القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

#البارت_الحادي_عشر #الصغيره_والديب2 #بقلمي_ميرو_محمد *في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

#البارت_الحادي_عشر 

#الصغيره_والديب2

#بقلمي_ميرو_محمد * اساعه عشره هنزل#المغرور_والدلوعه


وصلت نانسي الي قصر احمد الديب  . ودخلت . واول مدخلت . وكانه نفس المشهد بيحصل . ومراد يكون في الداخل .


مراد : كنت عارف انك هتيجي . ماانتي زي ابوكي .

نانسي: هههههه وانت زي ماانت يامراد .

مراد : تؤتؤ .انتي ليسه مشوفتيش انا زي زمان ولا لاء .

نانسي : روحك هخدها في ايدي يامراد .

يونس : انتي مطلوب القبض عليكي يانانسي .

نانسي: مين قال . وايه تهمتي .

مراد : هو انتي متعرفيش ان مكلمتك مع فرح اتسجلت .

نانسي بصدمه .

مراد : لاء استني خدي عندك . والفيديو الصور واتبعت لينا اثبتنا انه اتبعت من فونك بلوقت والتاريخ والمكان . لاء لاء وخدي الكبيره  امك دلوقتي  هتحصلك . وكمان الراجل الانتي موكله ياخطف حلا اتمسك . 


نانسي وهتجنن ان ازي في وقت قصير يعملو كده .


احمد من خلفها : ههههه انتي فاكره اننا بنلعب يانانسي .

نانسي : احمد .

احمد : ايوه احمد . ليه يانانسي ليه تعملي كده انا عملتلك ايه .

نانسي: ياااااه قول معملتش ايه يابن عمي .

احمد : انا انا طب قولي عملت ايه .

نانسي: حرمتنا من ورثنا ومن ابويا . واخويا الضميتو ليك وسفرتو  بعيد عننا . وحبسي ٥ سنين . خمسه من عمري .

احمد : انتو العملتو كده يانانسي في نفسكم . وكامل لما حب يكون صح . انا فتحت له دراعي . 

نانسي : عارف يااحمد انا بكر.هك بكر.هك اوي .

حلا: ولما انتي بتكر.هي ابعدي عننا .

نانسي : ههههه الصغيره طلعلها صوت .

حلا : وضوافر هتخر.بش اليقرب من عيلتها كمان .

مالك : خلاص ياعمتي اظن كفايه كده عليكي . انتي محكوم عليكي بلاعدا.م .

نانسي : مش قبل ماخد الانا عاوزا . وطلعو مسد.س وجات تضر.ب حلا سليم جري عليها واخد الر.صاصه في كتفو .

جري يونس ومسك نانسي . وحلا واحمد والجميع جريو علي سليم .

حلا : ابني . حبيبي 

سليم : متقلقيش ياامي سليمه الر.صاصه جات في كتفي .

احمد : يلا بسرعه علي المستشفي .


طلعو كلهم مع سليم علي المستشفي . ويونس اخد نانسي وامها علي القسم .


في المستشفي .....

مالك : دكتوووور بسرعه .

جريو الدكاتره علي سليم واخدو .

حلا : يارب يارب خير يارب .

احمد : اخدها في حضنه . خير ياحبيبتي اهدي .

مالك : نغم لازم ترتاحي انتي تعبانه .

نغم : لما سليم يقوم بسلامه يامالك  دا اخويا وبداءت تعيط .

مالك : اهدي ياحبيبتي ادعيلو 


جني طبعا مع ساندي في المستشفي .

علا : محدش يقول لجني حاجه .

فرح : اكيد ياطنط . دي لو عرفت ممكن تروح فيها .

هنا : ربنا يستر .


وبعد وقت طويل خرج الدكتور  من غرفة العمليات .

الكل جري عليه .


احمد : سليم عامل ايه يادكتور .

حلا : طمني ابني عامل ايه .

الدكتور : اهدو ياجماعه والله هو كويس والر.صاصه جات في كتفه بس . ودلوقتي يتنقل في غرفه عاديه .

الكل : الحمد لله  يارب .

حلا : الحمد لله  .


بعد كام ساعه خرج سليم لغرفه عاديه .


حلا : حبيبي في حاجه بتوجعك .

سليم : والله كويس ياماما مفيش حاجة


احمد : خلاص بقا ياحلا متتعبهوش .

حلا : يعني انا هتعبو يااحمد .

احمد : ياحبيبتي مقصدش . بس خلي يرتاح .

مالك : لاء ونبي بلاش دلع تقوم كده عشان اعمل فرحي .

نغم : ساندي تخرج الاول . وسليم يتحسن وبعدين نبقا نفكر في الفرح .

سليم : ايوه . وانا ايدي هتاخدلها سنه كده لحد متحسن .

مالك : نعم يابابا انت وهي . وحيات امي الاسبوع الجاي  هيكون فرحي فاهمين .

احمد : في ايه ياض انت زي ابوك ليه محدش عارف يكلمك . 


وسمع صوت من خلفهم . وكان هاني .


هاني : مين جايب سيرتي .

احمد : حبيبي جيت امتي . 


حامد دخل هو كمان وملك وكماااان شهددددددد 


(طبعا انتو فاكرين شهد اخت هاني . الكانت بتحب احم )


حامد : انت نسيت اني هقبلهم في المطار . 

احمد : ايوه والله معلش الحصلي مش قليل 

هاني : ولا يهمك ياحبيبي . ثم وجه كلامه لسليم . البطل عامل ايه دلوقتي  .

سليم : بومب ياعمي .

هاني : هو دا حبيبي البطل . والقي بوسه في الهوا لسليم .

احمد : احم حمدلله على السلامة  ياشهد .

شهد : الله يسلمك يااحمد  . والف سلامه علي سليم .

احمد : الله يسلمك . اتفضلي استريحي .

شهد : لاء لاء انا كويسه كده . ثم نظرت الي حلا بغيظ فاهي لما تنسا الماضي . احم عامله ايه ياحلا .


حلا بابتسامه مستفزه : الحمد لله  ياشهد وانتي .

شهد : انا حلوه زي ماانا .

مراد : احم هو المفروض قاعدتنا دي متنفعش . مالك خليك مع سليم . واحنا هناخد الكل ونروح .

مالك : تمام بس ابعت حراسه لزين في المستشفي . 

سليم : ومحدش يقول لجني حاجه . 

مالك : هتصل بزين وافهمو .

احمد : تمام . يلا احنا ياجماعه .

حلا : لاء انا هقعد مع ابني .

احمد : ياحبيبتي مفيش فايده في قاعدتك هنا . هتتعبي بس .

حلا : بس يااحمد ممكن ....

احمد : مفيش بس ممكن يلا . ثم حضنها واخذها وخرج من الغرفه . تحت نظرات الحقد من شهد . ثم خرج الجميع . 


وذهب الي القصر .....


في مستشفي عند ساندي وزين ......


كانت تجلس جني وساندي وزين يتحدثون .

زين : بس مش عارف ليه انتو كابنات بتحبو الورد وحاجات ملهاش لازمه .

جني : والله انت ال ملاكش لازمه . الورد ده رومانسيه ياعم . ايه عرفك انت في الرومانسيه  .

ساندي : فعلا والله ياجني . انا لما بشوف الورد بستريح نفسيآ.

زين : يسلام ليه فوار حموضه هو 😂😂

جني : والله  جاهل جاهل . اسكت ياض انت تنرفز اصلا .

زين : انا غلطان انا هخرج اعمل تلفون اصلا . 

جني : احسن طرقنا شويا . ابتسم زين وخرج من الغرفه . ورن علي مالك .

زين : ايوه يامالك .

مالك : انا مع سليم في المستشفي .

زين بصدمه .....


جني : تشربي نسكافيه ياسندوسه .

ساندي : ياريت عصير .

جني : بس كده عيوني . ثم خرجت . .


زين : مستشفي ايه .

مالك : مستشفي ......

زين : طب انا هاجيلكم .

مالك : لاء مينفعش انت هتسيب البنات . واوعي تقول لجني حاجه .

زين : لاء مش هقولها . اصلا لو جني عرفت ان سليم اضرب بر.صاص  هيحصلها حاجه .

بووووم وقعت الكوبيات في الارض .

جني بصدمه .......

زين : جني 😳😳😳😳😳


ياترا هيحصل ايه . هنعرف البارت الجاي  احداث كتير  وهيكون جو حلو جو عائلي وغيرت حلا من شهد . وشهد الهتغيظ حلا وخناقتهم . البارت الجاي  هنعرف تفااااعل كتير لو عاوزين البارت الجديد ينزل.......

تكملة الروايه من هنا هنا  



 

تعليقات

التنقل السريع