القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

روايه طفله الفهد البارت 15 بقلمى:دعآآء حجآآج في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



_انا زوجه فهد بيه وهو مريض اوى وانا هكون مكانه النهارده ٠٠٠ليلتفت الكل ليها وكانوا في حاله صدمه 

_زينه انتى بتعملى اي هناا 

_اي الكلام الفارغ ده فهد باعت طفله متعرفش حاجه عشان تكون مكانه 

_بس اعتقد انكم تكلمتوا في تفاصيل الصفقة قبل كده واللى كان ناقص بس التوقيع عشان تتم الصفقه وعشان تتم الصفقه الملفات اها اللى ممكن تحتاجوها ٠٠٠٠

_قعدوا يبصوا لبعض وقال أحدهم:عندها حق احنا اتكلمنا في تفاصيل الصفقه قبل كده انتوا اي رايكم ؟؟

_لا يا ماهر مش كل مره يخترع لينا عذر ده مش محترمنا  يبقا ازاى هيشتغل معانا ؟؟

_انا اوافق قراره 

_بس فهد مريض وليا العذر ٠٠٠٠٠بعد نقاش طويل اخيراا الشركاء وافقوا

_خلاص موافقين طالما البيه موافق على الصفقه خلاص 

حسام فرح اوى وقال 

_زينه فين الملفات 

_انا جبت الملفات ده مش عارفه انهو ملف فيهم بتاع الصفقه 

_الازرق ده ٠٠٠

بالفعل خدوا الملف واتفقوا على كل حاجه

_مين اللى هيوقع دلوقتى بدل فهد بيه 

_انا أوقع طبعا فهد عملى توكيل انى أوقع على اي حاجه في غيابه 

_تمام يا حسام بيه اتفضل وقع هنا 

 وبالفعل حسام وقع على الاتفاق رسميااا ٠٠٠

_الف مبروك 

زينه كانت فرحانه اوى وقالت:اكيدا فهد هيكون فرحان اوى 

**********************************************

$في قصر الكيلانى $

_فهد !!

_في اي يا ماما 

_زينه مش موجوده في البيت متعرفش راحت فين ؟؟

_لا معرفش 

_امال راحت فين بس 

_ما ترنى عليها ٠٠٠٠٠زينب:رنيت يا ابنى وتليفونه غير متاح انا خايفه عليها أوى 

_هتكون راحت فين يعنى ؟؟

_انا هنااا٠٠٠٠

_زينه كنتى فين يا روحى انا كنت خايفه عليكى اوى 

_متخافيش يا خالتى انا بخير ٠٠٠٠وفجاه دخلت بتول وقالت:ماما انا عايزكى 

_طب استنى اهدي ٠٠٠٠بتول خدت امها وطلعت 

_كنتى فين ؟؟

_كنت في الشركه 

_😳😳٠٠٠٠٠بتعملى اي في الشركه ؟؟

زينه عطت فهد ورقه الاتفاق وقالت:الصفقه تمت 

_صفقه اي ؟؟

_مش في منتجات عايزه تتصدر لبرا وانت مكنتش هتقدر تروح الشركه فروحت مكانك ٠٠٠

فهد مسك الورقه وكان في حاله صدمه :😳😳٠٠٠٠٠ويخرج عن صمته وبزعيق:اي اللى عملتوا ده ؟؟

زينه خافت اوى ورجعت لورا وقالت:في اي ؟؟

_ازاى حسام يوقع على الاتفاق ده ؟؟

_ليه في اي ٠٠٠٠٠٠فهد قطع الورقه ورمها في وش زينه اللى كانت في حاله صدمه بعد ما عمل كده ٠٠٠

_الورقه ده الاصليه ؟؟ زينه بخوف قالت:لا ده نسخه الورقه الاصليه مع الشركاء ٠٠٠

فهد مسك زينه من أيدها جامد وقال:انتى عارفه بغباءك ده عملتى اي ؟؟

_والله ما عملت حاجه !!

_عارفه اي البند اللى كتبوا في حال فسخ العقد ؟؟

_لا معرفش 

_٢٠ مليار عارفه يعنى اي ٢٠ مليار ؟؟

_انا مش بعرف في الحاجات ده !!

فهد زقها وقال بزعيق:اطلعى برا وممنوع اشوفك هنا تانى فاااهمه 

_فهد اسمعنى 

_فهد بزعيق:بقولك اطلعى برااا ٠٠٠٠٠زينه طلعت عالطول وفهد كان متعصب اوى وطلع التليفون ورن على حسام 

_اي رايك الصفقه تمت الفضل كلوا يرجع لمراتك٠٠٠ وفجاه فهد قاطع صوت حسام وقال بكل عصبيه:البند بينص على اي يا حسام 

_بند لا معرفش ٠٠٠٠٠فهد بعصبية:ازاى توقع على اتفاقيه من غير ما نقرأ البند يا حسام 

_مخدتش بالى من البند يا فهد ليه في اي ؟؟

_عارف لو تم فسخ التعاقد شركتنا هتدفع ٢٠ مليار تعويض ليهم 

_😳😳٠٠٠٠٠اي ؟؟ فهد قفل التليفون ورمى على الأرض وكان متعصب اوى وقال: اغبياء 

*********************************************

$في السجن $

جمال كان متعصب اوى وقال:ازاى لسه هطلع بعد يومين يا حسن انت مش قولت النهارده 

_معلش يا جمال في شويه اجراءات وان شاء الله لما تخلص هتطلع

_كل مره تقولى كده يا حسن 

_مبروك يا جمال اكيدااا هتعمل وليمه وانا هكون منها صح 

_اوعك تفرح هطلع لما الإجراءات القانونية تنتهى

_مستحيل تطلع يا جمال طالما في إجراءات قانونية انسي 

_هطلع يا محمود وهعلمك الادب 

_لا لا عيب كده انا الظابط بتاعك يعنى مديرك وانت الموظف عندي 

جمال مسك أعصابه وقال:وربنا ما هر"حمك بس اطلع بس 

_قولتلك مش هتطلع ٠٠٠

_هطلع يا محمود وايدك فوق رقبتك 

_ماااشي يا جمال انا وانت وزمن طويل 

_غلط يا محمود زمنى انا الطويل أما انت زمنك قصير اوى

_متحاولش يا جمال عشان مزاجى حلو اوى النهارده بعد ما سمعت انك قاعد معنا كمان يومين ٠٠

جمال اتعصب اوى وقال:مو"تك هيكون على أيدي يا كل"ب 

_جمال بيه مينفعش تقول كده 

_مينفعش ليه ؟؟ بس اطلع بس وربنا لمو"ته ٠٠٠ 

*********************************************

$$في المساء $$

زينه كانت قاعده في الجنينه وزعلانه اوى ٠٠٠فهد نزل ليها وقرب منها وقال :

_متزعليش !!

زينه مسحت دموعها وقالت:وهزعل ليه ما انا متعوده عليك 

فهد قرب منها وقال:على فكره الفلوس مش مهمه عندي المشكله أن احنا هنكون عندهم زي الكلا"ب ممنوع اي خطأ والا الشركه هتتحمل أعتاب كتيره 

_انا معرفش في شغل العقود والبنود 

_طالما مالكيش في شغل البنود والعقود روحتى الشركه ليه ؟؟

_يمكن عشان كنت عايزه اساعدك 

_وكده ساعدتني؟؟

_انا اسفه !!

فهد مسح دموع زينه وقال:اطلعى نامى ومتزعليش نفسك 

زينه ابتسمت وقالت:يعنى مش زعلان منى ؟؟

فهد هز رأسه بمعنى :لا ٠٠٠٠٠٠زينه باست فهد من خدو وقامت عالطول وطلعت 

وفهد كان في حاله صدمه ٠٠٠٠فهد فاق من الصدمه وحط أيدوا على خدوا وابتسم ٠٠٠

**********************************************

$في صباح اليوم التالى $

_اي رايك يا خالتى ؟؟

_حلو اوى يا زينه مكنتش متوقعه أنه هيبقا حلو اوى كده عليكى 

_يعنى طالعه حلوه يا خالتى 

_  طالعه زي القمر بس اعدلى الفستان  من على الكتف 

زينه عدلتها بالفعل وقالت:كده تمام ٠٠٠٠زينب قربت منها وقالت:بسم الله ما شاء الله قمر !!

_تمام انا طالعه ماشي ٠٠٠٠زينب مسكت ايد زينه وقالت:انتى رايحه لوحدك ؟؟

_اه !!

_فهد تعالى هنااا ٠٠٠٠٠٠٠فهد كان نازل من على السلم ووصل بالفعل عند أمه وزينه وقال:في اي يا ماما ؟؟

_طالما جاهز كده روح مع زينه خطوبه صاحبتها 

_ماما انا مش فاضي وورايا شغل كتير !!

_هو انا صغيره يا خالتى انا اقدر اروح لوحدي !!

_لا يا زينه مقدرش اسيبك لوحدك صح يا فهد ولا انا غلطانه

فهد اخد نفس عميق وقال في سره:ماما مش هتكست الا لما اروح معها ٠٠٠

_بتفكر في اي ؟؟

_ولا اي يا ماما موافق ٠٠٠زينب فرحت اوى وقالت:خد بالك من الاميره اللى معاااك ٠٠٠٠زينه ابتسمت وفهد قال:مش يلاا

زينه وفهد طلعوا برا بالفعل 

_افتح الباب !!

فهد وقف وضم حواجبه وقال:افتح اي ؟؟

_مش بيعملوا كده في التلفزيون 

_وانا افتحلك الباب بصفتى اي ؟؟

_صديقتك ٠٠٠٠٠٠٠فهد بعصبية:زينه اركبي وبلاش شغل العيال الصغيره ده 

زينه بزعل :كنت عارفه انك هتقول كده !! ٠٠٠٠٠٠فهد خد نفس عميق وراح فتح ليها الباب فعلا وقال وهو ضاغط على سنانه:اتفضلى 

زينه ركبت وقالت:شكرااا ٠٠٠٠٠فهد ركب ايضا وقال في سره:انا حاسس انى بتعامل مع طفله مش واحده عندها ١٦ سنه وانا مستغرب ليه ما ١٦ سنه طفله بردو 

_في اي يا فهد هتفضل واقف كده كتير ٠٠٠٠٠فهد فاق من متخيلاته وشغل العربيه ومشي بالفعل ٠٠

**********************************************

بعد مرور ربع ساعه

$في القاعه$

_امال زينه فين يا خالتى اتاخرت اوى 

_مش عارفه والله يا سمر ٠٠٠٠٠٠وفجاه زينه وفهد دخلوا

_وصلوا اهو يا سمر ولا تزعلى نفسك 

_فين يا خالتى ؟؟

_قدامك يا سمر اللى لسه داخلينا ٠٠٠٠٠٠سمر شافتهم بالفعل وقالت في سرها:بقا ده المخيف اللى زينه بتتكلم عليا ده حته سكره ٠٠٠٠

زينه راحت عند سمر وحضنتها وقالت:الف مبروك 

_الله يبارك فيكى ٠٠٠٠٠سمر همست في ودن زينه وقالت:الواد ده قمر اوى يا زينه ازاى بتقولى عليا مخيف 

_ده من برا يا سمر انتى متعرفيش حاجه انسي المهم فين خطيبك عايزه اشوفه

_اللى بيسلم على صحابه اللى لابس بدله سوده

_تصدقي كده عرفتوا ٠٠٠٠

_اهو جاي اهو ٠٠٠٠ايهاب وصل عندهم بالفعل وكان في حاله صدمه :😳😳

يتبع ٠٠٠٠٠

روايه طفله الفهد 

بقلمى:دعآآء حجآآج

عارفه أنه صغير بس والله تعبانه اوى وعشان زعلكم يهمنى في بارت بليل بس ده على شرط الرياكت توصل ل ٢٠٠٠ ليك

وكل عام وانتم بخير ويا رب تكون سنه سعيده عليكم 💙

 

تعليقات

تعليقان (2)
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع