القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية معشوقي ومنقذي البارت الثالث والرابع بقلم شهد على في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله




البارت الثالث والرابع 🌺

فيروزة كانت بتعيط واستسلمتلة وغمضت عينيها وفجأة

محستش بلمسة قاسم ليها

فهد/فيروزة قومي يا فيروزة خلاص

فيروزة فتحت لقيت قاسم واقع علي الأرض ومهاب بيحاول ي*فك فهد بعد ما ضر*بة علي راسة

فهد جري علي فيروزة وكان بيهد*يها وهي بتعيط 

وفهد بيفتكر لما قاسم كان بيضر*ب فيروزة وهو داس علي زرار الساعة اللي هو لابسها ودية بتدي لمهاب رسالة خ*طر ومهاب عرف مكانة

فهد بقي يطبط عليها/أهدي محصلش حاجة وحط ايدة علي شفايفها وبقي يمسح الد*م وهو مدايق ان قاسم قرب من فيروزة وضر*بها

فيروزة بعياط/فهد أنا خايفة

فهد ابتسم بو*جع/متخفيش وأنا جنبك وقلع الجاكت بتاعة ولبسة لفيروزة

فهد شاور لمهاب ناحية قاسم وخرج من ورا ومعاة فيروزة ولقي عربيتن واحدة نزلت منها رنيم

رنيم/هركب مع مهاب

فهد ركب هو وفيروزة وهي ساندة راسها للأزاز

بعد وقت

فهد وقف بالعربية /أنزلي يا روز

فيروزة بصت لقيت أنهم قدام الشط نزلت وراحت قعدت علي الرمل وكانت بتبكي/مش دة قاسم اللي حبيتة في يوم من الايام وبتفتكر

فلاش باك

كانت رايحة المكتبة اللي في الجامعة وفجأة شدها ورا الرف وحط أيدة علي بوقها وقال/بحبك يا فيروز تتجوزيني

فيروزة كانت وقتها بتحبة وهزت رأسها وهو شال أيدة وحضنها

فيروزة/سؤال مهم لية بتقولي فيروز

قاسم/عشان أنت بتعتي والكل بيقولك فيروزة أو روز أنا بقي بقولك فيروز

باك

فاقت من تفكيرها علي فهد اللي مد لها ذرة

فيروزة ضحكت/لسة فاكر أني بحبها

فهد/أنا أنسي أي حاجة في الدنيا ألا أي حاجة تخصك

فيروزة خدت من الذرة وبدأت تأكل

فهد/فيروزة أنا لسة بحبك و

فيروزة/خليك أبن عمي زي ما إحنا يا فهد

فهد ابتسم بو*جع وقال/طب لية قولتيلة بكر*هك وبحب فهد

فيروزة/عشان يبعد عنك

فهد شدها لية/بس أنا بحبك يا روز من وقت ما اتخلقتي وأنت ليا أنت فيروزة الفهد

فيروزة بغضب/فهد أنا قلتلك مية مرة أنا مش شيء هتملكة ومتقوليش الاسم دة تاني

فهد مسك دراعها وقومها وشدها عند العربية/اركبي

فيروزة ركبت وهو ساق لمكان مه*جور

فيروزة بخوف/فهد أنت جايبني هنا لية

فهد ببرود/متخفيش يا فيروزة

فهد وقف العربية ونزل/انزلي يا فيروزة

فيروزة نزلت وهو فتح باب المخزن وقاسم كان مر*بوط في العمود

فهد/كل اللي عملة فيكي طلعية فية يا فيروزة

فيروزة دخلت وفهد قفل الباب وراها

قاسم/أية يا فيروز

فيروزة ضر*بتة كف/بكر*هك يا قاسم وبتمني لو أني مشفتكش في يوم أنت واحد حق*ير بكر*ة نفسي اني حبيتك وضر*بتة كف تاني ودة عشان كل مرة سقطني فيها يا قاسم وضر*بتة كف ثالث طلقني يا قاسم

قاسم كان بيحاول يفك الحبل اللي ايدية مربو*طة بية

بعد نص ساعة

فهد فتح الباب ودخل وبرق لما ملقيش قاسم أو فيروزة

عند قاسم

قاسم قاعد في شقة في اسكندرية وفيروزة قاعدة قدامة ور*بطها

فلاش باك

قاسم كان بيحاول يفك الحبل اللي ايدية مربو*طة بية لحد ما عرف

فيروزة لفت عشان تمشي مسكها وكتم صوتها

فيروزة/اممم

قاسم وهو بيشدها/اطلقك دة بعينك يا فيروز يوم ما نبعد يبقي بمو*تي أو مو*تك وطول ما أنا عايش أنت ليا وشدها وخرج من ورا

باك

قاسم قرب من فيروزة وهي خايفة وشد الزقة اللي علي بوقها/متخفيش يا فيروز أنا بحبك

فيروزة/وأنا بكر*هك يا قاسم

قاسم اتعصب ومسك شعرها/بتحبية هو

فيروزة/هو مش أنا*ني زيك هو بيحب بجد

قاسم مسك رقبتها وقال/أنت ليا يا فيروز فاهمة ولو حكم الأمر همو*ته

فيروزة/أنت أية شي*طان

قاسم ساب رقبتها وقربها منة

فيروزة بعياط/ابعد عني يا قاسم أنا مش طيا*ك ولا طي*قة ريحتك

قاسم ضر*بها بالقلم وبشر/هوريكي ازاي تكر*هيني ومتبقيش طيقا*ني يا فيروز وه*جم عليها

#معشوقي-ومنقذي

#شهد على



Part4🌺

فيروزة بصريخ وعياط/ابعد عني يا قاسم وحيات أي حاجة كانت بينا لو بتحبني ابعد عني

قاسم بعد عنها وهي بتعيط وقعدها/فيروز متعيطيش أنا بحبك مسئلة وقت ونرجع بيتنا ولوقتها هتفضلي هنا وحط الز*قة علي بوقها وخرج

عند فهد

مهاب/أهدي يا فهد عشان نتصرف صح هو مش هيا*ذيها 

فهد بغضب/عايزني استني لما تمو*ت في ايدة أنا مستحيل اخلية يقرب منها

رنيم/أهدي عشان نفكر

فهد خد نفس/اعمل اية

مهاب/نعرف هل قاسم لية أي مكان هنا يخصة في اسكندرية

فهد/ازاي

مهاب/أنا أعرف واحد هيساعدني أهدي بقي

عند قاسم

دخل لفيروزة اللي كانت نايمة قرب منها ولمس خدها الاحمر اللي معلم وبعدين ف*ك ايديها وهي صحيت وبعدت عنة وشالت الزقة اللي علي بوقها

قاسم/تعالي يا فيروز متخفيش

قاسم/هنرجع تعالي

فيروزة بعدت عنة أكتر/قاسم أنا مش عايزاك

قاسم بغضب/تعالي يا فيروز

فيروزة بصريخ/خلي عندك د*م وطلقني.

قاسم ضر*بها كف/قلتلك طلاق مفيش وكل مرة تطلبي الطلاق هضر*بك يا فيروز

فيروزة/عشان أنت مش راجل يا قاسم

قاسم قلع حزا**مة وبقي يضر*بها وهي بتصرخ وتعيط لحد ما أغمي عليها من كتر ما ضر*بها ودة مخلهوش سابها لا دة كمل ضر*ب لحد ما سمع صوت خبط علي الباب قام يفتح وفتح وهو زقة برجلة وبقي يضر*بة

فهد فضل يضر*بة وبعدين أداة لمهاب ودخل يدور علي فيروزة واتصدم لما شاف وشها والحز*ام اللي مرمي جنبها وقرب منها

فهد/أنا آسف اني اتاخرت أنا جيت يا روز اهو

فيروزة فتحت عينيها وبو*جع/جسمي كلة وا*جعني يا فهد

فهد قرب منها عشان يشيلها واول ما لمسها عيطت من الو*جع

فهد نزل العربية وركبها بالراحة واول ما وصل العمارة شالها وطلع عند رنيم

فهد/امليلها البانيو مياة دافية يا رنيم

رنيم/حاضر

فهد قعد فيروزة/فيروزة قاسم قرب منك

فيروزة هزت راسها بالنفي وبدموع/هو ضر*بني بس

رنيم/فهد أنا خلصت

فهد شال فيروزة ودخلها الحمام وخرج ورنيم ساعدتها واتصدمت لما شافت جسمها اللي عبارة عن كتلة من الد*م

بعد ما فيروزة خلصت ورنيم ساعدتها تلبس ندهت لفهد وهو شالها ودخلها الاوضة وخرج مع رنيم بعد ما فيروزة نامت

فهد بتوتر/هي ج*سمها مالو يا رنيم

رنيم باسف/فهد فيروزة ج*سمها كلة عبارة عن د"م حطلها مرهم بس بجد أنا زعلانة عليها ازاي قدر يعمل فيها كدة

في نفس المخزن

فهد دخل والمرة دية قاسم مربو*ط بالحد*يد

فهد بغضب/ازاي ايدك اتمدت عليها يا حيوا*ن وقلع حزا"مة/وغلاوة فيروزة لوريك وبقي يضر"بة كل قوتة كل ما يفتكر فيروزة

فهد بزعيق/مهاب هات فيروزة

مهاب/حاضر

بعد نص ساعة

فيروزة دخلت واتصدمت لما شافت شكل قاسم

فهد/ارمي عليها يمين الطلاق

قاسم/مش هيحصل

فهد طلع مسد*سة وضر*بة ط*لقة في رجلة/طلقها يا حيو*ان وضر"ب التانية في رجلة التانية

قاسم بو*جع/أنت طالق يا فيروز

فهد/بالثلاثة يا فيروزة

قاسم/أنت طالق بالثلاثة يا فيروزة

يتبع......

ياتري دية نهاية بداية جديدة 

ولا نهاية لبداية أسو*أ

#معشوقي-ومنقذي

#شهد على

يتبع 

تكملة الروايه من هنا 


 

تعليقات

التنقل السريع