القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية مجنونه سكنت قلبي تكملة السابع بقلم بسمله بدوي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


تكمله 7


زين بعصبيه....... انتييي بتعملييي اي هناااااا 

فيروز بخضه...... انا انا بس اا

انطقيييي هتأتأي ساعه وفي لحظه كان قدامها مسكها من ايدها جامد بعصبيه.......  انتييي جييتي هناااا ازااااي 

فيروز في نفسها..... لالا مش هقوله على يوسف دا جزاءه انه ساعدني وكمان ممكن. يحصل مشاكل بينهم بسببي 

انا انا بس ككنت مش جايلي نوم قولت اتمشي 

رفع حاجبه بسخريه...... هناااا وفي الوقت داااااا 

اايوا 

انتي هبله يابت انتي اكيد مش طبيعيه

هههه كيسريه 

بصلها بتحذير وقال بعصبيه..... داااا وقت هزااار شيفااااني بهزرر 

بصتله بخوف من صوته العالي....... انا بس بفك الجو وبعدين انت كنت بتعيط ليه انا مافهمتش ولا كلمه من الي قولتها

زين عيونه احمرت وعروق رقبته بانت وكور ايده بعصبيه..........  انتي سمعتيييي 

_اه لا اه لا لا 

مسكها من دراعها بعصبيه.......... قدامي 

لا مش هاجي معاك 

شدها من ايدها بعصبيه........ كلمه واحده قدامي. 

ولسا رايح يقفل باب الكوخ شاف الشنطه راح مسكها وقال بجمود...... اي داا 

مفيش رد 

بقوووولك اي داااا اخلصي بتتمشي بالشنطه الهدوم 

ايوا افرض الدنيا مطرت هدومي تتبل ياعني  وفي نفسها انا بقول اي غبيه غبيه يارتني ما طلعت وشوفت مين

 زين بعصبيه.... قداامي انا هربيكي من اول وجديد 


_انا متربيه غصب عنك ماشيييي

وطييي صووتك و ميعلاش علياااا امشي قدامي اخلصي 

دموعها نزلت بسبب ضغطه على دراعها جامد ومشيت قدامه 


وصلوا قبل ما تطلع على اوضتها وقفها صوته....... استنى 

 فيروز بصوت باكِ..... نعم لسا في تهزيق ليا تاني 

رد بجمود...... الي سمعتيه النهارده ولا كأنك سمعتي حاجه ده اولا ثانيا والمكان دا لو لمحت طيفك بس موجود هناك صدقيني يا فيروز هزعلك مني اوي وهتشوفي وش هيكر*هك في عيشتك ساااامعه 

هزت راسها بخوف وجريت على فوق


زين فضل واقف بيبص على طيفها 

_انا هربيكي من اول وجديد يافيروز هخليكي تبطلي عناد خالص ومايبقاش على لسانك غير حاضر ونعم 


عند فيروز فوق 

انساان بارد وتلاجه وعديم مشاعر ومغرور ومتكبر وباااارد عااا يارتني ماشوفتك وقعدت تفكر وفجأه ضحكت ووقفت على السرير وقالت بفرحه.... لقيتها لقيتها انا بقا هعرفك يا استاااذ زين مين هي في فيروز 

بقلمي بسمله بدوي

في الصباح 

كلهم كانوا متجمعين على السفره 

كريمه بهدوء.... هطلع اصحي فيروز 

مهران بهدوء....... اجعدي مكانك اطلعي يا بسمله صحيها

بسمله بغييظ........  امرك يا جدي 

يوسف قاعد مبتسم بخبث 

زين نزل ببرود من غير مايسلم على حد وراح قعد مكانه وقال بجمود...... صباح الخير 

صباح النور 

عند فيروز فوق 

طق... طق... طق  

مفيش رد 

بسمله بغيظ...... كنت خدامتها الست فيروز اووووف ودخلت 

كانت فيروز نايمه وشعرها نازل على وشها بشكل محبب للقلب 

بسمله بحزن...... معقول بيحبها.... هي احلى مني بكتير اوي 

وقربت منها....... فيروز انتي يابنتي اصحي 

فيروز بحب...... صباح النور والورد والياسمين يامزه

بسمله ابتسمت بس كشرت بسرعه وقالت.....  صباح النور انزلي عشان كلهم مستنيينك تحت وقامت تمشي

فيروز بمرح...... مالك يامزتي حساكي مش طيقاني سيكا هو انا عملت حاجه ليكي ضايقتك

بسمله بطيبه....... لا.... بس ممكن سؤال هو انا و'حشه يعني متحبش 

فيروز بغضب...... مين الحما'ر الي قالك كدا دا اعمي اكيد 

 بسمله بدموع..... بجد ولا بتقولي كدا جبر خاطر 

فيروز بحب...... ياعيوني والله انتي قمرين مش قمر واحد و خلي عندك ثقه في نفسك وبعدين سيبيلي نفسك خالص وانا هخليكي مزه المزز 😂

بسمله بفرحه طفوليه....... بجد احلفي 

_ههه والله اصحاب

 ردت بسعاده..... اصحاب  يالا ننزل 

يوسف اول ماشاف فيروز اتصدم وقال...... فيروز 

زين رفع حاجه وشك بس مش بَين وفيروز دارت الموضوع بسرعه وقالت صباح الخيير ياااجدعان،و سلمت على جدها وكلهم معادا زين متجهلاه خالص 

الجد...... المؤذون جاي بعد الظهر  جهدوا نفسكم ياولاد 


بقلمي بسمله بدوي

قاعده جنب جدها وكلهم واقفين 

المؤذون........  هل قبلتي الزواج من زين محمد هارون ..... هل قبلتي الزواج من زين محمد هارون...... هل قبلتي الزواج من زين محمد هارون

فيروز: لاااااااا

زين.....؟! 


بارت تاني اهو ﯾ شباب عشان تعرفوا ان خاطركم غالي عندي 

والله الفتره دي اعذروني داخله على امتحانات فا اعذروني في البارت القصير  وعايزه تفاعل حلو بالله عليكم انا مع ان مضغوطه اوي بس بنزلكم عشان عارفه انك مستنيينها وهتزعلوا لو وقفتها فا اتفاعلو ولو البارت عدا ضعف التفاعل هنزل بارت تاني يالاا عايزه اخلصها قبل الامتحانات♥🌿.

تكملة الروايه من هنا 

 

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع