القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية هلين #ألجوس_الألم البارت 7بقلم #سميه_عامر في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

..#part 7 

بعدت هيلين عنه و عدلت من نفسها : ايه بقى ايه 

مالك : ايه ؟! مين اللي قال إننا بنحب بعض 

- بقولك ايه عيب ،و بعدين احنا مش طايقين بعض و مع ذلك معرفش ليه بتساعدني 

كده بدأتي تفكري : انا عايز نفس اللي انتي عايزاه 

- اللي هو ؟! 

نفصل امك عن ابويا ..امك ترجعلكم و تمشوا من حياتنا 

- ضحكت هيلين و مدت ايديها وانا موافقة 

سلم مالك عليها و خرجوا سوا رجعوا عالبيت 

......
في القاهرة 

كريم بصريخ : يعني ايه هيلين مش موجودة امال راحت فين هي وجوزها 

- سافروا يا كريم سافروا مبتفهمش ؟ عرسان سافروا 

هيلين لا يمكن تسافر من غير ما تقولي اكيد عملها حاجه او حصلها حاجه بقولك فين اخوكي يا مريم 

عماد : اهدا يا كريم انا هتصل عليها يمكن فعلا كانو حابين يكونوا لوحدهم 

بصت مريم لكريم بغيظ و قعدت 

اتصل عماد عليها ولكن تليفونها كان مقفول و حتى تليفون مصطفى خارج الخدمه 

فكر عماد شويه و قرر يتصل على سيده يسألها يمكن عارفة حاجه بس رجع في كلامه و خد كريم و مشي 

....
في الفندق 

- انتي تعملي فيا كده ..هتشوفي اسود ايام عمرك 

بكت هدى و بصت عليه و اترجته : مصطفى ارجوك انا حامل في ابنك فكني  

- وانا مش عايزززززك ...مش عايزك انتي ولا عايز ابنك انا عايزها هي 

انا عارفة أنها مش غلطه حد فينا ..

- قرب منها و ضر* بها بالقلم : لا غلطتك انتي في واحده تقرب من واحد متعرفهوش ...انتي اللي عملتي كل ده 

صوتت عليه : حبيتك و ياريتني ما حبيت 

- وانا بكرهك ...بكرهك انا بحب هيلين بس 

ايه الفرق بيني و بينها احنا واحد 

- الفرق انها هيلين وانتي هدى و عمرك ما هتكوني زيها في قلبي وهي مراتي بس 

طيب سيبني امشي مش قادرة ارجوك بطني بتوجعني 

- لو متتي هنا مش هسيبك خليكي كده 

خرج و سابها بتعيط 

...

دخلت هيلين اوضتها غيرت لبسها و لبست عدسات سودة و خرجت اتجهت لاوضه امها خبطت على الباب و دخلت 

كانت سيده بتعيط و وشها واضح عليه البهتان 

- انا اسفة ،مكنتش اقصد اقولك كده 

لفت سيده و قامت حضنتها : انا اللي اسفة على كل حاجه حسيتي بيها و مكنتش واخده بالي منها ، اسفة اني فرقتك عن اخواتك 

- حست هيلين بالشفقة على امها و حضنتها : اعذريني على وقاحتي مهما حصل مكانش ينفع اكلمك كده قدامهم 

خرجت هيلين و قفلت الباب لقيت مروان في وشها 

- في حاجه ؟!

انتي كويسة ؟ امبارح ...

- لا لا كويسة متقلقش شويه كبت مش اكتر ، انت عندك ايه انهاردة 

ابتسم مروان : عندي ولا حاجه ليه في حاجه 

ضحكت هيلين : طب ايه رايك توديني اشوف هيلين لاني سمعت انها في لبنان

- بجد العروسه تؤامتك 

اه هي 

ابتسم مروان و نزلوا سوا : هي نازلة مع مصطفى في نفس الفندق اللي بينزل فيه 

ابتسمت هيلين بخبث : أه هو انت عارفة صح 

- اه كننا بنروح انا و مالك نقابله هناك عشان الشغل اللي بيننا 

شغل بينكم ؟! ايه هو ...احم طبعا لو مش هزعجك 

ابتسم مروان و اتكلم و بدأ يشرحلها و قالها عن الشركه المشتركه اللي بينهم و أن مالك و مصطفى أصحاب من زمان و دايما كانو مع بعض 

اتقلب وش هيلين و بدأت تشك في مالك اللي قررت تبعد عنه لانه اكيد هيعملها فخ عشان يرجع لمصطفى أملاكه 

وصلوا عند الفندق و مروان بيتكلم لسا 

نزلت هيلين من العربيه و دخلت قبل مروان 

- رن مالك على مروان لما لاحظ غيابه و كمان غيابها بس قفل مروان الخط و نزل وراها 

سألت هيلين على الأوضه و سابت مروان تحت و طلعت وهي بتحاول تخفي نفسها و تحاول تاخد هدى من غير ما مصطفى يشوفها 

خبطت بس مكنش في رد 

نادت على عامله النظافة و طلبت منها تفتح الأوضه لأنها نسيت المفتاح جوا 

دخلت بهدوء لحد ما سمعت صوت هدى 

ولكن اتصدمت لما لقيتها بتنز*ف و بتعيط و مربوطة في السرير و مصطفى قاعد يبص لهلين بهدوء 

جريت على اختها عشان تفكها بس وقف مصطفى قدامها 

- لسه بدري عليها احنا الاول 

ابعد عني انت عملت فيها ايه 

- اممم تصدقيني لو قولتلك ملمستهاش بس انتي جيتي في وقتك يلا نرجع مصر و ننسى كل ده 

ضر* بته هيلين بالقلم : ابعد عني سيب ايدي 

مسكها مصطفى و شدها وراه فتح الباب ولسه هيخرج و لكن لقى مالك واقف قدامه و مروان جنبه ..........



يتبع 

تكملة الروايه من هنا هنا  

تعليقات

التنقل السريع