القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت حادثه غيرت حياتي البارت الاول والتاني بقلم بسمله بدوي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



عااااا يباااشا نزلني مااايصحش كدااا

انتِ مين يااابت وازاي تدخلي اوضتي كدا وتنامي جنبي على السرير

انا مكنتش نايمه انا وقعت ووو كنت هنا عشان عشان ااا 

اخلصيييي

عشان اه اه سِتك قالتلي اصحيك ﯾ عدى 

رفع حاجبه باستنكار.... عدى حاف كدا

لا بالجبنه  .. بالمايوونيز هههههه

ناااعم 

احم انت بتقفش بسرعا لي كد 

انتي مين ﯾ بت اول مره اشوفك هنا!! 

انا تووته

نعم ياختي 

اي توته.. بص انا اسمي حدوته بس قولي ﯾ توته انا بحبه. 

خلاص خلصتي... وانتِ بقا يست توته بتعملي اي هنا

ما انا لسا قايلالك ستك قالتلي اصحيك اي 

بت انتي بتعمل لي هناا عموما 

انا مراعيه سِتك الجديده

نعم... بس الي طلبناها اجنبيه

اا ما ما انا اجنبيه ولا لازم العين الخضره والزرقه والشعر الاصفر ياعني 

داا شكل ولا اسلوب واحده امريكية.. وانتِ بقا معاكِ كام لغه 

كتييير مابعدش ياجيمي 

لدرجادي زي اي بقا 

هاا ااا... اي دا ستك بتنادي عليا.. باي 

جريت من قدامه وانا بتنفس بسرعه وخايفه يلهوي يلهوي كان هيكشفني... ومن اول يووم اوف على حظي 

منكم لله صحاب الهمم والبلاوي 

فلاش باك

هدي السرعاا يا زياد والنبي 

هاجر بصراخ وفرحه... لا يازياد حلوه اوي بطلي خوف بقاا 

عااااا اخيرا خلصنا امتحانااات لولولولولي

عاااااااا حاااسبوا... فجأه ظهرت بنت قدام العربيه... اسعفناها بسرعه لِ المستشفى 

بقلمي بسمله بدوي

ها يدكتور مالها 

عندها كسو"ر كتير بس هي كويسه الحمدلله مافيش خطر

احنا اسفه اوي على الي حصل.. بس انتِ ظهرتي بسرعه قدام العربيه

البنت بابتسامه..... مافيش مشكله الغلط مني فعلا انا مش كنت منتبه لطريق

زياد بهيام.... القمر مش مصري صح ؟! 

جاسيكا بكسوف.. ايوا امريكيه اسمي جيسيكا

زياد بمرح.......مش قوولت قمر 

هاجر بضحك... بطل تكسفها يالا 

جاسيكا بشهقه... ينهاار... ااه 

اهدي اهدي انتِ لسا تعبانه 

انا انا لازم اروح الشغل حالا 

هو هيطير وبعدين اتصلي استأذني وانك تعبانه

مينفعش 

يعني اي 

اقصد اني كده هدفع 500الف جنيه الي اخدتهم وهما اصلا مش معايا

مش فاهمه

انا بشتغل مراعيه كبار سن 

ثانيه واحده الاول... انتي بتتكلمي مصري حلو اومال ايه الي اجنبيه دا انتي بتتكلمي مصري احسن مني ههههه

ههههه ايوا طبيعة شغلي علمتني... انا بشتغل مربيه كبار سن وانا اخدت الفلوس الاول ومضيت بكدا وصلات امانه ومش هعرف ارجعهم ازاي وانا كدا لو مرجعتش الفلوس هتسجن!! 

كب ماينفعش تتكلمي معاه 

مش هيصدق بيقولوا عليه مغرور وبارد وكمان انا اصريت اخد الفلوس الاول عشان اضمن بس للاسف شكلي اتسرعت

هاجر باسف... انا اسفه كل ده بسببي..... اناعندي حل اي رأيكوا اروح انا مكانك

والنبي طب اهلك هتقوليلهم اي وخطيبك الي هتروحي بكرا تسافري معاه عشان عفش الشقه اي النظام

ايوا تصدقي... 

لقيتها بتبصلي.... لا متفكربش في كدا مستحيل اروح انا 

زياد.... لا مينفعش طبعا افرض الناس دول مش كويسين 

جاسيكا بحزن.... سوري ﯾ جماعه بجد بس ارجوكوا اقفوا جنبي... بس  هما ناس كويسين انا اه مش شفتهم بس الي بسمعته عنهم كُل خير 

زياد بهيام.... انتِ شايفه كدا... خلاص روحي يا توته

لسا هتكلم.. هاجر. اتكلمت بالله عليكي والنبي وافقي واحنا واللهِ معاك وفي ضهرك انتِ كدا كدا اهلك بيحجوا مش هنا ومش مرتبطه ارجوكي وافقي 

انا قولت لا يعني لا وانا كلمتي واحده وعمرها ما بتنزل الارض ابداً

اند فلاش باك 

الفون رن.... الو  ... يلهوي عليا كُنت هتقفش على اخر لحظه...ايوا الي اسمه عُدى الي قولتيلي عليه دخلت اوضته عشان اخد وصلات الامانه الي جاسيكا ماضيه عليهم بس رجلي اتخبطت فِ الكوميدينو ووقعت على السرير قام صحا..  تمم هاخد بس شاور بسرعه واكلمكم تاني باي.. 

لفيت لقيته واقف ورايا ومربع ايده وريأكشن وشه مش مبشر بالخير بتاتاً....


يتبع 


التاني 


اقلعي 

ها 

ها اي بقولك اقلعي 

ااا انت انت قليل الادب ومش متربي ووزبا*له ووانا انضف منك ومن الِ جابوك انت فاكر كل الناس زيك ولا اي 

عدى بعصبيه.... الكلام دا ليا انا ﯾ بت 

لا بكلم الحيطه... ايواااا انت هو في غيرك فِ الاوضه

محستش غير بايده الي بتشدني من شعري... بقاا حتت خدااامه زيك لا راحت ولا جت تقولِ انااا الكلاااام داااا

ااااه اااه شعري ياااغبي يامتخلف ابعد

زقني قومت واقعه على الارض... انت فاااكرني ماااليش حد ولااا اي وبعدين اناااا مش كداااا انا محترمه وبنت نااس 

ههههه ضحكتني حلوه النُكته دي... اووومال داااخله اوضه واحد الساعه 3الفجر ليييه هاااا بتبيعي سبح

انا انا ااا

اي المراا الي فاتت قولتي ان ستي الي قالتلك تندهيلي المراادي اي هااا قولي 

ااا انا اتلخبطت بس بين الاوضتين 

لا واللهِ... انا جااايبك من نص الااااوضه اي عاااميه 

لا اااا بس النور كان خفيف خالص واتلخبطت بس!!! 

 اسمعييي يبت انتِ عيوووني هتكووون عليكي بعد كدااا 24سااااعه تحت عيييني على الله اعرف حاااجه غلط عنك سااااعدتها هخليييكي تندمي على اليوم الي شوووفتيييني فيييه ساااااامعه....... انطقييييي

س س سامعه  

غوووري 

غووره تاخدك ياابعيد


دخلت اوضتي بسرعه وانا همو"ت من الخوف.... 

انا ما بحرمش خاالص.. يلهوي لو كان شافني وانا بفتح الدولاب.. بس اكيد شك اكيد..  المره الي فاتت طنش بس شكله المرادي لا ... شك فياا يلهوي يلهوي انا هاخد هدومي واهرب وكده كدا مليش دعوه 

بس جاسيكا.. من امته وانا انانيه ولو في حد طلب مساعدتي وماساعتهووش... يااارب خليك معاياااا... انا غلبااانه واللهِ 

المره الي فاتت نفدت باعجوبه 

فلاش باك 

لفيت لقيته واقف ورايا ومربع ايده وريأكشن وشه مش مبشر بالخير بتاتاً 

انا اناا انا هقول على كل حاجه يباشا 

عارفه عقا"ب اللعب مع عدى الشيهاوي اي.... انتِ ازااي جتلك الجرأه انك بس تكذبي عليااا هااا

بقلمي بسمله بدوي

خوفت من عصبيته وشكله.... انا اناا هقول على كُل حااجه يبااشا انا انا ملييش دعوه واللهِ 

لقيته فجأه بيطلع حاجه من ودانه... اي دا ثانيه واحده دي اير بودز... يااعني كان بيتكلم حد تاني مش انا.. اخدت نفس براحه.... الحمدلله ما سمعنييش اوووف 

انتيييييي 

انااا

اخلصيييي انا مش قايلك مااتسييبش ستي ثانيه واحده صح ولااااا

صح بس بس انا كنت بس 

هتبسبسي كتير اخلصي على شغلك

اليوم عدى على خير وانا بحاول قدر الممكن اتجنبه والمكان الي بيكون فيه بمشي منه 


كنت في المطبخ اتعرفت على بنت اكبر مني بس حسيتها طيبه اوي

عائشه....  انتي مااكلتيش صح اجبلك اكل 

لا تسلميلي هطلب اكل مش عايزه اتعبك 

هههه ودا ينفع وانا موجوده وكمان انا واللهِ ارتحتلك وحسيتك طيبه واحنا خلاص بقينا صحاب ولا اي

ههههه انا اطول هههه اصحاب 

بقوولك ﯾ توته ممكن بس تعطي لعدى بيه القهوه دي 

انا بس بس لا والنبي ابعيدني عنه قدر المستطاع دا انساان بارد ومغرور ونرجسي وغبي ومش متربي فاكر نفسه ملك الكون 

واي تاني 

وحيوا"ن وو برقت بصدمه.. دا دا هو صح 

عائشه بتشاور بعينها من ساعتها ان هو ورايا وانا مش واخده بالي 

واي تاني ﯾ استاذه حدوته 

توته... توته قووولتلك

بقااااا حتت خدااامه زيك بتتكلم عني انااا كدا 

اناااا مش خدااامه.. انا مراعيه كبار سن قوولتلك مليون مره... وبعدين مااالهم الخدااامين يعني مش بشر وانت من غيرهم ولا حاجه.... مين بيعملك تطفح.. ويغسلك الهدوم مش هماااااا

لقيته ريأكشن وشه وعروقه بانت..... تطفح!!!! 

اقصد اقصد تاكل تاكل 

هاااتي القهوه وورايا على المكتب اخلصيييي


دخل وانا حرفيا هموت من الخو"ف وفي ايدي القهوه

االقهوه 

لقيته ببتكلم في الفون وبيشاور لي من غير اهتمام اني احُطها على الطربيظه

بصتله بغيظ بس فجأه ركزت في كلامه اول ما قال.... ايه الي بعتينهااالي دي هاااا... لا ومن امرييكا دي شكلها من شبرا ياااعم 

وماااالهم بتوووع شبراااا يا عُمريييييي

لقيته بصلي بتهديد..بمعنى اصبري بس عليا وكمل في الفون  .. ورقها والملف بتاعها معايا اهو. 

كان بيتكلم وهو ماسك الملفات  في ايده.... ماشي... اماا نشوف اخرتها قال من اكفأهم قال 

لقيته قام واخد الملف.. وحطه في الخزنه 

انا خطفت نظره على الارقام  وخرجت بسرعه من غير ما ياخد باله


بليل الكل نايم.. اتسحبت بهدوء ودخلت مكتبه وفرحت انه مش موجود... حطيت الارقام.. وثواني والخزنه فتحت 

صقفت بايدي بفرحه.... عاااا وفتحت لولولولولي  

فتحت ودورت مافيش حاجه... الخزنه فاضيه 

فجأه سمعت صوته بستهزاء..... بدوري على دا....


#حادثه غيرت حياتي


تكملة الروايه من هنا هنا  


تعليقات

التنقل السريع