القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشقت طالبتي البارت السادس بقلم نوران وليد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


الفصل السادس


- حمزة بضحكة رجولية سحرتها: كلي يا اختي كلي انا اسف 

و في تلك الاثناء كان هناك خبط و صوت رص*اص بالخارج خافت هند و بعد لحظات دخل رامي مع رجالته و في يده السلا*ح

- حمزة بغضب : انت اتجننت ازاي تدخل بيت حمزة الجارحي بالطريقة دي 

و في تلك الاثناء اقتربت هند و خبئت نفسها و شعرها خلف حمزة ثم نظرت الي الدادة فجلبت لها حجاب و ارتدته خلف حمزة 

- رامي : واضح الاحترام يا ست هند اومال كنتي عامله عليا محترمة ليه ها و انتي مقضياها 

- حمزة و هو يقترب منها و لم يخف من السلا*ح الذي يحمله في وجهه صف*عه : اخرس انت عارف بتتكلم عن مين عن مرات حمزة الجارحي يا ح*يوان 

- رامي بصدمة : ايه مراته 

- هند بدموع : أيوة 

- رامي بصدمة : طيب و انا يا هند ها بعتيني علشانه ردي عليا 

بقلم نوران وليد 

- حمزة بدموع: اخر*س خالص كلامك معايا انا انت سامع و لا لا اياك توجه ليها اي كلمه و دخولك بيتي و انت تت*عدي عليا بالطريقة  دي مش هعديه ليك بالساهل يا ابن الجيار 

 و هنا دخل حراس حمزة و رفعوا الس*لاح في وجه رامي فخفض سلا*حه 

- حمزة: اتفضل من هنا احسن مش هتطلع سليم فاهم 

- رامي بغضب و حزن : انا ماشي و مش هسيبك و لا هسيبك يا هند 

- هند صعدت غرفتها و ظلت تبكي بحرقة علي رامي 

- حمزة نظر اليها بحزن و ركل الكرسي الذي امامه و قال بغضب : ليه كل ما اجي اقرب منك القدر يبعدنا عن بعض يا هند ليه ليه تذكر عندما رأي هند لأول مرة في الجامعه عندما كان في السنه الاخيرة و هي في سنة اولي 

- Flash back 

- هند : شكرا خالص لحضرتك يا بشمهندس علي التلخيصات دي بجد مش عارفة اقول ليك ايه جزاك الله كل خير 

- حمزة بابتسامة : العفو علي ايه انا كده كده التلخيصات دي كنت بعملها لنفسي و اكيد هكون فرحان لو كلكم استفدتوا 

- هند : تمام عن اذنك يا بشمهندس

- حمزة بتردد:  بشمهندسة هند 

- هند : نعم 

- حمزة : هو انا بدايقك لما بجبلك انتي الملخصات علشان تصوريها لباقي الدفعه 

- هند بابتسامة: لا عادي حضرتك في مقام اخويا الكبير فأنا اكيد مش هدايق يعني 

- حمزة بحزن : اخوكي ... اه طبعا اخوكي طيب استأذن انا 

- هند : مع السلامه 

- Back 

- حمزة و هو يحدث نفسه : حافظت عليكي و جيت علشان اعترف بحبي ليكي لقيت في جمود و قولتي اخويا و حبيتي رامي يا هند انا حبيتك اكتر منه حبيتك خمس سنين انا كنت كا*ره الستات بس انتي غير الوحيده القدرتي تهزي كيان حمزة الجارحي يا هند 

صعد و ترك الباب و لم تجيب هند 

ففتح الباب وجد هند تبكي في زاويه في الغرفة اقترب منها بقلق : انتي كويسه يا هند ردي عليا 

- هند و هي تدفعه بعيدا عنها و تصر*خ و تبكي : ابعد عني ابعد يا حمزة انا بك*رهك مش عاوزك امشي و سبني في حالي بقي انت عبارة عن شخص د*مر حياتي عاوز مني ايه عاوز توصل لايه 

- حمزة بحزن : انا مش عاوز حاجة في الدنيا غيرك يا هند 

بقلم نوران وليد 

- هند و هي تقوم من مكانها : انا مش عاوزاك سامع خلي عندك كرامه  بقي و طلقني 

- حمزة بغضب اقترب منها و صفع*ها : انا قولت ليكي قبل كده انا صحيح بحبك لكن مش حبك الهيكس*رني سامعه

- هند ببكاء : انا مش عاوزة اعيش معاك هنا تعبت يا اخي مش عاوزة ده كا*بوس عاوزة ارجع لحياتي بقي 

- حمزة و هو يجذبها من شعرها: عاوزة تروحي ليه ردي عليا و رحمه ابويا لاوريكي تعالي معايا 

اخذ هند الي حجرة مظلمة و تركها و اغلق عليها الباب 

- هند من خلف الباب : افتح يا حمزة افتح انا بخ*اف من الضلمة افتح يا حمزة علشان خاطري اخر مرة 

- حمزة بجمود عكس الذي بداخله من وج*ع علي معشوقته : لا يا هند مش فاتح غير لما تعرفي تتعاملي معايا ازاي و سبق و قولت ليكي حبي ليكي مش هيكون الحاجة الهتكس*ر غرور حمزة الجارحي 

- هند ببكاء : اخر مرة اخر مرة بس افتح 

تركها و غادر اوقفته دادة فتحية 

- دادة فتحيه : ما تعملش كده يا ابني ما تظلمهاش علشان ما تخسرهاش 

- حمزة بحزن و غضب : مش قادر يا دادة هي بتحطم قلبي و لا حاسه و انا بحبها 

- دادة فتحية ما فيش جد يعمل الانت عملته انت في لحظة و التانية يعتبر دمرت حياتها يا حمزة 

- حمزة بنفاذ صبر : انا هخرج يا دادة خدي افتحي ليها و لو سمحتي ما تقوليش ليها اني انا العملت كده 

- دادة فتحية و هي تبتسم له : حاضر يا حبيبي 

خرج حمزة و ترك قلبه مع هند التي ارتمت في حضن دادة فتحية عندما رأتها و هي تبكي 

- هند ببكاء : كنت هم*وت يا دادة 

- دادة فتحيه و هي تربت علي كتفها : اهدي يا حبيبتي انتي الذوتيها معاه و علي فكرة هو القال ليا اني افتحلك و انا فتحت ليكي اهو 

- هند ببكاء : ده استحاله يكون انسان ده مش طبيعي 

- دادة فتحية: طيب اهدي طيب تعالي خدي دوش و نامي يلا  

_________

اتجه حمزة بسيارته الي احد البا*رأت و ظل يشر*ب لينسي حبيبته و لكن لا يعلم ان حبها كان يجري في دمائه و لا يستطيع أن ينساها 

و بعد وقت ليسه بقليل اتجه الي منزله 

_________

في فيلا رامي 

- انا عاوزة اعرف زعلان عليها ليه اوي كده ما اليسيبك سيبه يا اخي و فكر بقي في البيحبك من قلبه 

- رامي و هو ينظر اليها بغضب : ما فيش واحده قالت لرامي الجيار لا انتي سامعه و هند غير الوحيده الوقفت و قالت لا و يوم ما توافق علي الخطوبة يحصل كده انا مش هوافق ان ده يحصل علي ج*ثتي و الله لاوريه الويل و هي كمان 

______

وصل حمزة بعد وقت متاخر الي الفيلا الخاصة به و صعد الي غرفته فوجد هند نائمة اقترب منها فاقت علي صوته الذي وضح انه ليس في وعيه 

- هند بخوف : في ايه يا حمزة 

- حمزة بس*كر: في اني بحبك و انتي بتكسر*يني يا هند بدوسي علي ده 

و أشار الي قلبه 

بقلم نوران وليد 

- هند و هي تقف و تحاول ان تبتعد عنه : بص يا حمزة انت مش في وعيك فوق كده و وعد هنتكلم بس فوق 

- حمزة و هو يجذبها من ذراعها تعالي اوريكي ايه الهيفوقني ....

- هند بصراخ : انت هتعمل ايه ...

بالله عليكم يا جماعة الهيقرا الفصل يدعيلي علي مادة بكرة أنا و صحابي علشان مادة صعبة و نزلت فصل علشانكم 

و شكرا جدا علي التفاعل القمر ده .....

-يتبع ....

#عشقت_طالبتي 

#نوران_وليد

تكملة الروايه من هنا 


 

تعليقات

التنقل السريع