القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ضريبة العشق البارت التاني بقلم هنا سلامه في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


نِذار : إقل"عي يا غزل ! 

عيطت غزل أكتر و هي بتض"ربه في بطنه و قالت بعصبيه : مُستحيل ، على جثتي انك تلمس شعره مني ! 

مسك نِذار دراعاتها و قال بتهديد : هسيبك على راحتك ، بس صدقيني عِندك معايا مش هيفيد .. بالعكس هيضُ"رك يا غزل

بصتله بآلم و توهان و قالت : يعني أنت الي بتق"تل كُل يوم في أهلي و ناسي ؟ و قت"لت أخويا الصُغير و أبويا ؟ أنت ... أنت 

عيطت أكتر و قالت بتلعثُم و هي مش مستوعبه : أنت من الي مُحت"لين بلدي ؟ أنت .. أنت إسر"ائي"لي !! 

قالت كده بآلم و هي بتحرك إيدها بعشوائيه .. هو كان واقف بجمود و برود مُتناهي لكن جواه نار .. نار بتاكُل في قلبه ، انه السبب في نزول دموع حبيبتُه ، و نفسه يقولها الحقيقه ، بس للأسف دي " ضريبة العشق "

حركت غزل راسها بـ " لأ " و هي بتكذب الي سمعته منُه بعد فرحهُم لما قالها بالنص " أنا مش ظابط مصري ، أنا ظابط إس"رائي"لي يا غزل "

الجُمله كانت بتتردد في عقلها و دموعها بتنزل لا إرادي ، قرب نِذار منها فقالت بضعف و عياط : لا .. متقربش .. أنا مش ليك يا نِذار

مشهد مو"ت أخوها و أبوها في غزه جيه قُدام عينها ، فمسحت دموعها و قالت بقوه : أنا مش ليك .. و لا أرضي ليك .. و لا أنت ليك اي حاجه هِنا ، و قسماً عظماً كدبتك دي هتدفع تمنها غالي اوي ، ده غير انك هتطلقني و في أقرب وقت 

بصيلها نِذار بذُعر و قال في نفسه : طلاق !! أنا مكنتش متوقع .. غزل طلعت أقوى مما تخيلت ، بعد الحُب الي بينا هتسيبني .. بس هي عندها حق ، أنا نفسي قرف"ان و أنا وسط القر"ف ده ، بس ده شُغلي ، و ربنا يعلم أني بحميها .. بحميها و بحمي أهلها و أرضها ، اااه يا قلبي على دي عيون ، عنيده و قويه زي ما هي ، زي اول مره قبلتها فيها و هي في مُظا"هر"ات بتضر"ب بالطوب العد"و و أنقذتها من رُصا"صه لإن اللواء أحمد كان منزلني في بيتها عشان مكان كويس اوي لخداع العد"و .. ساعتها .. 


فلاش ↻


كانت هتيجي الرُصاصه في غزل لكُن نط نِذار عليها بعد ما كان واقف بيتفرج عليها من بعيد لبعيد زي ما اللواء طلب منُه ، لحد ما لقى واحد من الظباط الإسر".ائي".لي"ين هيضرب نار عليها ، فنط عليها و اخدها في حضنه و بعد بيها عن منطقه الإشت"باك ، رفعت وشها ليه و هي بتنهج و قال بالفلسطيني 

غزل بعصبيه : مين سمح ليك تحملني هيك ! مجنون أنت ؟ مخبول بعقلك ؟ ما.. 

حط ايده على بوقها بسُرعه لما شاف مُدرعه تبع العد"و معديه و هو بياخدها في حُضنُه و هي بتقول بصوت مخنوق و هي بتحاول تبعد عنُه 

غزل : أتركني ! أُترُك 

فقال نِذار : أنا ظابط مصري يا آنسه .. متخفيش .. انا جاي هنا عشان شُغل مهم اوي  و اللواء قالي اني هقيم معاكم ، محدش بلغك و لا ايه ! 

بعدت عنه باحراج و قالت بالمصري : مكنتش اعرف انك الظابط إياه 

نِذار بصدمه : مصريه فلسطينيه !! 

حطت شعرها البني الفاتح ورا ودنها و قالت بالفلسطيني : أي * ايوه *

ضحك نِذار و هو بيبُص على عيونها و شقاوه ملامحها و قال : أمو"ت أنا في الفلسطيني ❤


بااااااك ______________________________🔥


رجع لأرض الواقع على صوت صرا"خها في وشه : بقول طلقني ، مش بتفهم !! 

بصيلها نِذار ببرود و هو بيبص عليها بعشق مش قادر يسيطر على نفسُه أصلاً فقالت بغضب بالفلسطيني : شو فيك يا إبن المعتو"هه ؟؟ ليش بتطلع فِيا هيك ! قولتلك ما هتلمس إنش مني يا خس"يس أنت 

رغم انها كانت بتش"تمه لكن نِذار بيدوب لما بتتكلم بالفلسطيني و هي متعصبه فقال و هو بيفقد آخر ذره تماسُك فيه : أنا بحبك .. ثقي فيا 

قال كده و هو بيقرب منها لسه كانت هتصرخ في وشه لكن إيده الي فيها سرِنجه مُنوم كانت أسرع من صوتها .. حست ان نظرها بيتشوش و بعدها على طول وقعت بين إيده و هو ... 


" صباح تاني يوم "


صحت غزل و هي حاسه بصداع مش طبيعي و لقت فُستانها بتاع الفرح على الارض متق"طع و عليه سائل أحمر ،، فشالت الملايه من عليها لقت نفسها لابسه قمي"ص نوم 

حطت إيدها على راسها بآلم و شهقت و قالت بصوت مبحوح : مش ممكن ! يا ابن ال ****

قالت كده و فضلت تعيط و شهاقتها تزيد و هي حاطه إيدها على قلبها ... و .. 


يتبع .... 

#ضريبة_العشـق 📖🔥. 

#هنا_سلامه 🔥

#بقلمييييييييي 

#الزعيمه.🐴🖤


 تكملة الروايه من هنا 

تعليقات

التنقل السريع