الفصل السادس عشر والسابع عشر
#عندماالتقينا
امجد بصدمة قام وقف :بتقولي ايه خطيبة مراد السابقة كانت معاكي علي المركب
نور استغربت من ردة فعله ردت عليه بهدوء :اه كانت معانا
اخرج امجد هاتفه ثم قام بفتح الاستديو
امجد لنور :دي اللي كانت معاكي علي المركب
نور:اه هي دي ايوه هي
امجد :متأكدة يا نور
نور :اكيد طبعا متأكدة هي دي اللي كانت معايا هي انا لايمكن نظري يخوني
امجد كان هيتجنن :فهذه تكون اخته نعم كارولين اخت امجد ومنذ ذلك اليوم لم يعرف لها اي مكان
كما ان مراد يكون من اقرب اصدقاء امجد ولكن من ذلك اليوم وقد قلت مقابلاتهم وقل حديثهم
كان امجد يدور الغرفة ذهابا وايابا يشعر وكأنه سيصاب بالجنون
امجد وقد حاول استجماع نفسه قليلا
امجد لنور:اوصفيلي الشخص اللي كان معاكم
نور :اسمه كارم سمعت كارولين بتقوله كده طويل تقريبا ١٨٠او١٨٥ سم بشرته قمحية من شكله تحس انه رياضي جدا لان جسمه عباره عن عضلات شعره ملولو كده
امجد :يعني ملولو دي
نور: كيرلي يعني بس هو شعره قصير بس كده
امجد :اوصفيلي ملامح وشه
نور:مانا قولت لحضرتك بشرته قمحية
امجد : يا نور الملامح عينه لونها اي وسيم ولا لا سنانه بيضه ولا صفرا في علامة مميزه في وشه يعني مثلا عنده نغزه او حسنة في وشه
نور :مش فاكره
امجد :حاولي
نور :صدقني مش قادره افتكر
امجد وهو يجز علي اسنانه :تمام اوصفيلي طبيعة العلاقة بينه وبين كارولين
نور :لا مقدرش اقول حاجه
امجد :يعني اي متقدريش تقولي حاجه
نور :يعني دي بنت وانا لا يمكن اتكلم عليها ممكن تكون مراته اكتر من كده معرفش
فهم امجد ان اخته فعلت اشياء مخجله مما زاد غضبه منها
خرج امجد من المكتب ليستنشق بعض الهواء لعله يزيل الجبال التي يشعر بها علي صدره
قابل في وجهه مراد الذي كان يقف خارج الغرفة
مراد لأمجد: خلصتوا
أمجد:تقريبا كده عن اذنك
مراد :واقف مش فاهم حاجه ليه امجد شكله متضايق كده
دخل مراد الغرفة عند نور
مراد لنور:في اي يا نور امجد شكله متضايق ليه
نور:معرفش انا جاوبت علي كل اللي سألني بس معرفتش اجاوب لمًا قالي اوصفيلي ملامح الخا*طف
مراد عنده فضول رهيب يعرف ايه اللي حصل وعايز يسألها بس بيقطع تفكيره دخول امجد
مراد لأمجد:عرفت اي خيط يوصلك للخا*طفين
أمجد يحاربه ضميره المهني وشعوره بالمسئولية تجاه اخته ولكنه قرر ان يسلك طريق الحق
امجد لمراد :عرفت واحد من الخا*طفين
مراد باهتمام :مين
أمجد :كارولين اختي
نزلت تلك الكلمة كالصاعقة علي مسامع مراد
#عندماالتقينا
البارت السابع عشر
نزلت تلك الكلمة كالصاعقة علي مسامع مراد
مراد :كارولين اختك ازاي ثم اتجه لنور
مراد بلهفه ظاهره عليه:نور انتي شوفتي كارولين اتكلمت معاكي احكيلي قالتلك ايه جابت سيرتي
نور :كانت تتأ*لم من داخلها علي وضع مراد الذي مازال يحبها
نور :مجابتش سيرتك وكمان هي تقريبًا متجوزة
اندهش مراد لما سمعه فقد بني امال كثيره في تلك الثواني الماضية
مراد بعبوث:اتجوزت
امجد :مراد لو سمحت اتفضل برا دلوقتي
مراد بغضب:لا مش هخرج يا امجد ومن دلوقتي عايز اعرف كل تفاصيل القضية عايزه اعرف نور قالت ايه بالتفصيل
امجد :انا اسف بس مش هشاركك اي معلومات دي قضيتي انا مش انت
مراد بزعيق:يعني ايه مش هتشاركني لا هتشاركني وهعرف مش من حقك تخبي عني
امجد : مراد روح دلوقتي لانك حاليا مش في وعيك روح اهدي
مراد :انا زي الفل وهادي جدا اهو قولي بقي ايه اللي حصل
امجد بزعيق وغضب عارم:عايزني اقول ايه اقولك ان اختي ماشية مع واحد الله اعلم الصله اللي بينهم ايه ولا اقولك ان اختي والك*اب اللي معاها كانوا بيخططوا علشان يكسروك ولا اقولك ان اختي تخطت حدود الادب والاحترام قدام نور علي السفينة ولا اقولك ان هي مكنش عندها مانع تتلاعب بشر*ف بنت زيها وبتتأ*مر مع حيو*ان ضدك انت ونور
مراد :لم يصدق ما تسمعه اذنه
مراد :لا لا انتوا اكيد اتجننتوا استحالة كارولين حبيبتي تعمل كده لا يمكن
لحظه لحظه ثم اتجه ناحية نور واخرج هاتفه
بصي يا نور دي اللي كانت معاكي علي المركب ركزي
نور بأسف علي حالته :اه يا مراد هي
مراد بزعيق ك المجنون:كد*اااابة
تفاجئت نور بشده مما قاله ايعقل انه يكون مش مصدق نور ومكذبها كمان وليه كل ده علشان واحده سابته قبل فرحهم بيوم معقول لسه بتحبها معقول بتحبها لدرجة انها تخليك اعمي وتخليك تجرح الناس اللي بتحبك
فاقت نور من شرودها علي صوته
مراد :انتي لازم تغيري اقوالك انتي كده هتوديها في دا*هية وهي معملتش حاجه انتي اكيد متلغبطة
كان يتحدث كشخص فقد عقله
وكان مراد يتابعه بأ*لم يعتصر قلبه علي حال صديقه فهو يعلم كم كان يحب اخته فكان متيم بها
مراد بزعيق لنور :انطقي انا مش بكلمك
هنا توقفت نور عن صمتها
نور بغضب :عايزني اتكلم اقول ايه اقول انك انسان مريض بحب واحدة بتكر*هك وبتحب واحد غيرك ولا اقول قد ايه الانسانه دي حابه تدم*رك وتخرب حياتك ولا اتكلم عن جرأتها الزيادة عن اللزوم قدامي علي المركب ولان عن لبسها اللي عبارة عن باقيا هدوم
مراد بغضب عارم :انتي واحدة كدابه وكلمة كمان عن كارولين هنسي آنك بنت قدامي
في جزيرة في احدي مدن لندن
كانوا يجلسون ويضحكون
كارم :زمان دلوقتي مراد هيتجنن عليكي يا قلبي
كارولين :بس كان نفسي نقت*له البت دي ونخلص
كارم :لسه شويه يا روحي واوعدك مش هسيبه يتهني عليها
كارولين شعرت بدوخة بسيطه
كارم :انتي كويسه يا روحي
كارولين :مش عارفه مالي بس بقالي يومين حاسه بدوخه
كارم :لا كده احنا لازم نكشف
وبالفعل كشفت كارولين
كارم وكارولين في السياره
كارولين :كده احنا لازم نتجوز في اسرع وقت لازم الولد لما يجي يلاقي اب وام
كارم :طبعا يا روحي هنتجوز اول ما ننزل مصر
كارولين :ماشي يا حبيبي
ياترا اي سبب العد*اء بين كارم ومراد وليه بيعملوا مع مراد كده
بقلم الكاتبة هدير احمد ♥️
اتمني البارت يعجبكم ♥️
يتبع
تكملة الروايه من هنا
تم
ردحذفتم
ردحذف