القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت تزوجت اخي البارت 1_2_3بقلم ايمان شلبي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

اسكريبت

#تزوجت_اخي 


رايحه فين باللبس ده ياسلمي 


شهقت سلمي وهي بتلف لمصدر الصوت وبعدين زفرت براحه ...


حرام عليكي يامليكه فزعتيني 


مليكه باستغراب وصوت عالي نسبياً : رايحه فين يابت !


سلمي وهي بتقرب منها بخوف : هشش يخربيتك هيسمعني 


مليكه بخفوت : هو مين !


سلمي وهي بتبص حواليها بتوتر : ابيه حسام لو عطر فيا هيعمل مني شاورما ..


مليكه وهي بتشمشم تقريبا كانت جعانه  : شاورما انا نقطه ضعفي الشاورما  


سلمي وهي مسكاها من ودانها : يابت انتي متعرفيش تتكلمي جد ابدا 


مليكه وهي بتهز رأسها : لا ،وهتقوليلي رايحه فين بلبسك ده ولا اروح اقول لأبيه حسام وافضحك ...


سلمي وهي بتبصلها بغيظ : لا واطيه واطيه يعني 


مليكه بفخر : ديه اقل حاجه عندي 


سلمي بتوتر : ه هقولك بس محدش يعرف حاجه انتي فاهمه!


مليكه وهى بتحط ايديها علي بوقها : سرك في بير عمييق 


سلمي وهي بتلوي بوقها : ومخروم كالعاده ،المهم ا انا رايحه اقابل جاسم 


مليكه وهي بتشهق بعنف وصوت عالي : ايه ده جاسم الكراش بتااعك 


سلمي وهي بتحط ايديها علي بوقها بخوف وتوتر : الهي تتفضحي عم دراكولا لو سمعك هيبلعني ..


مليكه بخفوت : سوري سوري ،المهم انتي رايحه باللبس ده ليه !


سلمي وهي بتلف حوالين نفسها : حلو مش كده 


مليكه وهي بتحك في رأسها: هو جميل وكل حاجه بس أبيه حذرك قبل كده لو شافك لبساه بره البيت هيقطعهولك ...


سلمي بعناد وتحدي : بقولك ايه اخوكي اصلا ملوش دعوه بحياتي 


اصلا !! 


سلمي وهي بتبص لمليكه بتوتر وخفوت : هو ورايا !


مليكه وهي بتهز رأسها وبتقول بخفوت برضو : الله يرحمك كنتي طيبه ..


قرب منهم حسام بخطوات بطيئه وبارده ووقف مباشره قدام سلمي اللي وقف تضحك ببلاهه وتوتر ..


سلمي بعفويه: ايه ياسطا القمر ده انت مرتبط!


حسام وهو بيبصلها بجمود : رايحه فين ياسلمي!


سلمي وهي بتفرك صوابعها في بعض بخوف : هه ر رايحه عيد ميلاد واحده صاحبتي 


حسام : ومقولتليش ليه !


سلمي باستغراب : اقولك ايه 


حسام بحده : انك رايحه عيد ميلاد صاحبتك 


سلمي : ليه رئيس مراجيح مولد النبي ؟


حسام بحده : سلللمي


سلمي بتوتر وخوف : م مجتش مناسبه بس قولت لخالتو والله 


حسام وهو بيربع أيده الاتنين في بعض : تمام مفيش خروج 


سلمي بعصبيه : هو ايه ده اللي مفيش خروج هو انا في سجن هنا !


حسام وهو بيبصلها بتحدي: اه في سجن ومش هتخرجي منه 


سلمي وهي بتدب رجلها في الارض بعصبيه : لا بقي لا كده كتير  كده اوووفر 


حسام وهو بيبصلها من فوق لتحت وبرفعه حاجب : هو الكلام ده ليا انا !


سلمي بخوف  وعفويه: هه ياراجل مالك قفوش كده بهزر يارمضان مبتهزرش! 


حسام ببرود : لا بهزر ياختي ،خشي غيري الفستان ده ومشوفكيش لابساه حتي في البيت 


سلمي : بس ..


حسام وهو بيقاطعها بحده: مبسش انا قولت كلمه ومش هعيدها تاني  


سلمي بنبره باكيه : عشان خاطري  ياحسام مخنوقه ونفسي اروح لو سمحت ..


حسام وهو بيبصلها بتحدي: موافق 


سلمي بجنون : شوف انا طول عمري اقول حسام ابن خالتي ده مفيش في جدعنته اه والله 


حسام : بس هروح معاكي 


سلمي بصدمه : ه هتروح معايا فين ؟


حسام وهو بيقرب وبيقف قدامها وبيقول بجمود : العيد ميلاد ،مش عيد ميلاد برضو ولا رايحه في مكان تاني !


سلمي لنفسها : هه لا ده انا رايحه اقابل الكراش بس مش حوار يعني ..


حسام : مردتيش يعني !


سلمي بتوتر : هه ا اصل صاحبتي يعني مش عازمه ناس كتير وكده ..


حسام وهو بيضحك بمكر : اه مانا عارف 


سلمي وهي بتبلع ريقها: ع عارف ايه !


حسام وهو بيبصلها بكل شر وغضب : عارف انك عامله عيد ميلاد علي الضيق انتي وصاحبتك جاسم ...


سلمي بكل تلقائيه : ياسوادك ياقرمط ..


#إيمان_شلبي



#تزوجت_اخي

#البارت_الثاني 


حسام وهو بيش*دها من دراعها نح*يته:: بتكذبي عليا ياسلمي ؟ فكرك يعني مش عارف انتي بتروحي فين وبتيجي منين !


سلمي بتوتر من ق*ربه : ا اصل ه هو يعني 


حسام بزع*يق ووشه كله احمر : اصل ايه وزفت ايه ! مين سي زفت اللي انتي رايحه تقابليه ده 


سلمي بعصب*يه : لو سمحت متقولش علي حبيبي زفت 


مليكه ب*خفوت : ياختااااي ادعولها فهي الان تُسأل 


حسام بح*ده: ح ايه يارو*ح خالتك !


سلمي وهي بتهز رجلها بع*صبيه وبتربع ايديها : حبيبي 


مليكه بخفوت برضو : يالهوي ديه بتكررها الله يرحمها كانت طيبه وجدعه هتوحشني .. 


حسام عفاريت الدنيا كلها كانت بتتنطط قدامه ووشه بقي احمر وعروقه هتنط من مكانها ،سلمي تسكت ! ابدا قامت تطلع تجري علي اوضتها وقفلتها بالمفتاح باين انها استرونج ولا نبين اكتر! 


حسام وهو بيخبط علي الباب بعصبيه : افتحي ياسلمي ،افتحي متخلنيش اكسر الباب فوق نفووخك 


سلمي من جوا وهي بتلف حوالين نفسها : يالهوي اروح فين اجي اعمل ايه ياختااااي ياختااااي سلم علي الشهداء اللي معاك 


حسام بزعيق : افتحي ياسللللمي 


سلمي وهي بتنط بفرحه : ايوووه لقيتها انا هستخبي في الدولاب زي بتوع الروايات ولا من شاف ولا دري 


وفعلا فتحت الدولاب ودخلت بس للاسف الدولاب مش عايز يتقفل ..


سلمي بضيق : الاه هو مش بيقفل ليه!


صرخت مره واحده بفزع لما حسام كسر الباب فعلا ودخل زي الطور الهايج ...


سلمي وهي بتبصله وبتقول بنبره باكيه : بالله عليك استني هقولك بس ! 


حسام وهو بيتنفس بغضب : بقي جاسم ده حبيبك!


سلمي وهي بتخرج من الدولاب وبتقول بتوتر : لا ا انا ه هحكيلك 


حسام وهو بيقطع الم*سافه اللي بينهم وبيش*يلها من هدومها ويعل*قها علي مسمار في الحيطه ...


سلمي بخوف : عاااا الحقوووووونااااي ياخالتووو يامليييكه عاااا 


مليكه بخفوت : تستاهلي عشان انتي هبل*ه في حد يقول الكلام ده قدام ابيه حسام ! 


سلمي ببكاء : الحقيني يامليكه 


حسام بجمود : اخرجي برا يامليكه واقفلي الباب وراكي 


مليكه بتوتر : ي ياابيه ..


حسام وهو بيقاطعها بح*ده: قولت اخرجي برا 


خرجت مليكه بخوف وقفلت الباب زي ما قالها وهي بتدعي لسلمي ...


سلمي بخوف : ا يه ياسطا انت مع*لقني ليه هتس*لخني ولا ايه !


حسام بجمود : احكي 


سلمي : ا احكي ايه !


حسام بح*ده : احكي مين سي زف*ت وتعرفيه منين ؟


سلمي وهي بتبلع ريقها: ط طب نزلني 


حسام ببرود : لا هتحكي وانتي كده !


سلمي بتوتر : ب بص ج جاسم يبقي زميلي في الكليه و و يعني هو ا انا بصراحه كده يعني اول ما شوفته اعجبت بيه و ...يالهوي انت هتتحول ولا ايه ؟


حسام وهو بيتنفس بسرعه قال بح*ده: كملي 


سلمي بخوف : لا م ممكن اكمل وقت تاني 


حسام بعص*بيه وهو بيه*بد علي الحيطه فوقعت سلمي علي الأرض 


ااااه 


حسام وعيونه حمراء : كملي 


سلمي وهي بتمثل انها تعبانه : اااه انا دايخه الحقني اسندني وشيلني 


حسام وهو بيرفع حواجبه: والله 


سلمي بتعب وتمثيل : اااه مش قادره 


ق*رب منها حسام مره واحده وش*الها بين ايديه وهي اتفزعت ومس*كت رق*بته ..


سلمي بتوتر : ح حسام انت بتعمل ايه نزلني 


حسام وهو بيح*طها علي السرير وب*يحاص*رها: كملي يا ياسلمي هانم 


سلمي بتوتر ووشها كله احمر : ا ابع*د شويه ي ياابيه 


حسام وهو بيق*رب وشه من وشها: انا مش أبيه انا جوزك ياحرمي المصون 


سلمي بتلقائية وصدمه : جوزي ايه احنا اخوات وراض*عين علي بعض ،منين يودي علي فين !!🥲🙂


#إيمان_شلبي



#تزوجت_اخي 

#البارت_التالت 


حسام وهو بيضحك بسخريه: اخوات !


سلمي باستغراب : انت بتضحك علي ايه ؟ هو احنا مش اخوات 


حسام : انتي هب*له مش كده ؟


سلمي بعصبيه وهي بتز*قه : هو ايه اللي هبله انا قولت حاجه غلط ؟


حسام وهو بيحط أيده في جيبه : احنا مش اخوات ولا راضعين علي بعض !


سلمي : يعني ايه مش اخوات ...ش*هقت بصوت عالي وهي بتحط ايديها علي بوقها 


نهار اس*ود انتوا لقتوني علي باب جامع زمان وقولتوا تربوني وتكسبوا فيا ثواب ؟ 


حسام وهو بيضحك بصوت عالي رغم أنه كان متعصب منها ومن اللي قالته وهيموت ويديها في وش*ها بس كلامها ضحكه ...


سلمي وهي بتقعد علي السرير وبتحط وشها بين ايديها وبتعيط جامد : ا انا مش بنت خالتك ،ي يعني انا لقيطه !


حسام اتفزع من عياطها وقرب منها وقعد علي ركبه : ايه الكلام اللي انتي بتقوليه ده ،لا طبعا انتي بنت خالتي بس الحقيقيه أن انا وانتي مش راضعين علي بعض انا اكبر منك بسنتين 


سلمي بدموع : طب وليه ضحكتوا عليا ؟


حسام بكل تلقائيه : عشان لما تكبري وتعرفي الحقيقيه متمشيش ،انا اللي قولتلهم محدش يقولها الحقيقيه عشان خايف تمشي 


سلمي وهي بتبصله بتوتر : ل ليه ؟


حسام وهو بيتنهد : معقوله كل ده مش حاسه ياسلمي !


سلمي بتوتر اكبر: مش حاسه بايه!


حسام : اني بحبك 


سلمي وهي بتفرك صوابعها في بعض وبتقول بتوتر : ب بس ا انا معتبره انك اخويا الكبير م مش اكتر من كده 


حسام وهو بيه*بد علي السر*ير بعصبيه : لا انا مش اخوكي ..


سلمي بفزع: انت بتتحول ليه ياسطا !


حسام وهو بيتنفس بغ*ضب : ياريت متعصبنيش 


كانت لسه هتتكلم بس الفون بتاعها رن وكان جاسم ...


حسام وهو بيبص علي الفون وبيقول بكل هدوء: ردي وافتحي الاسبيكر 


سلمي بخوف : هه م مش مهم 


حسام وهو بيح*اصرها وبيقول بحده: ردي ياسلمي 


سلمي : ح حاضر 


ردت سلمي علي الفون وقبل ما تقول اي كلمه اتكلم جاسم بعصبيه ...


انتي فين ياهانم؟


حسام وهو بيرفع حواجبه : هي في البيت يابيه 


جاسم باستغراب : ايه ده انت مين ؟


حسام وهو بيبص لسلمي وبيقول بغموض : جوزها 


سلمي وهي بتلط*م علي وشها : اح*يه 


جاسم بصدمه : انت بتقول ايه جوزها ازاي سلمي مش متجوزه!


حسام بغض*ب : هتتجوز ولو شوفت رقمك في الفون بتاعها تاني مش هيحصلك كويس انت فاهم ولا لاء 


جاسم بخوف : فاهم فاهم مش هكلمها تاني 


سلمي وهي مبرقه أنه اتخله عنها بكل سهوله : ي*ابن الج*زمه 


حسام قفل معاه الفون وقام وقف وقالها ببرود: كتب كتابنا بكره 


بعد مرور خمس دقايق وفي اوضه سلمي 


مليكه وهي بتنهج بخوف : ياسلمي اهدي بس الله يخليكي طب انتي بتجري ورايا انا ليه انا مالي طه 


سلمي وهي بتجري وراها : ده انا هعمل منك بطاطس سوري يابني ادمه براس بخاخه 


مليكه باستغراب : ايه ده هو انا اسمع عن البني ادم براس كلب إنما براس بخاخه ديه غريبه تصدقي بس عجبتني هههههههه 


سلمي وهي بتضحك ضحكه صفرا : بجد عجبتك


مليكه وهي بتضحك جامد : اوووووي هههههههه 


سلمي وهي بتج*يبها من شع*رها : طب تعالي بقي وانا اعرف البني ادمه براس بخاخه عامله ازاي !


مليكه بصراخ : عااااااااا الحقوناااااي 


سلمي وهي بتسيبها بتوتر : بس بس الهي تتفضحي هتفضحينا 


مليكه : ياخوووافه 


سلمي بحزم : بقولك ايه انا قررت قرار وبما انك صاحبتي هتساعديني فيه


مليكه بفضول : ايه 


سلمي وهي بتاخد نفسها : قررت اهرب 


مليكه وهي بتلط*م : اح*يه 


سلمي باستغراب ورفعه حاجب : ايه مالك ؟ 


مليكه : تهربي فين لامؤاخذه 


سلمي وهي بتبص يمين وشمال وبتتكلم بخفوت : ههرب مع جاسم 


مليكه بصدمه : انتي ات*جننتي ياسلمي 


سلمي بعصبيه : لا متجننتش اومال اتجوز واحد انا مش بحبه غصب عني ؟


مليكه بزعل : انتي مش بتحبي حسام ؟


سلمي بتوتر : ا اه بحبه ب بس زي اخويا 


مليكه : بس حسام مش اخوكي 


سلمي : بس انا مش عايزه اتجوزه 


مليكه : بس حسام بيحبك ياسلمي ادي نفسك فرصه يمكن تحبيه !


سلمي بعصبيه : بقولك مش بحبه ومش هحبه انتي مبتفهميش ؟


مليكه بزعل : كتر خيرك ،اعملي اللي انتي عايزاه عن اذنك ي يااختي 


سلمي بتأنيب ضمير لنفسها : ايه اللي انا عملته ده ،ب بس انا لازم اهرب دلوقتي 


وفعلا لمت شنطه هدومها عشان تهرب وخرجت وكان الكل نايم في اعتقادها ...مشت علي أطراف صوابعها بهدوء وتوتر وكانت لسه هتفتح باب الشقه بس وقفت مكانها بصدمه لما سمعت صوته من وراها 


رايحه فين ياسلمي؟


سلمي وهي بتلف : انا رايح فين انا رااااجع تاااني ...


يتبع 


تكملة الروايه من هنا هنا  



 

تعليقات

التنقل السريع