القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

سكريبت كامل ظل قاسي جميع الفصول كامله بقلم ميرا ابو الخير في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

ظل قاسي (1)
(جوزك بيخو"نك سبيه قبل ما هو يسيبك). 
وقع الفون مني غصب مش مصدقة الرسالة جايه من اخو جوزي ازاي. 
: ها اي رايك مش مصدقه صح. 
.. انا مكنتش اعرف انك بالحقا"رة دي دا اخوك وانا مستحيل اصدقك. 
:  طب يا حلوة روحي كده العنوان دا ***** هتلاقيه عند في حضن بنت عمه. 
.. قفل في وشي وانا مصدومه ازاي اخدت مفتاخ عربيتي وروحت العنوان جري. 
نزلت ورجليا مش شيلني لامحته نازل استخبيت مشي سالت البواب قالي عند مراته مش مستوعبه بعد كل دا وحبي ليه يعمل كده. 
وصلت البيت لاقته قاعد. 
- اي يا روحي كنتي فين. 
.. مفيش كنت عند الدكتور. 
- بخوف انتي كويسه. 
... اه هنام دلوقتي عن اذنك. 
استغرب ديما بقعد معه لاقته داخل. 
- مش هتعمليلي الاكل وانتي وحشاني بجد. 
.. ببرود تعبانه يا فؤاد. 
-- قرب من وحضني وبا"س ر''قبتي خلاص تعالي. 
.. فؤاد معلش مش فايقه. 
-- بزعل تمم اسف. 
نمت ودموعي نازلة بفتكر حبي ليه وكل حاجه عملتها. 
تاني يوم. 
- انا حقي افهم متغيرة لي من امبارح. 
.. مفيش. 
- تسنيم مالك. 
.. طلقني. 
-ايههه. 
.. بقولك طلقني اي صعبه دي. 
- بغضب ومسكني جامد: مستحيل ودا لي. 
هرد لاقيت الباب خبط راح فتح انصدم:  هدي. 
هدي داخلت حضنته: وحشتني يا بيبي انا حامل. 
لاقته مصدوم: مش فاهم. 
.. ببكاء طلقني بقولك طلقني. 
هدي بدلع:  طلقها يا روحي كده كده كان جواز مصلحه. 
-هددي اخرسي. 
هدي بدلع: تؤ انا ام ابنك وانت قولت هتر'ميها في الشارع يلا عشان تعبانه. 
اخو جوزي داخل بخبث:  اسمع كلامها مش كفايه مش بتخلفلك. 
-مش عايز اسمع حد. 
هدي بصت ليا بقرف: برا يا بتاعه انتي. 
 انا مش فاهمه حاجه وقفه ولاقيت الدنيا كلها اسودت في عيني. 
بفتح عيني واول حاجه سمعتها: مبروك المدام حامل. 
#بقلم_ميرا_ابوالخير. 
#ظل_قاسي. 
يتبع......


#الثاني. 
#ظل_قاسي. . 
انا مش فاهمه حاجه وقفه ولاقيت الدنيا كلها اسودت في عيني. 
بفتح عيني واول حاجه سمعتها: مبروك المدام حامل. 
لاقت هدي واخو جوزي ومنهم جوزي مصدومين الدكتور خرج. 
هدي بزعيق: طلاقها. 
- هدي دي مراتي ومش هطلقها. 
.. بس انا مش عايزة اعيش معاك. 
-بصدمه: لا هتعيشي انتي حامل في ابني مستحيل اسيبك. 
اخو جوزي:  حامل ازاي هي مبتخلفش. 
.. عشان كنت بتعالج طول الفترة يلي فاتت... بصت عليه.. كنت بتعالج عشان افرحك بحته عيل عشان كنت بحبك دلوقتي انا بقيت اكتر حد بيكر"هك انت كسر'تني اوي. 
هدي ببرود: خلصتي الشويتين بتوعك خالي عندك د"م وامشي بقاا. 
-اخرسي يا هدي. 
هدي بضحكه: لا يا عنيا مش هخرس يانا ياهي. 
... بصت بحزن مستنيه رده اه هسيبه بس يلي صدمني بص للارض.. بصت ليه بالم:  تمم انا ماشيه وورقتي توصلني. 
خرجت جري بدون اي كلام.
بقلم ميرا ابوالخير 
«««««««««««««««««««««. 
ايهاب: اي يلي جابك يا بت انتي. 
رحمة بحزن: اطلقت. 
كف نزل علي واشي:  اكيد عاملة مصيبة اسمعي يا بت انتي انا مش هصرف علي حد من بكرا تغوري تشوفي شغل. 
رحمه بدموع: حاضر. 
مراته بخبث:  نورتي يا رحومه بقولك البيت محتاج تنضيف ابقي نضفي كويس. 
ايهاب:  صح يلا يا بت شوفي شغلك. 
مسكت البيت بتعب روقته كله لاقت مراته:  شاطرة يا اختي عندك شوية سجاد اغسليهم يلا. 
رحمه بتعب وضعف: مش هقدر انا حامل. 
مراته بردح: لاااا يا حلووة اخرك نعم وحاضر يلا غوري كتك القرف. 
شغلت المياه ونزلت السجاد وبدءت اغسل فيه.
بقلم ميرا ابوالخير 
»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»««. 
هدي: مالك زعلان لي. 
-مفيش تعبان شويه. 
هدي بخبث:  هضيع تعبك دا في ثواني تعالي. 
- هدي انا مش فايق هنزل اتمشي شوية. 
هدي بخبث: كنت عاوزه اقولك علي حاجه. فؤاد: اي. 
هدي بمكر:  رحمه حامل بس م م.. 
فؤاد بزعيق: ما تكملي. 
هدي بخبث: حامل من اخو"ك. 
فؤاد بغضب وشدها من شعرها: اخرسي يا و** دي اشر"ف منك مليون مره. 
هدي نزلت ايده بتمثيل: لا مش بكدب وتقدر تسال امجد. 
نزل وهو عينه كلها شرار: مستحيل رحمه تعمل كده لا لا. 
رزع الباب ومسك امجد من قميصه: انت قر*بت من رحمه. 
امجد ببرود: اه. 
فؤاد بصدمه: ايههه.
بقلم ميرا ابوالخير. 
»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» 
مرات اخوها داخلت: ياااااا ايهاااب الحقققق. 
ايهاب داخل والصدمه حلت عليهم الد"م علي الارض ووووو

يتبع.. 

#الاخير. 
#ظل_قاسي. 
ايهاب ومراته بصدمه: اي دا. 
اخدوها بسرعه علي المستشفى. 
الدكتور: جسمها ضعيف غير المجهود للاسف فقدت الجنين. 
ايهاب ببرود: تمم. 
مراته: هنعمل ايه. 
ايهاب: معرفش. 
مراته بخبث: نسبها ونمشي نهرب لو جوزها عرف مش هيسيبنا. 
ايهاب: يلا. 
مشيوا بسرعه ولموا هدومهم وهربوا. 
بتفوق بتعب: ا انا فين. 
الممرضه: انتي في المستشفى. 
رحمه بالم: ا ابني. 
الممرضه: للاسف فقدنا الجنين. 
رحمه بصرخ: لاااااااااااا ابنييي. 
الممرضه: يا دكتور يا دكتور. 
داخل الدكتور و وادها مهدي نامت. 

عند فؤاد (ملاحظه الاسماء اتلغبطت عندي بعتذر). 
فؤاد بصدمه: ايههه. 
امجد ببرود: هو دا. 
جت اختهم الصغيرة: محصلش يا ابيه دا مراتك و امجد اتفقوا علي كده من الاول. 
امجد بزعيق: اخرسييي. 
اختهم: لا مش هخرس انا سمعتكم. 
فؤاد بغضب ونزل فوقه ضر*ب: ليييي عملت لك ايهههه. 
امجد بغضب: كل حاجه انت بتاخدها لييي كل حاجه فؤاد فؤاد هو انا مليش مكان دا انت حتي اخونا من امنا ومع ذلك ابويا كتبلك كل حاجه. 
فؤاد بحزن وطلع ورقه:  نسيت اقولك دي نصيبك كنت عينه ليك هدية لعيد ميلادك يا امجد بس مش تخيلت اخويا يعمل معايا كده. 
بص لاقي هدي مرعوبه: وانتي طالق بالتلاته برا حياتي عشان هتصرف تصرف مش هيعجبك. 
مشيت هدي. 
فؤاد لابس ونزل راح بيت رحمه انصدم من يلي سمعه جري علي المستشفى. 
فؤاد بخوف: ه هي فين. 
الدكتور بحزن: للاسف ابنها مات وهي مستحملتش البقاء لله. 
فؤاد بصراخ: لااااااااا رحمةةةةةةةةةةةة. 
وقع فقد الواعي. 

بعد مرور عام. 
امجد صلح علاقته باخوه وندم على حاله. 
هدي جابت ولد و اتجوزت بس جوزها بيعذ*بها . 
ايهاب ومراته هربوا بس مراته خا"نته و قت"لها واتسج"ن لانه حبيبها هرب. 
في مستشفى الامر"اض العاقلية. 
الدكتوره: مش ناوي تتكلم. 
فؤاد.... 
الدكتوره بحزن: طب مش عايز تشوف ابنك. 
فؤاد....... 
الدكتوره قامت خرجت. 
هو علي سريره: سامحيني يا رحمه انا هنا بمزاجي هعا"قب نفسي لحد ما اجيلك انا اسف يا حبيبتي سامحيني يا ضي عيوني. 

تمت 
دي قصه قصيرة مش كل النهايات حب.
بقلمي ميرا ابوالخير.


تعليقات

التنقل السريع