القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية نصفك الآخر البارت الثالث بقلم نور جابر في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

نصفك الاخر 


الفصل الثالث


حياه: ايه رايك يا اسماء 


اسماء: قمر يا حبيبتي 


حياه: اول مره اللبس ابيض كده


سهر: يلا يا حبيبتي رعد جه 


حياه: طيب 


سهر: انتي مبسوطه يا حياه 


حياه: مش عارفه بس مرتاحه


سهر: ربنا يريحك يا حبيبتي 


اسماء: يلا يا بت 


اسماء ونزله علي السلم 


اسماء: ودوني علي بيت حبيبي نعيش مع بعض فيه 


وخبطت في رعد 


رعد: ازيك يا اسماء 


اسماء بخضه وكسوف: الحمدلله يا استاذ رعد 


ضحكت حياه ضحكه طفوليه 


رعد وقرب منها: قمر 


حياه: شكرا 


رعد: طيب يلا ننزل 


حياه: يلا 


ونزلوا سهر واسماء وحياه ورعد 


رعد: اسماء وسهر مع زين 


سهر: تمام 


رعد: يلا يا حياه وركبوا كلهم 


اسماء: شغلنا حاجه 


سهر: اسماء بس


زين: في ايه سبيها.... عاوزه تسمعي ايه 


اسماء: اي حاجه 


زين: طيب 


متزعليش

أنا مش بعيد أنا موجود

الليل غريب

والذكريات وسط الغيوم

لو يوم أخاف

أنا بفتكر وأمسح دموعي

هو الفراق يوجع تملي

مفيش رجوع

ليلي ليل، ليلي ليل، يا ليلي ليل

ليلي ليل، ليلي ليل، يا ليلي ليل

ليلي ليل، ليلي ليل، يا ليلي ليل

ليلي ليل، ليلي ليل، يا ليلي ليل

بتوحشيني

بنده عليكي وبفتكر

حاجات ساعات

بضحك مع إني بتقتل

تسبقني روحي في المكان

اللي إحنا كنا بنقصده

لونت لون الكون غميق

والقلب لسا بيرفضه

عيني فاكره، مش بتنسى

مش بتقبل حد غيرك يملى قلبي

عقلي عارف إن ممكن

يبقى يوم حاسس بضعف

خايف يكون في الوحدة متعلق

الوحدة زي الموت مابتفرق

ليلنا طويل، قمرنا يغيب

ولسا الليل ملهوش عزيز


اسماء: مش عاوزين حزين 


زين بضحكه: كل اللي عندي كده 


اسماء: امممم 


حياه:في ايه مالك


رعد: لا رد


حياه: رعد 


رعد بعصبيه: حياه 


سكتت حياه 


قصي: رعد احنا وصلنا 


رعد: طيب يا قصي انزل انت 


قصي: تمام 


ونزل 


رعد: تعرفي حد اسمه مؤمن 


حياه: ايوا 


رعد ومسك ايديها: تعرفيه منين 


حياه بدموع: ايدي يا رعد


رعد: تعرفيه منين


حياه: مؤمن يبقي اخ اسماء من الام 


رعد: شوفتيه كام مره 


حياه بعياط: هما مرتين تلاته


رعد وحضنها بقوه: اششش خلاص متعيطيش 


حياه وبتزق فيه: ابعد لو سمحت ابعد عني 


رعد وبيشدد علي حضنها: والله غيران عليكي عرفت انه بيحبك


حياه بدموع: بس انا مش بحبه مش من حقك تعمل معايا كده 


رعد بعصبيه مخفيه:مش من حقي طيب يا حياه انزلي 


حياه: طيب ونزلت


رعد وبيمسح وشه بغضب: اووووف معرفش لما بشوف دموعها بضعف ليه 


ونزل 


سهر: يلا ندخل 


ودخلوا 


وابتداء الماذون يجهز الاوراق 


الماذؤن: ابو العروسه 


رعد ببرود: الله يرحمه 


الماذون: اخوها 


رعد بنفس البرود: مفيش


الماذون: عم خال


رعد: مفيش 


الماذون: طيب اسمك ايه يا بنتي 


رعد: حياه حكيم 


الماذون: موافقه 


رعد: اه موافقه 


: هتتجوزي من ورانا يا بت حكيم 


سهر: جدو 


رعد: اهلا اهلا 


اسماء: مين ده 


سهر: جدنا 


قصي: جه للرعد برجله 


زين: حصل 


رعد: نورت يا حج مصطفى 


مصطفى: احنا مش موافقين


رعد ببرود وغضب: ااااه نعم 


مصطفى: انا جي اخد بت ابني


حياه: بس انا مش عاوزه اجي معاك


بصلها رعد بصه اخرستها


رعد: لا 


مصطفى: انت نسيت احنا مين ولا ايه 


رعد: لا منستش وفاكر كمان انا مين 


مصطفى: طيب يا بن الالفي وبت ابني هاخده 


رعد: وريني 


بصله مصطفى وطلع 


حياه: رعد 


رعد ومسك ايديها: اشششش


رعد:كمل يا شيخنا 


الماذون: طيب 


وبعد دقايق 


بارك الله لكم وبارك عليكم 


رعد: يلا يا حياه


حياه: يلا فين


رعد: نروح 


حياه: هو انا مش هروح مع سهر 


سهر: لا يا حبيبتي انتي دلوقتي متجوزه يعني تفضلي مع جوزك


حياه بدموع: طيب


رعد: قصي وصل اسماء


اسماء: لا شكرا هاخد اوبر


رعد: انا قولت قصي يوصل اسماء 


اسماء: طيب


ونزلوا


رعد: وانت يا زين وصل سهر


زين: طيب 


ونزلوا 


حياه: ينفع منروحش دلوقتي 


رعد: ليه 


حياه: حاسه اني مخنوقه 


رعد: عاوزه تروحي فين 


حياه: علي الكورنيش وناكل غزل بنات


رعد: اهو ده اللي يتجوز طفله 


حياه: انا مش طفله 


رعد: لا طفله 


حياه: يوووووه بقا خلاص مش عاوزه حاجه 


رعد: تعالي نروح واجبلك غزل بنات في البيت


حياه: لا 


رعد: طيب اركبي يا حياه 


وركبت 


سهر: بطل يا زين 


زين: في ايه 


سهر: انت عارف اني بتوتر لما حد يبصلي 


زين: عارف 


سهر: طيب ايه 


زين: سامحيني يا سهر


سهر: وانت تقدر ترجعلي خمس سنين من عمري لو عملت كده اسمحك 


زين: مكنش قصدي 


سهر: قولتلك لو سفرت هترجع مش هتلقيني بس انت مصدقتنيش يا زين


زين: انتي اللي مستنتيش 


سهر بسخريه: العمر اللي مستناش وانت الصادق 


زين: كنتي لزم تستنيني روحتي واتجوزتي اول مسفرت


سهر: وانت كان لزم متسفرش 


زين بعصبيه: روحتي اتجوزتي راجل قد ابوكي


سهر بنفس العصبيه: الراجل اللي قد ابويا ده حبني وفضل جنبي لحد مامات مسبنيش وسافر


زين ووقف العربيه: انتي عاوزه ايه يا سهر


سهر وبتفتح العربيه: عاوزاك بعيد عني 


ونزلت


ونزل وراه زين 


ومسك من وسطها وخطفها في قبله يعبر عن مدي حبه واسفه واشتياقه 


وبعد مده بعد عنها لتتنفس 


وشهم في وش بعض 


سهر: لسه بحبك 


زين: عمري مبطلت احبك كان غصب عني والله 


سهر: وحشتني 


زين: بحبك سامحيني 


سهر وفاقت: وانا بكرهك وعمري مهسمحك ومشيت 


زين: متاكد انك بتحبيني لسه بس برضو عارفك يا سهر 


في سياره قصي 


اسماء: انت اخو رعد


قصي: لا ابن عمه 


اسماء: اممم عصبي اوي هو


قصي: ده الرعد انتي بتهزري 


اسماء: ربنا يكون في عون حياه 


قصي: انتي صحبتها


اسماء: اكتر انا اعرفها من زمان اوي 


قصي: ربنا يخليكم لبعض 


اسماء: امين 


قصي: تسمعي فيروز 


اسماء : لا بقا حرام عليكم زين يسمعني حزين وانت تسمعني فيروز


قصي بضحكه: طيب تسمعي ايه


اسماء: انا هشغل استني 


شخبط شخابيط لخبط لخابيط

مسك الألوان ورسم ع الحيط

شخبط شخابيط لخبط لخابيط

مسك الألوان ورسم ع الحيط

أعمل إيه وياك يا حماده

اللي عملته ده أسوء عادة

أعمل إيه وياك يا حماده

اللي عملته ده أسوء عادة

عايز ترسم إرسم لكن

من غير ما تشخبط ع الحيط

شخبط شخابيط لخبط لخابيط

مسك الألوان ورسم ع الحيط

شخبط شخابيط لخبط لخابيط

مسك الألوان ورسم ع الحيط

إرسم شجرة ومينا وبحور

لكن إرسم ع السبورة

بكرة تكون فنان ومشهور

عايزين ناخذ جمبك صورة

إرسم شجرة ومينا وبحور

لكن إرسم ع السبورة

بكرة تكون فنان ومشهور

عايزين ناخذ جمبك صورة

واحلم تكبر تبقى بيكاسو

كان يوم طفل وكان من نفسه

لكن ولا شخبط ع الحيط

شخبط شخابيط لخبط لخابيط

مسك الألوان ورسم ع الحيط

شخبط شخابيط لخبط لخابيط

مسك الألوان ورسم ع الحيط

إرسم واحلم بالمستقبل

واللي بيحلم بكرة ينول

واللي جاي في عمرك أجمل

كل هواية وليها أصول

إرسم واحلم بالمستقبل

واللي بيحلم بكرة ينول

واللي جاي في عمرك أجمل

كل هواية وليها أصول

إمسك قلمك لونك رشتك

وارسم بيهم بس في لوحتك

ترسم ليه باللون ع الحيط

شخبط شخابيط لخبط لخابيط

مسك الألوان ورسم ع الحيط

شخبط شخابيط لخبط لخابيط

مسك الألوان ورسم ع الحيط


قصي وبيضحك بقوه: اااااه مش قادر شخبط شخابيط يالهوي 


اسماء: فيها ايه يعني انا بحبها جدا 


قصي: مفيهاش خلاص متزعليش 


اسماء: احنا وصلنا خلاص يلا سلام ونزلت 


قصي: هي زعلت ولا ايه... بس وربي مش لدرجه شخبيط


عشان فرحتوني في التفاعلات والكومنت نزلتلكم بارت طويييييييل وعارفه ان في كلام ناقص بس للاسف اتمسح ومكنش عندي وقت اكتب بس هتفهمه الباقي من الاحداث للفصل ده بحبكم جدا جدا فرحوني كتير في الكومنت وقولولي ايه رايكم

يتبع 

تكملة الروايه من هنا هنا  


 

تعليقات

التنقل السريع