القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية #دموع_زهره البارت_السابع والثامن بقلم حوريه_مصطفى في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


#البارت_السابع والثامن 


#دموع_زهره

#حوريه_مصطفى


ليــل وعلي خرجوا بسرعه يشوفوا في ايه لقوا زهره مر'ميه علي الارض وفاقده الوعي.. 


ليــل بخوف شلها وطالع بيها علي جناحهم.. 


علي بعصبيه: انت واخدها علي فين ليــل.. 


ليــل باستغراب: هاخدها علي جناحنا لحد ما تطلب الدكتور يـــــا علي.. 


علي ببرود: بس انا مش هطلب لحد حاجه يــــا ليــل.. 


ليــل بعصبيه: انت بتقول ايه يـــــا علي.. 


علي ببرود: زي مـا سمعت ليــل.. انت المفروض بدل ما تتطلبلها الدكتور نخلص عليها.. 


ليــل بعصبيه: علييييي.. 


علي بعصبيه هو الاخر: بلا علي بلا زفت..  مراتك سمعت كل حاجه وهنروح في ستين داهيه.. 


ليــل بعصبيه: مستحيل زهره تعمل حاجه تاذ'يني هي بتحبني.. 


علي بضحك: انت مخدوع فيها يا صاحبي.. ازاي لحقت تحبك في شهرين بس.. 


ليــل ببرود: زي ما انا حبيتها يـــــا علي.. 


علي بصدمه: انت بتقول ايه ليــل.. احنا في مجال شغلنا مفيش حاجه عندنا اسمها حب انت فاهم.. 


ليــل بعصبيه: زي ما سمعت يـــــا علي انا حبيبت زهره ومستحيل اذيها زي ما انت اذ'يت خطيبتك لما عرفت.. 


علي بعصبيه: ليــل انتبه لكلامك انا عملت كده عشان خايف علينا.. مش اكتر.. 


ليــل بعصبيه: داده سعاد.. 


سعاد باحترام: نعم يـــــا ليــل بيه.. 


ليــل بخوف: اطلبي الدكتوره بسرعه.. 


سعاد بخوف: حاااضر.. 


علي بحزن وهو ماشي: بكره تندم يــــا صحبي.. 


بعد وقت وصلت الدكتوره.. 


الدكتوره بعمليه: ممكن تستني بره يــــا ليــل بيه.. 


ليــل برفض:  لا انا هفضل واقف هنا شوفي شغلك انتي.. 


الدكتوره بجديه: تمام.. وبدات تكشف علي زهره.. 


بعد وقت انتهت الدكتوره.. 


ليــل بخوف: هي كويسه يــــا دكتوره.. 


الدكتوره بعمليه: انهيار عصبي يـــــا ليــل بيه.. ياريت تهتم فيها.. لان صحتها في النازل.. 


ليــل بهدوء: تمام.. اتفضلي انت.. 


الدكتوره اتغاطت من طريقه كلامه وخرجت.. وفي نفسها شخص قليل الذوق.. 


مر ساعتين ولسه زهره مفقتيش وليل كان خايف من المواجهه.. 


بعد مرور ربع ساعه اخري.. 


زهره بتعب: ااه.. 


ليــل بخوف: زهرتي انتي كويسه.. فيه حاجه بتوجعك.. 


زهره دموعها كانت نازله علي خدها ومش بترد عليه.. 


ليــل بحزن: زهره ردي عليا.. بلاش سكوتك ده.. سكوتك ده بيمو'تني.. 


زهره بدموع قالت: طلقني.. 


ليــل بصدمه: زهره.. 


زهره بدموع: انا مش عايزه اعيش مع واحد مجرم ياريت تفهمني.. 


ليــل بعيون دامعه: انا مخترتيش الطريق ده يـــــا زهره بارداتي.. الظروف اللي حكمت عليا اني امشي فيه.. 


زهره بدموع وعصبيه: كان بايدك تغير الظروف دي يـــــا ليــل بس انت اخترت الطريق الغلط..  اخترت طريق كله اشواك.. وللاسف انا مش هقدر اكمل معاك فيه.. 


ليــل بدموع: زهره انا بحبك.. 


زهره بدموع: معتش ينفع يـــــا ليــل انا مش عايزه اكمل مع مجرم.. حياته كلها قت'ل في قت'ل.. ياريت تطلقني.. 


ليــل بعصبيه: مفيش طلاق يـــــا زهره.. انتي فاهمه.. وسبها وخرج بعصبيه.. 


✰ــــــــــــــــــــــــــ✰


في مكان بعيد نسبيا عن قصر الشرقاوي..♡


هو بهدوء: خدي ده حطيه في الاكل والعصير.. 


هي بخوف: هو ده ايه يــــا بيه.. 


هو بضحك: س'م عشان نخلص من زهره.. وبعدين قال يتحط في الاكل كل يوم وهي مع الوقت جسمها هيتعب منه ونخلص منها.. 


هي بخوف: مستحيل اعمل كده يـــــا علي بيه.. 


علي ضحك بشر: يبقا قولي علي بنتك يا رحمان يــــا رحيم يـــــا سعاد.. 


سعاد بدموع خدت الس'م من ايده وقالت هعمل كل انت عاوزه بس ابوس ايدك ابعد عن بنتي.. دي بنتي الوحيده يــــا بيه.. 


علي بضحك: شاطره يـــــا سعاد.. يلا غوري.. واذا حد عرف يبقا حياه بنتك هي المقابل..وسبها ومشي.. 


سعاد بدموع: حسبي الله ونعم الوكيل فيك يـــــا شيخ.. ربنا ينتقم منك..  


مر اسبوع وزهره متجاهله ليــل نهائي وجسمها بدا يتعب بسب الس'م اللي بتاخده.. 


ليــل بحزن: هتفضلي كده لحد امته يــــا زهره.. 


زهره ببرود: لحد ما طلقني يــــا ليــل بيه.. 


ليــل بعصبيه: وانا مستحيل اطلقك يـــــا زهره.. 


زهره وشها كله عرق بطريقه صعبه.. 


ليــل بخوف: زهره مالك.. 


زهره بدموع: جسمي كله بيوجعني يـــــا ليــل.. 


يتبع.. 



#البارت_التامن


ليــل بخوف: زهـره مالك.. 


زهـره بدموع: جسمي كله بيوجعني يـــــا ليــل.. 


ليــل بصراخ لـ سعاد:  اطلبي الدكتور بسرعه يــــا داده.. 


سعاد بخوف ودموع: حاضر يـــــا بني.. 

علي هو داخل من باب القصر.. في ايه يـــــا ليــل ليه بتصرخ كده.. 


ليــل شال زهره ومردش علي علي

وده غاظ علي.. 


سعاد لسه هترن علي الدكتور.. 


علي شد منها الفون وقال  بضحك.. خليكي انتي انا هرن علي دكتوره  معرفه.. 


سعاد بخوف: تمام يـــــا بيه.. 


في جناح ليــل و زهـره..♥


زهـره كانت نايمه علي السرير وكانت بتصرخ من كتر الوجع.. ليــل كان قاعد جمبها علي السرير وحاسس انو عاجز لانه مش قادر يساعدها ويخفف عنها وجعها..


بعد ربع ساعه سعاد طلعت لـ ليل الجناح ودخلت وقالت. 


سعاد: ليل يا ابني الدكتوره وصلت بره... 


ليل: دخليها بسرعه يا داده... 


سعاد بايماء: حاضر يا ابني


سعاد خرجت ونادت  لـ الدكتوره.. 


الدكتوره بعمليه: لو سمحت يــــا ليــل بيه ممكن تخرج بره لحد ما اكشف عليها.. 


ليــل برفض: لا انا هفضل هنا.. 


علي بحزن مزيف.. شد ليــل من ايده وقاله تعال نخرج عشان تعرف تشوف شغلها.. 


وفعلا ليــل وعلي خرجوا برا.. 


مر الوقت في خوف وتوتر.. 


بعد نصف ساعه الدكتوره خرجت.. 


ليــل بخوف: زهـره كويسه يــــا دكتوره..


الدكتوره بعمليه: مفيش داعي للخوف يـــــا ليــل بيه ده برد في العظام وانا كتبت علي شويه ادويه يـــــا ريت تجيبها وان شاءلله هتكون في تحسن.. 


ليــل بايماء: تمام يا دكتوره..وبعدين قال لو سمحت يــــا علي وصل الدكتوره.. 


علي بابتسامة: تمام يـــــا ليــل..

  

✰ــــــــــــــــــــ✰


قدام بوابه قصر الشرقاوي..♡


الدكتوره بعمليه: ايدك علي باقي الفلووس يـــــا بيبي.. 


علي بضحك طلع مبلغ مالي من جيبه وقال.. خدي يـــــا قلب البيبي..


الدكتوره بجراءه: هستناك في شقتي زي ما اتفقنا هدلعك وابسطك علي الاخر يـــــا بيبي.. 


علي بضحك: تعيشي وتدلعيني يـــــا نوجه..


نوجه بابتسامة: سلام بقا يـــــا روحي.. 


علي بابتسامة : سلام.. 


✰ـــــــــــــــــــــــ✰


عند زهره وليل..♥"


ليــل كان نايم وحاضن زهره جامد من خوفه عليها..💜"


زهره بتعب: ليــل.. 


ليــل بخوف: فيكي حاجه يـــــا زهرتي.. 


ليــل بتعب: ممكن تبعد شويه.. 


زهـره بحزن: ليــل انت كنت بتعيط.. 


ليــل كانت عيونه حمره من كتر الدموع.. 


ليــل بابتسامة: من خوفي عليكي يــــا زهرتي.. كنت خايفه لاخسرك..


زهره ابتسمت وقالت: انت بتحبني يـــــا ليــل.. 


ليــل بابتسامة: بعشقك يـــــا قلب ليــل.. سامحيني يـــــا زهـره صديقني هتغير عشانك انت.. 


زهـره بابتسامة: مسامحك يـــــا ليل بس انت لازم تتغير عشان نفسك مش عشاني.. 


وهم بيتكلموا اذان الظهر اذن.. 


زهره بابتسامة: ممكن تساعدني اقوم اتوضي عشان اصلي.. 


ليــل بهدوء: بس انتي تعبانه.. 


زهره بابتسامة: لا انا كويسه ساعدني بقا وبعدين انت معايا اهو


ليــل بهدوء: طيب.. 


وفعلا ليــل ساعد زهره عشان تتوضي.. 


زهره بابتسامة: مش هتتوضي وتصلي يـــــا ليل.. 


ليــل بخجل من نفسه: مبعرفش.. 


زهره ابتسمت وقالت.. طيب اقف جمبي واعمل زي ما انا بعمل.. 


وفعلا ليــل بدا يعمل زي ما زهره بتعمل.. 


زهره كانت فرشت سجاده الصلاه عشان تصلي.. 


زهره بابتسامة: يلا يــــا ليــل عشان انت هتكون امامي..♥


ليــل بخجل: بس انا مش حافظ ايات قرانيه يـــــا زهـره.. 


زهره جابت مصحف وقعدت علي الكرسي وقالت تعال اقعد جمبي يــــا ليــل.. 


ليــل راح قعد جمب زهره.. وزهره بدات تحفظه سور صغيره من القران.. 


زهره بابتسامة: يلا عشان نصلي.. 


ليــل بحب: يلا.. 


وفعلا ليــل صلي بزهره وكان صوته حلو اوووي.. 


ليــل بابتسامة: حاسس اني ارتحت لما صليت.. 


زهره بحب: ده الطبيعي.. عشان الصلاه عباره عن تواصل بينك وبين ربنا.. 


ليــل بحزن: انا عملت ذنبوب في حياتي كتير مكنتش اتوقع لما انا هصلي هرتاح كده.. 


زهره: محدش مننا مش بيعمل ذنوب واكيد لما يتوب ربنا هيتقبل توبته واكملت بمرح بس انت يمكن ذنبك كبير شويه صغننين ليل انا نفسي معتيش تعمل اي حاجه غلط انا مش عايزه اعيش معاك وانت بتعمل حاجه غلط توعدني انك هتسيب الشغل ده 


ليــل بحب: اوعدك يـــــا زهرتي.. 


مر اليوم بدون احداث تذكر..


في الساعه 3 فجرا.. 


زهـره بعطش: ليــل اصحي.. 


ليــل بخوف: مالك يـــــا زهرتي.. 


زهره بابتسامة: انا كويسه.. انا بس عطشانه ومفيش هنا ميه ومش قادره اقوم.. 


ليــل بابتسامة: ارتاحي يــــا حبيبتي وانا هنزل اجيب من تحت.. 


زهره بابتسامة: طيب.. 


وفعلا ليــل نزل عشان يجيب ميه.. 

سمع سعاد وهي بتعيط وبتقول..  يارب سامحني علي اللي عملته في زهره.. يــــارب اغفرلي ذنبي..  انا كنت مجبوره اعمل كده.. 


ليــل بهدوء: كنت مجبوره علي ايه يــــا داده.. 


سعاد بخوف: ولا حاجه يـــــا ليــل يـــــا بني.. 


ليــل بعصبيه: انا سمعت كلامك كله مفيش داعي للانكار.. انتي عملتي ايه في زهره.. 


سعاد بخوف من عصبيته: انا بحط س'م في اكل مدام زهـره من فتره بأمر من علي بيه.. 


يتبع.. 

تكملة الروايه من هنا 



 

تعليقات

التنقل السريع