القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

روايه طفله الفهد البارت 17 بقلم:دعآآء حجآآج في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


زينه دخلت الحمام عالطول وغسلت وشها ووجدت د"م  كانت في حاله صدمه:😳😳٠٠٠٠لتفوق من الصدمه وتقول

_اي ده ؟؟ ده د"م  ازاى وانا حامل وفجاه الا"لم اشتد على زينه لتصرخ بصوت عالى ليفوق فهد عالطول وخبط على الباب 

_زينه انتى كويسه ؟؟٠٠٠٠٠٠٠زينه فتحت الباب وقالت:انا ٠٠انا وفجاه اغمى عليها 

_😳😳٠٠٠زينه ٠٠٠فهد جري عالطول عليها ولقي د"م وكان في حاله صدمه وقال:انا لازم أخدها المستشفى فورا 

فهد بالفعل  شالها عالطول ونزل ركب العربيه ومشي

_انا لازم اروح لمستشفى تانيه عشان حاسس ان الدكتوره ده مخبيه حاجه ٠٠٠ 

$بعد مرور ربع ساعه$

✨في المستشفي ✨

فهد كان واقف برا وكان خايف اوى على زينه ٠٠٠

بعد شويه الدكتوره طلعت وقالت:حضرتك زوجها ؟؟

_اه يا دكتوره هي بخير صح ؟؟

_انا مش عارفه مراتك بتقول ابنى ليه من ساعه ما دخلت  وهي مش حامل 

فهد كان في حاله صدمه وقال:نعم ٠٠٠ليفوق فهد من الصدمه ويقول :دقيقه لو سمحتى مراتى حامل ازاى انتى بتقولى كده ؟؟

_مرات حضرتك مش حامل !!

_😳😳٠٠٠٠٠اي ؟؟

الدكتوره:خد الروشته ده في مقويات عشان ضعيفه. 

فهد مكنش مع الدكتوره خالص وكان في حاله صدمه ومش مستوعب اي حاجه ٠٠٠

الدكتوره:عن اذنك ٠٠٠٠فهد دخل لزينه اللى مكنش عارف هيقول ليها اي 

_فهد انا كويسه صح وكان في **؟؟

فهد بارتباك:انتى ٠٠٠انتى ٠٠

_فهد اتكلم انا كويسه صح ٠٠٠

_انتى مش حامل يا زينه . 

_😳😳٠٠٠

**********************************************

✨في قصر الكيلانى ✨

_زينه ٠٠٠فهد ٠٠٠زينب فتحت الباب مالقتش زينه وفهد جوا 

_في اي يا ماما ؟؟

_مشوفتيش زينه وفهد ؟؟

_ليه في اي ؟؟

_قولت اجيب لزينه كوبايه لبن عشان اللى في بطنها 

_اعتقد زينه وفهد طلعوا من شويه ٠٠٠٠بتول افتكرت وقالت:فهد كان شايل زينه ايوه كان شايلها واعتقد انها كانت تعبانه

_😳😳٠٠٠٠٠انتى بتقولى اي يا بتول ؟؟

_ايوه يا ماما كنت واقفه في البلكونه نسيت اجى اقولك عشان كنت بكلم صاحبتى 

زينب طلعت التليفون عالطول ورنت على فهد 

_رد عليكى ؟؟٠٠٠٠٠ماما في صوت ٠٠٠بتول بصت على الكومدينو لقت تليفون فهد وزينه وقالت:تليفوناتهم هنا 

_انا خايفه عليهم اوى ٠٠

_متخافيش يا ماما طول ما فهد مع زينه متخافيش عليها

********************************************

✨في المستشفي ✨

زينه فاقت من الصدمه وقالت:انت بتقول اي ؟؟

_الدكتوره قالت كده 

_بس اي الد"م ده ؟؟

فهد اتهرب عالطول وقال:هروح اجيب الروشته ده واجى ٠٠٠فهد طلع عالطول والدكتوره دخلت لزينه 

الدكتوره: اخبارك اي دلوقتى ؟؟

_دكتوره انا فعلا مش حامل 

_لا مش حامل يا زينه مش عارفه مين اللى ضحك عليكى وقالك كده  ؟؟

_بس في دكتوره قالتلى انى حامل 

_معرفش والله بس حضرتك مش حامل 

زينه كانت فرحانه اوى وقالت:الحمدلله ٠٠٠

بعد شويه فهد رجع وزينه كانت مكسوفه اوى وفرحانه في نفس الوقت

_بما انك عرفتي كل حاجه مش يلا  ٠٠٠زينه قامت وكانت هتقع فهد مسكها عالطول ٠٠٠٠٠

الدكتوره دخلت وقالت:احم٠٠٠٠٠فهد ساب زينه عالطول والدكتوره قالت:كتبتلك على مواعيد الادويه ٠٠٠فهد خد الادويه منها٠٠٠

_هاتى ايدك ٠٠٠٠٠زينه مدت أيدها لفهد وفهد حط ايدو على كتفها وزينه بصت على فهد بخجل ومشوااا ٠٠

✨في الطريق✨

_بس ليه الدكتوره قالت كده ؟؟

_كنت دايما حاسس انها مخبيه حاجه عشان كده جبتك مستشفى تانيه ٠٠٠

_وليه والدك قال كده 

فهد بعصبية:كل ده اسئله المفروض انا اللى أسألك الاسئله ده مش انتى 

زينه بصت لتحت وقالت:بس انا معرفش اي حاجه ؟؟

_تبقي تسكتى٠٠

✨في قصر الكيلانى✨

زينب كانت قاعده وخايفه اوى على زينه وفهد 

_اهدي يا ماما 

_الساعه ٢ ومجوش لحد دلوقتى ٠٠٠٠وبعد شويه زينه وفهد دخلوا ٠٠

زينب قامت عالطول وقالت:اخيراا كنت فين يا فهد وانتى يا زينه اخبارك اي ؟؟

_انا كويسه يا خالتى !!

_بكره تطلعى من القصر وترجعى بيتك ٠٠٠٠فهد قال الكلام ده وطلع ٠٠

زينب وبتول كانوا في حاله صدمه:😳😳

زينب:في اي زينه ؟؟

✨فلاش باك✨

_بما انك مش حامل تقدري ترجعى بيتك 

_عندك حق انا فعلا لازم ارجع بيتي !!

✨بااك✨

_خالتى انا مش حامل . 

زينب كانت في حاله صدمه وقالت:انتى بتقولى اي ؟؟

_اه يا خالتى الدكتوره قالت كده 

زينب فرحت اوى وحضنت زينه وقالت:الف مبروك يا قلبي 

_عشان كده لازم ارجع بيتى 

زينب بحزن:بس كلنا اتعودنا عليكى 

_اه يا زينه كلنا هنا اتعودنا عليكى 

_انا كنت قاعده هنا عشان كنت حامل والحقيقه بانت الحمدلله ولازم ارجع بيتى 

بتول حضنت زينه وقالت:انا مش عايزكى تمشي يا زينه 

_لازم أمشي يا بتول مينفعش اقعد هنا 

_مش هتنسينى صح ؟؟

زينه هزت راسها وقالت:مستحيل وبعدين انا معايا رقمك ورقم خالتى هرن عليكم عالطول ٠٠٠

_روحى يا زينه ارتاحى الوقت متأخر اوى 

_تصبحوا على خير 

_وانتى من أهل الخير ٠٠٠٠زينه طلعت بالفعل ولقت فهد قاعد على السرير وفاتح الكمبيوتر ٠٠٠

زينه قعدت على الكنبه وعينها على فهد ٠٠٠٠٠

فهد لاحظ نظراتها وقال:في اي يا زينه ؟؟

_لا مفيش تصبح على خير ٠٠٠٠زينه انعدلت ونامت على الكنبه 

✨في صباح اليوم التالى ✨

فهد فاق من النوم مالقاش زينه موجوده 

_راحت فين ده ؟؟٠٠٠٠٠فهد نزل تحت لقي زينه وزينب قاعدين في الجنينه تحت 

زينه اول ما شافت فهد قامت وقالت:انا لازم أمشي يا خالتى قعدت معاكى زي ما انتى طلبتى عن اذنك 

_استنى يا زينه فهد هيوصلك 

_مالوش لازوم يا خالتى 

_عشر دقائق وهكون عندك 

_ممنوع الاعذار طالما فهد قالك استنى تبقي تستنى٠٠٠٠زينه ابتسمت وقعدت بالفعل 

بتول وهي بتجري:زينه ٠٠زينه 

_في اي ؟؟

بتول حضنت زينه وقالت:هتوحشينى اوى 

_وانتى كمان هتوحشينى 

_هنكون دايما على تواصل صح ؟؟

زينه ابتسمت وقالت:طبعااا 

بعد شويه فهد نزل وزينه حضنت بتول وزينب ومشت 

✨في الطريق ✨

زينه كانت بتبص على فهد وقالت:مش عايز تقول حاجه ؟؟

فهد بجمود:اقول اي ؟؟

_يعنى مش عايز تعترف انك كنت غلطان في حقي ؟؟

_ازاى يعنى ؟؟

_انت ناسي انك جر"حتنى وقولت عليا ر"خيصه 

_وانتى عايزه اي ؟؟

_علي الأقل اعتذر اي الكبرياء ده ؟؟

_على فكره وجهه نظري مستحيل تتغير اتجاهك 

_😳٠٠٠بس انا مش حامل وعذراء ليه بتقول كده 

_اوعك تنسي انك جريتى ورا بابا عشان الفلوس 

زينه بصت لتحت وقالت:كنت بس دلوقتى الفلوس اخر همي

_متحاوليش لانك هتكوني دايما في نظري البت الر"خيصه اللى با"عت نف"سها عشان قرشين

الدموع نزلت من زينه وقالت:نزلنى 

_نعم!!

_كفايه اوى يا فهد كفايه انا استحملت كتير اوى 

_اللى انتى فيا ده انتى السبب في اي مش حد تانى

_كلنا بنغلط مفيش حد بري وانت عارف كده كويس 

_بس غلطك كبير اوى ولا يغتفر 

زينه بعصبية:فهد نزلنى كفايه كده 

فهد ساق العربيه باقصي سرعه وزينه بعصبيه:بقولك نزلنى 

_يا ريت تسكتى عشان دماغى و"جعتنى اوى ٠٠٠

*********************************************

✨في السجن✨

_والله ما عملت حاجه ده كداب !!

اياد قام وقال:في اي يا حلو ؟؟

_انت مالك خليك في حالك !!

_اي اللى مزعلك يمكن اقدر اساعدك 

بتريقه:مش لما تساعد نفسك الأول

_سمعت أن فهد هو السبب في دخولك السجن 

_وانت مالك يا عم خليك في حالك اي المصا"يب اللى بتتحدف علينا ده 

_طب اي رايك بقا ان هدفي هو هدفك 

_يعنى اي مش فاهم 

_انا كمان دخلت السجن بسبب فهد يعنى انتقا"منا واحد ولو اتحادنا مع بعض هنقدر نهزم فهد 

_انت بتقول اي ؟؟

_بقول اللى سمعتوا اي رايك 

_انا هدفي مو"ت فهد انت هدفك اي بالظبط 

_مو"ته بردو 

اياد مد ايدو لأيهاب وبابتسامه خب•يثه:نقول الوداع يا فهد 

مد ايدو وقال بخ'بث ايضا:نقول الوداع ٠٠

*******************************************

✨في المدرسه الثانويه ✨

_اي يا سمر الكلام اللى سمعنا ده معقول يكون ايهاب بتاع مخد"رات 

_الله يسهله وبعدين فين بقيه الشله ؟؟

_في شاب حلو هنا البنات كلها جرت عليا 

_شاب حلو؟؟

_اه شكلو جديد على المدرسه

_المفروض المدرسه ده تتحول الى مدرسه للتعارف ٠٠٠

_ههه ٠٠٠يلا الا كده هنتاخر على الحصه ٠٠٠

_يلا ٠٠

_بقولك اي روحى انتى انا رايحه الحمام 

_الحمام بردو روحى شوفي انتى كمان الواد ده 

_معلش يا سمر سمعت أنه حلو بردو ٠٠٠٠سمر خدت نفس عميق وخدت بعضها ومشت وفجاه وقع منها الكتاب بتوطى عشان تجيبوا ولكن شاب مسكوا قبلها 

سمر قامت عالطول وقالت:هات الكتاب يا ٠٠٠٠

_مالك الكيلانى 

_انت اخو فهد الكيلانى زوج زينه صاحبتى

_انتى تعرفي فهد ؟؟

_اه ده زوج زينه 

_زوجها اي يا منال ؟؟

_اسمى سمر ٠٠٠٠سمر خدت الكتاب من مالك وقالت:شكرا اوى عن اذنك 

مالك حط ايدو على شعرو وقال:هي زعلت عشان قولتلها يا منال ولا اي ؟؟

_سمر 

_انتي لحقتى تيجى مروحتيش ولا اي ؟

_اصلا روحت ادور عليا مالقتهوش اتري واقف معاكى 

_انتي تقصدي مالك 

_اه ده الشاب الجديد انتى تعرفي

_لا٠٠٠٠

_امال ازاى عرفتي اسمو 

_انا داخله والا هتاخر على الحصه عن اذنك !!

_سمر استنى 

********************************************** 

زينه وفهد وصلوا بالفعل وزينه نزلت من غير ما تقول حاجه لفهد 

_بكر"هك٠٠٠٠٠زينه بتخبط على الباب مفيش حد بيرد بتبص على الباب لقيتوا مقفول بالقفل 

_امال فين ماما وبابا يا خالتى (ام سمر)

ام سمر:___________________

فهد دير العربيه وكان ماشي ولكن سمع صريخ زينه 

_اعااااااااااا٠٠٠٠٠

فهد:😳😳

✨للتوضيح✨

عشان محدش يسأل ازاى مالك لسه في ثانوي انا كنت ذكرت انا مالك بياخد السنه بسنتين ويا حرام لسه في تانيه ثانوي 😂😂

اتمنى ألقي تفاعل احسن من كده عشان بيساعدنى اوى يا بنات 💙💙

يتبع ٠٠٠٠

روايه طفله الفهد 

بقلمى:دعآآء حجآآج


تكملة الروايه بعد قليل 


 

تعليقات

التنقل السريع