حين تقع في الحب
البارت الثاني والعشرين
للكاتبة:ندي علي حبيب
نور بصدمه:غسان اوعي تعملها انا حامل
غسان بغضب:بتخو*نيني من امتي بقي انطقي
نور بعياط:اقول ايه انا عمري ما تخيلت انك تشك فيا من رساله تفهه زي دي
غسان رفع الكر*باج ونزل ضر*ب في نور بغل مع صر*يخ نور
.......................
في منزل سكينه
نسمه:نورهان احنا عوزين ننزل نجيب هدوم للعيد
نورهان :ايوا فعلاً انا عوزه اشتري طب ايه رايك نروح دلوقتي
نسمه :اشطا هروح اقول لسوسو علي ما تخلصي لبس
نورهان :تمام
نسمه طلعت برا الغرفه لغرفة سوسو خبطت
نسمه:مسا الخير يا ست الكل
سكينه:مسا الفل يا حببت قلبي
نسمه :احنا عوزين نروح المول نشتري هدوم
سكينه:الساعه دلوقتي 12 بليل هدوم ايه اللي ريحين تشتروها
نسمه:ياسوسو احنا في رمضان خلينا نروح بالله
سكينه:نسمه يابنتي انا عندي صداع لوحدي امشي من قدامي وبكرا بعد الفطار ابقي روحي
نسمه:والنبي يا سوسو وفقي بقي دا نورهان لبست
سكينه مسكت الشبشب ورميته فيها:امشي يابت اخلصي
نسمه طلعت برا الغرفه جري:ايه الست دي انا عملت ايه في حياتي يبتليني بيها يا رب
نورهان :في ايه هنروح
سكينه من جوا:روحي يا بت انتي وهي ناموا احسن ما اجي اربيكم
نسمه:شوفتي دا ردها من فردة الشبشب دي
نورهان :خلاص نروح بكرا
نسمه:اشطاا
نورهان :علي فكرا في جيب البنطلون الجنيس في سكاكر
نسمه :سكاكر جيبها من مين
نورهان:من اسمه ايه عمر
نسمه:عمر مين القبطان
نورهان بإعجاب:واو قبطان المهم انا جبتهم منه
نسمه:ايوا فضحتينا يعني
نورهان:يوه روحي بس وانا هاجي احكيلك تمام
نسمه:حاضر انا مستنياكي اهو
.......................
في فيلا غسان الالفي
نور بوجع وجسم*ها كله بينز*ف
نور ودموعها بتنزل لوحدها:يارب احمي ابني اهم حاجه انا مش طالبه غير الطلب الصغير دا منك انك تحميلي ابني
غسان دخل ومعاه جردل :اللي يشوفك وانتي بتدعي يقول ان انا شي*طان
نور :.........
غسان قعد علي الكرسي وولع سجاره وتفحص جسد*ها بجرائه
غسان بوقاحه:بس تصدقي احلويتي
نور :........
غسان بغضب قام مسك وشها رفعه ليه:لما اكلمك تردي انتي فهمه
نور بوجع:تعرف بقيت بكره*ك يا حضرت الرائد
غسان :ليه بخو*نك مع ان انا ممكن اخونك ببساطه وقدام عينك
نور بعياط:خلاص طلقني وابعد عني لأن عمري ما هرجع احبك تاني ولا حتي هفكر ان ارجع اعيش معاك ساعه كمان
غسان ضغط علي وشها:ايوا نا انا فعلاً هطلقك بس
لما اعلمك الأدب شويه
نور حست بشئ سائل ينزل منها
نور بتشويش بصت لقت د*م ملئ رجليها:د*م ابني
غسان بصدمه قل*ع التيشرت بتاعه وحاول يكتم الد*م وفك نور اللي اغمي عليها وحملها واتجه الي الجناح الخاص الذي يقع في الدور الثاني من الفيلا
غسان حط نور علي الفراش وجاب ميه سخنه وبدء ينضف جسم*ها ورجليها بغضب وقام جنب وشها
غسان :نور نور وجاب برفان بس مفيش اي فايده انها تفوء وذاد قلقه عليها لبسها هدوم وشالها وهزل بيها
غسان بعصبيه:حد منكم يا بق*ر يفتح باب الفيلا بسرعه
واحد من الحراس:تمام يا فندم
غسان ركب نور ورا وساق بأقصي بسرعه عنده علي اقرب مستشفي
........................
في منزل منير
كان يجلس منير وعمر وقاسم تحت المنزل في سعاده وضحك
منير بضحك:فكرتوني بغسان كان في اولي ثانوي فا كان يغيب كتير من المدرسه فا المدرس اللي عليه يقولو كنت غايب ليه يقوله اصل ستي مات*ت الناس تيجي تعزي ميلقوش في ميتم ولما مات*ت بجد محدش ايجه الميتم غير لما ندهنا عليها في الجامع
عمر وقاسم مات*وا من الضحك
قاسم بضحك:مصيبه طول حياته
عمر بضحك:ينهار عمري ماضحكت بطريقه دي بجد
نفين من البلكونه:ياحج اطلع يلا علشان السحور
منير:حاضر يا حجه طلعين اهو
قاسم:خلاص اطلعوا وانا هقفل المخزن واجي وراكوا
عمر بص علي بيت سكينه وجد نورهان بتتكلم في الفون فضحك
نورهان اخدت بالها بشورت ليه
عنر شاور ليها ببتسامه
قاسم :ايه يا حضرت القبطان الصناره غرزت ولا ايه
عمر :ياعم اتنيل دي مجرد صديقه عادي
قاسم:اصل هخطب نسمه صحبتها بعد العيد
عمر:بجد الف مبروك يا حبيبي وحضنه
قاسم :الله يبارك فيك عقبالك يارب
عمر تنهد :يارب وطلعوا
.....................
في المستشفي
غسان حمل نور والدكاتره اتلمت
دكتوره :في ايه الحاله ماله
غسان:مراتي حامل ونزف*ت كتير جداً
الدكتوره:تمام يلا علي العمليات
الممرضه:تمام يا دكتوره وخدها وغسان ماشي معاها
الممرضه:اسفه بس ممنوع الدخول
غسان ايجه يمشي لقي نور مسكه في ايده جامد افتكر اول مره ما اغمي عليها وجبها هنا كانت نفس المسكه ابتسم وشال ايده ودخلت العمليات
غسان بغضب:كل حاجه وحشه بتحصلها بكون انا السبب فيها مستني ايه مستني لما تم*وت بين ايدك
ايجت ست كبيره في العمر قعدت جنبه ومشت ايده عل ضهره غسان بص ليها
الست :مالك يابني فيك ايه
غسان بدموع:مراتي بتم*وت
الست بحنان:مش هتم*وت
غسان بستغراب :وانتي متأكده كدا ليه
الست :علشان عندها جوز بيحبها زيك وخايف عليها كدا
غسان حضن الست وبعدين الست قامت مشت وعملت نفسها بتكلم حد غسان عرف ان عندها زهيمر أبتسم
بعد وقت طلعت الدكتوره
غسان : ايه اخبارها
الدكتوره :انا مش عرفه اقولك ايه بس هي كويسه والجنين كويس بس المشكله ان عندها صدمه والصدمه دي مش مخليها تقدر ترجع للواقع
غسان:ازاي
الدكتوره:هي كويسه بس دخلت غيبوبه اراديه يعني تقدر تطلع منها
غسان دخل عليها مسك ايدها ومسح علي شعرها
غسان :نور فوفي يا حببتي انا معاكي وابننا كويس قومي يلا
نور حلمت :بابا انت هنا
الأب:ايوا تعالي يلا مش انتي عوزه تعيشي معايا
نور :بس يا بابا غسان عوزني
الأب:انتي عوزه تروحي
نور:ايوا
الأب :خلاص روحي قبل ما الوقت يخلص والجرس رن وكان وقوف قلب نور في الواقع وكان الوقت خلص في الحلم نور فضلت تجري بسرعه وتقع وتقوم قبل ما الباب يتقفل
غسان بصراخ:نور لاء نور متسبنيش نور اصحي يلا مقدرش اعيش من غيرك
نور في الحلم وصلت للباب ودخلت وكان في الواقع رجوعها الحياه من تاني
نور ضغطت عل ايد غسان بقوه
غسان مسك ايدها:بس اهدي انا معاكي
نور بدأت تصحي
نور اول ما صحت سابت ايد غسان والدكاتره طلعوا برا
نور بتعب شديد:اطلع برا انا مش عوزاك معايا
غسان :مش برضاكي ويلا اخلصي علشان هنطلع من هنا
نور بدموع قامت تتسند علي الحيطه بتعب ووجع:يلا خلينا نمشي مش عوزه اعد
غسان بغضب شالها ونزل
نور بوجع:سبني انا عوزه امشي لوحدي
غسان بعصبيه:اسبتي بقي
نور سبتت وركنت رسها علي صدره وغسان بدء يشم في ريحة شعرها بشتياق ونزلها في العربيه ودفع الفتوره ورجع ركب وساق بيها
غسان:في اكل في الكرسي اللي ورا كلي
نور بتعب ومسكه بطنها:مش عوزه حاجه اااه
غسان بص عليها وحط ايده مكان ايدها علي بطنها
نور :شيل ايدك
غسان بص ليها بصه كفيله بإخراسها
نور بدموع:انا عوزه اطلق منك
غسان ببرود:حاضر لما نروح نبقي نشوف الموضوع دا
نور بدموع:انا هسيبك
غسان :متقدريش
نور بقهر:بكره*ك
غسان:اللي اعرفه اللي بحب مبكره*ش
نور بدموع:انا عوزه اروح عند ماما مش عوزه اروح الفيلا
غسان:لما اخلص اللي جيت علشانه
نور :ههرب منك
غسان بغضب:انا عاوزك تفكري بس انك تهربي وانا بقي هخلي ليلك نهارك ونهارك ليلك
نور بدموع وقهر :بس انا بحب واحد تاني
غسان بصدمه شديده :............
يتبع
تكملة الروايه من هنا هنا
تعليقات
إرسال تعليق