القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية نصفك الآخر البارت السادس بقلم نور جابر في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


الفصل السادس 


#بقلمي_نور_جابر


#نصفك_الاخر


حسام: ايه تاكلي ياحياه 


حياه بتبص عليه بقرف وسكته


حسام: بصي براحتك اخلص بس الاكل واقوملك 


حياه: انسان م*قرف 


قام حسام وقف وقرب منها بهدوء ووقف قدامها وفجاه نزل قلم علي وشها 


حياه وانفها وفمها بين*زف: حي*وان 


حسام بغضب: ااااه حي*ااان انا هوريكي شغل الح*يوانات يا بنت الك**


ومس*كها من شعر*ها وفضل يضر*ب فيها وحياه تصوت من الوجع لحد ما اغم عليها


حسام وتعب من ضربها فما هي 


حسام: جاتك الق**رف تعبتيني 


وراح اقعد وكمل اكل 


في عربيه زين


زين: سهر تعرفي 


سهر: ايه 


زين: الانسان مستحيل يكدب في حالتين 


سهر: وبعدين 


زين: لما بيخاف ولما يفرح 


سهر: قول عاوز تقول ايه


زين: انتي كنتي خايفه 


سهر بعصبيه: اقف يا زين 


زين: في ايه 


سهر: وقف العربيه


وقف زين العربيه 

ونزلت سهر ووراه 

زين


راحت سهر ووقفت في نص الطريق 


زين: مفيش عربيات هتيجي 


سهر: هستني زي مستنيتك 


زين: انا اتاخرت 


سهر: هي مش هتتاخر


زين: تعالي يا سهر متهزريش


وفجاه عربيه جايه بسرعه عاليه جدا

جري زين وشد سهر في حضنه 


زقته سهر


سهر بعصبيه وانهيار 


سهر: انا تعبت بقا حرام كفايه اوي كده ظغط عليا من كل حته سافرت ليه يا زين قولي 

وفضلت تزق فيه وهي ببتكلم انا حبيتك وانت سبتني عارف وقتها انا حسيت ب ايه عارف كنت مدمره قد ايه انا كنت بموت وجاي دلوقتي تقولي بحبك بصوت عالي انا مش عارفه اسامحك يا زين تعبت خلاص سافرت من غير متقول اي سبب مجرد مسدج بعتها احنا لزم نسيب بعض تجري الهبله سهر تدور عليك تعرف انك سافرت انت ان**اني ابعد عني بقا


زين: انتي اللي اناني**ه يا سهر فعلا انا سافرت بس انتي تعرفي ليه ابدا خليكي كده وحاضر انا هبعد عنك خالص 


وسبها وركب العربيه ومشي 


سهر: اناني 


وصل رعد المكان ومعاه اسطول من رجاله رعد الالفي 


دخل رعد ومعاه 20رجال والباقي بره 


رعد: المطلوب منكم اي حد جوه تجبوه مفهوم حته لو ميه 


الرجاله: تمام 


دخل رعد ووراه الرجاله 


رعد لنفسه: انتي فين يا حياه 


طلع حسام 


حسام: اهلا اهلا ب رعد بيه 


رعد: حياه فين 


حسام: بنت عمي هتفضل هنا 


رعد: وانا هاخد مراتي 


حسام: امممم ومين الدكوره اللي جايبهم معاك 


رعد: تفتكر ايه 


حسام: يلا يا الالفي خد رجلتك وامشي 


رعد: اممم اطلعو بره 


طلع الرجاله كلهم وفضل حسام ورعد 


رعد: هااا بقا حياه فين 


حسام: امشي يا الالفي مش هتاخد حياه وبعدين عاوز تتمتع بالجمال ده كله لو حدك متبقاش اناني بقا امال 


انقض عليه رعد 

وفضل يضر*ب فيه بكل قوته 


رعد: بقا تختطف مرات رعد الالفي يا ح*يوان يا وس**


حسام بسخريه: هههه 


رعد: يا اللي بره 


دخل شاب 


الشاب:ايوا 


رعد: خده ودوه المخزن وقول لقصي 


الشاب: حاضر


واخد حسام وطلع 


فضل رعد يدور علي حياه 

لحد ماشفها نايمه في اوضه و ماغم عليها وب*تنزف من راسها مكان الجرح ومن انفها وفمها ووضعها شبه الم*يته


جري عليها رعد 


رعد بخوف ودموع: حياااه قومي حياه قومي 


شالها وطلع بيها 


ركب عربيته وساق باقصي سرعه وهي في حضنه 


دخلت سهر المستشفيى وشافت اسماء 


سهر: حياه فين


اسماء: حسام 


شهقت سهر 


سهر: مالوا


اسماء: خطفها


سهر: ورعد كان فين انا عاوزه افهم


اسماء: حرام يا حياه هو فعلا كان غصب عنه دخل رش ماده كده اغم علينا كلنا حته رعد


سهر بعياط: هيرجعها انا عارفه رعد هيرجعها 


دخل رعد وشايل حياه علي ايده وهدومه كلها د**م من حياه 

وحياه النزيف مش عاوز يقف 


جريت سهر واسماء عليه


الدكتور وقرب علي رعد وبص علي حياه 

وكشف عليها


الدكتور: عمليات بسرعه حالتها خطر 


رعد بدموع: لو حصلها حاجه انا هقفل المستشفى دي وهقتلك فاهم


الدكتور بخوف: طيب طيب 


ومشي 


واخدوا منه حياه ودخلت العمليات


سهر: هي دي الامانه يا رعد 


رعد: والله كان غصب عني 


اسماء: فعلا 


دخل قصي بس هذه المره بلبس الشرطه وقميصه المفتوح الذي يظهر عضلاته كامله 


اسماء بصدمه:احم احم


قصي: خلاص يا رعد كل حاجه تمام


رعد: شكرا بس انا عاوزو شويه في المخزن


قصي: بلاش يا رعد


رعد بجديه: قصي


قصي: طيب 


وبص ل سهر


ورحلها


قصي: زيك يا سهر


سهر بدموع: الحمد الله يا قصي


قصي: مبسوط ان احنا اتقبلنا بعد السنين دي


ابتسمت سهر 


قصي: انا عارف ومتفهم انه مش وقته بس انا عاوز اتكلم معاكي


سهر: حاضر يا قصي بس ناجله شويه


قصي: طيب 


وبص ل اسماء اللي مركزه معاه اوي وغمزلها


بصتلها اسماء ودورت وشه


رحلها وقف جنبها 


وهمس بصوت خافت


قصي: يا تقيل 


طلع الدكتور من غرفه العمليات


جري رعد وسهر واسماء


رعد: قولي انها كويسه 


الدكتور: الحمدلله هي كويسه بس 


رعد بخوف: ايه. 


الدكتور: هتفضل في المستشفى وكمان لزم تعملوا محضر لن ده تعدي


قصي: تمام


رعد: هتفضل في المستشفى ليه


الدكتور: لزم المدام خسرت د*م كتييير وكمان في كسور وكدمات في وشها 

وفي عمليه تانيه هتعملها


رعد: عمليه ايه


الدكتور: العمود الفقري من الضرب اتعوج 


رعد: هتعملها امتي 


الدكتور: احتمال كبير اوي يكون بليل بس هي ممكن تتشل


رعد: نعم


الدكتور: هو هيبقي شلل موقت مش اكتر يعني هتقعد فتره متمشيش ولا تعرف تتحرك 


رعد وحس انه بينهار خلاص: تمام 


ومشي وسابه


الدكتور: عن اذنكم هي تفوق وهنطلعها 


سهر: تمام 


دخل زين 


راح قصي وحضنه 


زين: امال فين رعد


قصي: مش عارف مشي


زين: طيب هي عامله ايه دلوقتي 


قصي: الدكتور قال انها كويسه بس العمود الفقري اتعوج محتاج عمليه


زين: ان شاءلله خير 


قصي: ان شاءلله 


زين وبص ل اسماء: الف سلامه عليها


اسماء: الله يسلمك 


زين: انا هرجع تاني انجلترا 


قصي وبص لسهر: ليه


زين: جيت عشان حاجه ومحصلتش فاهرجع تاني 


قصي: خليك يا صحبي 


زين: صدقني كده احسن 


سهر وهتعيط بس ماسكه نفسها 


زين: انا همشي بقا وهاجي بليل يلا سلام


قصي: سلام 


ومشي


قصي ومسك ايد سهر: عاوزك 


ودخل غرفه وقفل الباب 


اسماء: ايه ده انا مش فاهمه حاجه 


قصي: زين بيحبك يا سهر 


عيطت سهر بقوه: هيسافر تاني يا قصي وبرضو من غير معرف السبب


قصي: لسه بيحبك متخلهوش يسافر 


سهر: لو بيحبني مكنش سافر


قصي: عشان بيحبك سافر


سهر وضحكت بسخريه


قصي: زين كان عنده كانسر في المخ يا سهر 


سهر بصدمه: ايه 


قصي: زي مسمعتي هو سافر عشان يتعالج ولما العلاج مجبش نتيجه عمل عمليه وبعدين اتشل لفتره كبييييره وعشان كده قدم اسقالته من الشرطه وشارك رعد في شركته


سهر ووقعت علي الارض: انا فعلا اللي انانيه فكرت وقتها انه سبني حته مسالتش ليه وقتها


قصي ومسك ايديها وقفها: متسبهوش يسافر لو سافر مش هيرجع يا سهر صدقيني


سهر: تعبت يا قصي 


حضنها قصي 

قصي: انا معاكيوهقولك تعملي ايه انا جنبك والله 


دخلت اسماء في اللحظه دي


بقلمي نور جابر

تفاعلةبقا

تكملة الروايه من هنا 


 

تعليقات

التنقل السريع