القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عذاب القاسم البارت الأول والثاني بقلم ندى احمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

قاسم : انا طالب ايد حور 
محمود : ايه انت عايز تتجوز اخت مراتك  
قاسم : يا عمى مهواش عيب و لا حرام حبيبة الله يرحمها و بقالها فوق الست شهور  و الاولاد محتاجين لام و انا شايف ان حور انسب واحدة 
محمود: بس انا مش موافق ولو على الاولاد يعيشوا مع جدتهم 
قاسم: طب بص يا عمى انا بعرض عليك فى الاول بالرضى بس شكله منفعش انا ولادى هيعشوا معايا و لو موافقتش على طلبى هاخد الاولاد و اسافر و استقر بره بس ساعتها مش هطولوا ولاد حبيبة تانى 
محمود : يعنى ايه انت متقدرش تحرمنا منهم 
قاسم : لاء اقدر و حضرتك عارف كويس انى اقدر فبلاش احسن 
محمود : طب اشمعنى حور  ديه اختها 
قاسم : مش عايز اجيب واحدة تعمل مرات اب على ولادى 
محمود : طب لو حور رفضت 
قاسم : بركة فيك انت و حماتى تقنعوها 
محمود مشى و راح البيت و قال اللى حصل مع قاسم لمراته فايزة و بنته حور
حور : ايه انا عمرى ما هوافق على حاجة زى ديه و ازاى يقولك كده ديه حبيبة لسه ميتة ازاى وا"طي للدرجة ديه 
فايزة : طب ولاد حبيبة ديه الحاجة اللى باقية منها لاء انا عايزة ولادها فى حضنى لاء 
حور : هو اكيد مش هيعمل كده هو بيعمل كده ليه اصلا 
فايزة : لاء يا حور هتتجوزى قاسم انا عايزة ولاد حبيبة 
حور : ايه اللى بتقوليه يا ماما حرام عليكى و انا 
فايزة : انتى ايه ما انتى كنتى بترفضى العرسان علشانه ولا انتى فكرانى مش فاهمة و انتى خلاص خلصتى جامعتك و مفيش حاجة و انا مش هسمح ان ولاد حبيبة يتربوا بعيد عنى
حور : انتى بتقولى ايه يا ماما الموضوع ده انا نسيته و مش عايزة افتحه تانى و انا عمرى ماهتجوز جوز اختى 
فايزة : لو متجوزتيش قاسم و حافظتى على ولاد اختك لانتى بنتى ولا اعرفك 
حور : ماما .. بابا حرام عليكم
فايزة : حرمت عليكى عيشتك ... محمود هو قال هكلمك تانى امتى 
محمود : قال انى اكلمه و هيجيب المأذون و يجى فى ساعتها 
حور دخلت اوضتها تعيط 
و تفتكر ايام مكانت هى و قاسم بيحبوا بعض و بعض كده حصلت مشكلة (هنعرفها فى باقى الأحداث ) و أتقدم لحبيبة ساعتها و اتجوزوا 
حور : انا بكر"هك يا قاسم 
محمود اتصل بقاسم و جابوا المأذون و كتبوا الكتاب و قاسم ساب الاولاد عند فايزة يومين 
قاسم اخد حور 
قاسم : حور انا ..
حور بمقاطعة : انا مش عايزة اسمع منك حاجة 
قاسم كمل سواقة و روحوا البيت 
حور دخلت البيت و طلعت الأوضة 
قاسم : حور انا عايز اتكلم معاكى 
حور : تتكلم فى ايه اظن وقت الكلام عدى من زمان اوى ... بعد اذنك انا تعبانة و عايزة انام 
قاسم : انتى هتنامى ليه فى أوضة الولاد المفروض تنامى معايا فى الأوضة 
حور  : نعم لاء طبعا انت شكلك مش فاهم انا رضيت اتجوز علشان ولاد حبيبة بس لكن غير كده لاء و انا هنا علشانهم هما بس 
قاسم راح قرب منها : يعنى انتى موافقتيش علشان حاجة تانية مثلا اننا كنا بنحب بعض 
حور : ابعد عنى يا قاسم ... انا نسيت كل حاجة انت جوز اختى و انا عمرى ما هخون اختى 
قاسم : بس انا دلوقتى جوزك و ليا حق عليكى 
حور : انت ايه ديه حبيبة ميتة من ست شهور ديه كأنها مكنتش مراتك و ام ولادك 
قاسم: الله يرحمها بس انتى عارفة ليه انا اتجوزت حبيبة و حبيبة ام كويسة بس انا عمرى ماحبتها 
حور : اطلع بره يا قاسم انا مش عايزة اسمع منك ولا كلمة 
قاسم طلع و نام فى اوضته 
و حور قعدت تعيط و نامت اخيرا 
حور جت تتقلب الصبح لاقت قاسم حضنها و قا'لع التيشرت بتاعه  
حور بخضة  : يالهوووووى انت ايه اللى جابك هنا 
قاسم راح حضنها اكتر و همس فى اذنها  : صباح الخير يا حورى 
حور : ابعد عنى يا حيو"ان 
قاسم فجأة 
استوب 
قولولى رايكم فى الكومنتات ✨❤👈👉
اكمل ولا لاء 
اعرفكم 
قاسم : شاب ٢٧ سنة رجل اعمال طويل شعره اسود و عنيه رمادى  شخص غيور صعب التفاهم معه عنيد كان بيحب حور بس حصل حاجة (فى الأحداث هنعرف ) قرر انه يتنقم منها و يتجوز اختها حبيبة و خلف مريم و سيف 
حور : فتاة عندها ٢٤ سنة شعرها اشقر غامق و عنيها زرقة قصيرة القامة و اخت حبيبة الصغيرة كانت بتحب بتحب قاسم و هو كان  اخوه صحبتها نهى و ديه هنعرفها فى الأحداث 
#عذاب_القاسم 
#ندى_احمد

قاسم راح حضنها اكتر و همس فى اذنها  : صباح الخير يا حورى 
حور : ابعد عنى يا حيو"ان 
قاسم فجأة راح قام بغضب : هو مين اللى حيوا*ن لاء انا مش هصبر عليكى كتير و انا مفيش واحدة ست تعلى صوتها عليا فاهمة و خرج 
حور لبست و خرجة 
قاسم : هتروحى فين ان شاء الله كده 
حور : انا رايحة لماما اخد الولاد من عندها 
قاسم : متنزليش انا هخلى السواق يعدى ياخدهم 
حور : طب انا نزلة هروح لماما عايزة اقعد معاها 
قاسم : انتى عايزة تنزلى و خلاص مفيش نزول قولت 
حور دخلت و لبست إسدال وقعدت تفطر 
قاسم: حور انا عايز نتكلم 
حور ببرود : خير
قاسم : حور انا عايز افهمك انا عملت كده ليه يا حور نهى اختى هى اللى كانت السبب فكل ده انا اسف يا حور 
حور : خلصت و لا لسه فى حاجة تانية و شالت الطبق و دخلت المطبخ 
قاسم دخل وراها : انا بحبك يا حور و احنا اهو اتجوزنا زى ما كنا بنحلم زمان 
حور : اديك قولتها زمان يا قاسم زمان دلوقتى كل حاجة اتغيرت 
قاسم : مفيش حاجة اتغيرت يا حور احنا لسه بنحب بعض 
حور : لاء يا قاسم انا مش بحبك و اكتشفت انى عمرى ما حبيتك 
قاسم : اومال ليه كنتى بترفضى انك تتجوزى لو مش بتحبينى و ليه وفقتى ترجعيلى
حور : لانى مش عايزة اتجوز انا حرة و لو مكنش فى ولاد حبيبة انا عمرى ما كنت هوافق  
قاسم : على فكرة بقى انتى مغفلة يا حور علشان حبيبة اللى بدفعى عنها ديه كانت أول حد باعك و بالرخيص اوى كمان 
حور : اخرس متجبش سيرة حبيبة بحاجة وحشة عايز توقعنى فى اختى كمان كفاية بقى انا بسببك بقيت بخسر كل حاجة حلوة فى حياتى 
قاسم : لاء يا حور انا مش بكدب حبيبة اختك هى اللى اتفقت مع نهى اختك هى اللى اخدت تلفونك ساعتها و هما اللى كلموا شباب كتير من عندك و بعتوا صورك ليهم علشان هما مش بيحبوكى 
حور : انت ازاى تتهم حبيبة كده حرام عليك انت ايه معندكش قلب 
قاسم : والله انا بقولك الحقيقة يا حور
حور : انا عمرى ما هشك فى اختى يا قاسم و بلاش تخيلنى استحقر*ك اكتر من كده 
قاسم : يا حور طب انتى ليه مش عايزة تصدقينى
حور : اصدقك ازاى و لو انت صحيح بتتكلم صح انا عمرى ما هسمحك علشان انت روحت عملت ايه اتجوزت اختى علشان تو*جع قلبى انا عمرى ما هك"ره حد ادك 
قاسم نزل و جاب الولاد و خرج طول اليوم 
قاسم دخل بليل و كان فى ايده واحدة (سارة ) 
حور اتصدمت من انه داخل و هى مكلبشة فى ايده 
حور : مين ديه يا قاسم 
قاسم : سارة مراتى 
حور : ايه 
قاسم: فى ايه انتى مش قولتى انك هنا علشان الاولاد بس سارة بقى مراتى و انهاردة كان فرحنا عن اذنك بقى 
و قاسم طلع الأوضة مع سارة 
و حور قلبها بيغلى من الغيرة 
استوب 
قولولى رايكم فى الكومنتات 💖👈👉
تكملة الروايه من هنا هنا  



 

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع