القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

سكريبت البارت التالت بقلم فريده سيد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

البارت الثالث💜


ريم: ليه خير 

يوسف: كنت عايزها في موضوع مهم

ريم: مقدرش اقولك بيتها غير لما تقولي ليه

يوسف: عايزها بخصوص الجامعه بتاعتها

ريم: عايزين منها ايه ها 

يوسف: انت خدت اكتر من وقتك انا هسأل حد تاني ( و اداها ضهره)

ريم: عايز مني ايه

يوسف لف ليها: انت ريم؟

ريم: لا الشبح بتاعها يا خفيف ... اخلص عايز ايه مش كفايه الحصل؟

 يوسف:ممكن اتكلم معاكي

ريم: و انا اتكلم معاك بصفتك ايه مش فاهمه قول هنا و خلصني

يوسف: الموضوع كبير و محتاج شرح

ريم: الموضوع مخاصم الشارع هنا يعني ؟ ما تقول و تخلص و لو طلعت بتعمل حوار و..

يوسف: انا ساكت بس عشان الحصلك بسببي بس انت بتتجاوزي حدودك

ريم: عايزني اقولك حاضر اجي اقعد معاك و انا معرفكش و متقربش ليا ؟

يوسف: خلاصة الموضوع انا جاي اعتذر

ريم: اعتذارك مقبول و شكرا سلام

يوسف: استني 

ريم لفت: نعم ؟

يوسف: مش عايزة تعرفي بعتذر ليه؟

ريم: لا مش عايزة اعرف و حضرتك اخدت اكتر من وقتك و مينفعش اكلمك اصلا 


و مشيت راحت التمرين


يوسف لنفسه: مش عايزة تكلميني معاكي حق بس برضو هكلمك...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

في الجامعه و هند واقفه مع صحابها


ماريهان: عارفين البنت الفي هندسه

ساره: و مين ميعرفهاش

ماريهان: بجد  دي ***  انسانه مقر*فه

ساره: فعلا ولله اشكال معرفش بتيجي منين


بينما هند واقفه ساكته بس قررت تتكلم


هند: على فكره بقى ريم دي بنت محترمه جدا و من اكتر البنات الشوفتها محترمين متتكلموش عنها كدة

ماريهان: ازاي يعني دي ...

هند: اسكتي انت متعرفيش حاجه

ماريهان و ساره في نفس واحد: اومال انت التعرفي

هند: اه اعرف و اعرف كتير

ساره: طب ما تقولي 

هند: حكت لهم ما حدث

ساره: ايه الانت بتقولي ده

هند: ولله زي ما سمعته

ماريهان: و انت ازاي ساكته ؟ يعني هي عملت معاكي كدة و انت تعملي كده؟

ساره: لا و بتقولك كمان شافتهم و هما ماسكنها و معملتش حاجه

هند: كفاااايه ... عايزني اعمل ايه؟

ساره: عندي فكره جهنميه تفض*حي بيها الناس دي

هند: ايه هي ؟

ساره: ••••••••••••••••

هند و ماريهان في نفس واحده: يا قر*ده فكرتي فيها ازاي

ساره: عشان تعرفوا قيمتي و اني جوهره بس انتم مش بتشوفوا النعمه


ضحكوا كلهم و كملوا رغي عن خطتهم 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 

خلصت ريم تمارينها كلها و روحت البيت و لما دخلت اتصدمت لما شافت يوسف قاعد مع مامتها و قلبها وقع ليكون قال لها حاجه بس مكنش باين عليها حاجه


ريم: السلام عليكم 

شيماء: و عليكم يا بنتي

ريم: معلش يا ماما عايزاكي ثواني

شيماء: حاضر عن اذنك يابني البيت بيتك

يوسف: اتفضلي يا طنط


فعلا دخلت شيماء مع ريم الغرفه


ريم: معلش بس مين الاخ؟

شيماء: عيب يا بنتي ده ضيف

ريم بسخريه: اه طبعا .... بس عايز ايه يعني

شيماء: قال لي انه جاي من طرف الكليه بس مقالش ليه 

ريم: طيب عن اذنك تسيبينا لوحدنا

شيماء: ماشي 


خرجت ريم ليوسف فعلا 


ريم: افندم مش قولت لك اعتذارك مقبول ؟

يوسف: بس انت متعرفيش انا بعتذر ليه اصلا

ريم: و ماله  يا عم انا راضيه

يوسف: طب بعد اذنك اسمعيني

ريم: اتفضل و خلص

يوسف: مش هاخد من وقتك.... انا اخو البنت الانت ساعدتيها

ريم: بنت مين بظبط؟

يوسف: البسببها حصلت لك المشكله في الجامعه

ريم: ااااه افتكرت ها بقى عايز ايه يعني

يوسف: انا بشكرك اولا على انك ساعدتيها لأن كان ممكن يحصل مشكلة

ريم: انت جاي عشان كده

يوسف: لا..... و حكى لها كل حاجه

ريم: تمام انت بتعتذر ليه بقى؟

يوسف: عشان احنا السبب في كل ده

ريم: لا ابدا انت واحد خايف على اخته و بيحبها و عايز ياخد حقها و ده حقك و هي معملتش حاجه و مش بإيدها انه عمل كده.... بس الصراحه يعني الواد معذور هي مز*ه 

يوسف: افندم؟

ريم لنفسها: ايه العك الانا بقوله ده يخر"ب بيتي

ريم: لا مفيش

يوسف: يعني انت فعلا مش متد*ايقه؟

ريم: منكم انتم لا ابدا محدش فيكم غلط 

يوسف: انا بجد مش عارف اشكرك ازاي انك متفاهمه كده

ريم: ابدا مفيش حاجه و ربنا يخليكم لبعض و اتفضل بقى 

يوسف: نزل من غير يا يرد

ريم لنفسها: هار اسود لا يكون قال لأمي حاجه !

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 يوسف نزل من البيت و كان مستغرب برودها و كمان مستغرب انها مش متدايقه و من انها تكون بتكلمه بقلة ذوق و فجأه تتكلم كويس مش فاهمها فضل يفكر فيها كتير لغاية ما وصل للبيت 


هند: روحت لها لوحدك برضو؟

يوسف: سلمي عليا الاول طه

هند: شكلك رااايق يا عم ... حمدالله على السلامه

يوسف: اه الصراحه ...الله يسلمك يا ستي

هند: هتخانق معاك بس بعد ما اعرف عملت ايه 

يوسف : حكى لها ما حدث 

هند بصدمه: يعني مش زعلانه!

يوسف: بارده اوووفر

هند: احلى حاجه انك مش زعلان

يوسف: مش قادر اقولك مرتاح قد ايه

هند: ولله مش لوحدك و بعدين عندي خبر احلى بقى

يوسف: جيب العواقب سليمه ياااارب

هند: اتصدق مش هقولك

يوسف: خلاص يسطا متق*فش

هند: ولله؟

يوسف: اه ولله

هند: مش هقولك غير لو جبت لي ميك اب و فستان

يوسف: هو مش انا جايب لك الشهر الفات!

هند: و ماله هات تاني

يوسف: طب ما تقولي لأبوكي

هند: لا عايزاهم منك انت

يوسف: حسبي الله

هند: المهم بقى البت ساره قالت على حتت فكره

يوسف: ايوه الهي ايه بقى

هند: انت عارف ان في حفلة في الجامعه عندنا صح؟

يوسف: اه

هند: حلو انا هتكرم في الحفلة دي عشان دي للمتفوقين

يوسف: عارف

هند: و انا بقى بشكر الناس هفضحهم كلهم

يوسف:  صحبتك دي دماغها شغاله مش بتنام

هند: تربيتي

يوسف: اوماااال

هند: بتتريق ؟

يوسف: مقدرش يا باشا سامو عليكو

هند: و عليكو


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

نرجع لريم بقى


ريم: يا شيمووو

شيماء: خلصتوا

ريم: اهه

شيماء: عايز ايه

ريم: مين

شيماء: هنست*عبط على المسا

ريم: كان جاي عشان الجامعه عندي و بيقول ان في حفله و كده

شيماء: بس هو قال لي كل حاجه

ريم: كل حاجه كل حاجه

شيماء: اه

ريم: ايه هي بقى كل حاجه؟

شيماء: انك اترفدتي

ريم: الله اكبررر

شيماء: مقولتيش ليه يا ريم

ريم: كنت هقولك ولله بس خفت عليكي 

شيماء: من ايه؟

ريم: عشان متزعليش مش عايزه اشوفك زعلانه

شيماء: و مين قال اني زعلانه

ريم: ايه؟

شيماء: انا فخوره ببنتي ...

ريم حضنتها: ربنا يخليكي ليا 

شيماء: و ليا يا قمر

ريم: طب ايه انا جعانه

شيماء: تعالي حضري الاكل 

ريم: ايه ده يعني مش هتقولي لي خشي خدي دش و هتطلعي تلاقي الاكل جاهز

شيماء: ليه كنت بشتغل عندك ؟

ريم بضحك: ايه الام دي


اكلوا و ريم حكيت كل حاجه لشيماء


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

عند مجهول!»


كان ماشي في مكان راقي جدا و اتسحب و دخل فيلا منهم 

كان مخبي وشه و محدش شايفه دخل الفيلا و اتسحب و وصل لغرفة المكتب في الفيلا دخل و فتش في الورق و اخد ورق و فتح الكومبيوتر و عمل فلاشات و اخد الحاجه و و هو طالع من الفيلا وقع حاجه ازاز عمل صوت جامد و دخلو الامن و كانوا كتييير و كلهم حجمهم ضخم ابتسم ببلاهه و .....


البارت خلص💜


انا دي اول مره انزل حاجه ف ياريت تقولوا ليا رأيكم و لو في اخطاء قولوا بعد اذنكم💜



 

تعليقات

التنقل السريع