القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية صبا البارت 5_6بقلم ندى احمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


سيف : انا مش هطلق صبا 

صالح : كلامى يمشى على الكل و اولهم انت 

سيف : مش هطلق يا ابوى  و راح طلع اوضته لاقى صبا نايمة فى هدوء

سيف قرب و غطها كويس 

سيف بص على صبا : انا اسف يا صبا مكنتش عارف انك ممكن تتا*ذى كل ده بس انتى اللى استفزتينى و انا عرفت انا هعمل معاكى ايه كويس

صبا بدأت تفوق اول ماشافته جت تتحرك مش قادرة 

سيف مسك ايديها : انا اسف يا صبا اسف بجد 

صبا سحبت ايديها و بصت الناحية التانية 

سيف يلا علشان تاكلى 

صبا مردتش عليه و مد ايده يأكلها و هى مرضتش 

سيف بص فى عنيها 

سيف : صبا انا عملت كده علشان بغير عليكى ممكن اكون غلطان بس انى استفزتينى 

صبا : ....

سيف : طب ردى عليا قولى حاجة مش متعود عليكى كده متعود انك كنتى بتردى عليا الكلمة بعشرة انا عايزك تتكلمي حتى لو هتتخانقى انا موافق بس قولى حاجة 

سيف راح مسك ايديها و راح باسها برقة 

صبا سحبت ايديها و بصتله بقرف 

سيف : طب انتى عايزة ايه وانا اعملهولك 

صبا اخيرا اتكلمت 

صبا : انا عايزة اطلق مش عايزاك 

سيف بفرحة : اخيرا ردتى عليا 

صبا : طلقنى

سيف : مش هطلقك يا صبا ديه وصية عمى 

صبا : و انت شايف انك عملت وصية ابويا بابا لو عايش عمرك ما كنت هتعمل كده و يسكت انا عايزة اطلق و اطلع بره مش عايزة اشوفك و لا اتكلم معاك تانى 

سيف : طب ادينى فرصة 

صبا : فرصة ايه ده انا من غير ما اعملك حاجة بتعملنى وحش ده يوم فرحى نيمتنى على الأرض معيطة و متكلمتش على طريقتك اللى زى الزف*ت معايا ليه عملت كده و تقولى فرصة انا اديتك فرص كتير و انت ضيعتها طلقنى انا مش عايزك انا بكر*هك لو مطلقتنيش انا همو*ت نفسى 

سيف : صبا انا اسف على كل حاجة بس انتى من الاول و مش مديانى فرصة ده يوم كتب كتابنا قولتى عليا اهب*ل مفيش واحد يقبل ان مراته تقوله كده و طرقتك و عنادك معايا انتى اللى بداتى 

صبا : ما هو من طريقتك و اسلوبك معايا و دايما محسسنى انى بتتفضل عليا بجوازك منى كانى اخدت الاملة ده انت لو اخر راجل عمرى ما هحبك يا سيف طلقنى 

سيف : مش هطلقك يا صبا 

صبا : ليه ناوى تذ*لنى اكتر بس احب اطمنك اللى انت ك*سرته جوايا عمره ما هيتصلح و لا هنسه طلقنى بقى كفاية 

سيف بدون مقدمات حضنها 

صبا حاولت تخرج من حضنه 

سيف : انا اسف يا صبا انا ندمان انا مش هقدر اسيبك بس مش علشان وصية عمى لاء علشانك انتى انا عايزك تفضلى معايا

صبا : وانا مش عايزة ابعد عنى 

سيف : طب ممكن بس تطلعى كل اللى جواكى دلوقتى اعملى اللى انتى عايزه فيا 

صبا : انا مش عايزة حاجة انا مش زيك يا سيف انا عايزة بس تطلقنى 

سيف : طب كلى دلوقتى و نتكلم بعدين 

صبا : مش عايزة اكل حاجة انا عايزة اطلق 

سيف : لاء برده 

صبا لسه هتتكلم سيف بدا يأكلها 

سيف : اسمعى الكلام و قولى 

صبا : كنت بسمع كلامك عملت ايه مشفتش منك غير كل قس*وة 

سيف : انا كنت بعمل كده علشان انا 

صبا : علشان انت مش طايقنى 

سيف : علشان كنت خايف احبك كنت خايف أقع فى حبك و إبان ضعيف قدامك 

صبا بصتله بصدمة 

سيف : انا يوميها لما اتكلمتى عليا وحش ك*سرتى حاجة جوايا 

صبا : انت مش بتحبنى يا سيف انت بس شوفت انى مش بجرى وراك زيهم عارف ايه اللى اتك*سر جواك غرورك الزيادة انا تعبانة و مش عايزة اشوفك تانى 

سيف : خلاص نامى دلوقتى و ارتاحى

صبا : اللى يشوفك يعرف طعم الراحة

سيف : مش هرد عليكى دلوقتى علشان انتى تعبانة 

سيف جيه ياخدها فى حضنه علشان ينام 

صبا : انت بتعمل ايه .... ايه البرود ده انت بتتعامل و لا كانك عامل حاجة معلش بقى تربية الشوارع مش هتعرف تنام النهاردة على الأرض 

سيف : انتى مش تربية شوارع و انا اسف لو قولتك كده فى يوم و على انى كنت بنيمك على الأرض 

صبا : انا مش عايزة انام جنبك 

سيف : لاء هتنامى جنبى النهاردة و كل يوم و راح اخدها فى حضنه 

صبا : بقى كده ابعد يا سيف احسنلك 

سيف : هو ده الأحسن ليا انى افضل معاكى 

صبا فجأة صرخت  : عمى صاااااالح عمى صااااالح احقننننننى 

خالد تحت سمع صوت صبا طلع جرى على الأوضة و فتح الباب و شاف سيف قاعد جنب صبا زقه و قعد يضر*به

خالد : انت ايه مش مكفيك اللى عملته فيها جاى تكمل عليها انت حيو*ان يا سيف 

سيف : انت ازاى تدخل علينا الأوضة كده ازاى تجر*أ و تدخل الأوضة كده الأوضة ديه فيها ست و لازم تحترم ده انا مش هسكتلك لانى سكت كتير

خالد : انا بحب صبا يا سيف 

سيف فجأة بدا يضر*ب خالد 

صبا : .....

سيف بصلها بغضب و فجأة وقف ضر*ب 

سيف : اطلع بره حالا 

صبا بصت بخوف 

سيف بغضب و غيرة 

استوب 

قولولى رايكم فى الكومنتات اكمل ولا لاء 💖👈🏻👉🏻

#صبا بارت 5


خالد : انا بحب صبا يا سيف 

سيف فجأة بدا يضر*ب خالد 

صبا : سيبه يا سيف حرام عليك 

سيف بصلها بغضب و فجأة وقف ضر*ب 

سيف : اطلع بره حالا 

صبا بصت بخوف 

سيف بغضب و غيرة 

سيف مسح على وشه بغضب : صبا 

صبا بصت بخوف و حطت ايديها على وشها بخوف 

سيف : اتكلمى معايا صبا انتى بتحبى خالد 

صبا بدأت تعيط 

سيف : ردى عليا 

صبا: لاء والله يا سيف خالد ده اخويا 

سيف جاب طرحة لصبا و لبسها

صبا : فى ايه يا سيف انا مش محجبة اصلا 

سيف : لاء خلاص مش هستحمل حد يشوف شعرك غيرى  و  راح شالها براحة 

صبا بخضة : فى ايه سيف 

سيف نزل بيها لتحت 

خالد : انت رايح فين 

سيف مردش و كمل 

صبا : هنروح فين يا سيف 

سيف ركبها العربية و مردش عليها 

صبا : سيف رد عليا 

سيف : هاخد على شقتى فى القاهرة انتى مش هتقعدى فى البيت تانى 

صبا : سيف روحنى انا مش عايزة اقعد معاك 

سيف: انا قررت خلاص 

صبا: سيف انا عايزة اطلق و سبنى 

سيف : مش هطلقك يا صبا و بلاش تقولى الكلمة ديه كتير 

صبا : سيف ارجوك مش عايزة اقعد معاك حرام عليك انا مصعبتش عليك كل ده ارجوك انا مش قادرة اتحرك ارجوك روحنى 

سيف وقف العربية و راح مسح دموعها و اخدها فى حضنه 

سيف : ما تدى فرصة لنفسك يا صبا تعرفينى

صبا: ابعد عنى و بعدين خلاص انا عرفتك مش عايزة اعرفك اكتر من كده كفاية اللى عرفته 

سيف : انتى حرة بس انتى هتفضلى مراتى يا صبا 

صبا فى سرها : ده انا هخليك هتقول حقى برقبتى يا ابن القاضى

سيف جيه يشيل صبا تانى 

صبا : انا مش عايزاك تقربلى يا جدع انت 

سيف : بطلى عند هو انتى لسه فيكى نفس 

صبا بصتله بحزن و قهرة على انه السبب اصلا فى كده 

سيف : خلاص انا اسف بس اسمعى الكلام 

صبا : لاء انا مش عايزة اطلع معاك فى حتة 

سيف : يلا يا صبا بلاش عناد 

صبا : لو قربت هصوت و هقول انك خطفني 

سيف : طب اعملى كده يا صبا ورينى اخرك 

صبا : والله اعملها عادى 

سيف راح شالها و صبا لسه هتصوت اخرسها بقب*لة طويلة 

صبا مسحت بقها بقرف : ابعد عنى انا بقرف منك 

سيف : تقرفى منى انتى بس خفى و انا هعرفك ازاى تقرفى بجد 

و طلع بصبا 

سيف دخل غير هدومه و جيه ينام جنبها 

صبا : قوم انا مش عايزة انام جنبك

سيف : خلاص يا صبا و ايه اخرتها نامى بقى 

صبا : بقولك قوم مش طايقك انت ايه 

سيف : انتى عارفة لو واحدة تانية قالت الكلام ده كنت هعمل فيها ايه نامى 

صبا بدأت تتسند و تقوم من جنبه 

سيف : خلاص يا صبا انا هقوم نامى انتى هنا 

الصبح صبا صحيت لقيت سيف حضنها و نام 

صبا راحت مستغلية انه نايم و راحت ضر*بته قلم رن على وشه 

و بعدين عملت نفسها نايمة 

سيف صحى و هو مش فاهم ده حلم و لا ايه ده 

صبا عملت نفسها قايمة من النوم مفزوعة 

صبا بتظاهر الخضة: فى ايه يا سيف و انت ايه اللى جابك هنا 

سيف : مش عارف ايه اللى حصل وراح قام على الحمام 

صبا قاعدة و كانت بتحاول تقوم 

سيف جيه يخرج من الأوضة 

صبا : انت يا جدع انت هتسبنى كده 

سيف : عايزة ايه 

صبا : انا عايزة اروح محتاجة خديجة 

سيف قعد جنبها : و خديجة هتعملك ايه جوزك مش هيعرف يعمله 

صبا باستهزاء : جوزى هو فين ده انا مش متجوزة

سيف : صبا اتلمى احسنلك ... عايزة ايه اخلصى 

صبا : قولتلك عايزة خديجة

سيف : عايزة ايه و انا اللى هعمله

صبا : مش عايزة حاجة شكرا 

سيف راح شالها دخلها الحمام راح خرج جابلها هدوم 

شوية و راح دخل شالها تانى و جيه يفقك سوستة الفستان اللى كانت لابسه 

صبا : انت هتعمل ايه ابعد عنى انت مش ممكن تكون انسان 

سيف : فى ايه يا صبا هغيرلك 

صبا : لاء شكرا و انا هغير لنفسى 

سيف : صبا هتغيرى ازاى و دراعك اللى مش عارفة تحركيه 

صبا : هو مين كان السبب مش انت 

سيف : وانا بساعدك دلوقتى اهو اعمل ايه يعنى 

صبا : طب اطفى النور مش عايزاك تشوفني

سيف : طب ما انا جوزك و شوفت كل حاجة ايه لازمتها نتطفى النور 

صبا و عنيها لمعت من الدموع: لو سمحت اطفى النور 

سيف : حاضر 

سيف غير لها و راح حضر الفطار و فطرها 

سيف  : صبا انا هنزل شوية و فى حد هيجى ينضف الشقة فهسيب الباب موارب تمام

صبا : ماشى احسن برده

سيف نزل 

شوية و خالد كان بيخبط على باب الشقة ولقها مفتوح دخل لاقى صبا بتعيط 

خالد : صبا انتى كويسة 

صبا : خالد ارجوك روحنى 

خالد : حاضر يا صبا انتى كويسة 

صبا : لاء يا خالد مش كويسة خالص روحنى 

خالد راح حضنها ببراءة و بدا يطبط عليها 

خالد : اهدى يا صبا اهدى انا زى اخوكى و هفضل فى ضهرك 

فى دخول سيف اللى طلع علشان نسى موبيله 

سيف : .....

(خالد  ده مش ناوى يجيبها لبر شكله)

استوب 

قولولى رايكم فى الكومنتات اكمل ولا لاء 💖👈🏻👉🏻

#صبا بارت 6

تكملة الروايه من هنا هنا  



 

تعليقات

التنقل السريع