القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

سكريبت رضوي البارت الاول بقلم رضوي احمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


عليه اسكريبت

انا عايزاك  

وانا مش عايزك 

انت جاي تقول كده بعد ما سلمتلك نفسي

انتي عملتي كده بمزاجك

انت قولتلي انك هتتجوزني 

(بصلها باستحقار) انا عمر الكيلاني اتجوزك  انتي انتي واحده رخيصه خونتي  اهلك و ثقتهم فيكي ايش عرفني اني لو اتجوزتك ما تخونينيش زي ما خونتي اهلك

رددت الكلمه  رخيصه انا فعلا رخيصه اني صدقت واحد زيك 

بصلها يلا انزلي من العربيه و مشوفش وشك تاني يلا

نزلت و هي بتعيط كانت جايه تقولو انو لازم يتقدملها لأنها حامل بس هو صدمها فضلت ماشيه في الشارع تعيط وتفكر لو أهلها عرفو اي يلي هيحصلها فضلت ماشيه  لغايه لما وصلت البيت دخلت اوضتها على طول فضلت تعيط و تكتم شهاقتها 

صحيت من النوم علي صوت مامتها و هي بتصحيها يلا يا فرح يا حبيبتي اصحى من امبارح وانتي نايمه

خلاص يماما صحيت اهو

مالك يا رضوي وشك اصفر لي وشكلك نايمه معيطه  وبعدين دخلتي امبارح من غير ما تعملي صوت  ودي مش عادتك انتي لما بتدخلي البيت بتعملي فرح

بارتباك؛ معلش ياماما كنت تعبانه والشغل كان كتير فا كيد نمت من غير صوت

مامتها بشك؛ ماشي ياحبيبتي يلا عشان تفطري معايا انا و بابكي

حاضر يا ماما هصلي و اجي

(رضوي النويري عندها ٢٤ سنه خريجه هندسه قسم ديكور و شغاله في شركه من شركات الكيلاني)

قامت رضوي  دخلت الحمام و اتوضت و طلعت لبست الاسدال عشان تصلي فضلت تدعي أن ربنا يسامحها خلصت صلاه و قامت تفطر مع بابها و مامتها وحاولت تبان طبيعيه

صباح الخير

مامتهاوبابها مع بعض صباح النور يا حبيبتي يلا اقعدي عشان تفطري و متتاخريش على الشغل

 فرح بحزن؛ لا انا مش هروح الشغل النهارده اخده اجازه عشان اقعد معاكو شويه

مامتها؛ ماشي يا حبيبتي

فطرت وقامت راحت اوضتها تفكر في المصيبه يلي هي فيها قطع شرودها صوت رساله على تلفونها فتحت الرساله و اتصدمت لما شافت فيديو ليها مع عمر في الشقه وفي رساله تاني جتلها مكتوب فيها

(الفيديو ده هيوصل لبابكي انهارده ياقمر)

فضلت تعيط لغايه ما اغمى عليها

سمعت مامتها صوت رزع في الاوضه راحت تشوف في أي شافت بنتها مرميه على الأرض ندهت على جوزها عشان يشلها

شلها من علش الأرض و حطها ع السرير و اتصل على الدكتور يجلهم

شويه و الدكتور أجا

وكشف عليها وطلع

مامتها؛ بنتي ملها يا دكتور 

الدكتور؛ مبروك المدام حامل و حصلها اغما عشان الضعط كان واطي

الاب؛ حامل مين حضرتك متأكد

اه والله يافندم بنت حضرتك حامل في أول الشهر التاني انا همشي والف سلامه على بنت حضرتك 

صوت رساله اجت على تلفون الأب فتح الرساله و شاف بنتو مع عمر في الاوضه 

التلفون وقع من أيدو و هو وقع ع الكرسي يلي ورا

الأم اتخضت و مسكت التلفون تشوف اي اللي  اتبعتلو و اتصدمت لما شافت الفيديو كانت في صدمه متقلش عن صدمه الأب

الأم مصدومه مش مصدقه ان بنتها اللي ربتها حامل من غير جواز 

الأب بعصبيه؛ والله لدخل اقت*لها بنت ال***ودخل الاوضه بتاعت رضوي و مراته ورا

كانت فرح قاعده بتعيط فجأه اتلقت بابها  بيشد شعرها و بيقولها

حامل انطقي يا بنت ال ***انطقي

فرح بخوف وعياط من بابها هقولك و الله هقولك و بتقول كل حاجه من اول ما عمر بيقولها بحبك 

ووعودو ليها بجواز ولغايه ما قالها تبعد عنه

بابها و هو ببضربها بالقلم و يرميها على الأرض

هتفضلي مرميه هنا ف الاوضه و مش هتخرجي منها غير ج*ثه

و بيخرج من الاوضه و بتفضل مامتها

مامتها و هي بتعيط؛ عملنالك اي عشان تعملي فينا كده كنتي ع طول بتطلبي و احنا نجيب و نعملك اللي انتي عايزه دي آخره ثقتنا فيكي تسلمي نفسك لواحد من غير جواز و مفكره هيتجوزك مفيش واحد هيتجوز واحده رخيصه سلمتو نفسها من غير جواز رضوي  بتسمع مامتها و هي بتعيط وصوت شهقاتها كل شويه يعلى

بتخرج مامتها من الاوضه و هي بتعيط

 بيعدي اسبوع و طول الاسبوع رضوي  محبوسه في اوضتها و مش بتخرج خالص و بابها و مامتها بيتجاهلوها رضوي  في نفسها انا لازم اموت نفسي و اريحهم مني

بليل

بتخرج رضوي من اوضتها و هي بتسحب و تروح المطبخ تجيب سكينه و تخش اوضتها بسرعه  بس قبل ما تن*تحر جابت ورقه و قلم عشان تكتب لي أهلها

(بابا و ماما اسفه على الالم اللي سببتهولكو بس مكنتش عارفه ان كل ده هيحصل انا صدقته و حبيته و ثقت فيه من كل قلبي بس طلعت غبيه و اسفه لو القرار يلي اخدته ممكن يوجعكو    بس احسن ما افضل عايشه و كل اما تشوفوني تفتكرو الموضوع ده وادعولي أن ربنا يسامحني عشان اكيد هبقا محتاجه دعاكو هتوحشوني اوي باي)

خلصت كتابه و جابت السكينه حطتها على ايديها و قطعت ايديها فضلت تبص على ايديها و هي بتنزل دم لغايه لما اجت غيمه سوداء حوطتها من كل مكان

#يتبع

تكملة الروايه من هنا هنا  


 

تعليقات

التنقل السريع