القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت زينة طفله الفهد البارت الاول والثاني والثالث بقلم بقلمى:دعآآء حجآآج🥀في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



_ سمر انا اتجوزت عرفي من ورا اهلى
_😳😳٠٠٠٠٠الله يخر•بيتك ازاى تتجوزي من ورا أهلك انتى لسه صغيره يا بت 
_انا مش صغيره انا عندي ١٥ سنه وبعدين ده حياتى وانا حرا فيها
_انتى عارفه لو أهلك عرفوا ممكن يعملوا اي 
_هيعرفوا منين بس ٠٠٠اوعك تروحى وتعمليها وتقولى لاهلى 
_انتى مجنونه بدل ما تقولى ازاى هواجه أهلى بعد المص•يبه ده تقولى أوعك تقولى لحد
_ده غنى اوى يا سمر وطيب اوى !!
_ومين ده اللى اتجوزتى يا بت 
_اتجوزت رجل اعمال مشهور اوى يا سمر 
_قولى كده اتجوزتى عشانه فلوسه صح ؟؟
_مش صح انا بحبو وهو بيحبنى 
_مسكتها من أيدها جامد وقالت اوعى الا يكون لمسك 
_اه طبعا مش زوجى حلالى 
_بت انتى مش لسه قايله انك متجوزه عرفي 
_امال اتجوزوا ازاى انا عندي ١٥ يعنى مينفعش نكتب كتب الكتاب 
_وهو عنده كام سنه يا زينه ؟؟
_عندو ٦٠ سنه بس 
_😳😳٠٠٠٠٠كام 
_٦٠ سنه اي في حاجه غلط يعنى ؟؟
_ينهار اسو•د اتجوزتى واحد عندو ٦٠ سنه يا فرحه امك بيكى 
_في اي يا سمر؟؟ انعدلى الله 
_انا اللى في اي انتى مجنونه يا بت مش سامعه حضرتك بتقولى اي ؟؟ انتى عندك ١٥ سنه يعنى طفله رايحه تتجوزي واحد عندو ٦٠ سنه 
_واي يعنى بقولك من اشهر رجال الأعمال في البلد 
_مش قولتلك انتى بصه للفلوس ٠٠٠عارفه انسب حل اي اروح اقول لوالدتك ووالدك كل حاجه 
_سمر لا والنبي انا قولتلك عشان انتى اقرب حد ليه متخلنيش اندم انى قولتلك 
_لا يا زينه لازم امك تعرف كل حاجه 
زينه مسكت أيدها وقالت:ارجوكى يا سمر عشان خاطري بلاش ممكن بابا يقت•لنى فيها 
_طالما خايفه اتجوزتى ليه 
_من الاخر بقاا قرفت من الفقر وعايزه اكون غنيه 
_قولى كده بقاا انك اتجوزتى رجل كبير عشان فلوسه 
_سمر والنبي ما تقولى حاجه لابابا ولا لماما 
_خدت نفس عميق وقالت:كده كده الكل هيعرف يا حلوه
_مين اللى هيقول بس مفيش إلا انا وانتى 
_بصي من الاخر انا مسمعتش حاجه عشان اللى بتعملى غلط وأكبر غلط 
_قولتلك انا حره سلام عشان زوجى وصل صحيح أوعك تنسي تقولى لماما أن عندي درس خصوصي 
_ينهار اسو•د البت نهت حياتها بايدها 
زينه جرت عالطول على زوجها العجوز😂 وحضنتوا وباستوا من خدوا 
_اي اخبارك ؟؟
_الحمدلله يا حبيبي 
_تعالى عشان محضرلك حته مفاجاه!!
_واوو مفاجاه اي يا حبيبي ؟؟
_هناكل الاول وبعدين اقولك  
_اممم ماشي 
ركبت العربيه ومشت
بعد مرور ساعه تقريبا 
_سمر سمر 
_خالتى اتفضلى !!
_فين زينه يا بنتى ؟؟
_بارتباك:زينه ٠٠٠
_ايوه هي مش كانت  معاكى ؟!
_اه كانت معايا بس حاليا راحت الدرس الخصوصي ليه في حاجه 
_اصلا قلقت عليها اوى 
_لا يا خالتى هي في الدرس متقلقيش عليها 
_درس اي اعتقد انها راحت امبارح 
_بارتباك:معرفش والله يا خالتى لما ترجع اساليها
_شكرا يا بنتى 
_انا اسفه اوى يا خالتى كنت عايزه اقولك بنتك عملت اي بس مقدرتش 
زينه:الله اي ده ؟؟
_اي رايك 
_حلو اوى الحق مكتوب عليا اسمى 
_ما انا كتبت القصر ده باسمك !!
_😳😳٠٠٠٠٠اي 
مسكت قلبها وكانت هتقع ولكن مسكها عالطول 
_انتى كويسه ؟؟
_اه الحمدلله بس مش مصدقه أن القصر ده باسمى 
_طب خدي بقاا امضي على الورقه ده عشان القصر يكون باسمك شرعاً
_مسكت القلم ووقعت من غير ما تقرأ الورقه 
_دخلت عالطول القصر وكانت فرحانه اوى وقالت:ياااا من الفقر إلى الغنى عالطول كده !!
_اي رايك بقاا 
_ده احلى خبر اسمعوا في حياتى كلها 
حضنها وباسها وقال:ولسه في اخبار كتير هتعجبك 
_انا لازم أمشي يا حبيبي عشان ماما اكيد قلقانه عليا 
_ماشي يا قلبي خدي بالك من نفسك 
_سلام 
مشت عالطول وركبت عربيه ومتجها إلى بيتها 
بعد مرور ربع ساااعه وصلت زينه بالفعل 
_اخيرا وصلتى يا زينه 
_انا اسفه يا ماما كان عندي درس خصوصي
_درس اي مش كان عندك امبارح 
_والنهارده يا ماما 
_مش مهم المهم ٠٠في عريس لقطه والده خد معاد مع باباكى وهيجى النهارده 
_😳😳

يا تري اي اللى هيحصل مع زينه ؟؟
يتبع٠٠٠٠٠
اسكريبت 🥀🥀
بقلمى: دعآآء حجآآج



شكرا على التفاعل يا قمرات 💖💖
_كنتى فين يا زينه ده كله 
_كان عندي درس خصوصي يا ماما 
_المهم في عريس لقطه جاي النهارده ووالده خد معاد مع ابوكى اجهزي كده 
_😳😳٠٠٠فاقت من الصدمه وقالت:عريس اي ؟؟ انا لسه صغيره يا ماما انا عندي ١٥ سنه يعنى مراهقه 
_واي يعنى ما سلوي بنت ماجده فرحها قريب اوى وفي نفس عمرك !!
_وانا مش موافقه يا ماما !! انا عايزه اكمل تعليمي !!
_تعليم اي يا فشله انتى ناسيه يا بت انك واخده السنه ده بسنتين مع انك بتروحى دروس وفي الدراسه زفت 
_قولتلك المدرس كان مستقصدنى !!
_مدرس برضو بت انتى الشاب هيجى النهارده يعنى هيجى فاهمه !!
_وانا مش موافقه ومش هطلع شوفي حد يخرج للعريس بقا !!
_شوفوا البت بتكلم امها ازاى ؟؟
زينه دخلت الاوضه وقفلت الباب وقعدت على السرير ومسكت دماغها وفجاه الباب خبط 
_ماما قولتلك مش عايزه اتجوز افهمى بقا !!
_انا سمر يا زينه افتحى الباب !!
زينه قامت عالطول وفتحت الباب وقالت:سمر الحقينى ماما عايزه تجوزنى !!
_😳😳٠٠٠٠٠انتى بتقولى اي ؟؟
_وخايفه اوى يا سمر لان فقدت عذريتى وانتى عارفه كده !!
_طب هتعملي اي ؟؟
_مش عارفه يا سمر انا خايفه اوى انتى عارفه بابا لو وافق على حاجه ممنوع حد يرفض 
_انا عندي حل !!
_الحقينى بياا !!
_تروحى تقولى لامك على كل حاجه !!
_ينهار اسود انتى عايزه اروح اقول لماما انى اتجوزت واحد عنده ٦٠ سنه وفقدت عذريتى 
_امال هتعملى اي يا زينه مفيش إلا الحل ده 
_في حل يا سمر 
_اي هو 
_باليل هتشوفي كل حاجه 
زينه قامت وطلعت هدوم من الدولاب ودخلت الحمام وسمر كانت قاعده وخايفه اوى على زينه من اللى بتعملوا في نفسها 
_زينه انا هروح البيت عشان ماما بتنادي
_ماااشي ٠٠٠٠بس تعالى باليل
_ربنا يسهل 
زينه خدت شاور وطلعت ولقت التليفون بيرن 
_الوو٠٠٠
_وصلتى البيت يا قلبي 💖
_اه يا حبيبي يدوب غيرت هدومى 
_مش هتيجى باليل ؟؟
_انا اسفه يا حبيبي مش هقدر اجى !!
_ليه؟؟
_اصلا ٠٠٠اصلا خالتى اللى ساكنه بعيد هتيجى النهارده ومينفعش أمشي 
_خلاص يا روحى بس هشوفك بكره صح ؟؟
_اه يا قلبي أن شاء الله 
_بحبك💖
_وانا بعشقك وفجاه حد دخل وكانت في حاله صدمه 
_😳😳٠٠٠٠
_بتكلمى مين ؟؟
زين قفلت التليفون عالطول وبارتباك:كنت بكلم اه كنت بكلم رودينا !!
_مالك خايفه كده ليه ؟؟
_انا مش خايفه ولا حاجه !!
_خدي الفستان ده تجهزي باليل عشان تعجبي العريس وأهله 
_بتريقه:عشان تعجبي العريس واهله
_ماشي يا زينه اتريقي اتريقي 
زينه قفلت الباب وكانت مخنوقه اوى وكانت حاسه بدوخه٠٠
_اعاا٠٠٠٠دماغي وجعانى اوى مش عارفه ليه وحاسه انى قرفانه 
✨في المساء ✨
_اهلا اهلا اتفضلوا !!
_زينه العريس وصل اجهزي كده !!
_حااضر!!
_ام زينه 
_نعم يا حج ؟؟
_هاتى حاجه سقعه كده وادخلى شوفي بنتك 
_سمر معها جوا انا هروح اعمل عصير !!
_ بس أوعك تتاخري !!
_حاضر!!
_الله يخربيتك انتى بتعملى اي ؟؟
_مش عايزنى اتجوز يستحملوا بقاا 
_انتى مجنونه يا بت !!
_اسكتى انتى يا سمر اللى بعملوا الصح 
_انا هسكت بس ابوكى وامك هيق•تلوكى 
_مش مهم بس العريس ده يرفضنى وخلاص !!
_وانت شغال اي يا ابنى 
_انا مهندس بترول يا عمى!!
_عندك كام سنه يا ابنى 
_الشاب في سره:هو انا جاي اتجوزك انت ولا اتجوز بنتك 
_بتقول حاجه يا ابنى ؟؟
_عندي ٢٦ سنه يا عمى 
_هاتى يا ام زينه 
حطت العصير 
_اتفضلوا محدش يتكسف ثانيه وراجع !!
_اي الحما ده يا بابا 
_معلش يا ابنى عايز يعرف بردو مين اللى هيتجوز بنته !!
_في اي يا ام زينه فين البنت ؟؟
_استنى هروح اشوفها روح انت اقعد مع الضيوف وانا هناديها
زينه دخلت وقالت :السلام عليكم 
_العريس وأبو:😳😳
_بنتى الوحيده زينه وهي ده العروسه !!
والدها شافها وكان في حاله صدمه أيضا :😳😳

تفتكروا زينه عملت اي ؟؟
يتبع٠٠٠٠٠٠ 
اسكريبت 🥀🥀
بقلمى:دعآآء حجآآج


شكرا على التفاعل العسل ده زيكم 🥰🥰

_زينه دخلت وقالت:السلام عليكم 

العريس وأبو كانوا في حاله صدمه:😳😳

_زينه بنتى الوحيده وهي ده العروسه !!

والد زينه شافها وكان في حاله صدمه أيضا 

_اي الاخبار عاملين اي ؟؟ اتمنى اكون عجبتكم!!

_ام زينه تعالى شوفي البت عامله في نفسها اي ؟؟

_اي ده يا زينه انتى عامله في نفسك كده ليه كل ده مكياج انتى حلوه من غير حاجه ليه المكياج ده كلوا ؟؟

_مش حلوه ولا اي امال سمر قالت ليا انى حلوه اوى 

_سمر في سرها:انا قولت كده الله يخربيتك خالتى هتزعل منى كده !!

_انتى يا سمر !!

_بارتباك:انا انا والله يا خالتى ٠٠٠٠

_زينه:في اي يا سمر مش انتى قولتى انى طالعه حلوه اوى 

_اه يا خالتى والله طالعه حلوه اوى بسم الله ما شاء الله 

_في اي يا محسن هو ده هزار بقاا نيجى عشان نطلب بنتك تبقا بالشكل ده يا عم هي لو مش موافقه تقولوا وخلاص بدل الاحراج ده يلا يا ابنى !!

_استنى يا جابر معلش ده طفله متعرفش حاجه !!

_طالما طفله قولتلى تعالى ليه ؟؟

_طب اقعد نتكلم شويه عشان خاطري 

_لا يا بابا خليهم يمشوا بلاش يتاخروا على مواعدهم 

_يلا يا ابنى كفايه اهانه اكتر من كده !!

_جابر استنى !!

وبالفعل العريس ووالده مشوا وأبو زينه بص ليها بصه تر•عب 

_بابا انا صغيره ومستحيل اتجوز دلوقتى ماشي !!

_وفجاه ضر•بها بالقلم وقال:ليه عملتى كده ؟؟ مقولتيش ليه مش عايزه تتجوزي دلوقتى بدل الاهانه ده !!

_بعياط:والله قولت لماما بس كانت مصره انى اتجوز زي زي سلوي بنت ماجده 

_جاتكم الغم ابعدوا عنى والله لتمو•تونى !!

_فرحانه باللى عملتى خليتى وش ابوكى وحش اوى قدام الناس 

_انا قولتلك مش عايزه اتجوز بس انتى اصريتي استحملى بقااا 

_والله لسانك طول وعايز يتقص 

زينه دخلت الاوضه من غير ما ترد على امها وقفلت الباب 

_كده يا سمر بقا انا بقول عليكى عاقله تطلعى انتى اللى مساعدها

_والله يا خالتى هي اللى طلبت منى احط ليها المكياج كده اعمل اي بس 

_طب قوليلى يا بنتى في حد في حياه زينه وارجوكى متكدبيش عليا؟؟

_سمر بارتباك:حد ٠٠٠حد ٠٠٠لا مفيش حد في حياتها يا خالتى ليه ؟؟

_عشان كل ما عريس يجى يترفض وماسكه في حجه التعليم وهي ولا عارفه اي حاجه !! 

_مش كده يا خالتى بس زينه لسه صغيره وكده !!

_صغيره اي فاضل على عيد ميلادها اسبوع وتم ال ١٥ وتدخل في ١٦ وتقولى صغيره 

_عارفه يا خالتى هو ده عيب الفلاحين (الأرياف) معندهمش تحضر ولا في اي حاجه !!

_ماشي يا سمر ماشي هروح اعمل الاكل ادخلى اتكلمى معاها شويه وعقليها٠٠٠

_زينه افتحى الباب زينه !!

_بقولك اي يا سمر انا تعبانه ومش قادره اتكلم ماشى 

_ماشي هدخل ومش هتكلم اي رايك ؟؟

زينه قامت وفتحت الباب وقالت:لازم تبعدي عن الراجل ده يا زينه 

_ابعد ازاى يا سمر ده كتب القصر باسمى 

_😳😳٠٠٠مش قولتلك انتى بصه للفلوس والله لتندمى !!

_بقولك اي انا تعبانه اوى ومش قادره 

_ماشي يا زينه والله لتندمى وهتقولى يا ريت سمعت كلام سمر ساعتها 

_يا ستى اقعدي 

سمر طلعت وقفلت الباب وراها 

زينه قعدت على السرير وكانت تعبانه اوى ومكنتش قادره 

زينه طلعت وعملت كوبايه ليمون عشان الدوخه ده تروح 

_مالك؟؟

_مش عارفه يا ماما حاسه انى قرفانه ودايخه اوى مش عارفه من اي 

_اكلتى ولا لا ؟؟

_اه أكلت مع صحابي براا 

_مش قولتلك بلاش اكل برا ده !!

_ماما الحقينى !!

وفجاه زينه وقعت على الأرض وأمها جرت عليها عالطول 

_يا حج زينه يا حج !!

قام عالطول وطلع يجري 

_اطلع وقف عربيه عالطول هناخدها المستشفي 

_ثانيه هروح اجيب عربيه وانتى حاولى تفوقيها 

_قومى يا زينه قومى يا حبيبتي!!!

بعد مرور خمس دقائق كده ابو زينه جاب عربيه وخدوها المستشفي 

_سمر سمر !!

_نعم يا ماما 

_زينه مالها يا بنتى؟؟

_بخضه:ليه ؟؟

_بسال ام زينه قالت ليا أن البنت داخت واغمى عليها فجاه 

سمر قامت عالطول وكانت طالعه وأمها وقفتها 

_استنى يا سمر هما مش هنا 

_امال فين يا ماما ؟؟

_خدوها وراحوا المستشفي 

_من بدري الكلام ده ؟؟

_من خمس دقائق كده 

_خدت التليفون والشنطه وقالت:انا هروح المستشفي لازم اكون جنب زينه ماشي 

_خدي بالك من نفسك !!

_حاااضر !!

بعد مرور ربع ساعه ✨

في المستشفي ✨

_يا تري البت عندها اي ؟؟

_متخافيش يا ام زينه أن شاء الله هتكون كويسه يمكن شويه ضعف عملوا فيها كده !!

_يا رب يا حج 

سمر جرت عالطول وقالت:خالتى الدكتوره قالت ليكم اي ؟؟

_لسه يا بنتى بتفحصها 

_طب اي اللى حصل ما كانت كويسه من شويه 

_والله ما عارفه يا بنتى فجاه لقيتها في المطبخ بتعمل كوبايه ليمون بسالها مالك قالتلى أنها دايخه وتعبانه اوى وفجاه اغمى عليها 

_ان شاء الله خير !!

_يا رب يا بنتى !!

الدكتوره خرجت وقالت:حرام عليكم انتوا ازاى تعملوا كده 

الكل كان مستغرب من كلام الدكتوره 

_انتى قصدك اي يا دكتوره بنتى كويسه صح 

_اقصد يا مدام ازاى تجوزوا بنتكم في العمر ده ؟؟

_😳😳٠٠٠٠

يخرج والد زينه عن صمته ويقول :بنتى مش متجوزه يا دكتوره ٠٠٠

الدكتوره بصدمه:😳😳٠٠٠٠حضرتك بتقول اي؟؟ امال ازاى حامل!!٠٠٠٠🔥🔥

_الكل:😳😳


يتبع٠٠٠٠٠٠ 

اسكريبت

بقلمى:دعآآء حجآآج🥀

تكملة الروايه من هنا 
 

تعليقات

التنقل السريع