القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية اجبروني علي الواقع البارت الرابع والخامس بقلمRanda Ali في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


اجبروني علي الواقع  .  صلوا علي الحبيب المصطفى 💙
اسر هو بيقرب منها وبيفك زراير قميصه/طبعا انتي عارفه انا هعمل اي
سيليا بدموع ف عيونها وقالت برعشه/ا.ن.ت.ه.ت.ع.م.ا.ي
(انت هتعمل اي)
اسر حاول يجمع كلامها وضحك بعدها بسخريه/والله دي ليلة دخ"ل*تي
سيليا بعياط وبراءه/ي.ع.ن.ي.ا.ي.د.خ.ل.ت.ك
(يعني اي دخل"*تك)
اسر حود وشه وضحك بسحريه وكلم بهدوء وقال/اااه يعني اي
ومره وحده عدل وشه وضر*بها بقل"م جامد/لو انتي فاكره شويه اللي بتعمليهم دول هيدخلو عليا ف انسي
سيليا حطت أيدها علي خدها وشفاي*فها اللي بتن*زف وعيطت جامد
Randa Ali 
اسر بغضب/مش عارفه انا بقي هعرفك ووقعها علي السرير فونه رن 
مسك الفون بغضب طلعت مرام
اسر بهدوء/ايوا ي مرام
مرام بغيره وانفعال/انت فين ي أسر قافل نت ومش رنيت عليا لي
اسر بعصبيه/في اي ي مرام انتي  بتكلميني كدا ازاي
مرام بعياط/ انت فعلا اتجوزت
اسر سكت ..
مرام بعياط جامد/رد عليا ي أسر يعني..يعني كلام دا صح فعلا
اسر حاسس بوجع أنه وجعها/اهدي ي مرام وهفهمك
مرام بعياط وعصبيه/تفهمني...يعني كلام طلع صح انت واحد خا"ين مش عاوزه اعرفك تاني انت واحد خا*ين وعمرك محبتني انت دمر"تني ي أسر
وقفلت
اسر/الو الو
اسر بضيق/اوفف**فف وفضل يرن فونها اتقفل قام بسرعه يلبس قميصه
Randa Ali.
سيليا قاعده علي سرير ودموع ف عيونها وخايفه تكلم وشفا*يفها بتن"زف مكان الق*لم 
اسر بغضب/حمدي ربنا هي اللي رحمتك مره دي المره جايه مش هرحمك
سيليا بصت ف ارض بدموع نازله وساكته
اسر نزل وركب عربيته وراح ل مرام
طلع وخبط علي شقتها
مرام وشها مليان دموع فتحت الباب لاقيت اسر لسه هتقفل الباب ف وشه راح اسر حط دراعه علي الباب ودخل
مرام بعياط/اطلع برا
اسر/اهدي ونا هفهمك كل حاجه والله مخونتك*يش زي مانتي فاكره
مرام بزعيق/مش عاوزه اسمع منك حاجه اطلع برا
اسر راح وحضنها جامد مرام فضلت تضربه وتزقه اسر بهدوء/هششش اهدي وسمعيني
مرام بصتله/هسمع اي تاني
اسر /ماما هي صممت اتجوزها لاكن والله انا بحبك انتي
مرام /اه وبعدي
Randa Ali.
اسر /بعدين اي..؟
مرام /اتجوزتها خلاص مبروك ربنا يسعدك
اسر قام وقف/انتي شايفه كده
مرام/اه
اسر /تمام ومشي
طلعت تجري وراه ومسكت ايدو وحضنته جامد وعيطت/اسر انا بحبك وانت عارف ازاي انا بغير عليك وبكل سهوله اعرف انك اتجوزت ومع وحده غيري
اسر/والله بحبك وماما عارفه وهنتجوز
مرام/بشرط
اسر/اطلبي اللي انتي عوزاه
مرام/تمام...تطلقها
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
اشوفكم ف بارت جديد ي قمرات 😍
شكرا علي تفاعل القمر زيكم 😘
اجبروني علي الواقع
صلوا على الحبيب المصطفى 💙
البارت الرابع

اجبروني علي الواقع .  صلوا علي الحبيب المصطفى 💙مرام /تمام...تطلقها
اسر سكت لمدة دقيقه بعدها بصلها/انا لسه متجوزها ي مرام ازاي أطلقها 
مرام قامت بعصبيه وانفعال/طلما انت مش عاوز تطلقها وحاببها جايلي لي
اسر بغضب/صوتك ميعلاش عليا انتي فاهمه
مرام دموعها نزلت/امشي ي أسر
اسر راح حضنها/اهدي ي مرام والله م بحبها ولا كنت عاوزها ماما هي اللي صممت عليا انا بحبك انتي صدقيني لو مش بحبك مكنتش جتلك وانتي عارفه كدا كويس
مرام بعياط/انت...ف لحظه اتجوزت عاوزني ابقي عادي ازاي ونا بغير عليك من هدومك نفسها...انت...وجعتني جامد اوي
اسر حاسس بوجع ف قلبه حضنها جامد وفضل يطبطب عليها/والله بحبك صدقيني كان غصب عني ماما انتي عارفه أن عندها القلب ف اي لحظه ممكن تروح مني مكنتش هسامح نفسي إبدا
مرام بتسمع كلامه وهي حضناه ودموعها نازله
اسر با*سها من خدها بحنيه/عشان خاطري بلاش عياط لو بتحبيني اوعدك جوازها مني هيبقي وقت موقتاً
مرام بصتله بدموع ..../بجد ي أسر هيبقي.. موقتاً
اسر وهو بيحضنها/اوعدك انا بحبك انتي وبس وانتي عارفه كدا وماما عارفه اني هتجوزك
مرام بخبث/وهي بكلمك 
اسر /مين هي؟
مرام/بتاعه اللي اتجوزتها
اسر/اااه لا دي ....دي مش بتكلم اصلا كلامها غريب اوي زي الحروف بس وايدها علي طول بتترعش وخايفه دايما 
مرام /وانت لحقت تعرف كل دا عنها
اسر ضحك/بطلي غيره والله مكلمنا بس منظرها كدا لما ضرب*تها معرفتش ترد عليا 
مرام بابتسامه وفي نفسها حلو اوي أنها طلعت كدا دا انا هوريكي ايام سو*دا اصبري عليا بس
اسر /يابنتي روحتي فين..
مرام/هاا لا ولا حته بفكر فيك
اسر ابتسم/بتفكري فيا وانا معاكي
مرام بصت بحزن
اسر با*سها بحنيه /خلاص بقي متزعليش عشان خاطري
ابتسمت مرام 
اسر /أنا لازم امشي
مرام بزعل /هتروحلها 
اسر /متقلقيش طلما انتي جوه قلبي عمري مشوف غيرك
مرام بابتسامه/لما اشوف
اسر/هتشوفي وضحك.. يلا بقي هروح خلي بالك من نفسك اوووي
مرام هزت راسها بعني حاضر
مشي اسر
سيليا من جواها بتقول كان بيكلمها قدامي مقدرش اني لسه متجوزاه بيعاملني كأني مش بني ادم يارب انت عالم بيا محدش عالم حصل فيا اي محدش عارف انا مريت بي محدش عارف انا لي مش بكلم زيهم كان نفسي ابقي طبيعيه كان نفسي اتجوز حد يعوضني ويقدر ظروفي ويساعدني لحد ماكون انسانه طبيعيه زي اي حد يارب اقف جنبي كنت فاكره هطلع من الحبسه والذله وقعت في الجحيم اكبر وأكبر لي كل دا بيحصل فيا وحضنت نفسها جامد وفضلت تعيط
دخل اسر بصلها باست*حقار
سيليا كانت منزله وشها ف ارض
اسر بفضب ومسكها من كتفها/لما ادخل تتعلمي تقومي تجري وتقفي
سيليا بصتله بعيونها السماوي المحمره من العياط ومليانه دموع ووشها الطفولي مليان براءه
اسر لسه هيزعق وبصلها كان قريب اوي منها اول م عيونه جت ف عيونها كأنه راح ف عالم تاني غير عالم الواقع ونسي كل حاجه من جمال برائتها ووشها وعيونها
اسر بتوهان/انتي...ازاي..كدا ..انتي بجد حقيقيه
سيليا بدموع/ا.ن.ا.س.ف.ه.ه.ق.و.م.و.الله.ب.ع.د.ك.د.ا
(انا اسفه هقوم والله بعد كدا)
اسر فاق من توهانه وف نفسه مش عشان شكلها هتضعف كدا انت بتحب مرام ومره وحده وقعها علي الارض وبزعيق/دي اخر مره انتي هنا خدامه مش اكتر ليا اعمل فيكي كل حاجه انا عاوزها وانتي مجرد جاريه عندي
ف مكان تاني
دنيا/ماما امته بقي هنفذ كل حاجه وهو يبهد*لها ويرميها ويتجوزني
ساميه بشر/بعد اسبوع علي طول هنروح ونقول إن البيت بتاعنا بيقع ونقعد عندهم ونظبط كل حاجه ودخل **هو هيعمل ***زي متفقت معاه هو اصلا هيم*وت عليها من زمان مصدق أن الفرصه جاتله انا قولتلوا هظبطلك كل حاجه وكمان هياخد فلوس يعني هنتحكم في زي ماحنا عاوزين وساعتها  اسر هيجي و**وضحكت جامد بشر
دنيا بفرحه وراحت تضحكنها/دا انتي دماغك مشوفتش زيها
ساميه/عيب عليكي ي بت دي امك مفيش زيها
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
اشوفكم ف بارت جديد ي قمرات 😍
رواية اجبروني علي الواقع
صلوا على الحبيب المصطفى 💙
البارت الخامس
بقلمي /Randa Ali

باااااي هاتوحشووووني 😘
Randa Ali

تكملة الروايه من هنا هنا  

تعليقات

التنقل السريع