او غضب عارفه ليه لأني بحبك يـَ جميله...وابتسم بخبث 


_____________________♡" 


"عند جميله وفارس" 

_التلاته صحيوا من نمهم وجميله ونريمان بيحضروا الفطار 

_فارس...واقف علي باب المطبخ وبيتابع جميله بعيون فيها لمعه وبإبتسامه حلوه....احمم

_جميله بصت وراها وابتسمت لفارس...صباح الخير يـ يفارس

_فارس...ابتسم البيت نور بيكي والله تخيلي 

_جميله...البيت حلو جداً مريح، حاسه بالأمان وانا معاك أحمم أقصد وانا معاك انتَ ونريمان 

_نريمان...بتبصلهم ومبتسمه وقاطعت كلامهم...شكلنا مش هنفطر انهارده بقا 

_فارس.. انا خارج أهو بس ياريت بسرعه وابتسم لهم وخرج قعد فـي الصاله 

_فطروا وفارس نزل شغله وجميله ونريمان قعدوه سوا لوحدهم 


_____________________♡" 


_راكب المتوسيكل وقفوا عند حته معينه وبص لمكان كده وابتسم... أول مره اتقبلنا هنا من ٣٦٥ واسبوعين كل الوقت ده عده وحبك بيزيد فقلبي، بدعي بيكي في صلاتي دايماً  مش بتفرقي دعاءي حقيقي هكون أسعد واحد فـِ  الكون لما تكون ليا 

فلاش باااااك.... " 

_بنت واقفه تحت المطره ومش هممها إن الجو برد، هي بتلعب وخلاص مبتسمه رغم أن الجو برد وباين عليها أنها بردانه 

_كده هتخدي برد يـ آنسه، ده أنتِ  بترتعشي من السقعه 

_جميله بصتلوه بابتسامه... كلها دور برد هاخد وهخف، عادي بس اللعب تحت المطره جامد بنسبه للأطفال اللي في سن ال٢٠ وضحكت، أمشي لانك لو عملت اللالي أنا مش همشي غير بمزاجي 

_فارس... ابتسم ودور المتوسيكل بس وقف فـِ  ركن بعيد طلع فونه وصورها صوره بصلها وبص للصور جيه يمسحها بس الفون فصل شحن فضل واقف متابعه وفـِ نفسه.. هو إيه اللـِ بعملوه ده وإيه مواقفني الواقفه ديه بصلها وابتسملها لما لقها هي كمان بصالوه،شاورلها بإيدوه،وعمل باااي ومشي 

_جميله... بصت لطيفه وابتسمت وقفت تاكسي وركبت  وراحت البيت 

بااااااااااااااك "

_فارس... ضحكتوه من الودن للودن.. ياها طول ما انتِ بخير وطول ما أنتِ  فـِ  بيتي أنا هكون مبسوط ومطمن عليكي 


___________________♡" 

_جميله... نريمان هو فارس مرتبط، بيحب يعني أي حاجه أي حاجه 

_نريمان بسرحان.. أها بيحب بنت و من زمان كمان، بيحب بطريقه جنونيه، حب أعمي، عارفه مكنتش متخيله أنوا لما يحب هيحب بالطريقه ديه،ادعيلوه ربنا يجعلها من نصيبوه.

_جميله... ابتسمت بحزن وصوتها بان عليه الحزن... ربنا يجعلها من نصيبوه يـٰ  رب 

_نريمان بشك... بصتلها بشك أنتِ  كويسه يـٰ  جميله 

_ جميله... أنا لازم أمشي، أمشي عشان أا.. أنا ودمعت، دمعت لما عرفت إن فارس بيحب غيرها 

_نريمان... قربت منها ومسحت لها دموعها... أنتِ  تعرفي فارس، بعني أنتِ ليه ادايقتيي لما قاطعتها. 

_جميله... ابتسمت بوجع أعرفه يـاه ديه كلمه قليله علي اللي فقلبي ليه ده أنا شوفت مره، مره واحده وقدر يفتحلي قلبي ويخليني أحبوه فضلت أفكر فيه كن يوم مشفته صورته مكنتش بتفارق خليي لحد ما فـِ  يوم كنت بقلب فـِ  الفيس لقيتوه الأكونت بتاعوه فـِ  قيمه الأصدقاء قد تعرفهم،عارفه من يومها وانا بدخل الأكونت أحكيلوه عن يومي لو زعلانه أفضفضله، كنت بشاركوه تفاصيل يوم وكأني واحده كجنونه، كنت عايشه علي أمل أنوه يحبني فاكرني لما شافني مره، بيحبني  زي ما بحبوه، بس خلاص هو بيحب غيري وأنا.. أنا مبقاش ليا مكان هنا 

_نريمان..  جميله أنتِ  لازم تفضلي هنا أنتِ  لازم بعد اللـِ أنا سمعتوه أنتِ  تكوني هنا 

_جميله مردتش عليه... ودخلت الأوضه لبست طقم من عند نريمان وخرجت بصت لنريمان بإبتسامه يوم ونص قضنا سوا بس حقيقي حبتك كأختي، الظروف هتخلينا نفترق بس هستنا فـِ  يوم أشوفك 

_نريمان... كانت ماسكه الفون بعتت ريكورد  لـِ  فارس وكانت متجهله جميله تماماً 

_نريمان...قربت منها ولبستها سلسله فـِ رقبتها عباره عن حرف الـ f ونص قلب مع الحرف وابتسمت...انتِ سايبه هنا نص قلبك مع فارس،عندي إحساس قوي أنك هترحعي هنا فـِ يوم بس هتكون ست البيت 

_جميله بدموع ...  اشوف وشك بخير 

ونزلت... " 

_نريمان...بصتلها ده  أنا عامله لك مفاجأه هتعجبك أوووي 

___________________♡" 

_فارس..علي   أنا لازم أروح البيت حالاً ونزل جري خد موتوسيكل بتاعوه وجري فـِ  اتجاه حته هو قاصد يروحه 

_فارس... ليه، ليه يـٰ  جميله مُصره توجعي قلبي، زاد من سرعتوه أكتر وفـِ خلال عشر قايق كان موجود فـِ  مكان بيبص علي الفون كل شويه، وبعد ثواني وصل لمكان ووقف وابتسم بفرحه 

_ركن المتوسيكل علي جنب وقرب من بنت واقفه علي كورنيش النيل بتعيط،قرب منها وهمس جمب ودنها...أنا بحبك،بحبك يـٰ جميله 

_جميله لفت وشها ليه وبقوا قريبين من بعض أوووي 

_شخص واقف من بعيد وبعت الصوره لـِ مازن وسجل ريكورد قال فيه "دي جميله شوفتها بالصدفه وانا علي الكورنيش،هفضل متابعه لما أشوف هي قاعده فين ومين الشاب ده،ولةا الطريق سالك هجبهالك أنهارد وتتجوزه!


"عملت تعديل للبارن وهخليه أسكريبت بسبب التفاعل حقيقي جبتولي إحباط جامد،هنزل البارت الجاي هيكون التالت والأخير ♥🦋" 


#يتبع ♥🦋...




#البارت_التالت_والأخير ♥🦋"


_مازن... سمع الريكور  وفتح الصوره بص فيها وابتسم _رن علي الرجال اللـِ بعت له اللـِ صور 

_مازن... ألووو بقولك.. تخليك ماشي وراهم لحد ما تعرفلي مين ده وهي فين بالضبط وأول ما تعرف بلغني 

_اللـِ بيكلمه... تمام يـٰ  مازن بيه 

____________________♡" 

_جميله... بعدتت خطوتين وبصت فـِ  عيون فارس 

_فارس.. بقولك بحبك 

_جميله...فكره أننا نتجوز صعب أوووي يـٰ  فارس خصوصاً أن 

_فارس... قولي أنك بتحبيني وهحارب الكل علشان تكوني ليا 

_جميله رجعت بصت بعيد عن فارس... انا كمان بحبك _فارس..بصلها عارفه لو قلتلك انا مبسوط إزاي، أنا انا و تلقائي قربها منه وحضنها 

_فارس بعدها عن حضنوه.... أنا آسف 

_جميله...هو إيه خلك تحبني 

_فارس.. حقيقي معرفش، بس فجاه من بعد ما شوفتك لقتني بفكر فيك، فتح الفون وابتسم وديه مش بتفارقني، تقريباً  كل دقايق بفتحه وابصلها بحب الصوره ديه أوووي لانها أول مره شوفتك فيها، يومها جت أمسحها بس الفون فصل شحن،عرفت ليه هو فصل شحن عارفه ليه 

_جميله... ليه 

_فارس.. عشان أقع فـِ  حبك

_جميله... ليه مسألتنيش هربت ليه من فرخي يوميها! 

_فارس... الأجابه وصلتلي وهي أنك بتحبني، يعني عملتي كده علشانك أنتِ  

_فارس... طب مش يلا بينا 

_جميله بإستعباط... علي فين 

_فارس... مكان ما مشيتي يـٰ  جميله 

_جميله....يلا 

____________________♡" 

_وصل جميله وفارس البيت 

_نريمان... كانت قاعده مستنيهم فـَ  قربت من جميله وابتسمت... أسفه بس سجلتلوه ريكورد بكل اللـِ قولتي  ليا 

_جميله... بصت لـِ  فارس وابتسمت وبصت لنريمان و مسكت إيديها ونريمان ودخلوا الأوضه 

_نريمان... إيه كل الفرحه ديه، حاسكي فرحه العالم كلوه اتجمعت فيكي 

_جميله... قربت منها وحضنتها قالي بحبك ينريمان، قالي بحبك 

_نريمان... ابتسمت وحضنتها هي كمان، كنت عارفه أنوا بيحبك انتِ بس محبتش انا اللي أقولك 

_جميله... مش، مهم المهم أنوا بيحبني وقالهالي وانا اعترفتلوه بحبي له، بس المشكله هنتجوز أزاي 

_نريمان... وانتِ مع فارس اطمني هو هيعرف يتصرف

_________________♡"

"يوم جديد"  

_مازن واقف تحت البيت بتاع فارس واستنا لما ينزل و 

استنا نريمان هي كمان لانوه عرف عنهم كل حاجه ومستنيها تزل الجامعه 

___________________♡" 


_نريمان...انا نازله وخودي بالك من نفسك ها 

_جميله...متقلقيش عليا،تروحي وترجعي بالسلامه يروحي 

_نريمان...بستها من خدها وغمزت عايزين نفرح بيكم قريب بقاا،بابا وماما لو كانوا عايشين كانوا حبوكي اووي 

_جميله...ابتسمتلها الله يرحمها ، ونريمان نزلت 

_مازن...شاف نريمان لما نزلت و استنا دقيقتين وطلع العماره 

_خبط علي الباب

_جميله...قربت من الباب..مين بيخبط 

_مازن شغل صوت لـِ بنت بتقول...محتاجه مسعدتك ضروري بالله لتفتحي قفل الصوت اللـِ خارج منه التسجيل ده وابتسم بخبث 

_جميله...فتحت الباب وبصتلوه بس كان واقف بظهروا وبحركه سريعه منوه كان دخل الشقه 

_جميله...مازن. أنتَ..أنتَ عرفت مكاني منين 

_مازن...قعد علي أقرب كرسي وابتسم...متخفيش مني اعدي يـٰ جميله 

_جميله...تصنعت انها مش خايفه وقعدت قدامه..خير يـٰ مازن 

_مازن...تيجي معايا بالزوق يـٰ اما 

_جميله...سرحت دقايق وابتسمت اخرج برا وهلبس و هجيلك 

_مازن...لا 

_جميله...دخلت أوضه نريمان لبست من عندها فستان وخرجت لـِ مازن و ابتسمت انا جهزت يلا بينا 

_مازن...بصلها باستغراب واضح علي ملامحه اللـِ هو إزاي لبست بالسرعه ديه وإزاي هي محولتش تهرب أو أي حاجه من دول ابتسملها ونزل وهي نزلت وراها 

_ جميله.. فتحت باب العربيه وركبت 

_مازن..بصلها واتحرك بالعربيه علي ڤيله بتاعت جميله 

بعد شويه 

_مازن... هنتجوز إمتا بقا يجميله 

_جميله.. نتجوز! 


_مازن...ببرود  قولتلي إيه كده ، كده هتجوزك رضا أو غصب

_جميله... وأنا موافقه أتجوزك يـٰ  مازن، هطمن علي نفسي وأنا معاك 

_مازن بإستغراب... أنتِ  بتتكلمي جد، يعني انتِ جميله بجد 

_جميله ابتسمت...  ها هنكتب الكتاب أمتا 

_مازن....بعد أسبوع من النهارده 

_جميله... ابتمست ونزلت من العربيه ورجعت بصت تاني لـِ  مازن بابتسامه خبيثه... أدخل اتعشا معانا 

_مازن... الأيام جايه كتير ولا إيه 

_جميله ابتسمت.... فعلاً  وعملتلوه باي ودخلت 

_مازن بص لطيفها... هو إيه اللـِ حصلها، معقول بقت موسلمه كده للدرجادي وابتسمت... أكيد أستسلمت علشان لقت انها مهما تعمل هتكون ليا فـِ  الآخر وأتحرك بالعربيه. 


____________________♡" 

_فارس... قاعد وماسك فونه جي يرن علي جميله، لقت  مسدج منها بتقول "فارس أنا آسفه، بجد آسفه بس مصلحتي مع مازن، عارفه أن صعب اللـِ بقولهالك بس ياريت تنساني لاننا منفعش لبعض، مازن جيه خدني الصبح وانا رجعت بيتي، باااي يـٰ  فارس، "  

_فارس... بقا يضحك، يضحك لانه مش مصدق اللـِ  بيقرأوه ودمع بقا أنتِ  ، أنتِ  يـٰ  جميله اللـِ  بتقوليه كده، طب وكلمه بحبك اللـِ  قولتهالي كانت إيه لعب عيال، برضوا غاويه توجعي قلبي وترجعيني لنقطه الصفر بعت الريكورد وفرد جسموه علي السرير ونام هروبا من وجعه وكسر'ه قلبوه.

_جميله دمعت وهي بتسمع الريكورد....وفِـ نفسه بعدي عنك،هيخليك تعيش فـِ سلام بعيداً عن أذي مازن وشر بتاعوه وفردت جسمها عـ السرير ونامت 

__________________♡" 

"يوم جديد" 

_باب عند فارس خبط فتحت نريمان وبصت للـِ لقيتوه محطوط "شنطتين"  قدام الباب خدت الشنط وفتحتها وبصتلها بإستغراب،خدت شنطه منهم والشنطه التانيه راحت بيها علي أوضه فارس. 

_خبطت علي أوضه فارس ودخلت بصتلوه بحزن لأنوه كان قاعد وباين علي ملامحه الحزن،ابتسمت ومددت إيديها بالشنطه لـِ فارس 

_فارس...بصلها وسكت 

_نريمان...دي حاجه ليك هتخليك تخرج من اللـِ أنتَ فيه ده،بتقولك أنتَ وشترتك بقاا 

_فارس...اللـ ِ هيخليني أخرج من اللـِ أنا فيه جميله 

_نريمان...حططت الشنطه قدام فارس وابتسمت افتحها وأقرأ المكتوب وأنا هـ َجهز،وهستناك تجهز 

_نريمان مشيت لحد ما وقفت جت قدام الباب ورجعت بصتلوه... وغمزت وقاعه في دبديبك يبيبي،بتحبك يلا وخرجت 

_فارس...ضحك علي طريقتها ومسك الشنطه فتحها وبدأ يقرأ الجواب.....

_بص للـِ مكتوب بصدمه و بعدين ابتسم قام لبس وجهز ونريمان برضوا.

_نريمان...بصتلوه والله يجدع اللـِ يشوفك من دقايق ميشوفكش دلوقتي 

_فارس....قرب منها وباس جبينها،قمر،حقيقي قمر 

_فارس مد لها إيدوه ومسكها... ونزلوا اتحركوا فـِ طريق المحدد

____________________♡" 

"عند جميله"

_لبست وجهزت وبصت للفون بتاعها وبعتت مسدج لـِ فارس...."أنا جهزت علفكره " 

_ جميله بصت لمامتها....هو كده أنا بعمل الصح 

_الأم...انا متأكده انك هتكوني مبسوطه مع فارس مش مازن ده هو الصح طبعاً ينن عين أمك 

_جميله...طب مازن لازم يصدق الكدبه 

_الأم...انا معاكي وفارس معاكي ونريمان كمان معاكي كلنا معاكي،عشان تكوني مع فارس اللـِ 

_جميله...قربت من مامتها وحضنتها بحب  

___________________♡" 

"فـِ القاعه" 

_العريس والعروسه، دخلوا من باب القاعه

"مازن'وجميله "

_جميله... عيونه كانت علي باب القاعه ومستنيه فارس، يجي 

_مازن... للمؤذون يلا يـٰ  شيخنا 

_دخل فارس من باب القاعه وبصوت عالي... ازاي هتجوزه واحده هي متجوزه أصلاً  

_الكل... بص لمصدر الصوت وفارس بص لجميله وغمز وبص لمازن بانتصار وقرب من الشيخ وادالوه قسيمه جواز لـِ  جميله وفارس ديه قسيمه جواز تاكد أن جميله مراتي 

_مازن... إيه الجنان اللـِ بيحصل ده 

_جميله... فارس جوزي علي سنه الله ورسوله 

_المؤذون...القسيمه مظبوطه  

_فارس...بص لمازن سمعت، اخرج بقا من هنا يـعريس لانك جاي تتجوز بطريقه غلط 

_مازن... بصلهم بغضب ومشي 

_الام...بصت للمؤذون وابتسمت لانها كانت متفقه معه 

_نريمان...ابتسمت للـ بيحصل وابتسمت وهي بتردد كلام جميله اللـِ كان مكتوب "فستان ليكي ينريمان وبدله العريس،وقسيمه جواز هيدخل بيها القاعه اول ما مازن يطلب اننا نكتب الكتاب،وانتَ وشطرتك بقا" 

_ فارس...قرب من المؤذون يلا أكتب يشيخنا انا اهو العريس وشاور علي جميله وأهي العروسه 

_الأم...بصت لـِ جميله وابتسمت وحركت دماغها بمعني يلا 

"بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير" 

_فارس...قرب من جميله وخدها فـِ حضنوه...بحبك 

_جميله....وانا كمان...بحبك يقره عيني 

"احتفالوا والفرحه مش سيعاهم،الاب سكت لانوه اتحط قدام الامر الواقع، أما مازن فـَ اختفي من الفرح اصلاً ومشي" 

____________________♡" 

"بعد مرور سنه" 

_فارس وجميله داخلين قاعه والاتنين ابتسموا لبعض 

_وصلوا علي الاستيدج و فارس قرب من العريس وابتسم....مبروك يـٰ مازن،فرحالك بجد 

_مازن...ابتسم الله يبارك فيك،آسف عشان أذتكم فـِ يوم من الأيام 

_فارس...انا مسامحاك وبص لـِ جميله،وجميله كمان مسامحك 

_فارس ...مسك إيد جميله وبعد بعيد، بص لـِ  جميله... اخبارك جميله إيه 

_جميله...حطت إيديها علي بطنها وابتسمت... بتسلمك عليك 

_فارس... هو انا قلتلك أني بحبك 

_جميله... كتير جداً  

_فارس،.... طب بحبك 


"وتحت مقوله اختر لقلبك ما يليق بك اخترتك أنتَ ♥🦋"


"تمت ♥🦋" 


______________________♡"

 

#بقلمي_دهب_مبروك ♥🦋"


 

تعليقات

التنقل السريع