القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية احفاد الفهد بارت 15 و الاخير 🥺بقلمى ندى احمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله




رواية احفاد الفهد بارت 15 و الاخير 🥺بقلمى ندى احمد 


طارق : ايوة يا أدهم أروى معايا و هى مشغولة دلوقتى أصلها بتاخد شاور مش هتقدر تكلمك 

ادهم : انت بتقول ايه يا ابن ال 🤬🤬🤬

أدهم اتصل بزياد 

زياد قدر يعرف مكان أروى من تلفونها لان طارق سابه مفتوح 

عند أروى 

طارق شال أروى و دخل البيت 

فى الجانب الاخر ادهم كان بيسوق بسرعة زى المجنون 

عند أروى طارق غير هدومه و هنا أروى بدأت تفوق 

أروى: انا فين 

طارق: فى بيتى يا قمر 

أروى: انا بعمل ايه انا عايزة اخرج 

طارق : لا لا يا حلوة مفيش خروج من هنا غير بمزاجى 

طارق قرب منها 

طارق : بقى تسبينى انا علشانه بس هو مش هيلحقك يا قطة من بين ايديا 

أروى بعياط : ابعد عنى يا طارق لو سمحت ارجوك 

طارق : بتعيطى ليه لسه مش دلوقتى 

أروى جريت منه و لاقيت فازة راحت مسكتها 

أروى : والله لو مخرجتنى من هنا لاكون ضر*باك بيها 

طارق : بطلى يا شاطرة لتتعورى 

و فجأة مسك دراعها جامد 

أروى: بقوووولك ابعد عنى 

أدهم و زياد ك*سروا الباب 

أدهم شد أروى منه و فضل يض*رب فيه لحد ما زياد حاش أدهم و بلغوا البوليس 

زياد اخد اخته فى حضنه و نزلوه كلهم و أدهم روح أروى و زياد راح القسم مع طارق

أدهم فى العربية مع أروى  

أدهم بقلق : أروى انتى كويسة  عملك حاجة ابن الك*لب ده 

أروى هزت راسها بأنه لاء و فضلت تعيط 

أدهم فضل يهديها 

أدهم اخدها فى حضنه : اهدى يا أروى اهدى ينفع تقوليلى ازاى الزبا*لة ده اخدك البيت 

أروى بدأت تحكيله 

أدهم بانفعال: و وقفتى معاه ليه من الاول 

أروى بعياط : والله هو اللى اعترض طريقى و كنت هسيبه و أمشى رش عليا حاجة خلانى دخت و فضلت تعيط 

أدهم: خلاص اهدى اهدى انا اسف انى اتعصبت 

أروى: انا خوفت اوى يا أدهم خوفت لمحدش يلحقنى 

أدهم : اهدى متقوليش كده الحمدلله و خلاص انسى الموضوع ده و انا ليا صرفة مع الحيوا*ن ده 

أدهم روح أروى 

أروى: ماما و جريت على حضنها  

على راح ضر*ب أروى قلم 

على : انتى ازاى تروحى مع راجل بيته ردى و كمل علشان يضر*بها 

أدهم حاش عنها: اهدى يا عمى انت فاهم الموضوع غلط و أدهم فهمه 

كلهم راحوا يطمنوا على أروى 

كيان و فيروز و سلوى و شوق ونور  اخدوا أروى الأوضة و قعدوا يهدوا فيها 

نور  اخدت أروى فى حضنها 

نور : اهدى يا أروى خلاص اهدى 

أروى بعياط: محدش حس بالاحساس اللى انا حسيت بيه بجد احساس وحش اوى ربنا ميكتبه على حد بجد 

نور : اهدى انا حاسة بيكى يا أروى  اهدى و ادخلى صلى كده و ان شاء الله تهدى 

أروى صلت و كيان و فيروز اخدوها فى حضنهم 

زياد دخل لاخته 

زياد اول ما دخل أروى جريت عليه حضنته 

زياد : اهدى يا أروى مالك 

أروى: سيبنى يا زياد و نبى انا خايفة 

زياد : متخافيش طول ما انا جنبك 

أروى: انا خفت اوى يا زياد

زياد : انتى لازم تروحى القسم تقولى اقوالك 

أروى: لاء يا زياد 

زياد : متقلقيش انتى هتقعدى فى مكتبى و حد هجيى ياخد اقولك و نروح 

أروى لبست 

أروى: أدهم ممكن تيجى معايا 

أدهم: هنروح فين 

أروى: زياد المفروض عايزين اروح اقول اقوالى 

أدهم: طب انا جاى معاكم 

أروى راحت و رجعت و هى منهارة و روحت 

⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘

نور كانت قاعدة بتعيط 

يوسف جرى على نور اول ما شافها

يوسف بقلق : نور مالك 

نور : أروى صعبت عليا اوى يا يوسف انا حاسة بيها الحمدلله ربنا سترها معاها مكنتش عايزها تحس باللى حسيت بيه 

يوسف حضن نور و قعد يهديها : اهدى يا نور انا اسف انا بحبك يا نور

نور : وانا كمان بحبك 

نور بصت فى عينه: يوسف انا 

يوسف : انتى ايه 

نور بتدمع : انا ....انا جعانة يا يوسف 

يوسف بضحك : ايه الفصلان ده ، ديه هرمونات الحمل باين عمله شغلها 

نور : طب اعمل ايه طب ولا اقولك مليش نفس خلاص شبعت 

يوسف بص فى عنيها و برغ*بة : بس انا مشبعتش 

نور : طب فى اكل من الغدا كل لو جعان 

يوسف : ورد انا عايزك تلبسى فستان الفرح 

نور : بجد 

يوسف لسه هيكمل لاقى نور جريت تجرب الفستان 

يوسف كان واقف و بيخبط على الباب و اخيرا نور فتحت 

يوسف اول ما شافها قدامه اتسمر 

نور و هى ترتدى الفستان كانها ملاك 

يوسف قرب و ازاح خصلات شعرها من على وشها 

يوسف : انتى حلوة اوى يا نور انتى  اجمل حاجة شافتها عنيا 

نور اتكسفت و نزلت وشها فى الأرض 

يوسف شغل موسيقى هادية و راح مسك ايد نور و قعدوا يرق*صوا و نسبهم يغرقوا فى بحور عشقهم

⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘

أدهم راح لاروى علشان عايز يخرجها من المود ده و هينسيها 

أدهم: يلا يا أروى غيرى بسرعة 

أروى: خلاص يا أدهم مش عايزة اروح فى حتة 

أدهم: ايه ده لاء مش هسيبك يلا قومى بسرعة علشان خاطري 

أروى: حاضر 

أدهم اخد أروى و راح الملاهى أدهم متعود ان يوم عيد ميلاد أروى يروحوا ملاهى و بعدين سينما 

أدهم طلع هدية لاروى : كل سنة و انتى طيبة يا أروى 

أروى: ايه ده انهاردة عيد ميلادى انت افتكرت ده انا نسيت خالص 

أدهم: لو كل الناس نسيت انا عمرى ما انسى انتى قلبى يا أروى 

أروى: بجد ربنا يخليك ليا يا أدهم 

أدهم و أروى قعدوا يلعبوا و بعدين راحوا السينما و أروى بدأت تضحك تانى و تنسى 

⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘

حازم و كيان راحوا يشوفوا فستان الفرح لكيان 

حازم : حرام عليكى يا كيان ده خامس محل ندخله و تقيسى كل الفساتين و مفيش حاجة عجباكى

كيان : مفيش فستان حلو عليا انا هطلع وحشة فى الفرح 

حازم : ليه بس ده كل الفساتين كنتى فيها قمر 

كيان : مش عارفة تعالى نشوف حاسة انى هلاقى الفستان هنا 

حازم : ماشى يلا تعالى ندخل 

كيان قاست فستان كان حلو جدا بس ملوش ضهر 

كيان : حلو ده عجبنى 

حازم : حلو ده لفى كده 

كيان لفت : ايه رايك 

حازم : ايه ده لاء طبعا مش موافق بالمسخرة ديه جيبى فستان محترم يا كيان 

كيان : ليه ده عجبنى 

حازم : ماهو عجبنى انا كمان و مطلعك حلوة بس مش معناه ان انتى هتلبسيه قدام حد لا ستات و لا رجالة فاهمة 

كيان بزعل مصطنع : حاضر 

كيان و حازم اختاروا فستان كان كويس و حلو 

كيان اول ما خرجت بالفستان 

كيان : حلو ده 

حازم : قمر يا كيان 

كيان : انا مبسوطة اوى 

حازم : وانا اكتر بجد مش مصدق وراح شالها و لف بيها 

كيان : خلاص يا حازم والله خايفة لتوقعنى 

حازم : مش مصدق يا كيان متخافيش طول ما انتى معايا 

اشتروا الفستان و خرجوا 

⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘

جيه يوم الفرح 

الفرح كان مقسوم جزء للستات  براحتهم  و جزء للرجال

حمزة دخل وفضل يرقص مع شوق 

حمزة : ايه القمر ده 

شوق : بطل بقى تكسفنى 

حمزة : ما تيجى نروح علشان احنا هنسافر بكرة الصبح 

شوق : احنا هنسافر يا حمزة

حمزة: ايوة يا قلبى 

حمزة اخد شوق و روحوا 

نوح و حازم دخلوا علشان هما كمان يروحوا

كيان و فيروز كانوا بيرقص*وا  

نوح: يلا يا فيروز كفاية كده 

كيان : سيبنا شوية 

حازم مسك كيان : لاء يلا يا كيان الناس هتنام 

فيروز : فين ده ديه لسه الساعة ١١ 

حازم: بكلم مراتى انتى مالك 

نوح : لاء بقولك تكلم مراتى باحترام بقولك اهو

نوح اخد فيروز و روحوا 

حازم : كيان انتى ناوية تلمى القاعة مع الناس ولا ايه مش كفاية ده حمزة و نوح روحوا 

كيان : ده يوم فى العمر يا زوما 

حازم : يلا يا كيان 

كيان : حاضر 

حازم و كيان روحوا 

⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘

عند حمزة و شوق 

شوق  دخلت و قعدت تاكل بفستان الفرح 

حمزة : انا نفسى اعرف بتودى الاكل فين و بعدين ده انهاردة فرحنا سيبانى و قاعدة تاكلى 

شوق : فى ايه يا زوما ماكلتش حاجة فى الفرح يرضيك يجيلى هبوط 

حمزة : بعد الشر عليكى بس مش هتقومى تغيرى 

شوق : حاضر 

شوق دخلت غيرت و  لبست بيجاما عليها توم وجيري 

حمزة خبط و دخل 

حمزة  : ايه ده يا شوق 

شوق : فى ايه غيرت 

حمزة : بذمتك ده لبس عروسة 

شوق : اومال ايه لو مش عجبك خلاص نأجل لبكرة 

حمزة : بكرة مين انتى عارفة انا بحلم باليوم ده بقالى اد ايه ده انا هتجوز على نفسى 

شوق : تعالى نتفرج على فيلم ولا حاجة 

حمزة : تعالى انا هوريكى فيلم اول مرة تشوفيه 

شوق : بجد يا حمزة 

حمزة  مسكها من وس*طها  : بجد و راح سحبها فى قبلة مسكرة سرقت انفاسها 

شوق : ده شكله فيلم للكب*ار فقط مش عايزة 

حمزة : تعالى بس وراح شالها و نزلها برقة على  السرير و أصبحت شوق زوجة حمزة أمام الله

⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘

عند نوح 

نوح : طب يا فيروز افتحى الباب نتفاهم 

فيروز : لاء يا نوح انا قولت انى لسه مش مسمحاك 

نوح : طب افتحى نتفاهم ده انا عريس حتى 

فيروز فتحت و كانت ترتدى بيجاما ستان كت و شورت رقيقة 

نوح : ايه القمر ده بقى موقفانى بره و مش عايزة تدخلينى و راح قفل الباب 

فيروز : انت بتقفل الباب ليه انت مش هتنام هنا 

نوح : فى ايه خايفة من ايه انا جوزك 

نوح قرب من فيروز و همس فى اذنها :  بحبك يا روزتى متخافيش عمرى ما هاذيكى و اخدها فى حضنه 

فيروز : و انا بحبك يا نوحى 

و نسبهم شوية  

⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘

حازم وكيان  اتعشوا و كانوا قاعدين بيلعبوا بلاستيشن 

حازم : بقولك ايه احنا هنلعب على ايه 

كيان  : مش عارفة على ايه 

حازم : الجول ببوسة 

كيان : نعم لاء انت أيده كله على النوتة 

حازم  : اللعب لعب بقولك اهو 

كيان : هنشوف مين هشيل مين 

حازم كسب كيان ٧ - صفر 

حازم : لاء واضح انك بتعرفي تلعبى اوى 

كيان : انت اللى بتخم فى اللعب 

حازم قرب منها : الرهان يا جميل 

كيان : ما انا قولت على النوتة 

حازم : لاء حسابك تقل عايز قسط او اى حاجة طب 

كيان مسكت ايده و بعدين بعدتها 

كيان : اهو قسط حبة مسكت ايدك اهو 

حازم : مسكة ايد ايه هو انا بشحت و بعدين ده انهاردة فرحنا 

كيان : ايوة ما انا عرفة كنت فى الفرح 

حازم بجدية : بجد والله كيان متستعبتطيش

كيان زعلت 

كيان : انا هقوم انام 

حازم بره لنفسه : ايه الغباء ده يا حازم براحة عليها 

حازم دخل الأوضة لاقى كيان عاملة نفسها نايمة 

حازم نام جنبها 

كيان قامت 

حازم : هتروحى فين 

كيان : هنام فى أوضة تانية 

حازم : خلاص يا كيان انا اسف انا بحبك و لو مضايقة انا هنام فى أوضة تانية و نامى براحتك 

حازم جيه يخرج  بزعل 

كيان مسكت ايده : و انا كمان بحبك يا زوما  

حازم : و مفيش مرة تدى زوما وش حلو 

كيان بدلع : يعنى انا مش بديك وش يا زومتى 

حازم قرب اكتر : انتى جميلة اوى يا كيان 

كيان فجأة اتوترت و بدأت تفرك 

حازم : اهدى يا كيان مفيش حاجة

كيان : انا هعمل شاى اعملك معايا 

حازم : شاى ايه اللى تعمليه دلوقتى يا قمر 

حازم شال كيان 

كيان بخضة : نزلنى يا حازم لو بابا او اخواتى عرفوا انك شلتنى هتبقى حوار

حازم : بابا و اخواتك ايه انتى مراتى يا كيان 

كيان : ايه ده ايوة صحيح طب نزلنى ارجوك 

حازم : لاء بمزاجى بقى تعالى بقى يا مغلبانى معاكى انتى 

كيان بدلع : لاء يا زوما 

حازم : انا مش عايز اسمع لاء ديه تانى انا سمعت لاء كتير فى الخطوبة انهاردة مفيش لاء و دخلوا اوضتهم 

⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘

فات ٣ شهور 

و ندى كانت حامل فى نص الشهر السابع 

ندى بليل حاست بألم و دخلت الحمام لاقيت فجأة فى مايه مغرقة هدومها 

ندى : فهد الحقنى

فهد دخل بسرعة : مالك يا ندى انتى كويسة فى ايه 

ندى : فهد بطنى وجعانى اوى 

فهد : ايه الماية ديه و راح شالها بسرعة و نزل بيها على المستشفى 

فيروز : مالها طنط يا عمو 

فهد : مش عارف بقالها جوه ساعتين و محدش خرج يطمنى

نوح : ان شاء الله تبقى كويسة 

فهد : يا رب

نور قاعدة فى جنب بتعيط 

يوسف جيه و حط ايده على كتفها 

يوسف: اهدى يا نور ان شاء الله هتبقى كويسة 

نور : انا عايزة ادخل لماما اساعدها 

يوسف : تساعديهم ايه يا نور انتى مش شايفة بطنك مش هتعرفى تعملى حاجة 

نور : انا خايفة يا يوسف 

يوسف : اهدى يا حبيبتى 

فهد : كل واحد يروح الساعة بقيت ٣ و انا هبات معها 

نور : لاء مش همشى غير لما ماما تبقى كويسة 

فهد : انا مش عايز حد هنا يلا روحوا 

يوسف اخد نور و كله روح 

فهد قعد يعيط بره و بيدعى لندى 

و اخيرا ندى خرجت من العمليات و اتنقلت أوضة عادية 

فهد : خير يا دكتورة 

دكتورة : الحمدلله هى كويسة دلوقتى و الطفل هيقعد فى الحضانة شهر 

ندى فاقت : فهد فين ابنى 

فهد : كويس يا ندى هو فى الحضانة علشان اتولد بدرى بس كويس انتى كويسة 

ندى قعدت تعيط : انا عايزة اشوفه و احضنه 

فهد : اهدى دلوقتى و ارتاحى و ان شاء الله هنشوفه 

ندى : ارتاح ازاى يا فهد انا عايزة ابنى 

فهد : اهدى دلوقتى بكرة الصبح هخليكى تشوفيه نامى بس و ارتاحي دلوقتى انتى لسه خرجة من العمليات 

فهد و هو بيغير الموضوع 

فهد : صحيح هنسميه ايه 

ندى : اممم ايه رايك نسميه يونس 

فهد : حلو يونس 

فهد الصبح اخد ندى الصبح الحضانة و كانت قاعدة على كرسى بعجل علشان العملية و كده 

ندى شالت يونس 

ندى بفرحة  : انا ماما يا يونس 

فهد شال يونس و اذن فى ودنه 

فهد اخد ندى رجعها اوضتها 

فهد : خليتك تشوفيه ينفع تهدى بقى 

ندى : حاضر ربنا يخليك ليا يا فهد 

فهد : والله انا مش مصدق انك ولدتى لحد دلوقتى 

ندى : متفقرنش ده كان بيفرك فى بطنى بطريقة غير اخواته خالص 

فهد بضحك: شقى طبعا 

ندى : طبعا طبعا طالع لابوه 

فهد : الف مبروك يا ندى بجد انا حاسس ان هطير من الفرحة انا خوفت عليكى اوى امبارح  

ندى : خوفت عليا ولا على ابنك 

فهد : خوفت عليكم انتم الاتنين بس انتى اكتر يا ندى 

ندى : للدرجادى بتحبنى 

فهد : انتى لسه بتسالينى ده انا بعشقك يا ندى 

أدهم واقف على الباب هو و أروى 

أدهم: ايه يا عصافير انتو كده فى اى حتة ولا ايه 

فهد : وانت مالك اصلا 

أروى بصت لادهم و ضحكت 

أدهم: كده تحرجنى شكرا يا حج

ندى : هو ميقصدش يا أدهم 

أروى : الف سلامة عليكى يا طنط و الف مبروك

ندى : الله يبارك فيكى يا أروى عقبالك 

أدهم: ان شاء الله قريب يا ماما 

فهد : مش لما تتجوزوا الاول اصلا 

أدهم: الفرح ان شاء الله بعد ما ماما تقوم بالسلامة 

أروى: سمته ايه 

فهد : يونس 

أروى: حلو اوى يونس هدلعه اقوله نوسى

أدهم اخد أروى بره  

أدهم: تدلعى مين مفيش حد بدلعيه غيرى 

أروى: بتغير يا دومى 

أدهم: ايوة 

أروى: ده انا هموت اشيله و ابوسه 

أدهم: و انا 

أروى: مالك 

أدهم: اشمعنا عايزة تبوسى يونس يعنى 

أروى: ملكش دعوة حاجة بينى و بين نوسى

أدهم: قولتلك ايه 

أروى: بجد مش قادرة استنى لما اشوفه مش عايز تشوف اخوك 

أدهم: ده انا هموت و شوف المفعو*ص ده 

أروى: متقولش عليه كده 

أدهم: انتى هتحبيه اكتر منى ولا ايه 

⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘

زياد : سلوى قولتلك مفيش شغل 

سلوى : بس انا عايزة اشتغل 

زياد : تشتغلى ليه اصلا 

سلوى : هى الناس بتشتغل ليه و بعدين انت مشوفتش مسلسل الا انا حكاية بدون ضمان ولا ايه انا لازم اشتغل بقولك اهو 

زياد  : الا انا والله العظيم يا سلوى انتى هبلة 

سلوى : هشتغل برده 

زياد : لاء يا سلوى انا و بيتى  اولى من اى شغل و عيالنا ان شاء الله فى المستقبل 

سلوى : صحيح فكرتنى عايزة افتحك فى موضوع ية زياد 

زياد : قولى يا قلب زياد من جوه 

سلوى : زياد انا عايزة لما نتجوز نأجل موضوع الخلفة شوية 

زياد : ليه يا سلوى 

سلوى : علشان نعرف بعض اكتر بعد الجواز 

زياد : على اساس معرفناش بعد ايه اللى متعرفهوش عنى هطلع مد*من من وراكى يعنى

سلوى : افرض 

زياد : افرض ايه يا سلوى انتى هبلة 

سلوى : انا هبلة يا زياد 

زياد : بذمتك ده كلام يدخل الدماغ يا سلوى ايه عايزة تشتغلى و عايزة نأجل الخلفة انتى فيه ايه يا سلوى 

سلوى : ديه شروطى

زياد : بس ده مش اتفقنا من الاول 

سلوى : هو كده 

زياد : مفيش حاجة اسمها هو كده و بعدين متنشفيش دماغك يا سلوى علشان انا دماغى انشف 

سلوى : انا مش منشفى دماغى ديه شروطى زى اى بنت 

زياد : لاء ديه مش شروط طبيعية ده لو أروى قالت كده لادهم كنت انا اللى هك*سر لها دماغها 

سلوى ربعت ايديها و بصتله بزعل 

زياد : على فكرة انا اللى المفروض اضايق مش انتى 

سلوى : والله بجد انا عايزة اروح 

زياد : انتى ليه كده يا سلوى ده انا بحبك 

سلوى : و انا كمان بحبك 

زياد : غيرتى رايك 

سلوى سكتت

زياد : بذمتك مش عايزة طفل كده شبهك و شبهى 

سلوى بتلقائية  : نفسى فى ولد و اسميه يحيى و يبقى شبهك 

زياد : احنا نتجوز بس و انا هخليكى تجيبى يحيى و عشر اخوات ليحيى 

سلوى : عشرة ايه صلى على النبى 

زياد : عليه الصلاة والسلام يبقى غيرتى رايك طب و  الشغل بذمتك تسيبى يحيى و تنزلى الشغل و تسيبى ابو يحيى كده لوحده

سلوى : ابو يحيى ده فى قلبى 

زياد : ده انتى اللى قلبى 

سلوى : خلاص موافقة  

زياد : الحمدلله كويس....سلوى فكرينى ابقى امنعك تتفرجي على مسلسل الا انا تانى هيخرب علينا اقسم بالله 

سلوى قعدت تضحك 

⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘

فات على ابطالنا ست شهور 

أدهم و أروى اتجوزه و زياد و سلوى برده و عملوا فرحهم سوا 

نور خلفت ولد سمته تيام 

و فيروز و سلوى و كيان و شوق  حوامل 

بس أروى لسه 

أروى قعدة و مسكة يونس بتلعبه و بتبوس فيه و أدهم جيه قعد معها 

أروى باست يونس من فمه : انت احلى نوسى انت قمر يا ناس 

أدهم: ايه يا أروى بتبوسى اخويا قدامى بتخ*ونينى 

أروى: أصله قمر اوى بسم الله ماشاء بحبه اوى يا أدهم 

أدهم: بتحبى مين اكتر 

أروى: نوسى طبعا 

أدهم: نوسك بقى كده 

أروى بزعل : أدهم تعالى نروح لدكتورة 

أدهم: دكتورة ليه 

أروى: علشان عايزة يبقى عندى بيبى 

أدهم: بس احنا بقالنا ست شهور بس لسه بدرى يا أروى  

أروى: لاء ديه سلوى حتى اتجوزت معانا و دلوقتى حامل انا نفسى يبقى عندى بيبى منك 

أدهم: متقلقيش يا أروى خير ان شاءالله مفيش حاجة و الله لسه بدرى احنا مش بقالنا كتير 

أروى: طب خد يونس انا هقوم اقعد مع سلوى  شوية 

حمزة و هو قاعد مع شوق فى الجنينة

شوق : حمزة انا حاسة انى فى ألم فى بطنى اوى مش قادرة و بدأت تعيط 

حمزة : مالك يا شوق 

شوق : شكلى بولد الحقنى 

حمزة : بتولدى ازاى لسه فاضل شهر على ولادة الدكتورة قالت كده 

شوق : مش عارفة يا حمزة الحقنى

حمزة راح شال شوق و ركبها العربية و راحوا المستشفى 

شوق فضلت ماسكة فى حمزة و دخل معاها العمليات مسبهاش 

نوح بره واقف مع فيروز 

نوح بمشاكسة: الدور عليكى يا روزى 

فيروز : متفكرنيش انا خايفة يا نوح مش عايزة اتألم مش هتسبنى ساعتها 

نوح: ده انا يوميها مش هسيبك لحظة لحد ما البيه يشرف على الدنيا بخير 

فيروز  فجأة فضلت تصرخ 

نوح : مالك يا فيروز انتى لسه فى بداية التامن 

فيروز : مش عارفة يا نوح و فضلت تصرخ 

نوح : دكتورة بسرعة 

كيان : حازم الحق فيروز بتولد 

حازم : بجد عقبالك يا كيان مش ناوية زيهم تعمليها 

كيان  : لاء ان شاء الله اولد فى التاسع عادى زى بقيت الناس 

حازم : متأكدة 

كيان بثقة مبالغ فيها 

كيان : طبعا يا زوم.... حازم فى حاجة غلط بتحصل انا مش قادرة استحمل ابنك بيرفس فى بطنى جامد مش قادرة استحمل المرادى 

حازم : رفس يا حبيب ابوك جيبلى حقى 

كيان : بجد مش قادرة يا حازم 

و كيان هى كمان ولدت 

زياد بص لسلوى 

سلوى بتبص كده ليه فى واحدة بتولد فى الرابع 

زياد قعد يضحك : لاء يا سلوتى .. انتى عارفة انا مش قادر استنى لحد ما تولدى مش مصدق بجد انك حامل فى توأم 

سلوى : انا خايفة يا زياد اوى 

زياد حضنها : متخافيش طول ما انا معاكى يا سلوتى

سلوى : حبيبى يا زياد 

زياد : ده انتى اللى حبيبتى 

شوق خلفت ولد سمته مراد  و بنت سمتها صبا 

فيروز خلفت ولد سمته أسر 

كيان خلفت ولد سمته محمد 

⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘

نور قعدة و كانت بتنيم تيام 

نور خرجت تتسحب من الأوضة 

يوسف بصوت واطى : تيام نام 

نور بصوت اوطى : ايوة نام ده غلبنى اوى ده انا رجلى وجعتنى من كتر ما فضلت الف بيه الشقة 

يوسف شالها : سلامتك يا نورى 

يوسف نزلها السرير و قعد يدلك رجلها شوية 

يوسف : كده احسن شوية 

نور : ربنا يخليك ليا يا حبيبى 

يوسف : ده انتى يا نور جيتى نورتيلى حياتى ربنا يخليكى ليا انتى و تيام 

يوسف : عارفة تيام نقصه حاجة مهمة اوى 

نور : ايه 

يوسف: اخت او اخ يلعب معه 

نور : انت فايق اوى يا يوسف 

يوسف : مش نفسك كده فى بيبى كمان ولا اتنين 

نور : الصراحة نفسى بس 

يوسف : مبسش انا هساعدك فى كل حاجة فى تربيتهم ملكيش دعوة تعالى بس 

نور : اهدى يا يوسف 

يوسف : هو اللى يشوفك يعرف يهدى و ميتهورش برده 

⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘

عند أدهم و أروى 

أروى كانت واقفة فى البلكونة بتعيط 

أدهم: مالك يا أروى 

أروى : مش عارفة حاسة انى عايزة اعيط اوى و بعدين فجأة أروى داخت و الدنيا لفت بيها كده 

أدهم مسكها : أروى مالك 

أروى فقدت الوعى 

أدهم بخضة : أروى ردى عليا أروى 

أدهم غسل وش أروى و بدأت تفوق 

أدهم: انتى كويسة يا أروى 

أروى: ايوة بقيت كويسة 

أدهم: كويسة ازاى ديه تلات مرة فى نفس الأسبوع قومى غيرى هنروح للدكتورة 

أروى: حاضر 

الدكتورة كشفت على أروى 

الدكتورة : مبروك يا مدام أروى انتى حامل 

اروى  : ايوة يا دكتور مالى برده مش فاهمة 

الدكتورة : بقولك حضرتك حامل 

أدهم: ايوة حضرتك بتقولى ايه 

الدكتورة : هو ايه اللى مش مفهوم فى كلامى 

أدهم ثانية استوعب الكلام  

أدهم: انتى بتتكلمى جد يا دكتورة 

الدكتورة : ايوة 

أدهم اخد أروى و مشيوا 

فى العربية.

أدهم: أروى انا مش مصدق نفسى 

أروى: أدهم تعالى نعمل اختبار فى المعمل اتأكد مش عايزة اتعشم على الفاضى 

أدهم: تتعشمى بايه الدكتورة قالت كده و عموما تعالى نروح ياستى تطمنى 

أدهم اخد أروى و عملوا اختبار حمل و طلع ايجابى و فعلا فى حمل 

أروى اوى مشافت النتيجة صوتت من الفرحة 

أروى: انا مش مصدقة يا أدهم مش مصدقة و طلعت تجرى فى الممر

أدهم: استنى يا مجنونة انتى 

أدهم مسك أروى

أدهم: ينفع افهم صوتى جوه كده ازاى 

أروى بفرحة : مش مصدقة يا أدهم يعنى انا جوايا حتة منك مش مصدقة و راحت حضنت بطنها و قالت : انا ماما يا حبيبى 

أدهم: هو هيسمعك كده 

أروى: على فكرة البيبى بيحس بكل حاجة حوليه و هو فى بطن مامته 

أدهم: بجد وراح قرب من بطنها و قال : انا بابا يا حبيبى 

أروى راحت حضنت أدهم من الفرحة 

أدهم : بحبك يا أروى 

أروى: وانا كمان يا دومى 

تمت 

بجد زعلانة انها خلصت قولولى رايكم فى الكومنتات بلاش تم ولا ملصقات 

اسفة على التأخير بجد غصبا عنى و بجد هيوحشنى كلامكم الحلو عن الرواية




 

تعليقات

التنقل السريع