القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

سكريبت لن استسلم البارت الثالث الأخير بقلم سولييه نصار في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


الجزء الاخير❤شكرا على تفاعلكم السكر زيكم💙بقلم سولييه نصار❤

-خير يا حماتي جاية ليه مش كفاية اللي عملتيه فيا...اهو انا بعدت عن ابنك وسيبته سيبيني في حالي !

نزلت حماتي وكانت هتبوس ايدي ...بعدت ايدي وقولت بصدمة :

-مالك فيه ايه 

قعدت تبكي بح*رقة وهي بتقول :

-ابني يا صابرين هيروح مني ...ابوس ايديكي ساعديني 

- مش فاهمة ...

مسحت دموعها وحطت عينيها في الارض وقالت:

- انا كنت عايزة ابني يتجوز ميار بنت اخويا بس هو عمره ما حبها. لا كان طاي*قها من الأساس ...واختارك انتي ومن يومها انا وهي بنكر"هك وحاولنا نطفشك ونكر"ه عز فيكي بس هو كان بيتعلق بيكي اكتر ...بس في يوم ميار جاتلي وقالت إن الحل الوحيد اني نعمله عم*ل .

لطمت وقولت:

-مروة فعلا قالت شكل ان عز معموله سح*ر بس اخر حاجة توقعتها انك تأذ"ي ابنك بإيدك.

- انا ...

قومت وانا متعصبة وقولت:

- انتي ايه ...ايه يا شيخة ....ده ابنك ..ابنك ؟!!ازاي تأ"ذيه كده ...مفكرتيش في عياله ...دوول مش احفادك ...انتي دمر"تي حياتي وحياة ابنك وحياة احفادك ...عشان تسعدي بنت اخوكي دمر"تي عيلة بأكملها ...انت ك*فرتي بالله استخدمتي الس*حر عشان تأ"ذي ...عارفة ده عقابه ايه ؟!!!

قعدت تبكي وتقول :

-سامحيني يا صابرين كنت معمية يا بنتي ....انا مستعد اعمل كل حاجة عشان اصلح  غلطي بس ابوس ايديكي ساعديني 

-اساعدك ازاي ...انا معرفش اعمل ايه ...انقذ جوزي  وحب حياتي ازاي ...انقذ ابو عيالي ازاي ...

قومت وسيبتها وروحت اتوضيت عشان اصلي وادعيله...

قعدت علي سجادة الصلاة وانا ببكي :

-يارب اعمل ايه ...يارب انا مليش غيرك ...انت اقوي من اي احد وانا عبدك الضعيف ..يارب احفظ عز واحميه يارب واغفر لحماتي غلطها ...رجع لام مقه"ورة ابنها ولاطفال ابرياء ابوهم ورجعلي جوزي ....

جات اختي واستنت لما خلصت ...حضنتها وبكيت وقولت:

- عز هيضيع مني يا مروة اعمل ايه ...قوليلي 

- مش احنا اللي هنعمل الأمر بإيد ربنا وحده ...

....

مروة جابت شيخ صالح وادانا ما'ية مقر"ي عليها قر"'آن وقال نحاول نشر"بها ليه ..وده كانت مهمة حماتي ....من غير علم ميار كانت بتشر'به ....وبطريقة قدرت تمنع "ميار تشر"به اي حاجة ...عز تعب جدا بس جبنا"له الشي" خ وقر"اله ...طبعا ميار عملت مشا"كل وحاولت تستعين بالد"جال اللي معاها بس لسوء حظها  اتق"بض عليه وعليها لانها كانت هناك وبصعوبة خرجت بعد ما اتبهدلت....

...

الحمدلله بعد ما قرأ ليه الش"يخ كذا مرة قرآن عز اتعافي وعرف اللي حصله....ساعتها طلق ميار وطردها برة حياته وقا"طع امه...حاولت كتير اخليه يصالحها بس هو رفض ...

......

مرت الايام وعز قاطع نهائي وميار اكتشفت ان عندها جاتلها جل"طة ومقدرتش تتحرك بعد ما طلقها عز ...

....

في يوم كنت بتوحم علي فراولة فجابهالي بعد نص الليل من الهايبر

-علي فكرة انتي مبهد"لاني معاكي مخلياني في نص الليل اجيبلك فراولة 

-طيب ما انت  ضر"بتني طلقتني وبهد"لتني وانا سامحتك

باس راسي وقال:

-كان تتق*طع ايدي قبل ما امدها عليكي 

- بعد الشر انت معذور برضه ...بس يا عز مش ان الاوان تسامح حماتي ...بقالك اكتر من  اسبوعين مقاطعها

-صافي لو سمحتي اقفلي الموضوع 

-سامحها عشان خاطري 

بصلي وقال:

-الوقت قادر ينسيني اللي عملته  .

بعدين حضني وقال:

- انتي جوهرة يا صافي ...وانا عشان ربنا بيحبني مضعتيش مني ...بحبك ❤

-وانا كمان❤

تمت 

#لن_استسلم 

#سولييه_نصار


 

تعليقات

التنقل السريع