#البارت_الثالث
#المغرور_والدلوعه
#بقلمي ميرو محمد
صقر قام وقف بغض.ب جحي.مي
صقر : انتي ايه النزله بيه دا .
حياه : انا حره وانت مالك .
صقر : انتي فاكرا نفسك في أمريكا هنا اللبس دا ميتلبسش تاني اطلعي غيري واوعي اشوفك بيه تاني فاهمه
حياه : تؤ تؤ أنا البس براحتي وانت متدخلش .
صقر : يابنتي يابنتي مش عاوز امد ايد.ي عليكي
حياه : طب مد ايد.ك وشوف انا هعمل فيك ايه عملي فيها هيروكولا
صقر : يووووووه انتي زودتها اوي .
وراح مسك أيد.ها وخدها وطلع فوق وحياه تصوت 😂😂
وكله في صدمه وخايفين من الهيحصل .
حسام : بنتك ما.تت ياعمي 😂😂
محمود : يالهوي هيعمل ايه
عامر : مش انت التفقت مع يغيرها .
بسنت : يغير ايه ياعمي اهو ممكن يعمل فيها حاجه وكمان صقر عصبي وحياه مدلعه وعنديه وانت عارف كده .
هاله : انتو هتفضلو تكلمو اطلعوا شوفو عمل فيها ايه روح ياحسام بسرعه .
حسام : حسام حسام مين ثم وجه كلامه لعامر وقالو : روح ياحسام بسرعه شوف ابنك لتتحب.س انت وابنك في زنزانة واحده 😂😂😂
عامر : ولد عيب اخر.ص وغو.ر شوف اخوك كانت خلفه طي.ن يوم مشوفتكم
حسام طلع يجري هو وبسنت إلي أعلي ...
عند حياه وصقر .
حياه : سيب ايدي ياحيوا.ن
صقر : سبها وفضل يقرب يقرب يقرب.
حياه : انت هتعمل ايه يابغ.ل انت 😂
صقر أخذها في بو.سه بغض.ب وشغف وانتقا.م من كلامها وافعالها وسابها لما احس بئنها محتاجه لتنفس
حياه بصدمه : انت مجنون اطلع برا .
صقر : حياه انا انا .
حياه : بقولك برا برا
ثم خرج صقر وهو مضيق من الحصل ولماذا لم يتحكم في نفسه هو كان يريد أن يعقبها بس مش كده مهما كان هو صعيدي ودا غلط كبير .
أما عند حياه فظلت تبكي والقت نفسها علي السرير وظلت تبكي .
نزل صقر وجري عليه عمو محمود .
محمود : عملت ايه ياصقر .
نظر له صقر ثم خرج برا الڤيله
هاله : متقلقش ياخويا تلاقي زعقلها بس .
محمود : ربنا يستر .
عند حياه .
حياه لنفسها : ليه عملت كده ياصقر ليه انت اتغيرت اوي ياصقر مش صقر الكنت بحبه زمان انت صقر الحبتو ايام الطفوله لاء لاء مش ممكن ظلت تبكي حتي نامت .
أما عند صقر ..
صقر فضل يلف يلف يلف بلعربيه .
نزل من العربيه وجلس علي جسر وظل يكلم نفسه .
صقر : انت بتحبها ولا بتنتق.م منها علي انها سبتك وذهبت كل السنين دي ياصقر . ياترا اي الهيحصل معاكي ياحياه الايام الجايا ثم قام وركب عربيته وذهب الي البيت ....
في الفيله ....
حسام : تفتكري يابت يابسنت صقر عمل ايه مع حياه خلاها كده وصقر كان خارج مضيق .
بسنت : صقر وحياه ليسه بيحبو بعض من ايام الطفوله ودا الأنا ولحظتو بس بيعندو في بعض .
حسام : ربنا يستر من الجاي قومي ننام .
صعد الكل إلي النوم ونام الجميع حتي صقر ال وصل وطلع علي غرفته علي طول ونام حتي لا يفكر في الحصل ...
تاني يوم ...
قامت حياه من النوم علي إشاعة الشمس التي فردت اشاعتها الذهبيه علي سرير حياه . قامت حياه وذهبت الي الحمام وخدت دش حتي تريح جسدها ولا تفكر في الحصل .
ثم خرجت . لبست بچامه رقيقه جدا لونها اسود وجلست في بلكونت الغرفه بتاعتها وذهبت بخيالها في أيام زمان .
وازاي كانت الحياه بنها هي وصقر لحد منفصلت ولدتها عن محمود والدها واخذتها ولدتها وسافرو الي امريكا وازاي كانت بتبعت رسايل لصقر ولاكان دون رد من صقر عليها وأخذت تندم نفسها وان صقر خلاص مبقاش يحبها ..
ثم أفاقت من شرودها علي صوت بسنت .
بسنت : الجميل سرحان في ايه .
حياه بابستامه : في الفات يابسنت واد ايه كل حاجه اتغيرت .
بسنت بحزن وهي تفهم بنت عمها : يمكن انتي شايفه كده حياه .
حياه : ياستي المهم انا عاوزا منك طلب .
بسنت : طلب ايه .
حياه : ......
عند صقر ..
قام من النوم ويوجد وجع في راءسه من التفكير . ثم قام دخل الحمام واخد دوش وخرج لبس بنطلون جينز وتشرت اسود وسرح شعرو وحط برفان ونزل الي أسفل .
كان الجميع جالس يتحدث في أمور .
صقر : صباح الخير .
الكل رد عليه .ثم تحدث صقر .
صقر : وهو ينظر حوله في كل مكان . هي هي بسنت فين .
حسام : بسنت بردو 😂😂
صقر : حسااااام .
حسام : خلاص ياعم بسنت عند حياه فوق عشان حياه مش عاوزا تنزل .
صقر بندم علي الحصل : ماشي ثم قام حتي يخرج .
عامر : علي فين ياصقر .
صقر : هروح عند الإسطبل اشوف الخيل بتاعي .
عامر : تروح وترجع عشان هنروح عند حنين بنت خالتك هنجبها هنا .
صقر باستغراب : ليه في اي .
هاله : يابني مينفعش قاعدتها دي مع مرات اخوها وانا هنا انا أحق بيها هجبها هنا تعيش معايا .
صقر : حاضر هروح واجي بسرعه . ثم ذهب .
ساره بنت عمتو : وانتي هتجبيها ليه ياعمتو انتي مش عارفه أن حنين بتمو.ت في صقر . وأثناء هذا الكلام كانت نازله حياه وبسنت .
حياه بصدمه : يعني صقر وحنين دي بيحبو بعض ....................
ياترا الهيحصل ايه .....
وحياه وحنين ايه الهيحصل منهم وساره الهتستغل دا لصالحها . وياترا صقر وحياه بيحبو بعض وهيكونو لبعض ولا ايه الهيحصل .. والجاي احلي واحلي 😉❤️😘.
لو عاوزين بارت تاني انهارده ياريت تتفاعلو ....
تكملة الروايه من هنا
تعليقات
إرسال تعليق