القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طفلة القاسي البارت 4_5_6_بقلم رميساء سعيد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


طفلة القاسي ٤


طفلة القاسي 💖

فهد بزعيق: محدش فحياتي قدر يعلي عليا صوته تيجي انتي يا زبال**ة ترفعي عليا صوتك . غووووري 

غرام:  طلعت تجري على اوضتها وقعدت تعيط على حظها وايه ابن عمها يعمل فيها دا 😔

وفجأة دخل فهد وقال ببرود: انا عطين كل الخدم اجازة 

غرام:_________

فهد: مش بتكلم معاك متعصبنيش قومي اعملي لي العشا 

غرام: حاضر 

غرام قامت دخلت المطبخ ومكنتش عارفة تعمل ايه وقامت عاملتله معكرونة و سلطة وراحت خبطت الباب: ففهد انا حضرت العشا 

فهد: طلعيهلي الاوضة 

غرام: حاضر 

غرام راحت تجيب الاكل و خبطت الباب 

فهد: ادخل 

غرام حطت الاكل وفهد اول ماشاف المعكرونة بالجبنة اتجنن وقام ماسكها من شعرها 

غرام: اهئ اهئ سيب شعري بتوجعني 

فهد بعصبية حارقة: ايه يابت ***"تقومي تعمليلي معكرونة بالجبنة 

غرام: اعاااا شعري 

فلاش باك (سبب كره فهد للمكرونة) 

فهد صغير: مامي انا جيعان 

ماما فهد: تعا تعال ياحبيبي عملالك مكرونة 

فهد بفرحة: يااي معكروونة 

ماما فهد راحت تعمل معكرونة.وانفجر الموقد عليها وفهد كان بيظن ان هو السبب في موت مامتو 

انتهاء فلاش بااك 

غرام بدموع: اسفة والله مكنت عارفة سيب شعري بتوجعني 

فهد فاق لنفسه وسابها: اطلعي متورينيش وشك دا 

غرام راحت عالاوضة وضمت رجليها وفضلت تعيط ونامت 

غهد كان متعصب اوي وافتكر انه ممككن يكون اذى غرام وراح لها للاوضة ولاقاها ضمة رجليها ودا فنة وشها مابينهم وافتكر لما مامتو ماتت كان بيعمل نفس الوضعية ولاول مرة فهد بيحس بتأنيب الضمير  وقام جاب غطا وغطاها وقرب منها غرام فتحت عينها واتخضت وكان جنبها طبق فواكه وسكينة راحت ضرباه فايده 

فهد بغضب : اعاااا عملتي ايه؟! 

غرام: فاقت لنفسها: ااسفة والله اسفة وجت تقوم تجيب علبة الاسعافات لقت فهد بيشدها من ايدها 

فهد: انت لو متربيتيش اناه هربيك 

ووداها مخزن مخفي وغلق البابب غرام فضلت تعيط لحد ما اغمى عليها 

فهد طلع اوضتو وكان متعصب اوي



طفلة القاسي 💖

البارت 5

عند غرام 💜

غرام بصت حواليها لقت نفسها فمكان ظلمة ومليان غباروكانت مرعوبة اوي وهي عندها فوبيا من الظلمة وبدات تفتكر ايام ماكانت طفلة ومرلت باباها كانت تعذبها وتخليها في الظلمة وتجوعها(اكيد هتسألو كيف ومنين وامتى ومي مرات ابوها ونادية مين ايه علاقتها بغرام 💜والاحداث دي هتكون مشوقة وروعة جدا نشوفها في الفصول الجاية) وبدات تفتكر وتشوف خيالات لحد ما وقعت واغمى عليعا وبقت تشوف كوابيس مرعبة

عند فهد 💜

فهد غفى شوية وبعدين تذكر غرام وانو بقالها 3 ساعات لوحدها واليل جه 

فهد لنفسه: يخرب بيت ابوي نسيت البنت 

فهد لنفسه: خليها تستاهل هي الي ضرباك 

فهد لنفسه تاني: لا لا لازم اروحلها 

فهد راح لغرام ودخل ولاقاهواقعة في الارض ومبتتحركش ووشها اصفر وشفايفها زرقة ، فهد اتسمر مكانه من شكلها واخاف عليها ودي اول مرة فهد يخاف على حد 

فهد لغرام: فوقي يابت فوقي اسمك ايه. ودقق في ملامحها البريئة اوي وتاه في جمالها 

فهد من كتر الخوف قام وشالها ووداها المستشفى وقعد اكتر من نصف ساعة وهو بينتظر في الدكتورة تطلع 

طلعت الدكتورة وقالت بحزن: الانسة جالها انهيار عصبي وكمان اظن ان عندها حساسية من الغبار وقعدت فترة طويلة في الغبار وكمان دي عندها فوبيا من الظلمة والشي دا زاد الطين بلة 

فهد بندم: يعني حضرتك ممكن اشوفها 

الدكتورة: للاسف لا 

فهد بدا يتعصب: وليه انشاء الله 

الدكتور: لان الانسة في غيبوبة 

فهد: ايييه 

الدكتورة: متخافش دي اكتر وقت ممكن تبقى فيها ساعتين 

فهد: شكرا

الدكتورة:دا واجب 

تسريع احداث♡

بعد ساعتين غرام بدات تفوق واول ما فاقت فهد كان جنبها وفاقت بخضة: لا ارجوكي متخلينيش وحدي تاني انا بخاف 

رميساء سعيد 

وهوووب فهد لا اراديا قام واخدها فحضه وهي حضنته جامد وبدات تعيط لحد ما الدموع نشفت وبدات تشهق لحد ما سكتت وفهد حس ان نفسها اتنظم بعد عنها 

فهد: احم 

غرام: اسفة مقصدش بس انا كنت خايفة جدا وكنت فكراك زين 

بقلم رميساء سعيد 

فهد: ولا يهمك بس زين مين 

غرام اتوترت: فهد ممكن منحكيش في الموضوع دا اصل مقدرش انا بتعب اوي من مجرد تفكير فيه 

فهد: الي يريحك 

غرام: اه تذكرت اسفة انا مقصدتش اذيك بس خضتني 

فهد ابتسم: معليش بس انتي عصبتيني جدا 

فهد بجدية: بس لما ترتاحي هتحكيلي كل حاجة عن زين دا 

غرام: ـــــــــــــــــ

طفلة القاسي بقلم رميساء سعيد 

ياترى مين زين وايه علاقته بغرام؟



طفلة القاسي 💖

البارت 6

فهد بجدية: بس لما نرجع عايزك تحكيلي كل حاجة عن زين دا 

غرام اتوترت: ها ححاضر

فهد: طيب انتي ارتحتي ممكن نمشي دلوقتي 

غرام: ايوة

فهد يالا 

فيي العربية 

فهد لنفسه: معرفش ليه حاسس بحاجة غريبة كدا ممكن اكون حبيتها لا لا مستحيل 

اما غرام كانت ساندة راسها على الشباك ونامت 

وبعد دقائق وصلو القصر 

فهد لغرام: انتي فوقي 

غرام: ها مالك عايزة نام 

فهد: اوووف 

غرام: نزلناي فهد نزلني 

فهد سكت ودخلها القصر ووداها اوضته 

فهد لغرام: شوفي انا قولت للدادة تجيب ملابسك كلها  هنا ومن اليوم فصاعدا هتنامي هنا 

غرام باستغراب: ليه 

فهد بخبث: انا جوزك برضو 

غرام: ططيب هاخذ شاور واغير هدومي انا بجد قرفت من ريحت المشفى 

فهد ابتسم ابتسامة تظهر غمازاته: طيب انا هخرج وارجع بسرعة 

غرام اخذت دش ولما خرجت نست انها تجيب ملابس معاها فلفت الفوطة على نفسها وبقت تنشف في شعرها بالفوطة التانية وكانت بتظن ان فهد خرج وخرجت للاوضة بمنظرها المثير دا 

فهد اول ماخرجت سرح في جمالها ومسكها من وسطها وقرب منها جدا: يخرب بيت جمالك انتي ليديما بلبسي الحجاب بوجودي 

غرام اتكسفت اوي: فهد ارجوك ابعد عني مش قولتلي انك مش هتأذيني 

فهد وهو سرحان فيها: معرفش حاسس باحستس غريب ناحيتك 

غرام: احساس؟! ايه 

فهد: معرفش بس شكلي هحبك 

غرام: 😳

فهد فاق لنفسه:قام وقال لغرام: اسف متاخذيش عليا تعبان شوي روحي غيري هدومك وانزلي 

غرام باستغراب: هو دا ماله شكله عنده انفصام شخصية. وراحت يرت هدومها ونزلت

غرام للدادة: مساء الخير 

الدادة  : مساء النور 

الدادة: الاستاذ فهد كان عايزك في موضوع 

غرام: طيب هو فين 

الدادة: فوق يابنتي 

غرام شكرا طلعت لمكتب فهد ولقته خبطت الباب 

فهد: ادخل 

غرام: كنت عايزني فحاجة 

فهد بجدية: مين زين الي بتخافي منه كدة 

غرام بحزن: ـــــــــــــــ 

يتبع 


تكملة الروايه من هنا هنا  


 

تعليقات

التنقل السريع