القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حكاية عائش البارت الاول بقلم روما محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

_انا قررت اتجوز عائش


رحاب والدته بعصبيه: انت اتجننت يا عمر عايز تجوز طفله 


نريمان: وفيها اي يا طنط لما يتجوزها وبعدين انتي مش نفسك تشوفي ولاد عمر مش ده كلامك ليا كل يوم 


رحاب بعصبيه: اه نفسي اشوف ولاده بس مش علي حساب البت المسكينه دي وبعدين يا نريمان انتي هتقبلي ان واحده تانيه تشارك جوزك 


نرمين: لا طبعا هي ليها بس انها تجيب طفل وخلاص 


رحاب بزعيق: نعممم تقصدي اي بكلامك ده انطقيييي


نريمان بتوتر: قصدي اني عمر هيتجوزها عشان تخلف ليه عيل وبس 


رحاب: هي حصلت يا بني بطني بتبيع وتشتري في بنات الناس


عمر بهدوء: لا يا ماما مش ببيع وبشتري في حد انا هتجوزها علي سنه الله ورسوله اظن ان كلامي مش فيه حاجه غلط 


نريمان: وبعدين يا طنط عائش مينفعش تفضل قاعده هنا وعمر موجود وطبعا ملهاش حد بعد ما اهلها ااتوفوا فاحنا هنحل المشكله دي بانها تجوز عمر


قطعهم صوت عائش 


عائش بهدوء: انا موافقه اتجوز ابيه عمر يا ماما 


رحاب بصدمه: عائش انتي واعيه للي بتقوليه ده 


عائش بهدوء: ايوه يا ماما ابله نريمان معها حق مينفعش افضل هنا عشان ابيه هنا وانا معنديش مكان اروحه فانا موافقه اتجوز ابيه عمر وده قراري النهائي 


عمر بهدوء: تمام كده جهزوا نفسكم كتب الكتاب هيبقي بكره يلا يا نريمان 


نريمان بخبث: يلا يا حبيبي عن اذنكم يا جماعه هنطلع اوضتنا 


رحاب بهدوء: لي يا بنتي تعملي في نفسك كده لي تقبلي تكوني زوجه تانيه اه عمر ابني بس انتي كمان بنتي يا عائش 


عائش بدموع: غصب عني يا ماما انتي مفكراه ان ده سهل عليا انا حاسه نفسي ر"خيصه اوي 


رحاب بدموع حضنتها: اوعي اسمعك تقولي عن نفسك كده انتي ست البنات كلهم يلا تعالي ننام عشان بكره شكله يوم طويل 


عائش بابتسامه: يلا 


في صباح اليوم التالي 


صحيت عائش علي خبط علي باب اوضتها 


عائش بهدوء: اتفضل 


الخدامه: انسه عائش اتفضلي عمر بيه بعتلك ده وبيقولك البسي في كتب الكتاب 


عائش: تمام وشكرا يا فاطمه


فاطمه: العفو والف مبروك


عائش بابتسامه: الله يبارك فيكي يا حبيبتي 


مرت الوقت سريعا وحان موعد كتب الكتاب


نريمان بخبث لعائش: يلا يا حبيبتي الماذون بره 


قاطعتها رحاب بحب: انتي متاكده من اللي بتعملي ده يا حبيبتي 


عائش: ايوه يا ماما 


وتم كتب الكتاب وسط جمله الماذون الشهيره بارك الله لكما وبارك عليكم وجمع بينكم في خير 


نريمان: يلا يا حبيبي خد عائش واطلعوا فوق 


عمر:.... 


لو لقيت عليه تفاعل هكمل يا جميلات♥️


يتبع

#حكايه_عائش

#روما_محمد

تكملة الروايه من هنا 



 

تعليقات

التنقل السريع