القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت #اب_طفلي_مصارع الجزء الثاني والاخير في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



اسكريبت 

#اب_طفلي_مصارع 

الجزء الثاني والاخير 

---------------------------&

مان بفرحه: اس اس 

اس خرجت باستغراب: في اي مالك

مان حضنها ولف بيها: عندي ليكي خبرين احلى من بعض 

اس! قول طيب واهدى عشان دوخت 

مان: في مدرب شاف لعبي وعجبو وهمضي معاه وبعد كده هصارع بورق قانوني 

اس بفرحه: بجد مبروك ي مان شوفت بقى قولتلك انك لما تمشي صح كل حاجه هتتعدل 

مان باسها بفرحه:انتي اصلا وش السعد عليا بحبك ي بت 

اس بضحك: وانا كمان بحبك اوي يلا قولي الخبر التاني 

مان: سعيد اتقبض عليه ونقدر اخيرا نتجوز. اختفت الابتسامه من على وشها: ن نتجوز

مان فهم فقال بهدوء: متخافيش سامر مش هيقدر يقربلك طول م انا لسه بتنفس. 

اس بدموع: اا انت ه هيعمل فيك زي بابا 

مان مسح دموعها: متخافيش عليا انا هتصرف معاه 

اس مسكت في هدومو ودفنت وشها في رقبتو وعي بتعيط: انا خايفه اوي مش هقدر اشوفك بتتأذى مش هقدر اتوجع تاني. رفعت وشها وبصتلو: ب بص انا هخرج من حياتك خالص م ماشي و وكل واحد يرجع لحياتو القديمه و 

مان بعصبيه وزعيق: انتي اتجننتي تخرجي اي انتي فاكره اني هسيبك تبعدي عني ده انا كنت اكسرلك راسك 

اس بعياط وصوت عالي: انت بتزعقلي لي 

مان وهو بيسيطر على اعصابو وبيجز على سنانو: م انتي الي بتقولي كلام مستفز 

اس بعياط: برضو بتزعق 

مان زفر بقوه ومسكها من فكها وقربها منو واتكلم بهمس مرعب: بصي بقى فكره انك تسبيني دي تتمحي من راسك هعمل نفسي مسمعتش حاجه بس اقسم بالله ي اس لو سمعت الكلمه دي تاني لوريكي مان  جديد لا انا ولا انتي هنحب نشوفو. كمل بصراخ: فااااهمه 

اس هزت راسها برعب: فاهمه فاهمه

قاطعهم صوت رن الجرس 

مان ببرود: خليكي هفتح انا. فتح وكانت منه 

منه زقتو وجريت على اس وحضنتها: حبيبتي انت بخير اختفيتي فجأه كنت قلقانه عليكي اوي 

اس بصوت مقطع: اا انا بخير متخافيش 

منه حاوطت وشها: سامر بيدور عليكي 

اس اتنفضت برعب 

منه بحزن: وصلو كلام انك هربتي مع مان وحلف انو هيلاقيكي و 

مان ببرود: ميقدرش يعمل حاجه 

منه واس بصولو 

مان: انسي وجودو تماما وانا هتصرف معاه المهم... جهزي نفسك عشان اخر الاسبوع هنعمل حفله صغيره عشان نعلن ارتباطنا وتاني يوم على طول هنكتب الكتاب 

اس بتوتر: ب بس 

مان ببرود: مش هنتكلم في الموضوع ده تاني اظن كلامي واضح.

وجهه كلامو ل منه: تقدري تعتبري البيت بيتك كأني مش موجود عن اذنكو.وخرج 

منه بعدم استيعاب: هو الي بيقولو ده صح 

اس هزت راسها

منه: انتي بتحبيه ولا هو اجبرك 

اس بعياط: بحبو اوي ي منه بس خايفه عليه من سامر خايفه الزمن يعيد نفسو تاني واخسرو 

منه حضنتها: كل حاجه هتبقى بخير متخافيش

عدت الايام بسرعه وسط خوف اس وقلقها من ان سامر يعرف مكانها واخيرا جه يوم الحفله وكانو مبسوطين ومان حاول يعمل كل حاجه يخليها تنسى قلقها وتبقى مبسوطه 

عاصم: مبروك ي صاحبي 

مان بابتسامه: الله يبارك فيك 

ليلي بدلع : مبروك ي دنجوان 

اس باستغراب: دنجوان 

مان بحرج: كان زمان ي ليلي 

: مبروك 

اس ومان بصو وراهم كان ذياد

مان بعصبيه: اي الي جابك هنا 

اس مسكت ايدو: الناس ي مان اهدى 

ذياد: متقلقش ي صاحبي انا جيتلك وانا ندمان على الي حصل وكلامي الي قولتو عشان كنت متعصب بس 

مان بشك: ماشي ي ذياد بس اي غدر هيكون التمن روحك 

ذياد بخبث: عيب ي صاحبي انا مش بتاع الكلام ده 

اس ومان بصولو بشك بعدين سابوه ومشيو وقعدو في مكانهم

منه راحت عشان تقدملهم العصير فوقفتها ليلي: انا هوديه. ومستنتش ردها واخدت الصنيه وراحتلهم 

بعد شويه 

اس دخلت اوضتها وهي دايخه: مش قادره الصداع هيفرتك دماغي ااه هروح اشوف اي حاجه برا تخفف الصداع ده. فتحت الباب ولسه هتطلع اتخبطت في جسد صلب وعاري رفعت راسها لقتو مان اتكلمت بتوتر: م مان اا انت بتعمل اي هنا  

مان زقها وقفل الباب 

اس بخضه: انت بتقفل الباب لي

مان وهو بيقرب منها بخطواط ثابته:انتي حلوه اوي  

 والباقي انتو عرفينو..... 

منه: حاضر جايه يوووه هو انا واقفه ورا الباب جاايه. فتحت الباب اتصدمت: ا اس 

اس بصتلها بدموع 

منه جريت عليها بلهفه: اي الي حصلك مين عمل فيكي كده

اس لسه هتتكلم بس وقعت من طولها

منه بصراخ: اااااااااااس 

فاقت من تلك الذكريات على صوت منه

منه بحزن على حالها: لسه منستيش 

اس بسخريه: انسى ازاي الي دمر حياتي واستغل حبي ليه ولعب بمشاعري انسى ازاي ي منه. مسحت دموعها الي نزلت على خدها:بس معلش الزمن كفيل ينسيني ويداوي قلبي 

منه: عدى اكتر من ٨ سنين ي اس ولسه منستيش 

اس وهي تنظر من النافذه على طفل يلعب في الحديقه مع كلب: القدر عايز كده ي منه حتى لما قررت انساه منفعش عشان كنت شايله حته منو 

منه وهي تنظر مكان م اس تنظر: يمكن الماضي صعب بس وجودو كفيل يداويه

اس ابتسمت بحب: الحاجه الوحيده الحلوه الي كسبتها من الماضي وهفضل اشكر ربنا عليها العمر كلو 

منه : طب يلا بقى عشان ناكل 

اس: روحي انتي ي منه محتاجه اقعد مع نفسي شويه 

منه طبطبت عليها بتفهم وخرجت وسابت اس وسط ذكرياتها وشرودها 

فلاش باك 

منه: دي مصيبه ي اس

اس بعياط: عارفه بس مينفعش اقعد في البلد ي منه مينفعش 

منه حضنتها: متخافيش كل حاجه هتبقى كويسه 

اس بصتلها بدموع: لازم اسافر انهرده قبل م سامر او مان يوصلولي 

منه: قومي معايا كده مفيش سفر  لوحدك انا هاجي معاكي 

اس: طريقي طويل ومتعب مش هتقدري عليه 

منه مسكت اديها وطبطبت عليها: مع بعض هنعدي كل حاجه 

اس اترمت في حضنها وعيطت بوجع وقهر 

بعد مرور شهر من سفرهم 

منه: مالك ي اس 

اس بتعب: مش عارفه حاسه بدوخه ونفسي غامه عليا 

منه بقلق: طب قومي البسي ونروح المستشفى 

اس هزت راسها ولسه هتقوم بس وقعت مغشيا عليها 

بعد شويه 

منه بقلق: طمنيني ي دكتور 

الدكتوره: مبروك المدام حامل 

منه بصدمه: اا ا اي ازاي

الدكتوره باستغراب: افندم 

منه: ها لا ولا حاجه شكرا ي دكتور

الدكتوره: العفو عن اذنك 

منه وصلتها لباب الشقه بعدين جريت على اس 

اس بتعب: الدكتوره قالت اي 

منه بهدوء: بصي ي اس انتي لازم تهدي وتتقبلي الموضوع الاول 

اس: في اي ي منه متقلقنيش 

منه غمضت عنيها: اس انتي حامل 

اس بصتلها بصدمه ودموع

باك 

: ماما ي مامااااا 

اس بصت لذلك الصغير: نعم ي حبيبي في حاجه 

غيث: منه عايزه تأكلني غصب عني 

اس قعدت على ركبتها عشان توصل لطولو: اولا اسمها خالتو عيب تقولها منه بس ثانيه. كملت وهي بتقرص خدو بحب: بطلي مش عايز ياكل لي مش قولنا ناكل كويس عشان التمارين

غيث بقمص طفولي وهو بيقلدها: اولا خالتو تحسيها تقيله اوي ومنه اصلا اصلا صاحبتي 

اس بضحك: اصلا اصلا 

غيث: لو سمحت ي ام غيث متتريقيش 

اس بضحك: ماشي ي لمض وثانيا اي بقى 

غيث بهمس: اكلها طعمو وحش اوي وبيجبلي تلبك اموعي ويخليني عايز اجيب الي في بطني ي حسن ي خويا

اس بصتلو شويه وضحكت بصوت عالي على كلامو: يخربيتك  اسمها معوي مش اموعي بعدين انت جبت الكلام ده منين 

غيث ببراءه: منك اصلي سمعتك وانتي بتهمسي لما كنتي بتاكلي وبتقولي. وهمس وهو بيقلدها: منك لله ي منه معدتي عايزه تطلع وتسبلك على الي بطفحولنا ده جبتيلي تلبك معوي مش قادره عايزه اجيب الي في بطني. كمل ببراءه: ايوه صح ي ماما يعني اي اجيب الي في بطني 

اس: يعني ا لحظه وانت مالك 

غيث: مالي اي ي ام غيث قولي انك مش عارفه مش لازم تلفي وتدوري المهم كلمي الدليفري خليه يجبلنا لقمه عدله ناكلها بدل اكلكو الي هيجبلي تسمم ده. لسه هيمشي بس رجع تاني: اه صح قوليلي لو حط زاتون هرمي البيتزا في وشو عشان هو حيوان في حد عاقل ياكل زاتون  ي عالم. اس مسكتو من قفاه وطلعتو برا: امشي يلا من هنا مخلفه راجل مسخوط ياربي 

غيث وهو بيهز رجلو عشان ينزل: عيب كده ي ام غيث دي مش طريقه تعامل دي برستيچي بيصيح بسببك 

اس: هتمشي بالذوق ولا 

غيث: ولله مانتي مكمله انا ماشي انا هستقيل من البيت ده اصلا ده انتو حتى مش عارفين تطبخو هتعرفو تربوني يعني بنات اخر زمن. عوج بؤو وخرج وهو بيخبط كف على كف 

اس بصت ل اثرو باستغراب وضحكت: مخلفه وليه مسخوطه يستحيل ده يكون طفل 

............................................ 

اس: يلا ي منه هنتأخر 

منه: خلاص اهو خلصت يعني هو كان لازم نروح يعني 

اس: انتي عارفه ان في حفله في النادي انهرده وهيكون فيها المصارع الي غيث بيحبو وهو متشوق حدا انو يشوفو مقدرش ارفضلو طلب زي ده 

منه: ولله انتي ام قمر

اس: انتي الي قمر ولله خدي بوسه 

دخل غيث وهو متعصب: ينفع كل ده تأخير هنتأخر على الحفله وانتو بترغو 

منه تلفونها رن فقالت وهي بتفتح: ابنك ده معداش عليه تلت ساعه تربيه. وخرجت وهي بتتكلم في التلفون 

غيث بصوت عالي: ماشي ي منمن شوفي مين هيديكي شبسي تاني 

اس قعدت قصادو: على فكره انت قليل الادب 

غيث: امك اسمها رجب 

اس: غييييييث 

غيث: خلاص ي حجه هتاكليني اسف

اس: طب يلا ي ظريف اخلص عشان الحفله زمانها بدأت 

غيث بحركه انحنى جنب الباب: السيدات اولا تفضلي اميرتي 

اس خرجت وهي بتضحك: مجنون.. يلا ي بنتي اركبي 

منه بأسف: معلش ي اس بس جالي شغل دروري ولازم اروح وهحاول احصلكو على هناك 

اس بتفهم: ماشي ي حبيبتي لما تخلصي كلميني. وركبت العربيه هي وغيث وساقتها بهدوء 

غيث: انتي كئيبه على فكره 

اس: اقوم ارقصلك يعني 

غيث: اسكتي ي عديمه الفرفشه انا هتصرف. وشغل اغاني وفضل يرقص وهو بيغني مع الاغنيه 

اس ضحكت: انت يلا يستحيل تكون طفل عندو ٨ سنين  

غيث: اسكتي انتي اش عرفك يلا ي موزه هزي ي وز 

اس: يخساره تربيتي وتعبي وشقايا ليل نهار 

غيث: انتي هتستعبطي ي اس بلاش شغل الصعبنيات ده احنا دافنيو سوا 

اس: ماشي ي لمض انزل وصلنا 

ونزلو واتمشو شويه في النادي 

غيث: هروح اشوف الكابتن عايز اي وجاي متتكلميش مع حد وبلاش دلع البنات ده 

اس كانت هتقلع الجزمه بس غيث جري: عيل قليل الادب والتربيه والدم وكل حاجه عملت اي بس عشان يجيلي عيل كده. كملت مشي وهي حاطه السمعات بس عنيها وقعت على شاب واقف بعيد وبيتكلم في التلفون كانت صدمه عمرها لما شافتو همست باسمو:مان.كان هيشوفها بس هي استخبت بسرعه وحطت اديها على بؤها وهي بتحاول تكتم صوت شهقاتها ودموعها الي بتنزل: هو انا متأكده بس 

ازاي. قعدت تعيط وهي بتفتكر ذكرياتهم سوا لغايه موصلت لذكره يوم مكانت حامل ساعتها افتكرت انها شابت غيث لوحدو فمسحت دموعها وخرج  تشوفو بس ملقتوش فضلت تدور عليه وهي بتنادي عليه وبتعيط من الخوف والقلق فجريت وهي بتعيط: غيييييث. ولفت المكان كلو وبعد شويه من تدويرها لقتو واقف مع حد وبيضحك هي مشافتش هو واقف مع مين لانو بضهرو واصلا مركزتش المهم انها لقت ابنها فجريت عليه وحضنتو: كده تقلقني عليك مش انت قولت هتشوف المدرب وهيجي لي بعدت 

غيث: لما خلصت مش لقيتك فكنت بدور عليكي فلقيت المصارع الي حكتلك عنو وقولتلو اني مش لاقيكي فكان بيهزر معايا عشان ابطل عياط وقالي انو هيدور معايا 

اس اخدت بالها انو كان واقف مع واحد فرفعت راسها عشان تشكرو بس اتصدمت  لما لقتو هو.... كان بيبصلها بعتاب بصت في الارض وذكريات اليوم المشؤم بالنسبالها بتتعاد قدامها كأنها اول مره. مسكت ايد ابنها ولسه هتمشي وقفها صوتو: لي 

بصتلو: لي اي 

لي سبتيني وكمان. بص لغيث: اتجوزتي 

ضحكت بسخريه: ياريت كان ينفع عن اذنك 

وقفها تاني وقال: يعني اي 

اس: ميخصكش 

مان: لا يخصني و اوي كمان وانتي عارفه لي 

اس: عدى ٨ سنين اكيد مش هنفتح في الي فات دلوقتي 

مان: لازم افهم لي سبتيني بعدين... ده يبقى ابن مين 

اس: وانا مش هفهمك او بمعنى اصح مش عندي الي اقولو وده ابني مش ابن حد. واخدت الولد ومشيت حاول يوقفها بس مقدرش

مان وهو بيبص ل اثرها: اخيرا لقيتك بعد ٨ سنين وعد مني مش هسيبك تبعدي عني تاني 

اول متوصل للبيت تبص لمنه بحزن وتماسك 

منه: يلا ي حبيبي خش نام عشان متتعبش 

غيث: حاضر. واول مدخل اترمت في حضنها وعيطت: شوفتو ي منه ليرجع بعد ٨ سنين انا كنت بدأت اتعود انو مش موجود لي يرجع دلوقتي منه هدتها: شوفتيه فين 

اس بعياط: شوفتو في حفله 

منه: واي الي وداه هناك 

اس بعياط: طلع المصارع الي الحفله معموله عشانو  هقول ل غيث اي ي منه هقولو ان المصارع الي نفسك تبقى زيو ومثلك الاعلى في كل حاجه يبقى ابوك اقولو اني كنت بنسبالو مجرد تسليه اقولو ان ابوك الي عشت عمري كلو اخبيك وابعدك عنو وانتهى بيا المطاف اني اسيب بلدي واعيش في بلد غريبه عني وبعيده عن حياتي يبقى في الحقيقه الشخص الي بتتمنى تقابلو وتعرفو قد اي انت بتحبو اقولو اي بس ي منه اقولو اي. وعيطت بقهره 

منه حضنتها وطبطبت عليها: كل حاجه هتبقى كويسه متقلقيش. فضلت تعيط لغايه منامت 

بعد يومين

منه: مبلاش تروحي الشغل انهرده انتي تعبانه

اس: متقلقيش بقيت احسن المهم خلي بالك من غيث ومتخلوش ينزل الجنينه من غير ميفطر

منه: ماشي بس متتأخريش

اس: هحاول يلا سلام 

بعد شويه كانت وصلت ولفت على كل الموظفين وهي بتابع كل واحد وهو بيقدي شغلو ازاي بعدين دخلت مكتبها وبدأت تمارس شغلها بصمت بس قاطعها صوت زعيق برا استغربت وخرجت لقت شاب بيزعق لموظفه وهي خايفه وبتعيط 

الشاب بزعيق: اسفه على اي انتي مش عارفه حجم الي عملتيه ده اسمو استهتار ي استاذه 

اس بحده: في اي ي استاذ حصل اي لكل ده وبتزعقلها كده لي 

الشاب لف وزعق: عشان ا. سكت وهي سكتت وبصو لبعض بصدمه 

اس بصدمه ورجعت خطوتين ورا: م مان 

مان بشوق: اس 

اس مستنتش يكمل كلامو وجريت على برا وفضلت تجري وهي خايفه وبتعيط وهي سامعه ترجياتو ليها بانها تقف وبيجري وراها بس هي عدت الطريق وفي اتوبيس عدى فأخرو وبمجرد م عدى اس اختفت 

مان قعد على الارض وضرب الارض بقوه بقبضتو: لي سبتيني لييييي. رفع راسو وعينو حمرا من العصبيه: بس ولله العظيم م هسيبك هتكوني 

ليا لوحدي ي اس وده وعد مني ليكي مش هسيبك ليه وهقتلو عشان قرب من حاجه ملكي 

على الجهه التانيه كانت اس بتجري بكل قوتها ودموعهو اندمجت مع المطر لغايه متعبت وقعدت على الارض وضحكت بسخريه: نفس المشهد بيتعاد وبرضو بهرب 

فلاش باك 

مان وهو بيتكلم في التلفون: لا يعم انا خلاص وصلت للي انا عايزو مش محتاج استمر في اللعبه دي 

اس حطت اديها على بؤها بصدمه ودموعها نزلت بغزاره محستش بنفسها غير وهي بتجري في الشارع 

وبتعيط لغايه موصلت لمكان فاضي وقعدت على الارض والذكريات بتحاصرها من كل جهه فصرخت بوجع وهي بتضرب الارض: لي عملت فيا كده لييي انا حبيتك حرام عليك ااااااه يارب ياارب. وعيطت بوجع

باك 

غمضت عنيها وهي بتبتسم بسخريه وقالت في سرها يالا سخريه القدر 

عدت الايام ومان بيروح في كل الاماكن الي هي فيها وبيحاول يفهم لي سابتو والاهم بنسبالو يعرف الطفل ابن مين وكل مره بترفض تقف معاه وتمشي لغايه مجه يوم كانت بتودي غيث للتدريب

 المدرب: مدام اس 

اس لفت: نعم

المدرب: صاحب النادي عايز حضرتك في المكتب في موضوع مهم يخص غيث

اس:تمام: وراحت لمكتبو و اول مدخلت لقت الي زقها وقفل الباب بالمفتاح هيكون مين غير مان 

اس بعصبيه: انت اتجننت افتح الباب 

مان: مش هتخرجي من هنا غير لما افهم كل حاجه 

اس بعصبيه: معنديش حاجه اقولها وياريت تبعد عني عشان انا زهقت ولو مبعدتش عن حياتي انا وابني هقدم فيك بلاغ 

مان قرب منها وهي رجعت لورا بخوف من ملامحو البارده لغايه محاصرها على الباب: سبتيني لي 

اس بصتلو بسخريه بعدين قالت: لو سمحت ابعد عني 

مان: مش هقرر سؤالي تاني 

اس انهارت لما رجعت تفتكر اليوم ده وبدأت تزعق وتضرب فيه: اغتصبتني وكنت بنسبالك مجرد تسليه وكنت متفق مع ذياد عشان تدمرلي حياتي كذبت عليا بأسم الحب عيشتني في عذاب طول السنين دي كلها وانا بندم على كل لحظه حبيتك فيها قلبي اتكسر لما سمعك وانت بتقول اني بنسبالك لعبه وانك خلاص اخدت الي عايزو منها بسببك سبت حياتي كلها وبلدي وعشت هنا ولما خلاص قررت انساك اتفاجئ اني حامل منك سبتني في اكتر وقت احتاجتلك فيه قولتلك انك الراجل الوحيد الي وثقت فيه وانت كسرتني وحاي بعد كل ده وبكل بجاحه تقول سبتيني لي انت اي ي اخي انا عمري مكرهت في حياتي حد اكتر م كرهتك ي مان بكرهااااااك 

مان كان بيسمع كلامها وهو مصدوم 

اس: مردتش لي صدمه مش كده ازاي يكون عندك طفل من واحده زيي صح بس متقلقش احنا مش محتاجينك انا عشان كرهتك اضعاف حبي ليك وابني عشان فهمتو انك موت وانت فعلا بنسبالي موت ي مان. وخرجت من غير متسمع منو رد نزلت تشوف غيث عشان يمشو بس  ملقتوش اتخضت وقعدت تدور عليه بس وقفها صوت التلفون مردتش وكان الي شاغلها ابنها بس اتبعتت رساله لما فتحتها لقت صوره لغيث وهو متكتف وتحتيتها رساله بيقول فيها

: ابنك معايا لو عايزه تشوفيه تاني تنفذي الي هقولهولك بالحرف  

اس اتصلت على الرقم بسرعه وصرخت : انت مين وعايز مني اي 

: معقوله نستيني 

اس بصدمه: ذياد

ذياد: ي قلبو 

اس بزعيق: وديت ابني فين ي*** 

ذياد: تؤتؤتؤ ولي الغلط بقى ده مش في مصلحتك على فكره شكلك مش عايزه تشوفي ابنك تاني 

اس: لا لا ابوس ايدك متقربش منو انا هعمل كل الي انت عايزو بس متأذيش ابني 

ذياد: كده احبك بصي بقى لو عايزه ابنك يفضل عايش تيجي على..... من غير محد يعرف ولو عرفت انك بلغتي البوليس هسلملك ابنك جثه. 

اس مستنتش ينهي كلامو وجريت على عربيتها وساقتها بسرعه رهيبه وبعد دقايق وصلت المكان ودخلت وكان مفهوش غير نور ضعيف قعدت تنادي على غيث وهي بتعيط وقفت عياط لما لقتو متكتف جريت عليه وفكت الحبل وحضنتو:انا اسفه ي حبيبي ولله مهسيبك تاني انا اسفه. شالتو ولسه هتخرج لقت ذياد  قدامها ورافع في وشها مسدس

ذياد: اي ي حلوه مش هتخرجي بالبساطه دي 

اس: انت عايز مننا اي 

ذياد بخبث: عايزك 

اس بزعق: انت مجنون 

ذياد بعصبيه وزعيق: لا مش محنون انا الاحق بيكي مش هو انا الي حبيتك الاول وكنت ناوي اتجوزك بس انتي فضلتيه عليا رغم انو غدر بيكي بس برضو عايزه ترجعيلو 

اس: انا ولا عيزاك ولا عيزاه انا بلعن اللحظه الي قابلتكو فيها اخرجو من حياتي بقى انا تعبت 

ذياد: لو ده اخر كلامك يبقى. قمر المسدس: لا ليا ولا لغيري 

: بس انا ليا رأي تاني 

ذياد بص وراه سرعان م اتلقى لكمه قويه من مان وبدأ الاشتباك بنهم واس بتعيط وبتترعش وفي وسط مكلو فيه الي يشغلو غيث مسك عصايا وضرب ذياد وجعتو بس مأثرتش عليه فزقو فوقع من حته عاليا شويه اس جريت عليه وصرخت وهي منهاره وهي بتحاول تفوقو:غيييث فوق ي حبيبي متسبش مامي لوحدها قوم ي غيث الحقني ي مان غيث مش بيرد عليا  قوم ي حبيبي. مان ضرب ذياد على دماغو ف اغمى عليه وجري على اس وغيث وفي اللحظه دي البوليس وصل ومسكو ذياد 

مان بعد اس وشال غيث وخرج بسرعه واس خرجت وراه وهي بتعيط جري بيه علي العربيه وبعد دقايق وصلو المستشفى والدكتور اخد غيث وهم قعدو برا وكل واحد فيهم قلقان وخايف عليه 

مان وهو بيحاول يطمنها: متخافيش هيبقى بخير 

اس زعقت:انتو السبب في الي حصل ل ابني انتو اي الي جابكو كنت عايشه انا وابني مبسوطين والاهم اننا كنا في امان اي الي جابك اي الي خلاك تدخل حياتي اصلا 

مان: انتي مش فاهمه حاجه 

اس: ومش عايزه افهم لو سمحت امشي ومش عايزه اشوفك تاني

مان: بس ده ابني

اس: الي لعبت ب امو من تسع سنين 

مان بزعيق: مكنش قصدي عليكي ا  

قاطع كلامو صوت الدكتور فجريو عليه 

اس بقلق وعياط: ابني كويس ي دكتور 

الدكتور: الحمد لله عدت على خير بس حصلو كسر في دراعو ورجلو وجبسناه وهيفك الجبس بعد شهرين ان شاء الله 

مان:نقدر ندخلو 

الدكتور:اه طبعا اتفضلو  

ودخلو جري اس اول مشافتو حضنتو: انت كويس ي حبيبي حاسس بوجع ينفع كده تقلقني عليك 

غيث: متخافيش ي ماما انا كويس.سكت وبص في الارض 

اس مسحت على وشو بحنان:مالك ي حبيبي 

غيث بدموع: انا اسف عشان مقتدرش احميكي وخيبت ظنك فيا

اس عيطت: انت هتفضل راجلي ي حبيبي وانت فعلا انقذتني والى مكنتش هبقى موجوده دلوقتي انت بطلي ي غيث والي يهمني انك بخير 

قاطع كلامهم لما مان قعد جنب غيث من الجهه التانيه وحاوطو بايدو وقالو: اي ي بطل مش وقعه تكسرك كده. 

غيث: حد قالك انك دمك تقيل 

مان: اي يلا كل ده لسان. وقعد يهزر معاه ويضحكو اس لما شافتهم سوا حست بالذنب لانها منعت غيث من ابوه ف انسحبت بهدوء ووقفت فوق سطح المستشفى وقعدت تفكر في الي حصل وتشوف اي الي هيحصل بنهم

قاطع حبل افكارها صوت مان: لسه متغيرتيش كل متكوني تايهه بتحبي تقعدي في مكان لوحدك ويكون مفتوح

اس مردتش 

مان بهدوء: كل الي سمعتيه مكنش عليكي 

اس: لو سمحت مش عايزه اتكلم في الموضوع ده 

مان: لازم نتكلم لو مش عشانا احنا يبقى عشان ابننا وكفايه التمن سنين الي بعدنا عن بعض فيهم لازم تسمعيني وتعرفي الحقيقه.ملقاش منها رد  فكمل: انتي سمعتي اخر جزء من كلامو وانا بقول اني مش هستمر  في اللعبه دي وخلاص اخدت منها كل الي انا عايزو بس الي مسمعتوش اني كنت بتكلم عن المصارعه وكنت عايز اسيبها 

اس: والسبب 

مان: انتي

اس بصتلو برفعه حاجب 

مان:متبصليش كده انا فعلا كنت هسيبها عشانك لا ن كان شرط اساسي في العقد اني متجوزش فكان لازم اسيبها عشان بحبك وعايز ابقى معاكي بس يوم محصل الي حصل كلمت مدير اعمالي مش ذياد زي م انتي فاكره مش زياد زي م انتي فاكره عشان اقولو اني هفسخ العقد واني مش عايز اكمل في المصارعه فقالي لي قولتلو اني بحبك وعايز اتجوزك فقالي احنا ممكن نلغي الشرط ده لو حبيت قلتلو الكلام الي سمعتيه وبعد كلام كتير وافقت اني اكمل فيها بشرط اني اتجوزك وتبقي في امان لما قفلت معاه دخلت اقولك اننا هنكتب الكتاب انهرده بس لما دخلت ملقتكيش كنت عامل زي المجنون وانا بدور عليكي مكنتش متخيل حياتي وانتي مش فيها بس فقدت الامل ومليت حياتي شغل عشان انساكي بس مقدرتش معرفش  كنت حاسس ب اي وقتها بس كان اصعب احساس يمر عليا طول حياتي لاني السبب في الي حصل حتى لو غصب عني لاني مكنتش في واعيي رجعت ادور عليكي تاني تمن سنين مرت وانا لسه بدور وعندي امل اني الاقيكي كنت يوم م ايأس اشوف صورتك وافتكر ايامنا وارجع ادور عليكي تاني كانها اول مره مش هكدب عليكي مكنتش اعرف انك هنا بس طلبو مني اجي عشان حاجتين الاولى ان عليا ماتش مهم وانو هيتزاع في انحاء العالم كلو ودي كانت هتبقى فرصه انك تشوفيني ولو كسبت كنت هعرف اوصلك السبب التاني اني احضر حفله النادي مكنتش هروح لاني عايز اركز في السبب الي جاي عشانو وهو انتي بس في احساس جوايا قالي اني هشوفك اليوم ده فروحت وكالعاده احساسي مبيكدبش وشوفتك وردت فيا الروح من تاني بس خوفت لما لقيت غيث معاكي خوفت تكوني اتجوزتي وبعدتي عني بس اهو انا وانتي و ابننا سوا 

كانت بتسمع بصدمه ودموع يعني ضيعت تمن سنين بعاد عن بعض لسبب مش حقيقي  لما لقاها مردتش قال: رد فعل اي حد مكاني انو ياخد الطفل ويعمل زي م عملتي واكتر

بصتلو بخوف ولسه هتتكلم 

فقاطعها: بس انا مش هقدر اعيد الوجع تاني وان يكون سهل اوصلك بس انا الي مانع ده لان للاسف لسه بحبك وبعشقك بجنون زي اول يوم شوفتك فيه بحبك ي اس ي اجن واحده شوفتها في حياتي

اس عيطت بصوت عالي ورمت نفسها في حضنو وهو شدد عليه بكل قوتو لان واخيرا وبعد تعب تمن سنين حبيبتو بين اديه: انا كمان بحبك اوي ي مان اسفه على كل حاجه ضيعت تمن سنين من عمرنا بسبب غبائي وتهوري سامحني ي مان 

مان رفع راسها ليه وبص في عنيها الي غرقانه دموع بعدين عنيه استقرت على شفايفها ف اقترب منها والتهمها بشوق كبير وهي بادلتو بحب رفعت اديها وغرست صوابها وسط شعرو وهي بتقربو منها اكتر 

بعد شويه بعد عنها لحاجتهم للهواء 

مان: في حاجه نسيت اقولك عليها 

اس باستغراب: اي 

: انا 

اس بصت وراها ب استغراب: انت الراجل الي لحقتني لما اغمى عليا 

مهاب: انا ابوكي 

اس بصدمه: اي 

منه ظهرت من وراها : دي الحقيقه ي اس ابوكي عايش 

اس: ا ازاي 

مهاب: واحد ابن حلال لحقني على اخر لحظه وكنت في غيبوبه لمده ست سنين لغايه م الدكاتره فقدو الامل اني اعيش بس اراده ربنا اني افوق ساعتها ولما حالتي استقرت روحت عشان ادوم على نغم ( ام اس) بس اتصدمت انها ماتت وبعد معدى ٥ سنين عرفت ان ليا بنت لاني كنت براقب سامر عشان شكيت انو السبب كنتي نسخه طبق الاصل عنها لدرجه اني فكرتك هي بس مكنش ينفع اظهر في الوقت ده عشان اجيب حقها اهو حصل وسامر اخد اعدام 

اس اترمت في حضنو وعيطت وهو ضمها بحنان: انا اسف ي بنتيانا السبب في كل ده 

بعد دقيقتين

مان شد اس بغيره: لا كده كتير اوي بصراحه كفايه عليك كده 

مهاب: انا ابوها ي اهبل 

مان: مليش فيه برضو متحضنهاش تحضنها لي برضو عجايب ي جدعان 

اس ضحكت وسط دموعها وهمستلو: بحبك 

مان قبل جبينها: بحبك 

بعد مرور اسبوع 

مان عمل فرح كبير اوي ل اس عشان يعلن جوازهم 

اس: نفسي افهم قالب وشك لي 

مان مردش وكان بيبص ل غيث الي نايم على رجل اس

اس بحذر: انت مبتغرش من ابنك صح 

غيث  فتح عينو وطلع لسانو ل مان 

مان بعصبيه: لا بقى انت بتستعبط يلا 

اس: في اي ي مان الولد نايم 

مان: بصي بصي بيطلع لسانو ازاي 

اس بصتلو لقتو نايم: على فكره عيب الي بتعملو ده 

مان بصلو بغيظ وهو بيقول في سرو:اما ربيتك ي  زقرد انت مبقاش انا مان بس يخلص الفرح ده وهاخدها لوحدي هيهيهي.ضحك بشر و اس بصتلو باستغراب 

منه: بالله عمري مشوفت واحد بيحضر فرح امو و ابوه الواد ده محظوظ 

مان همسلها: خديه وليكي الحلاوه 

منه غمزت: اشطا... هاتيه ي اس انيمو في الاوضه 

اس هزوت راسها وادتهولها 

وبمجرد م مشيو مان قام وقف بسرعه وشدها 

اس: اي يعم ساحبني على فين 

مان: ششش اسكتي 

اس وقفت: طيب غيث هيعيط لو صحي وملقنيش 

مان شالها على كتفو وجري: ولله انا الي هعيط منك 

بعد شويه كانو في الطياره 

اس: مشوفتش في جنانك

مان: ولا هتشوفي ي روحي. غمزلها: مفيش تصبيره 

اس ضربتو في كتفو: لم نفسك ي مان 

مان: الم نفسي اه من عنيا. كمل في سرو: نوصل بس وهتشوفي هنلم نفسنا ازاي هيهيهي هتموتي ي سوسو 

تمت 



تعليقات

التنقل السريع