القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طفله الفهد البارت 24 بقلم دعاء حجاج في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


طفلة الفهد


سمر كانت متنرفزه اوى

_تمام يا قلبي هكلمك بعدين ٠٠

_ماشي يا حبيبي

_عايزه اي يا منال ؟؟

_عايزه اسمع خبرك 

_ياما اي الكلام ده يا بت انا زوجك حتى المفروض تقولى عايزه سلامتك يا حبيبي

_جاتك القر"ف ٠٠٠٠سمر قفلت التليفون ورمتوااا جنبها

_يا بت ال 🐕 وربنا لعرفك ازاى تقفلى في وشي ومش ناسي القلم بردو 

وفجاه الباب خبط ٠٠٠٠

_تعالى يا ماما 

_بما انك لسه صاحيه تعالى اقعدي معايا انا قاعده لوحدي مستنيه ابوكى 

_ماما والله ما قادره وانا عايزه اناام 

_ماااشي تصبحي على اخير 

_وانتى من أهل الخير ٠٠٠٠والده سمر طلعت وسمر نامت عالطول من الارهاق 

في الطريق ✨✨

زينه حست بارهاق ونامت على كتف فهد من غير ما تحس 

فهد بص عليها وابتسم 

بعد ربع ساعه وصلوا بالفعل 

_زينه ٠٠٠زينه 

_انا عايزه انااام ٠٠٠٠فهد نزل من العربيه وشال زينه ٠٠٠

في اوضه فهد 

فهد حط زينه على السرير وبخارج إرادته باس زينه من جبينها 

فهد بعد عالطول وقال:لا لا اللى انا بعملوا ده غلط مستحيل افكر في زينه بالطريقه ده انا مش هعمل زي بابا ما كان عايز يعمل ده طفله وبعدين زينه معتبرين امانها مش هكون مصدر خوفها وخد بعضه وطلع وعالطول ٠٠

مالك كان طالع من اوضته ولقي فهد في وشه 

فهد:مالك ٠٠٠٠مالك مردش على فهد 

فهد مسك ايدو وقال:انت ليه بتعمل كده ؟؟

_انا اللى نفسي اسالك السوال ده انت ليه بتعمل كده 

_كل اللى عملتوا صح وكان لمصلحتك 

مالك بتريقه: مصلحه ههه فوق انت جوزت اخوك واحده متعر'ض ليها اربع شباب 

_انت شارب اي ؟؟

مالك بتوتر:شارب لا مش شارب 

_قرب 

_اقرب ليه بقولك مش شارب حاجه 

فهد مسكوا من لياجته وشم رايحه د"خان من فمه وقال:مش انا قايلك ممنوع تشرب القر"ف ده تانى

مالك زق فهد وقال:انت مالك خليك في حالك وبعدين ده حياتى وانا حر فيها 

_حياتك ماشي إنما اسيبك تد"مر نفسك ده اللى مرداش بيا 

_بقولك اي انا داخل انام اطلع من دماغي٠٠٠وبالفعل مالك دخل اوضته وقفل الباب

_طيب يا مالك خليك فاكر انك مسئول على كل اخطاءك 

_متزعلش نفسك وصدقنى هيندم على كل حاجه 

_انتى لسه صاحيه لحد دلوقتى 

_لا انا سمعت صوتكم فطلعت 

_روحى يا بتول روحى نامى 

بتول حضنت فهد وقالت:تصبح على خير 

فهد باسها على رأسها وقال:تلاقي الخير 

في صباح اليوم التالى✨✨

زينه قامت وكانت مصدعه اوى ٠٠٠٠زينه قامت ودخلت الحمام وخدت شاور ونزلت لقت الكل بيفطر إلا فهد 

_صباح الخير 

_صباح النور 

_امال فهد فين يا خالتى 

_مشي من بدري اعتقد راح الشغل 

_طب سمر فين ؟؟

بتول بصت لمالك وقالت:والله ما نعرف يا زينه تصدقي زوجها كمان مش عارف 

_😳😳٠٠٠انتى بتقولى اي يا بتول ؟؟

مالك زق الكرسي وقام ٠٠٠

زينه رنت على سمر عالطول 

_اي يا زينه ؟؟

_انتى فين يا سمر 

_انا عند ماما يا زينه

_بتعملى اي هناااك 

_كنت مخنوقه قولت اعدي عليها متخافيش عليا انا بخير 

_طب هتيجى امتى !!

_هاجى النهارده إن شاء الله عشان حاسه أن ماما شكه في حاجه 

_يعنى بذمتك مش عايزها تشك بقا في واحده تانى يوم فرحها تروح عند اهلها 

_مش طايقه يا زينه شخص انانى وكل شويه يجر"ح كرامتى

_استحملى يا سمر طب تصدقي انا حاسه انك هتغيري مالك

_هههه انا مستحيل ده بيكلم اكتر من عشرين واحده في الساعه

_الله غيرانه ولا اي

_انتى هبله اغار على واحد زي ده يلا سلام عشان هتاخر على المدرسه 

_خدي بالك من نفسك 

_حاااضر ٠٠٠

في السجن✨✨

_فهد عندنااا 

_اخبارك اي 

_تمام بس زعلان منك اوى 

_زعلان منى 

_ايوه زعلان منك ازاى مترنش عليا حتى امال لو مكنتش ابن خالتك كنت عملت اي 

_بقولك اي ؟؟

_عايز جمال صح 

_اه في أنهى زنزانه 

_حمدي 

_لا يا محمود انا عايز اروح لوحدي 

_تمام على ايدك اليمين 

فهد بالفعل راح عند زنزانه جمال 

جمال كان قاعد وبصص لتحت وفجاه رفع رأسه وقال:فهد كنت عارف انك هتيجي

_انا مش جاي عشانك 

_امال جاي ليه ؟؟

_طلق ماما يا جمال 

_😳😳

في المدرسه الثانويه ✨✨

سمر وصلت المدرسه وفجاه الكتب وقعوا منها نزلت عشان تجيبهم ٠٠٠٠٠وفجاه عربيه قعدت تزمر 

_دقيقه !!

مالك نزل من العربيه وشال بدلها الكتب 

سمر رفعت راسها وبابتسامه عريضه:شكرا اوى يا ٠٠٠٠

_انت 

مالك غمز ليها وقال:ايوه انا زوجك 

سمر خدت الكتب منه وقالت:شكرااا 

مالك مد رجلوا وسمر وقعت عالطول 

الكل قعد يضحك ٠٠٠٠

الدموع نزلت من عين سمر في ثانيه وبصت لمالك وكانت متنرفزه اوى  

مالك لبس النظاره وبكل غرور:أوعك بعد كده تقفي قدام عربيتى ٠٠٠٠

سمر كانت مكسوفه اوى وفجاه شاب مد ايدو ليها 

_هاتى ايدك !!

مالك بص على سمر وسمر خافت الا يعمل ليها حاجه وقامت لوحدها 

_شكراا اوى عن اذنك 

_في اي يا عم ؟؟

_بحبها اوى يا مالك نفسي نظره منها بس

مالك مسك نفسه بالعافيه وحط ايدو على كتف الشاب وقال:ده بتاعتى أناا ويا ريت تخليك في حالك عشان ممكن اذ"يك

_بس انت وقعتها على الأرض ازاى بتاعتك

_انت مالك خليك في حالك بس

سمر راحت الحمام عالطول والدموع نزلت من عينها والمشهد قدام عينها 

_اعاااا٠٠٠٠بكر"هك ٠٠٠

سمر غسلت وشهااا وهدومها من التراب وفجاه مالك دخل 

_تؤ تؤ مسكينه 

سمر مسكت لياجته مالك وقعدت تزعق وتقول: 

_انت ليه بتعمل معايا كده ليه انا عملت معاك اي 

مالك شدها ليااا وهمس في ودنها وقال:مش انتى اختارتى تتجوزينى استحملى بقااا 

_انا بكر"هك 

_على اساس انا بحبك

مالك قرب منها تانى وقال:اي رايك نطلع نتعشا برااا 

وفجاه بنت دخلت وفكرت مالك بيبوس سمر 

_😳😳٠٠٠مالك انت بتعمل اي ؟؟

مالك بعد عن سمر عالطول وقال:متفهميش غلط انا كنت برجعلها شعرهااا 

البت قربت من مالك ومسكت ايدو وقالت:مصدقك يا حبيبي عارف البت ده مدلوقه اوى على الشباب 

مالك بص لسمر وبابتسامه جعلتو وسيم اكتر:فعلا يا روحى 

_اي رايك نسهر النهارده سوااا

مالك بص لسمر وعشان يغظها قال:طبعاا يا قلبي 

سمر بصت ليهم بقر"ف وخدت بعضها ومشت 

مالك زقها وقال:أوعك تقربي منى تانى فاهمه 

_مالك استنى مالك هو اي اللى حصل ما كان كويس 

 في قصر الكيلانى ✨✨

_الووو

_عامله اي يا خالتى 

_اخبارك اي يا قلب خالتك 

_انا راجعه بكره وعايزه اشوف فهد اول واحد 

زينب بدأت تتوتر وقالت:راجعه بكره 

_ايوه انتى مش فرحانه ولا اي 

_لا ابدا انا طايره من الفرحه وامك هتيجى معاكى ؟؟

_لا انا جايه لوحدي قولى لفهد ينتظرني في المطار الساعه ١٠ 

_حاااضر 

_يلا سلاااام 

_سلام٠٠٠٠٠زينب قفلت التليفون والتوتر امتلكها 

_ماما زينب !!

_اي يا زينه 

_انتى كويسه ؟؟

_اه ليه 

_اصل وشك جاب مياه 

زينب حطت أيدها على وشها وقالت:الجو حر اوى 

_خلاص يا ماما روحى خدي شاور وانا هعمل الاكل مكانك 

_اسكتى يا زينه انتى عارفه حاجه

زينه قعدت تضحك وقالت: هخلى خالتو جميله تساعدنى بس ارتاحى انتى 

_متاكده !!

_اه طبعااا ٠٠٠٠٠٠زينب:خلاص ماشي 

زينب طلعت وزينه بدأت تعمل الاكل مكانها بمساعده جميله طبعااا

زينب كانت طالعه وجس'مها كلو بيرتعش 

_ايوه جايه شويه وهنزل٠٠٠بتول دخلت في امها والتليفون وقع منها 

_اعاااا التليفون ٠٠٠٠بتول بصت على أمها ولقت جس'مها بيرتعش وقالت: ماما انتى كويسه ؟؟

_مص"يبه يا بتول شيري راجعه بكره ومش عارفه هتعمل اي لما تعرف أن فهد اتجوز 

_مين قال انها راجعه بكره 

_لسه رنه عليااا وقالت ليا ابعت فهد يروح ياخدهاا 

_طب هتعملي اي ؟؟

_مش عارفه يا بتول انا خايفه اوى ده ممكن تمو"ت فيها

_طب خلاص خليها تعرف وتمو"ت ونخلص

زينب ضر"بت بتول على كتفها وقالت:انتى مجنونه ده بنت اختى 

_ماما انا عندي كام خاله ؟؟

_امشي يا بتول أمشي من قدامى 

_خلاص خلاص اهدي بس احنا لازم نفكر كويس عشان نعرف نتصرف 

_انا تعبانه اوى هروح ارتاح ولو فكرت في حاجه هقولك وانتى كمان فكري 

_حاااضر يلا سلام 

_رايحها فين 

_اقابل صحابي ليه في حاجه ؟؟

_اوعك تكونى رايحها تقابلى شباب يا بتول 

_لا طبعا دول بنات الدفعه وساره بنت خالتو حنان هتكون معنا 

_خلاصي خلى جاسر يوصلك أوعك تطلعى لوحدك 

_حاضر يا ماما في حاجه تانى ؟؟

_مفيش يا ام لسان خدي بالك من نفسك 

في السجن✨✨

جمال فاق من الصدمه وقال:انت بتقول اي يا ابنى 

فهد بعصبية:بقول اللى سمعتوا يا جمال الكيلانى 

_انت عارف انى مقدرش ابعد عنكم 

_لو فعلا متقدرش تبعد عننا زي ما بتقول مكنتش عملت اللى عملتوا في ماما يا جمال بيه

_غلطه يا فهد والإنسان بيغلط 

_تقصد غلطات يا جمال انت عملت كتير اوى 

_انا مستعد اصلح كل حاجه يا فهد بس عايز فرصه 

_الفرص انتهت يا جمال الكيلانى وغصب عنك هطلق ماما 

_ده مستحيل 

فهد قرب من جمال وقال بكل عصبيه:معاك مهله لمده يومين يطلق ماما ينروح المحكمه وساعتها القاضي يحكم بقاا 

_انت مستحيل تعمل كده 

_لا يا جمال اقدر اعمل كده واكتر من كده كماان عن اذنك 

جمال بعصبية:فهد ٠٠٠فهد 

فهد طلع ٠٠

_في اي يا ابنى ؟؟

_لازم يطلق ماما يا محمود ده مجر"م 

_وانا كمان بقول كده خالتى مينفعش تعيش معا تانى 

_فعلا 

_بقولك اي ما تيجى نقعد في كافتريا 

_معلش والله ورايا شغل مره تانيه 

_متاكد انك هتسال تانى !!

_متاكد 

_الا صحيح يا محمود عملت اي في موضوع الأربع شباب 

_لسه التحقيقات شغاله وقريب اوى هيتمسكوا

_محمود انا اديتك صورهم اتصرف 

_ان شاء الله !!

_سلااام 

_سلام ٠٠٠٠٠٠فهد طلع وركب العربيه وفجاه التليفون رن 

_اي يا حسام 

_فينك 

_مسافه السكه وهكون عندك  

_طب استعجل عشان الشركاء على وصول 

_ليه 

_عشان نوقع العقد والصفقه تتم بقا 

_تمام مسافه السكه وهكون عندك 

_طب هات المدام معاك 

_مدام مين 

_مدام زينه 

فهد برفع حاجب:ليه ؟؟

_بما أن زينه اللى قدمت العرض لازم تكون موجوده لانها المودل

_زينه مش هتيجى يا حسام والصفقه ده متهمنيش 

_فهد انت بتقول اي ؟؟

فهد قفل التليفون وقال:انا السبب مكنش لازم افكر في زينه خالص ٠٠٠٠فهد شغل العربيه ومشي 

حسام:لازم زينه تيجى ٠٠٠

في شركه الكيلانى ✨✨

بعد مرور ربع ساعه فهد وصل ٠٠٠

_فين الشركاااء 

_جوا في اوضه الاجتماع 

فهد دخل وكان متعصب اوى وفجاه وقف من اللى شافواا

_انتى بتعملى اي هناا

زينه قامت وقالت:بما أني المودل لازم اكون موجوده 

فهد بعصبية:اي التخريف ده ؟؟

زينه اترعشت مره واحده وقالت:فهد اهدااا 

فهد مسك ايد زينه قدام الشركاء اللى كانوا مستغربين تصرفوا

حسام:انا اسف جداا على اللى حصل نيابه عن فهد بيه

_ولا يهمك بس ليه فهد مسك البنت بالطريقه ده 

_اصلها مراته 

_يعنى مش المودل 

_لا هي ٠٠٠

في مكتب فهد ✨

فهد قفل الباب وقال:اي اللى جابك هنا 

زينه بلعت ريقها وقالت:انا لازم اكون موجوده عشان الصفقه تتم 

فهد قرب منها وهي كانت بترجع لوراا وقالت:والله جيت عشان اساعدك 

_الصفقه ده ولا حاجه عندي إنما تيجى ده اللى يفرق معايا 

_طب واي يعنى لما اجى اساعدك 

فهد مسك زينه من أيدها وقال:مش عشان بعاملك حلو تعملى اللى انتى عايزه انتى عارفه لو قلبت عليكى ممكن اعمل اي ؟؟

_انا اسفه !!

_تطلعى وعلى القصر فورا 

زينه:____________

فهد بعصبية:سااامعه 

_حااضر حااضر 

فهد بعد ايدو عنها وزينه طلعت تجري عالطول 

_فهد اي اللى عملتوا ده ؟؟

_روح اقول للشركاء الصفقه انتهت 

_انت بتقول اي كده الشركه هتتحمل أعتاب ضخمه 

_انا قولتلك أن مراتى مش مودل وانت اصريت ورنيت عليها 

_طب عايزنى اعمل اي الشركاء اللى طلبوا زينه 

_قول الحقيقه احسن 

حسام بارتباك:حقيقة اي 

_قول أن البيه جلال عينه على مراتى 

حسام بص لتحت وقال:لا مش صح 

فهد رفع وش حسام لفوق وقال:طالما نزلت وشك لتحت يبقا الكلام صح والبيه ميعرفش أن انا زوج زينه 

_لا عارف 

فهد بعصبية:امال في اي ؟؟

_خلاص يا فهد اهدااا هننهى الصفقه 

_يكون احسن !!

حسام طلع ودخل غرفه الاجتماع وقال:الصفقه انتهت تقدروا تطلعوا 

_انتهت ازاى واحنا لسه موقعناش على الورق 

_البيه رفض الصفقه 

_😳😳٠٠٠٠بصوا لبعض وكانوا في حاله صدمه وقال أحدهم:طب اي السبب 

_اسال البيه بتاعكم 

_بيه مين ؟؟

_الاستاذ جلال 

جلال بص لتحت وقال بارتباك:يسالونى على اي انا مش فاهم حاجه 

_البيه عينه على مرات فهد بيه 

_😳😳٠٠٠

_اي الكلام الفارغ ده لا محصلش طبعا صدقنى يا حازم بيه

_انت مرفوض اطلع براا

_والله ما حصل يا بيه وبعدين انا متجوز 

_المص'يبه انك متجوز وعينك مش مليانه اطلع برا 

بالفعل جلال خد تليفونه وطلع ولقي فهد في وشه 

_حسابك معايا بعدين 

جلال خاف منه ومشي عالطول 

_فهد بيه انا بعتذر منك على اللى حصل 

_متحاولش يا حازم بيه خلاص الصفقه انتهت 

_انا اسف اوى نيابه عن جلال واتمنى الصفقه تتم 

حسام:خلاص بقا يا فهد الراجل اعتذر 

_مراتى مش مودل والمودل الاساسيه والدتها اتو"فت وممكن ترجع في اي وقت إنما زينه خط احمر 

_خلاص يا فهد بيه ولا يهمك على العموم ده توقيعى وموافق أن شركتنا تتعاقد مع شركه حضرتكم 

حسام ابتسم وقال:يالا يا فهد وقع 

_وقع انت واقرا البند كويس انا ماشي 

بالفعل حسام مسك القلم ووقع على الورقه وقرا البند طبعااا 

_الف مبروك 

_الف مبروك ليكم انتوا كماان 

فهد نزل وكان في حاله صدمه 

_جاااسر انت لسه واقف ؟؟

_منتظر المدام زينه لسه منزلتش 

_😳😳٠٠٠اي؟؟

في المدرسه الثانويه ✨✨

_يلا انا لازم أمشي 

_يبقي رني عليااا 

_حاااضر سلام 

سمر طلعت ولقت مالك مسك أيدها 

_في اي ؟؟

_اي مش زوجك 

سمر زقت مالك وقالت:انا مش راجعه معاك انا رايحها عند أهلى

_في الاحلام 

_انا مبقتش فاهمك مره تقولي أوعك تيجى القصر ده تانى ومره تقولى  ٠٠٠

_الصراحه مش لاقي حد اتخانق معااا 

_وانا مش فاضيه لخناقتك عن اذنك 

_على فكره بقا والدك رن عليا وقالي إنه عزمنا على الغدا النهارده

_اي ؟؟

يتبع٠٠٠

روايه طفله الفهد 

بقلمى:دعآآء حجآآج

على فكره انا مكنتش هنزل بارت النهارده عشان عندي امتحان بكره وغير كده كمان عيد ميلادي النهارده🙈 فعشان عيد ميلادي النهارده مردتش ازعلكم😘 وكتبت البارت  على رغم أن عندي امتحان 🙃 فيارب يكون في تفاااعل احسن من كده ودمتوا لياا متابعين ومشجعين 💙

تكملة الروايه من هنا 
 

تعليقات

التنقل السريع