القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية بارت الأول جاد بغ"ضب. يعني ايه يا جدي اتجوز مغت"صبه وعاميه ايه من قله البنات بقى الرائد جاد المحمدي اللي اسمه بيرن في الصعيد كله يتجوز دي الجد بحده. اللي قالته هيحصل يا بن المحمدي ومهما كبرت مش هتكبر على كلمتي جاد. اسف يا جدي بس مش موافق


بارت الأول

جاد بغ"ضب. يعني ايه يا جدي اتجوز مغت"صبه وعاميه ايه من قله البنات بقى الرائد جاد المحمدي اللي اسمه بيرن في الصعيد كله يتجوز دي


الجد بحده. اللي قالته هيحصل يا بن المحمدي ومهما كبرت مش هتكبر على كلمتي


جاد. اسف يا جدي بس مش موافق


الجدي. يبقى لا انت ابني ولا اعرفك اخرج من قصري


جاد بصدمه. جدي انت بتقول ايه انت بتطردني عشان بنت الخدامه دي


الجدي. يا عيب الشوم على تربيتي كنت فاكر اني ربيت راجل يسمع كلمتي وميتنيهاش


جاد بغ"ضب. ماشي يا جدي هنروح نخطب زينه البنات دي امته

قالها بنبره ساخره


الجد. النهارده بالليل ويبقى كتب كتاب


جاد بصدمه. جدي انت بتقول ايه


الجد. زي ما سمعت اجهز النهارده كتب كتابك على شيماء الشرقاوي


جاد لنفسه. شيماء الشرقاوي ماشي ام نشوف ست الحسن والدلال


في فيلا ضخمه

تجلس بصمت تام لا تعطي اي اشاره اي نفس اي احساس شاشه سوداء أمام عينيها


صفيه امها. اتكلم يا بنتي قولي اي حاجه اصر"خي عيطي قولي اي حاجه


شمياء. أي حاجه هتفرق بعد اللي حصل هو انا عايشه ليه لحد دلوقتي ليه مجت"لتونيش وخلصتم من عا"ري


صفيه. حرام عليك نفسك يا بنتي انتي عارفه ربنا استهدي بالله احنا عارفين ان دا كله كان غصب عنك


شيماء بقيت تحسس على السرير وتقوم وهي يتمسك في كل حاجه تقبلها


صفيه. اساعدك يا بتي


شيماء. لا يا أمي أنا عارفه طريقي كويس


صفيه. جاد المحمدي جاي النهارده عشان يكتب عليكي


شيماء بصدمه وقفت مكانها. جاد المحمدي


صفيه. ابوكي وجده اتفقوا على كل حاجه


شيماء. انا عايزه ابقى لوحدي امشي يا امي


صفيه. شيماء


شيماء. لو سمحتي سيبيني


صفيه سابتها وهي قاعده خايفه ومرعوبه من اللي جاي

شيماء. جاد تاب ليه دلوقتي كنت تعالى زمان لما كنت بشوف لما كنت بحبك قبل ما ولاد الكل"ب دول ينه"شوا فيا جاد اه يا قلبي اتحكم عليك تم"وت قبل ما تعيش يا رب انا تعبت ليه جاي دلوقتي كنت تعالى زمان قبل ما اكون عا" ميه بسببك وانت اصلا متعرفش عني حاجه انا فقدت نظري بسبب حبي ليك وانت متعرفش عني حاجه

وتتذكر قبل تلات سنوات


في قصر الشرقاوي

يدخل جاء و معه جده يدخل بهيبته فهو وسيم جدا وعيني ساحره جدا


شيماء واقفه في بلكونه اوضتها بترسم كالعاده شافته لأول مره داخل القصر فضلت مركزه معه ومع كل خطوه ليه مسكت ورقه والألوان ونزلت تحت كل الرجاله كانوا قاعدين في المنضدره

شيماء واقفه مبتسمه و بتتفرج عليه وبترسمه باحترافيه


شيماء لنفسه. يلهوي هو في حد بالحلوه دي


صفيه. يا سنتك الزفت يا بنت الشرقاوي بتعملي ايه ابوكي لو شافك هيق"طع خبر قومي بسرعه اطلعي فوق


شيماء. ماشي يا ماما بس هو مين دا


صفيه. دا جاد المحمدي


شيماء. ماشي يا ماما طالعه

ثم تابعت لنفسها

هشوفك تاني يا ابن المحمدي

باك

تمسح دموعها بهدوء

شيماء. هو حتى ميعرفش شكلي وانتي بسببه بقيتي عا" ميه برضاكي ومش زعلانه منه لأنك لو معملتش اللي عملته دا كنتي هتند"مي لو حصله حاجه

بس ليه القدر بيجمعنا دلوقتي

يتبع 

تكملة الروايه بعد قليل 


 

تعليقات

التنقل السريع