شخصيات الروايه الجديده
وقعت في حب عاجز
------------
عيله قمر
قمر الشرقاوي(25 سنه دكتوره علاج طبيعي ملهاش غير بباها و ممتها طويله ورفيعه تتميز ب بشرتها البيضه وعيونها الزرقاء وشعرها الطويل الاحمر اللي بتخفيه تحت حجبها اللي بيزيد من جمالها طيبه قوي بس جبانه شويه)
مازن (والد قمر مهندس كهربا وبيحب مراته وبنته جامد اوووي واهم حاجه عنده عيلته)
سندس(والده قمر طيب وذيها ذي ام مصريه بتحب عيلها وبتهددها ب ابو ورده)
مي(مي صحبت قمر المقربه وجارتها في نفس الوقت)
عيله رعد
رعد الشاذلي(30 سنه مهندس تكنولوجيا شاطر قوي في شغله عايش مع والده و عمه ومراته وعياله، طويل اوووي وعنده عضلات شعره اسود وبشرته قمحاويه ولون عنيه زرقا )
ميرا الشاذلي (21 سنه كليه فنون جميله مغروره اوووي وشايفه نفسها واهم حاجه عندها الشوبنج والخروجات وبتحب رعد بسبب فلوسه بس)
ادم الشاذلي(اخو مايا الكبير 30 سنه بس عكس مايا ف هو محترم وبيحب شغله جدا وبيحب رعد والاتنين صحاب جامد اوووي واخوات)
محمد الشاذلي (عم رعد ويبقي والد ادم ومايا طيب وحنين اوووي علي ولاده واهم حاجه عنده راحه مراته و ولاده و ياخد رضا اخوه)
هدي مرات محمد(ست طيبه وبتحب رعد اكتر من عيالها وبتعتبره واحد منهم أصلا لانها اللي ربته مع ادم)
اي شخصيات تانيه هقولها في الرواية لو لقيت تفاعل علي البوست ده هنزل 2 بارت انهارده
ŸÄŚÖÖ MÄȞMÖŮĐ
البارت الخامس
وقعت في حب عاجز 🥺♥
----------------------
وقفنا البارت اللي فات لما رعد وصل ل قمر وادم اخد مي ل اوضه تانيه في الفندق يلا نكمل
مي... سيب ايدي يا حيوان انت ازاي تمسك ايدي كده
ادم بغضب شديد وبيضغط علي ايديها ..... متخلنيش اتعصب عليكي ويلا اتهببي غيري الزفت اللي لبساه ده (كانت مي ترتدي فستان احمر ناري بصل للركبه وفارده شعرها الاسود الطويل و حاطه روج احمر ، هيا مش لابسه حجاب علشان لسه مش مقتنعه بيه تمم)
مي.... ابعد ايدك عني يا حيوان وانت مالك بيا البس اللي يعحبني
ادم بغضب .... يعني كده ماشي ومسك الفستان وقسمه نصين من علي جسم مي
مي بصدمه وبتحاول تداري جسمها بباقي الفستان .... ا انت قليل الادب ومش متربي ازاي تعمل كده وفضلت تبكي كتير
ادم ببرود.... اعمل اللي اعمله انتي كده كده تخصيني
مي... قصدك ايه
ادم.... انجزي هتلاقي فستان في الدولاب ده البسيه
مي.... مش لابسه حاجه ومش عاوزه حاجه منك
ادم وبيمسكها من شعرها.... هتسمعي الكلام ولا اقوم البسهولك و غمزلها
مي وهيا بتحاول تفك شعرها.... ابعد عني بدل ما اصوت والم الناس عليك واقول علي اللي انت عملته
ادم ببرود وخبث.... عادي هقول انك اللي جيتي و حاولتي تقربي مني و وقطعتي الفستان وكنتي لسه بتقلعي ال انتي فاهمه بقاا
مي.... بس بس اخرس انا بكرهك بكرهك وفضلت تعيط جامد
عند رعد وقمر
------------
كان رعد متنح من جمال قمر بفستانها الابيض البسيط مع حجابها وقليل من الميكب فكانت في غايه الجماله
قمر.... ايه رايك
رعد وبيقبل ايديها.... بسم الله ماشاء الله قمر يا حبيبتي
قمر.. وانت كمان شكلك حلو اووي يا حبيبي
رعد بصدمه.... انتي قولتي ايه
قمر بخجل... انك شكلك حلو
رعد.... اللي بعدها
قمر.... مقولتش حاجه ويلا بقاا عشان ننزل الناس مستنيانا تحت
رعد..... امممم يعني كده ماشي انا هوريكي
وبالفعل نزل رعد و قمر برفقه احمد ومازن الي القاعه وكان الجميع يتهامس علي جمال قمر بفستانها و عن رعد و ابتدات الاغاني تعلو و الجميع يغني
(بسم الله الرحمن الرحيم وهنبدا الليله اه اه عريسناا الزين كحيل العين وعروسته حلوه وجميله اه اه اه) كملو انتم انا مش حفظاها😂😂
وبدات الجميع بتهنئت رعد و حور
عند ادم و مي
----------
ادم..... ها هتقومي تلبسي اللي قلتلك عليه ولا لا
مي بعند... لا ولسه بتقوم لقيت اللي بيشدها ليه و بقيت قريبه منه لدرجه انهم سامعين صوت دقات قلبهم وسارحو في عيون بعض اول مره ادم يلاحظ جمال عيون مي الزرقا وجمال شعرها البني الكيرلي وكمان مي اول مره تلاحظ سواد عيونه وشعره الطويل الناعم وبياض بشرته و فضلو كده لحد ما مي زقته بكل قوتها لما لقيته بيقرب منها وبيبوسها علي شفايفها
مي..... انت واحد حيوان و حقير انا بكرهك
ادم ببرود.... يعني انا اللي ميت عليكي يلا غوري البسي الفستان اللي في الدولاب بدل ما اعمل حاجه تزعلك و غمزلها
مي.... توجهت الي الحمام فوجدت فستان جميل جدا بدرجه من درجات البيبي بلو عباره عن طباقات كثيره من قماش الشيفون وب ثلث كم فارتدته و وضعت بعض الميكب وخرجت له فوجدته يجلس علي الكنبه و شارد
مي.... احم انا خلصت
ادم في نفسه وهو ينظر لها..... ينهار اسود دي بقت اجمل من الاول اعمل ايه يا ربي انا مش عايز حد يشوفها غيري انا مش عارف حبيتك امتي بس بجد مبقيتش قادر اكمل حياتي من غيرك
ادم.... اممم يلا
ونزلت مي وادم مع بعض فكانت وقتها رقصه الكابل وكانت قمر ترقص مع رعد واحمد ومازن يساعدوه علي الوقوف وقمر اخذته في حضنه وقالت بهمس بحبك يا رعدي
رعد بفرحه.... وانا اكتر يا قمر الرعد
بعد الفرح روحو الفيلا ولان الوقت متاخر احمد اصر ان مازن وسندس ومي يفضلو عندهم
كل واحد طلع علي جناحو ومن حظ مي الوحش كانت الاوضه بتاعتها جمب اوضه ادم بالظبط
مي واقفه في البلكونة وبتسمع اغاني وبتبص للنجوم فجأه لقيت اللي واقف جمبها وبيقول لها متلبسيش قصير تاني
مي بخضه.... سلام قولا من رب رحيم انت بتطلع امتي يا بتاع انت وجيت ازاي
ادم بضحك.... ايه شغتي عفربت ولا ايه
مي.... والله العفريت ارحم منك يا اخي
ادم.... طيب بس كلامي يتسمع متلبسيش قصير تاني
مي.... وانت مالك ياض انت اله البس قصير او طويل اكلم ده او مكلمهوش ميخصكش
آدم بغضب... اما انتي تلبسي قصير والناس تتفرج عليكي سبتيلي ايه انا اشوفه هااا وبعدين تكلمي مين انتي لو كلمتي اي ولد حتي لو في حدود الشغل والله لاقتله قدامك
مي الخوف سيطر عليها فجريت ولسه بتطلع من الاوضه لقيت ادم شدها ولزقها في الباب بقيت هيا الفاصل بين ادم والباب
ادم بغضب وعروق جسمه بانت.... بت انتي متخلنيش اتعصب انتي فاهمه واللي والله هزعلك جامد اووي
مي وهيا بتتكلم بخوف وشفايفها بتترعش.... ح حاضر بس ابعد عني
ادم ومش قادر يقاوم رعشه شفايفها وقامت طابع قبله عنيفه علي شفايفها واستمر الوضع بضع دقايق ومي مصدومه مش بتتحرك ولا بتقاوم و اول ما ادم بعد عنها اغمي عليها
ادم بقلق..... م مي اصحي مي وقام طلع جري علي الاوضه بتاعته و جاب البرفان وحاول يفوقها لحد ما صحيت وفضلت تعيط جامد
ادم بقلق.... مي حبيبتي انتي كويسه مي اتكلمي
مي بدموع..... هقول ل بابا ايه دلوقتي ده هيقتلني انا جبتلهم العار وفضلت تعيط
ادم بعدم فهم... قصدك ايه
مي... انا دلوقتي حامل صح وفضلت تعيط
ادم.... حامل ازاي يختي
مي.... انت بوستني يبقي هبقي حامل وفضلت تعيط
ادم بضحك.... ههههه احيه اكيد بحلم دي شكل واحده عندها 23 سنه ههههه
مي بطفوله.... متضحكش عليا
ادم... نامى يا حبيبتي ربنا يهديكي يلا تصبحي على خير وخرج و هو بيضحك علي حبيبته اللي خطفت قلبه من اول يوم شافها فيه
عند قمر و رعد
----------
رعد...... احم يلا نغير هدومنا وننام علشان هنسافر بكره
قمر باستغراب... نسافر فين
رعد..... المالديف علشان شهر العسل
قمر بفرحه وبتتنطت ذي الاطفال..... هيهيهي الله كان نفسي اروح هناك من زمان
رعد..... بضحك اهو حلمك اتحقق يلا ادخلي غيري هدوم ونامي وانا هغير وانام، اعملي حسابك هتنامي في حضني
قمر بخجل... بس
رعد.... مفيش بس انتي بقيتي مراتي رسمي وقدام الناس كلها وبعدين متخفيش مش هلمسك غير لما تكوني مستعده
قمر.... تمم يا رعد
رعد بحب.... اول مره اعرف ان اسمي حلو كده
قمر.... كلك علي بعضك حلو وسبته ودخلت الحمام
وبالفعل دخلت قمر غيرت هدومها ولان مامتها و هدي والده ادم هما اللي مجهزين اللبس كانت معظم الهدوم قمصان نوم بس وهيا بتدور اخيرا لقيت بجامه من الحرير باللون الابيض لبستها وطلعت لقيت رعد نايم علي السرير قامت نامت جمبه
رعد..... امممم ينفع تنامي في حضني
قمر بدون كلام قامت ونامت علي صدره وهو حاوط ايده علي خصرها والايد التانيه بيلعب في شعرها لحد ما راحو في النوم
تاني يوم
---------
كل واحد رجع بيته و رعد و قمر سافرو المالديف و وصلو الفيلا بتاعت رعد كانت اشبه بالقصر حاجه في منتهي الخيال
رعد..... انا هدخل المكتب ثانيه و راجع
قمر..... تمم وانا هطلع اغير هدومي وبالفعل قامت قمر غيرت هدومها و قررت انها تبقي مرات رعد قولا وفعلا لانها بقيت بتحبه بجنون فقامت لبست شورت و الجاكيت بتاعه و فارده شعرها الاحمر الجميل وحاطه روج ونزلت تحضر الفطار ل رعد وفجأه اعااااااااااااا رعد الحقناااي
خلص البارت اتمني يعجبكم
يتبع
البارت السادس
وقعت في حب عاجز 🥺♥
----------------------
قمر........... اعااااااااااااا رعد رعد الحقناااي
رعد بسرعه راح ليها وانصدم من اللي شافه قمر واقفه علي رجامه المطبخ و كلب واقف تحت و بينبح عليها وهيا بتعيط
رعد بغضب..... ريكس اطلع براا وبالفعل الكلب بيطلع من المطبخ و رعد بيفضل باصص ل قمر بغضب و قال بغضب اطلعي فوق وع الله اشوف هنا وتفضلي في الاوضه لحد ما اطلع ليكي انتي فاهمه
قمر و لاول مره تخاف من رعد.... ف في ايه اللي حصل
رعد وبيحاول يخفي غضبه.... انا قلت كلمتي يلا اتفضلي علي الاوضه
في الليل
---------
قمر نايمه علي السرير و واخده وضع الجنين و بتبكي جامد اووي علي زعيق رعد فيها من غير سبب وفجأه بتلاقي الباب بيتفتح ببطئ بتفهم انه رعد ف بتمثل انها نايمه، بس بتستغرب انها بتسمع صوت اقدام داخله الاوضه ف مهتمتش وفكرت انها حد من الخدم بس فجأه بتلاقي اللي بيكتم نفسها وبيحاول يقتلها بالسكينه بتحاول تبعد عند ب اي طريقه لحد ما زقته بكامل قوتها وفضلت تصرخ و هيا بتنزل من علي السلم وتقول رعد رعد الحقني
في المكتب
----------
رعد...... مش عارف هفضل اخبي الحقيقه لحد امتي
الشخص... قولها و لو بتحبك هتفضل جمبك
رعد..... بس افرض بعدت بسبب الكدب قمر مش بتحب الكدب
الشخص...... بس ده غصب عنك
رعد..... بس يا ادم هيا
فجأه بيسمع صوت قمر وهيا بتقول هيقتلني ف بينهي المكالمه بخوف و بيقف علي رجله وببجري بيلاقي ساندي نازله علي بتعيط وحد وراها ماسك سكينه و لابس قناع اسود رعد لسه بيجري علي السلم علشان ينقذ قمر كان الشخص ده مسك قمر و طعنها في ضهرهها و زقها من علي السلم
رعد بصراخ..... قمرررر وبيجري يحضنها
قمر بوجع..... ا انت ازاي بتمشي
رعد بخوف باين عليه..... مش مهم وبيطلع فونه وبيتصل بالاسعاف وبيبص لقي قمر مغمضه عنيه ف بيقيس نبضها بيعرف انها عايشه بس اغمي عليها
بعد ساعتين
----------
رعد قاعد جمب قمر علي السرير و واخدها في حضنه بعد ما عرف من الدكتور ان حالتها كويسه و ان السكينه دخلت في جنبها في فراغ البطن وبعدين دمعه بتنزل من عينه وبيقول بهمس انا اسف مقدرتش احافظ علي الامانه بتاعتك يا يونس
قمر بتعب...... انت تعرف يونس منين
رعد بفرحه.... انتي صحيتي يا حبيبتي
قمر..... ايوه يا رعد صحيت بس في حاجات ياما كنت مخدوعه فيها
رعد.... كل اللي انتي عاوزه تعرفيه هحكهولك بس هنادي الدكتور يجي يشوفك يا حياتي وقام وخرج
رعد للحراس... مش عايز حد يدخل او يخرج من غير تفتيش انتم فاهمين
الحرس.... امرك يا رعد بيه
رعد وهو بيتكلم في الفون....... مش عارف والله يا ادم خايف تبعد عني كنت هموت لو حصل ليها حاجه دي امانه يونس عندي
ادم..... متاكد انها مجرد امانه يعني مش حبتها
رعد..... انا عديت مرحله الحب انا حبتها من اول يوم شفتها في وهيا ب ضفرتين انا بعشقها
ادم بضحك..... ايوا يا عم الواقع ادخل يلا شوف مراتك عامله ايه
رعد...... تمم يا ادم سلام
في غرفه قمر
------------
رعد....... عامله ايه دلوقتي ياقلبي
قمر..... الحمد لله بخير بس راسي بتوجعني
رعد و هو بيقعد جمبها....... ديما يارب يا حبيبتي
قمر.... انا
رعد مقاطع قمر...... بصي هقوا كل حاجه بس متتكلميش يا قمر اشطا، انا شغلي الحقيقي ظابط شرطه اصلا، في يوم كان في بنت مدرستها جمب مدرستي و بصراحه خطفت قلبي من اول يوم كانت فضلت كل يوم اراقبها لحد ما رحت لجوز اختها وقلتله وهو وافق بس قالي استني لما تكبر وانت تبني مستقبل انا و جوز اختها بقينا صحاب برغم فرق السن بس في يوم كل حاجه اتقلبت و هو مات وعلته ماتت و هو قبل ما يموت كان مخليها امانه عندي وانا فعلا كنت قد الامانه دي و دخلت شرطه و مسكت المجرمين وانتقمت منهم بس عملت حادثه و فضلت مشلول لمده سنتين وبعدين عملت عمليه بس فضلت امثل بسبب اعدائي وبس كده يا ستي
قمر بدموع.... يعني انت كويس وقامت حضنته
رعد.... مش دلوقتي يا حبيبتي في بيت يجمعنا
قمر بعدت عنه.... انا اصلا مخصماك
رعد.... ليه
قمر..... علشان زعقت ليا
رعد.... والله غصب عني عوزاني اعمل ايه لما الاقي مراتي لبسه كده ده انا اللي جوزك عمري ما شفتك كده
قمر.... بس مكنش في حد في البيت غير الخدمات بس
رعد..... محدش يشوفك غيري و قام حاضنها و طبع قلبه رقيقه علي شايفه
قمر بهمس... انا بحبك اوووي
رعد..... ده شكل جوزناا هيبقي رسمي
قمر بخجل.... عيب كده احنا في المستشفى
في مصر
------
مي..... لو سمحت ممكن كابتشينو
ادم.... خليهم اتنين و قام قاعد جمبها
مي.... استغفر الله العظيم انت بتطلع ليا منين
ادم..... تتجوزيني
خلص البارت، يا تري رد فعل مي هيكون ايه ومين اللي حاول يقتل قمر كل ده هنعرفه مع بعض
#يتبع
#بقلميSarahmahmoud
ŸÄŚÖÖ MÄȞMÖŮĐ
تكملة الروايه بعد قليل
تعليقات
إرسال تعليق