القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الأول عشقت امير الصعيد البارت 1_2_3بقلم آيات عبد الرحمن في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


رواية عشقت أمير الصعيد❤

البارت الاول

..........

قاعده في اوضتى وبقرء روايتى المفضله عشقت أمير الصعيد

فجأة بابا دخل وقال جهزى نفسك يا رضوى عشان هنسافر الصعيد 

طبعا مش هقول زعلت ولا حاجه انا فرحت جدا ليه مش عارفه يمكن عشان بحب اقرء روايات عن الصعايدة وحابه اشوف اللي في الروايات دا حقيقي ولا لا قومت بكل حماس جهزت شنطتى واخدت كم رواية كده واللاب توب وعشان انا بهتم بلبسي اخدت لبس كتير اوى وميك اب وكريمات شمس عشان الصعيد حر جامد انا اول مره اروحها بس بسمع كده فى الروايات واحذيه بلون الملابس وكم نظاره والوانى الزيتيه والوان الميه ولوحات هرسم فيها 


اعرفكم بنفسي الاول انا رضوى العشماوي 23 سنه كلية فنون طبعا جميله جدا جدا جدا مش مرتبطه ولا بفكر في حاجه ذى كده شعارى هو ان الحريه حاجه عظيمه وليه اتجوز وارتبط بشخص يحرمنى من حريتى مفيش خروج وكل حاجه بااستأذان لا انا كده احسن 

طولت استحملوا بس


#بقلم_أيات_عبدالرحمن


تاني يوم بقي يوم السفر كنت في قمة فرحى 

لبست بنطلون ليكرا اسود وسويت شيرت اسود ونظاره سوداء ماهو دا لونى المفضل وكوتشي ابيض والبرفيوم الخاص وميك اب خفيف ونزلت عند بابا

عامر:انتى هتسافرى كده

رضوى:عادى يا بابي فى حاجه

عامر:لا يا روحى مفيش بس ربنا يستر 

سلمت على ماما وركبت العربيه انا وبابا وصلنا المطار وركبنا الطياره ونزلنا وكان في شخص مستنينا سلم على بابا وباس أيده وسلم عليا وكان متنح اوى 

عامر:دا يبقى عمرو ابن عمك مصطفي

ودى تبقي رضوى بنتى

عمرو:ما شاء الله يا عمى بتك كيف البدر المنور

عامر:انت هتعاكسها ولا ايه

عمرو:حاش لله ياعمى

جدى مستنيكم من صباحية ربنا ياعمى

هيفرح جوى لما يعرف انكم وصلتوا 

ركبنا معاه العربيه 

وبابا سأله على احوالهم وعلي اخواته وكده

عامر:اخواتك عاملين ايه مروان وامير وورد

عمرو:بخير يا عمى 

واخيرا وصلنا

كان جدوا بنفسوا واقف يستقبلنا وعمو مصطفي

مصطفى:اتوحشتك جوى يا خوى نورت الصعيد 

عامر:منوره باهلها يا خوي 

سحبت بابا على جنب :انت بتتكلم كده ليه

عامر:ههههههه انا صعيدي يابت 

ودخلنا جوا البيت عباره عن تحفه فنيه مرسومة بإيد فنان 

كنت مبهوره جدا من جمال البيت مش زى التليفزيونات خالص دا حاجه جنان 

قعدنا واتكلمنا وهزرنا 

الجد:فوزيه خدى ستك رضوى على قاعتها وخليها تغير خلجاتها دى عشان ما نقصينش مشاكل مع امير بكفايانا عاد اللي عمله في اخته

فوزيه:حاضر يا جدى 

وفى طريقنا لفوق فوزيه:دى تبقي قاعة عمرو بيه 

ودى قاعة مروان بيه

ودى قاعة امير بيه  

ودى قاعة ست ورد 

ودى قاعتك

رضوى:فوزيه

فوزيه:عايزه حاجه يا سيتى

رضوى:هو امير عمل في اخته ايه

فوزيه:لا ياسيتى ما اقدرش اقول حاجه دا كان يعلقنى 

رضوى:ليه يعنى

فوزيه:هو كده صعب جوى

رضوى:واخواته كده

فوزيه:لا عمرو بيه بيحب الضحك ومروان بيه فى حاله كده اما امير بيه دا مايتحبش خالص

رضوى:ليه 

فوزيه صعب جوى جوى جوى

رضوى:بتخافي منه

فوزيه:اول ما بيجول فوزيه قلبي بيقع فى  رجليا

رضوى:وعايشه ازاى دلوقتي

فوزيه:ههههههه دمك.خفيف يا سيتى تعالي غيرى خلجاتك عشان لو جه وشافك كده مش هيطلع عليكى نهار تانى

رضوى:ههههههه متهيأ ليكى ولا يقدر يعمل حاجه 

فوزيه:ماتقفيش قدامه يا سيتى

رضوى:ماتخافيش 

فوزيه:هتنامى دلوك 

رضوى:ايوه انا حرفيا فاصله 

فوزيه:ايه حفريا دى

رضوى:ههههههه تعبانه من السفر ولما اصحى هفهمك 

نمت ماحسيتش بنفسي غير المغرب كده قومت اخدت شاور ولبست دريس موف فوق الركبه وفردت شعرى مع ميك اب خفيف ونزلت 

جدوا حاول يقنعنى انى اغير لبسي لطن انا رفضت كان عندي فضول اشوف امير ده هيعمل ايه خرجت الجنينه وماشيه وسط الزهور اللي بجد شكلها وريحتها ينسوا الدنيا 

وقفت وقطفت ورده وبشمها وفجأه لقيت قلم ثلاثى الابعاد نزل علي وشى 

#توقعاتكم



رواية عشقت أمير الصعيد❤

البارت الثاني

........

رضوى واقفه في الجنينه عجبتها ورده قطفتها وبتشم فيها فجأة لقت ق*لم ثلاثى الابعاد نز*ل علي وش*ها 

رضوى ببكاء:انت مج*ن*ون

فجأة مس*كها من شع*رها بق*وه وق*لم كم•ان على* الخ*د الثانى 

رضوى:سيب*نى يا ح*يو*ان 

اسيبك يا ايه وهووووب ك*مان قل*م 

رضوى:يا بابااااااا 

عامر ومصطفى والجد خرجوا على الصوت 

الجد:هو ديه اللي كت خايف منه 

مصطفى:خلاص يا ولدى البت لسه ماتعرفش عاداتنا وتقاليدنا 

اسكت يا بوى دى ق*ليل*ة الربا*يه وعايزه ق*طع لس*انها وق*طعت ورو*دى المفضله

الجد:سيبها عشان خاطري انا يا ولدى وانا هزرع ليك غيرهم

زقه*ا في الارض وقال

لو شوفتك واقفه كده تانى وبخل*جات*ك دى هقط*عك قطي*ع وا*رم*يكى لك*لاب الس*كك فاه*مه واياكى تل*مسي ورداتى تانى 

رضوى وحاضنه والدها :انت مين انت عشان ترفع ايدك عليا وتحكم عليا بتغيير لبسي

عامر :دا يبقي امير ابن عمك مصطفي

رضوى:حصلنا الق*رف

امير اتجنن وخدها من حضن عامر ومسك شع*رها

رضوى:يابابااااا انت ساكت ليه وسايب الح*ي*وان ده يض*ربنى 

عامر:كفايه يا امير بقي

امير:لا مش كفاية دى عايزه تتر*بى من اول وجديد

رضوى:ومين اللي هيرب*ينى 

امير:مش مالي عينك انا ولا ايه

رضوى بصت ليه بقر*ف من فوق لتحت وقالت:ترب*ية شوارع 

ولسه امير هيضر*بها جده خدها منه وفضل يهدى فيه 

اطلعى فوق انتى يابتى يلا 

رضوى:عشانك انت بس يا جدوا هطلع 

مش عشان حد تانى ولا حتى بابا وسابتهم وطلعت

الجد:بكفاياك يا ولدى البت اول مره تاجى هنا 

عامر:اهدى بس ياولدى انا جبتها هنا عشان تعرفك وتحبك انا مش هتطمن عليها غير معاك انت 

امير بنفاذ صبر:ماعايزش اشوفها بالخلج*ات الواع*ره دى تانى

عامر:بهدوء يا ولدى دا لبسها طول عمرها فمش هتقدر تغيره فى يوم وليله ولا ايه 

امير:هتقدر وغص*ب عنها وهنشوف وطلع هو كمان 

عند رضوى كانت بتفكر تعمل ايه معاه عشان ض*ربها 

رضوى بعد تفكير طويل :بس لقيتها 


#بقلم_أيات_عبدالرحمن


عند امير طلع خد شاور ولبس بنطلون بيتى اسود وتي شيرت اصفر وعليه العلامه دى👍

وحط برفيوم ونزل كانت فوزيه جهزت العشا 

الكل قعد ماعدا رضوى مانزلتش 

فوزيه طلعت ليها الاكل فى اوضتها 


تاني يوم (الجمعه)

امير كان عنده اجازه 

كل العائله قاعده على السفره وبيفطروا بتنزل رضوى بلبسها اللي اول ما امير بيشوفه بيت*جنن

لبسها عا*ري جدا وفارده شعرها 

رضوى : صباح الخير

الجد:صباح الخير يا قلب جدك

رضوى باست خد عامر:صباح الخير يا بابي

عامر:صباح الفل يا قلب بابي

الجد:يلا يا بتى اقعدى افطرى معانا

رضوى:لا يا جدوا ماليش نفس

ورد:ليه يابت عمى 

رضوى:اصل انا نفسي مس*دوده مش عارفه ليه 

ورد:من ايه

رضوى: مش مهم يا روحى هى مسدوده وخلاص

امير:يجعلها مسدو*دة دايما

رضوى:لا هى مش دايما مسدوده ربنا يكفي*ك شرها لما بتت*فتح هى بس مسدو*دة دلوقتي عشان قدامها سل*طعون البحر المال*ح

امير:قصدك ايه

رضوى:ولا حاجة المهم ميرو (مروان يعنى)

مروان:انا

رضوى:ايوه انت عايزاك توصلنى النادى اللي هنا عشان انا ما اعرفش حاجه هنا

مروان: أ بيقاطعه امير 

امير:انا اللي هوصلك النادى

رضوى:لا مش عايزه اتعبك

أمير:لا تعبك راحه

رضوى:طب يلا هنتأخر

امير:يلا


امير:اركبي يلا

رضوى ركبت فى الكرسي التانى

امير:مش سواق الست* انا تعالي قدام

رضوى:اوووف حاضر

اهو ركبت

طول الطريق امير ورضوى فى حالة صمت رهيبه لحد ما رضوى بتتكلم

رضوى:هو انت ليه مش بتتكلم صعيدي

امير:......

رضوى:هو انا مش بكلمك

امير:......

رضوى:عنك* ما رد*يت ابو ش*كلك 

امير:........

رضوى:هو النادى بعيد كده

امير:......

رضوى:طب رد طيب دا انت كنت راديو وتلفزيون وفيديو في البيت

امير:.....

رضوى:عموما انا كنت عايزه نتصالح ونكون أصدقاء بس انت اللي رافض

امير:......

رضوى:براحتك

وفجأة العربيه بتقف عند كوخ صغير كده 

امير:انزلى

رضوى:ايوه بس دا مش النادى

امير:قولت انزلى

رضوى:مش هنزل

امير فتح باب العربيه من جهة رضوى وشالها ودخل بيها الكوخ

بيدخلها اوضه في الكوخ وعيونها نظرتها ماتتوصفش وفضل يق*رب يقر*ب لحد ما وق*عت على السر*ير و.........؟

كملوا بقي 


امير شخصيته ميكس من كل حاجه ساعات بيكون هادى جدا وساعات تحسوه مج*نون وساعات يكون عص*بي وساعات يكون بيضحك 

هو امور اوى عنده 28 سنه ابيض اللون عيونه سوداء لامعه شعره اسود لامع  ضابط شرطه ناجح جدا برغم ان سنه صغير في سر او اتنين عنده الاول ليه بيتجنن لما حد بيلمس الزهور اللي هو زرعها وليه بيكره البنات



رواية عشقت أمير الصعيد❤

البارت الثالث

.........

اخر حاجه وقفنا عندها لما امير خد رضوى على الكوخ

وبدء يقرب لحد ما وقعت على السرير و


رضوى:هى هتمطر ولا ايه 

امير:.......

رضوى:طب ممكن نرجع 

امير:ليه هو انا تحت امر معاليكى ولا ايه

رضوى:لولولولولولى واخيرا اتكلمت

امير بص ليها بغضب😡وكمل 

رضوى بمشاكسه:امممم ممكن سؤال

امير ومركز في الطريق:انجزى

رضوى وبتغمز بعيونها شكل بوحه كده :انت عينك الشمال دى فيها حاجه اصل عينى الشمال شكلها 

امير بص ليها وسكت

رضوى بنفس الغمزه:طب انت ما بتتكلمش صعيدي ليه ها ليه

امير بص ليها وفجأة انفجر ضحك

امير:ههههههه

رضوى:ههههههه انا اللي ضحكت الوحش

امير:ايه دا بجد

رضوى:وافتخر ههههههه

امير كان سرحان فى رضوى

رضوى:عارفه انى حلوه اوى 

امير:احم مش اوى على فكره

رضوى:عيونك بس اللي مش حلوه اوى عشان كده شايفانى مش حلوه

امير:امممم قويه 

رضوى بغناء:ولو يوم اللي حسدونى يعيشوا مكانى لو ثانيه

امير:هيحسدوكى علي ايه

رضوى بغناء :بيحسدونى لما بضحك 

امير:مش معقوله انتى

رضوى بغناء:فين ضحكتى انا ليه بقيت شكل واحد ماتله حلم

امير:اخرس*ي دا انتى المشي معاكى ح*رام 

رضوى:ليه ماشي مع اليسا *ولا نان*سي ولا هايف*اء ولا روب•ى ولا صوف*ينار ولا الخ

امير وقف العربيه :عايزه تروحى النادى ب*سلام ما اسمعش صوت*ك فاهمه

رضوى:حاضر 

مشيوا شويه

رضوى:اقف هنا كده

امير:ليه

رضوى:بس اقف

امير وقف

رضوى:شوفت الشجره دى

امير:مالها

رضوى:في واحد واقف وراها وماسك م•سدس

امير:عند الشجره دى

رضوى:ايوه وفي معاه بنت 

امير:متأكده

رضوى: 100%

نزل امير يشوف ايه اللي بيحصل واول ما بعد رضوى ركبت مكانه واخدت العربيه ومشيت 

رضوى:ابقي تعالي ماشي بقي ياولد عمى ههههههه


#بقلم_أيات_عبدالرحمن


وبتمشي خطوتين والعربيه بتقف 

رضوى:لا هو انتى حالفه ما تمشي غير بيه 

امير فتح باب العربيه و عيونه كلها ش*ر وشدها من ايديها خرجها برا العربيه

رضوى:والله يا امير كنت بجربها 

امير ماسك رضوى من التي ش*يرت اللي هى لبساه:بتجربيها شايفانى مغف*ل

رضوى:خلاص ما حصلش حاجه يلا نروح البيت

امير بنظره مش مفهومه:يلا

رضوى بقلق:يلا 

بعد شويه

امير:انزلى

رضوى نزلت وطلعت فوق :امير ذكى اوى ومش سهل هعمل ايه مش عارفه اوووف بقي زهقت 

عامر:ايه يا ولدى اللي حوصول 

امير:مفيش بنتك قالت عايزه ترجع البيت

عامر:عشان خاطري انا خليك كويس كده معاها انا عايز امشي وانا متطمن 

امير:ماتقلقش انا بمسك نفسي عنها بالعافيه يا عمى

عامر:عشان خاطري انا يا ولدى

امير:هحاول

وسابهم وطلع 

قعد علي سريره وبيت*وعد بس تبقي مراته وهو هيخليها تشوف النج*وم في عز الظ•هر


رضوى فتحت اللاب توب شويه وبعد كده قفلته وطلعت البلكونه وفتحت كاميرا الموبايل وبدءت تصور فيديو وتحكى عن اللي حصل من وقت ما وصلت 

انتهت من تصوير الفيديو وبدءت تتصور صور عاديه 

بعد كده دخلت جابت كرسي وحطيته في البلكونه واتصورت كم صوره وهى قاعده وبعدين قررت تتصور وهي واقفه على الكرسي اتصورت اول صوره وفي الصوره الثانيه الكرسي وقع بس فى اتجاه سور البلكونه اما هى فوقعت من البلكونه 

عامر:رضوووووووى


هنقف لحد هنا يا قمرات ولو في تفاعل حلو هنزل الجديد باااااي

يتبع 

تكملة الروايه من هنا هنا





 

تعليقات

التنقل السريع