القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

سكريبت استعدي_عزيزتي البارت 10_11بقلم سلمي شريف في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


part 10

Salma Sheref 

استعدي عزيزتي

نزلته بدري اهو عشانكم❤


رحيم: مالك

مريم بحزن: لا مفيش 

انا المطلوب مني ايه

رحيم: عشان انتي زي اختي ولازم تقفي معايا في حاجة زي دي

مريم: تمام شوف امتي هتروح تتقدملها وهجي معاك

رحيم: شكرا اوييي


مشي رحيم من جمبها وهي راحت الحمام وقعدت تعيط


عند محمد

كان بيرتب شنطه عشان يسافر برا مصر

جه حد يخبط

فتحله وكانت ماجدة

ماجدة ببكاء: ابني انتي رايح فين

محمد: ابعدي عنيي

ماجدة: انا اسفة انا اسفة 

خد الشنط ونزل وسبها قاعدة في الارض بتعيط

_يلا يافندم انزلي عشان العاملين يجوا ينضفوا


بليل 

كان محمد رايح المطار بس عدي علي بلكونة مريم وشافها لاخر مرة

مقدرش يبين نفسه بعد كل الي عمله ومشي


ومريم كانت في البلكونة بتعيط ورحيم واقف في البلكونة بس ورا الباب وهي مش شايفاه وزعلان عليها

وبتشتغل اغنيه

واتنسيت كأني ما جيت🎶

ولو حسيت هتكسرني🎶

وداريت في قلبي بكيت🎶

علي عيني تغربني🎶


بيمشي محمد وبتدخل مريم هي ورحيم وبتتقفل الاغنية

بتطلع مريم النوت بوك بتاعتها وبتكتب فيها


"من غبائي خسرت اكتر انسان ساعدني ودلوقتي عرفت اني بحبه بس بعد ما راح من ايدي" 

وبينزله دمعتين من عنيها


بتنام سها بعد ما عملت حادثة والبيبي اج*هد وخسرت كل حاجة (شرفها وحبيبها ومكان تعيش فيه وبقت تعيش مع ماجدة) 

وبينام محمد وهو رايح بلد مغت*رب فيها وخسر مريم الي حبته بجد 

بتنام مريم بعد ما اكتر انسان ساعدها خسرته وهيتجوز وبيعاملها كأخت

بينام رحيم وهو في قلبه حم*ل كبير اوي من ناحية مريم وزعلان انها لسة بتحب محمد


بيناموا كلهم وهما مكسورين والدموع في عينيهم


بتصحي مريم علي صوت الموبيل بيرن

مريم: الو

رحيم: الو يامريم

مريم بحزن: ايه يارحيم

رحيم: انا خدت ميعاد وهنروح بليل ان شاء الله انا وانتي وماجد

مريم: تمام

وبتقفل الموبيل وبتترمي علي السرير وبتعيط


بليل 

كانت لابسة فستان احمر طويل وعاملة شعرها كحكة ومنزلة شوية من خصل شعرها علي وشها

مريم: انا رايحة ياماما

سهير: برضو يابنتي

مريم بحزن: مضطرة اروح

سهير: انا كمان هنزل اشتري شوية حاجات

مريم: ماشي ياماما

سهير: ربنا يهديكي يابنتي

نزلت مريم وكان مستنيها رحيم تحت البيت

سقف رحيم: ايه الجمال دة

مريم بضحك تمثيل: بس يلا

وركبت

مريم: امال فين ماجد

رحيم: هقولك بس اصبري

وراح مكان بعيددد اول مرة تشوفه

وكان فيه ناس كتير ومنهم مامتها

مريم بصدمة: ايه دة

رحيم بحب: تقبلي تتجوزيني 

اول ما شهور عدتك تخلص

مريم بفرحة: اقبلل


مجهول: نفذ

وطل*قة تيجي في

رحيم: مريييييم


يتبع...


part 11

Salma Sheref 

استعدي عزيزتي


رحيم: مريييييم

مجهول: تم

مجهولة 2:حلو اوي يلا امشوا بسرعة


رحيم بزعيق: الاسعاف بسرعةةةةة

جريت سهير علي بنتها: بنتي بنتي يارحيم الحقوها الحقوهااااا

جات الاسعاف بسرعة واخدوا مريم الي كان مغمي عليها

والناس لسة مصدومة 


سها: خلاص يابنتي اتلاقيها دلوقتي ميتة

ايوة انا الي عملت كدة

بتدخل ماجدة بسرعة: انتي الي عملتي ايه

انطقيي

سها بثقة: خليت ناس يق*تلوا مريم واتلاقيها دلوقتي بين الح*يا والمو*ت او ما*تت اصلا

ماجدة: يانهارك اس*ود 

انتي مش طبيعية لالا 

انا هبلغ البوليس هبلغه اخليه يتخلص من اشكالك

سها: تتخلصي من مين

وجابت سك*ينة ودخلتها في بطنها

ماجدة: اااااه

سها بشر: اشششش اسكتي 

ماجدة بتعب: هبلغ البوليس هبلغهه

سها: اسكتي بقي 

ومسكتها وقعدت تزق فيها لغاية ما دخلتها اوضة وقفلت الباب ومشيت


رحيم: بسرعةةةة حد يجي يلحقهااا

الدكتور: ظبطوا اوضة العمليات بسرعة المريضة بتروح مننا

نفسها بدأ يقل لغاية ما قط*عت النفس خالص

عيط رحيم وهو شايفها: لا لا فوقي يامريم لسة قدامنا عمر نعيشه سوا 

خدوها من بين ايديه ودخلوها اوضة العمليات

جه ماجد بسرعة من ورا

ماجد: ايه الي حصل

رحيم: مش عارف مش عارف

هدير: مريم مرييم

كانوا شيفنها من ورا الازاز والاجهز*ة فيها 


في نظر مريم

مريم: محمد

محمد: وحشتيني

مريم: انت الي سبتني عشانها

محمد: سامحيني

مريم بابتسامة: مسمحاك بس نفضل سوا

وبتح*ضنه

محمد: مش هينفع

وفاجاة بيمسك سك*ينة وبيحطهالها في ضهرها

مريم بصدمة: محمد


والاجهزة بتوقف 

رحيم ببكاء: مريم مريييم

بينقولوها الدكاترة لاوضة مقفولة 


وبيطلع الدكتور بعد فترة

رحيم بخوف: خير يادكتور

الدكتور بحزن: احنا عملنا الي علينا

رحيم بصدمة: يعني ايهه


يتبع..... 

#بقلمي_سلمي_شريف

#اصغر_كاتبة

#استعدي_عزيزتي

احتمال الجاي يبقي الاخير

فيه شوية حزن 😂

تكملة الروايه من هنا 


 

تعليقات

التنقل السريع